Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2104 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מי שמתעסק בקלאץ' בבלימת חירום, ומה שמעניין אותו זה האם הרכב יכבה , צריך לשנות את סדרי העדיפויות שלו...

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני 3 שעות, falou כתב:

עד כאן עצות המנסים לנחש נכונה, ועכשיו לאיך בולמים.

 

לא נוגעים בקלאץ', כי בבלימה מהירה אתה רוצה לבלום כמה שיותר חזק וכמה שיותר מהר.

 

אם מדובר במכונית מודרנית, עם ESP, עם רגל שמאל אתה דוחף את הגוף אחורה למושב, כמה שיותר חזק (אם אתה לא נוהג עם רגל שמאל על המשענת משמאל לקלאץ', תתחיל לעשות את זה), כשבאותו הזמן אתה בולם עם רגל ימין כמה שיותר חזק. אם צריך לתמרן עם ההגה, להוסיף לזה תמרון עם ההגה (כן, כשהברקס עדיין לחוץ למקסימום).

ככה אתה מאט את הרכב כמה שיותר מהר, וה-ESP תדאג לשאר.

 

עכשיו, כל זה זה נשמע קל, אבל אין שום סיכוי שנהג לא מיומן (1) יישתמש נכון ברגל שמאל, (2) יבלום מספיק חזק (3) יתמרן עם ההגה תוך שמירה על בלימה חזקה.

למה?!

כי הוא האופן בו בולמים ומתמרנים בד"כ הוא שונה, ומה שלא אמנת את המוח לעשות אוטומטי, לא ייקרה בזמן חירום.

הייתי במספיק תרגולי בלימה, נהג לא מיומן, אחרי שמסבירים לו את התיאוריה, תמיד בולם חלש מדי בהתחלה, תמיד מוסיף קלאץ' בסוף, תמיד לא מסובב את ההגה... ופוגע במכשול (בו נעוצות עיניו). תמיד. תמיד מסבירים מה צריך לעשות, אף אחד לא מצליח בניסיון הראשון (יוצאי דופן - טייסי קרב...).

 

אבל זה מה שצריך לעשות. בתאוריה.

 

נ.ב. אני מזכיר שייעוץ לא מבוסס זו עבירה על חוקי הפורום. מי שרוצה לשאול, מוזמן. מי שרוצה לחלוק על הכתוב למעלה, כדאי שיהיה לו על מה להסתמך.

תודה!

אז אני מבין שהשיטה שפרטת תגרום לבן אדם ממוצע לעצור את הרכב כמה שיותר מהר, משלל סיבות.

אם מוציאים את התגובה האנושית מהמשוואה, יש הבדל מבחינת ביצועי הבלמים ומערכות העזר אם הקלאץ' לחוץ או לא?

פורסם
לפני 31 דקות, GR8Day כתב:

מה מפסידים בלחיצה על המצמד בזמן הבלימה?

 

 

לא הרבה, אם אתה רק רוצה לבלום עד עצירה, בלי לתמרן.

בנהיגה, כמו בקרטה, רכיבת שטח, טניס וכל פעילות פיסית (כנראה), יש תנוחת מוצא שהיא נקודת היציאה הכי טובה לכל פעולה שתעשה. רגל שמאל מייצבת נחוצה לייצוב הגוף, ככה שלא תעוף קדימה בבלימה חזקה, ותוכל לשמור את ההגה ישר.

אבל אם כל מה שאתה מנסה זה לעצור כמה שיותר מהר, זה פחות קריטי.

 

לפני 19 דקות, shlomish3 כתב:

תודה!

אז אני מבין שהשיטה שפרטת תגרום לבן אדם ממוצע לעצור את הרכב כמה שיותר מהר, משלל סיבות.

אם מוציאים את התגובה האנושית מהמשוואה, יש הבדל מבחינת ביצועי הבלמים ומערכות העזר אם הקלאץ' לחוץ או לא?

 

מבחינת הבלימה, זה לא ממש משנה אם הקלאץ' לחוץ או לא, אם אתה בולם בלימה הכי חזקה שאפשר.

 

אבל לא הבנת את מה שכתבתי.

מה שכתבתי זה שהאדם הממוצע יבלום חלש מדי בהתחלה, ויגביר לאט לאט, ובסוף יכניס קלאץ', כי ככה הוא נוהג ביומיום. אדם ממוצע לא יבצע בלימת חירום כמו שצריך. האדם הממוצע לא יודע לתפעל רכב במצבי קיצון.

זה הרבה פחות קריטי היום מפעם, בזכות ה-ESP, ובגלל זה עוד יותר חבל היום שלא עושים הדרכות ואימוני נהיגה מתקדמת, כי לבצע תמרון עם מכונית עם ESP זה ללא שיעור יותר קל מאשר במכונית בלי. ככה שממש חבל שלא מלמדים את זה בשיעורי נהיגה.

  • אהבתי 3

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

אני מתחבר למה שאמר מר פבל, ללחוץ בלם בכל הכוח עד הסוף בלי להרפות. זה הכי חשוב באותו רגע יותר מהכל.

אציין שכך עשיתי ופשוט אוטומטית לחצתי על המצמד מתוך הרגל, כך שתודה לאל לא נכבה גם המנוע.

עריכה אחרונה על ידי CHACHAM
פורסם

אתה חושב שלחצת על הבלם בכל הכוח.

אני מתערב איתך שזה לא מה שקרה.

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בלימה באמצעות דוושת הבלם בלבד, חזק ככל הניתן. ואם כבר האינסטינקט להשתמש ברגל שמאל, אז על האזור המיועד להשענת הרגל משמאל לדוושת הקלאץ - זה טוב לקונטרה.

פורסם
לפני 6 שעות, sperial כתב:

שאה קטנה - דימם המנוע לא יביא לאבדן כוח בלימה?

זה היופי בבוסטר, יש שם מספיק 'ספייר' כדי לעזוב את הדוושה וללחוץ עוד פעם (ואולי גם עוד פעם) בהתחשב בזה שאם אתה בתנועה ותעזוב את הבלמים המנוע יניע (אם הוא בכלל כבה) - לא כלכך אפשרי לאבד תגבור בלימה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לפני 22 שעות, falou כתב:

עד כאן עצות המנסים לנחש נכונה, ועכשיו לאיך בולמים.

 

לא נוגעים בקלאץ', כי בבלימה מהירה אתה רוצה לבלום כמה שיותר חזק וכמה שיותר מהר.

 

אם מדובר במכונית מודרנית, עם ESP, עם רגל שמאל אתה דוחף את הגוף אחורה למושב, כמה שיותר חזק (אם אתה לא נוהג עם רגל שמאל על המשענת משמאל לקלאץ', תתחיל לעשות את זה), כשבאותו הזמן אתה בולם עם רגל ימין כמה שיותר חזק. אם צריך לתמרן עם ההגה, להוסיף לזה תמרון עם ההגה (כן, כשהברקס עדיין לחוץ למקסימום).

ככה אתה מאט את הרכב כמה שיותר מהר, וה-ESP תדאג לשאר.


אני למדתי קצת אחרת:

 

בולמים הכי חזק שאפשר.

לוחצים מצמד מיד לאחר הבלימה.

אם לא צריך להשתמש בהגה: לא מבצעים שום תיקוני היגוי כי זה מאריך את מרחק העצירה.

אם צריך להשתמש בהגה, עדיף להוריד כמה שיותר מהירות בטרם עשותך כן.

  • מעניין 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

האמת הרכב היחידי שידוע לי שחובה ללחוץ על המצמד בבלימה זה טרקטור או חלק מהטרקטורים,

מהסיבה שמומנט המנוע מאד גבוהה וכאשר מנסים לבלום בנסיעה, מרגישים שהבלם "נחנק". וגם האפקט ההפוך קורה, כאשר בעמידה עם בלם מרימים את המצמד אפילו בהילוך רביעי (שמגיע סביבות ה25 קמ"ש) המנוע מצליח לגלוש עם ברקס פועל ברוב המקרים.

 האמת שלא ניסיתי לזרוק קלאץ' בעמידה בטרקטור כי זה מאד מסוכן, וכן יש מצבים מעטים מאד שהמנוע נכבה וזה קורה בעיקר שגוררים ציוד כבד.

 

 

פורסם
לפני 46 דקות, חן ג. כתב:


אני למדתי קצת אחרת:

 

בולמים הכי חזק שאפשר.

לוחצים מצמד מיד לאחר הבלימה.

אם לא צריך להשתמש בהגה: לא מבצעים שום תיקוני היגוי כי זה מאריך את מרחק העצירה.

אם צריך להשתמש בהגה, עדיף להוריד כמה שיותר מהירות בטרם עשותך כן.

 

כן, היגוי כמה שיותר מאוחר, ורצוי לאחר האטה משמעותית, אבל באמת שזה דורש תרגול.

לגבי הקלאץ', לא מוצא סיבה לעשות את זה, ולאבד את היציבות. בזמנו לימדו להכניס קלאץ' במשטחי החלקה, אבל זה מקרה קצה שדומה לקרח, וכל הטכניקה די שונה.

  • מעניין 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בקורס נהיגה מתקדמת שעשיתי לפני איזה 10 שנים שהייתי צעיר ויפה, אותי למדו לשים רגל שמאל על המדרס ההוא שאף אחד לא יודע מה התפקיד שלו וללחוץ הכי חזק שאפשר על הבלמים. 

הקורס בוצע עם רכב ידני כמובן. 

פורסם (נערך)
לפני 30 דקות, falou כתב:

לגבי הקלאץ', לא מוצא סיבה לעשות את זה, ולאבד את היציבות.

 

זו בדיוק הסיבה שלימדו אותי לעשות את זה מיד לאחר הלחיצה על הבלמים. כשהמצמד לחוץ עד הסוף, מבחינת יציבות זה שקול לשימוש במדרס השמאלי. אם אתה עושה את זה באותו זמן עם הבלם, תאבד יציבות וגם לא תצליח להפעיל את אותה כמות של כוח באותה מהירות כנגד הבלמים. אבל מיד לאחר שבלמת - אפשר.

 

ניתוק המנוע בהחלט עוזר ל-ABS לעבוד טוב יותר, והרכב עוצר קצת מהר יותר. אני גם מכיר מאמן אחד שבתור תרגיל מבקש ממך לבצע בלימת חירום ולעזוב את ההגה: התיקונים הקטנים שאנשים מבצעים בהגה (בדרך כלל בתגובה לפעולת ה-ABS) מאריכים את מרחק העצירה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
לפני 35 דקות, חן ג. כתב:

 

זו בדיוק הסיבה שלימדו אותי לעשות את זה מיד לאחר הלחיצה על הבלמים. כשהמצמד לחוץ עד הסוף, מבחינת יציבות זה שקול לשימוש במדרס השמאלי. אם אתה עושה את זה באותו זמן עם הבלם, תאבד יציבות וגם לא תצליח להפעיל את אותה כמות של כוח באותה מהירות כנגד הבלמים. אבל מיד לאחר שבלמת - אפשר.

 

 

אבל למה להזיז את הרגל בכלל?

כי ניתוק המנוע עוזר ל-ABS?

איך?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ממה שאני מבין אין אינסטינקט ללחוץ חזק במקרה חירום?

אצלי ברכב יש מערכת נחמדה לטעמי שמושכת את החגורה בחוזקה כשהיא מזהה התנגשות פוטנציאלית (פיקאסו 15 קיים בגירסת אקסלוסיב בלימת חירום אין בשנים האלו)

זה קרה לי שבוע שעבר ולפחות לתחושתי לחצתי ברקס עד הסוף. אבל זה תחושה ללא בדיקה.

 

סתם כך מסוכן לתרגל עצירה במהירות גבוהה? דוגרי אין לי אומץ לבלום חזק ב100 קמ"ש מרגיש לי שהרכב יכול לאבד שליטה לחלוטין האם זה נכון עובדתית?

 

באמת חבל שאין חובה לתרגל בלימות חירום והתחמקות ממכשול.

×
×
  • תוכן חדש...