Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2105 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפעמים בבלימות מהירות לקראת עצירה ברמזור או שאני רואה שאני צריך עוד תגבור בבלימה (הברקסים ברכב שלי לא הכי טובים) אני מוריד הילוכים בצורה מהירה תוך כדי בלימה. בדרך כלל 3-2 ואז קלאצ בפנים

פורסם

בלימה מהירה אינה בלימת חרום. אם יש לך זמן להחליף הילוכים אז אתה במצב רגוע, השאלה העיקרית היא האם תכננת נכון את הנסיעה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם



שלום 
אי אפשר לתרגל את בלימת החירום לבד , כי צריך את גורם ההפתעה ואת זה יכול לתת רק מי שמחליט עבורך .
 
לגבי טרקטור , מי שמגיע למצב של בלימת חירום בטרקטור כנראה טעה בכמה החלטות כמה שלבים מוקדם יותר . בטרקטור משתמשים בבלמים רק לעצירה סופית ולא להאטה כך שאם בכל זאת יש מצב חירום שמצריך את הבלמים כנראה שמישהו נסע מהר מידי  ( מבלי להתייחס להפרדת דוושות הבלם בעבודה ) .


לא מדוייק. בתור אחד שנוסע לא מעט על הכביש עם טרקטורים אני יכול להגיד לך שכמות כלי הרכב שנדחפים לך לנתיב או עוקפים בתנועה הנגדית (או אותך) כאילו אתה לא קיים היא גבוהה מאוד ולכן השימוש בבלמים הוא חשוב מאוד. הבלמים מאטים את הטרקטור הכי מהר מכל דבר אחר לא משנה איך תהפוך את זה.
דרך אגב ברוב העבודות ממש אין צורך להפריד בין הבלמים, בדרך כלל זה מיותר.
פורסם
לפני 1 שעה, Pecan כתב:

לפעמים בבלימות מהירות לקראת עצירה ברמזור או שאני רואה שאני צריך עוד תגבור בבלימה (הברקסים ברכב שלי לא הכי טובים) אני מוריד הילוכים בצורה מהירה תוך כדי בלימה. בדרך כלל 3-2 ואז קלאצ בפנים

 

1. אם יש לך זמן להוריד הילוכים, זו לא בלימה מהירה.

2. לא משתמשים בהילוכים לתגבור הבלימה. זו טעות. לא נדון בזה שוב עכשיו, בצע בבקשה חיפוש בפורום.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
בתאריך 8.9.2020 בשעה 09:12, mm1987 כתב:


לא מדוייק. בתור אחד שנוסע לא מעט על הכביש עם טרקטורים אני יכול להגיד לך שכמות כלי הרכב שנדחפים לך לנתיב או עוקפים בתנועה הנגדית (או אותך) כאילו אתה לא קיים היא גבוהה מאוד ולכן השימוש בבלמים הוא חשוב מאוד. הבלמים מאטים את הטרקטור הכי מהר מכל דבר אחר לא משנה איך תהפוך את זה.
דרך אגב ברוב העבודות ממש אין צורך להפריד בין הבלמים, בדרך כלל זה מיותר.

אין ספק בלמים יביאו אותך לעצירה הכי מהר . אבל אם נוהגים בהתאם לסביבה בה נוהגים לא אמורים להגיע למצב שעוזבים את המצערת בטרקטור והוא לא יאט לסל"ד סרק במיידית .

אני נוהג רק בדרכים עירוניות וחקלאיות . כך שאולי בדרך בין עירונית מתקיימות התופעות שהצבעת עליהן .

הפרדת בלמים נועדה בעיקר לבצע סיבוב על המקום , לחסוך זמן ואי נוחות בתמרונים מיותרים .

פורסם

הפרדת הבלמים אכן נועדה לזה, בעבודות חקלאיות זה כמעט מיותר. יכול להיות שבעבודות שאינן חקלאיות זה אכן שימושי יותר. אין לי ניסיון בנהיגה עירונית עם טרקטור, רק בין עירונית.
בנסיעה בדרכים חקלאיות סביר להניח שלא תתקל במצב בו יהיה צורך בבלימת חירום.

אני משער שהכל תלוי גם בסוג הטרקטור ובטכנולוגיית ההנעה שלו.

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, falou כתב:

לא משתמשים בהילוכים לתגבור הבלימה.

 

בגלל שהמשתתפים בשרשור טרחו להעלות סוגי רכבים אחרים (אופנועים, טרקטורים) לשיחה, אז שווה לציין שהכלל לעיל (שהוא בגדול נכון) לא תקף לרכב כבד.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

יש קורסים לנהיגה מתקדמת לרכב כבד, בדרך כלל במסגרת הדרכות שנתיות של ציי רכב.

 

ממה שאני שומע, התכנים לא שונים מהותית מאשר בקורסים לרכב פרטי, אבל יש כמובן וריאציות בתכנים מסוימים כדי להתאים אותם לרכב הכבד.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
בתאריך 7.9.2020 בשעה 19:17, FoxLight כתב:

אני עם האופנוע מעדיף קלאטצ' לקראת האמצע/סוף, הסל"ד הגובה עוזר לבלימה.

גם ברכב עדיף לנצל את הבלימת מנוע.

הבלימת מנוע המשמעותית קוראת בתחילת/עזיבת הרגל מהגז הבלימה שהסל"ד יחסית הרבה מעל הסל"ד סרק.

באופנוע בלימת מנוע חזקה מדי בלי שיש לך קלאצ' מחליק (שאין ברוב האופנועים) תגרום לנעילה של הגלגל האחורי - מה שמקרב אותך לנפילה אם בטעות תנעל גם את הקדמי.

הסיבה שאתה כותב ככה היא שבלימה של הגלגל האחורי עוזרת ליצב את האופנוע ומקשה על נפילה, בבלימה נכונה אתה תעשה את זה עם רגל ימין והבלם האחורי תוך בלימה מקסימלית של הגלגל הקדמי (בבלימה באופנוע (לא קטנוע) הגלגל האחורי כמעט לא משתתף).

בבלימת חירום באופנוע (שוב, לא קטנוע) אתה צריך להתרכז בלחבק חזק חזק את מיכל הדלק עם הרגליים ולהפעיל שרירי בטן ע"מ לא להישען על הכידון (כי אז במקרה של נעילה הכי קטנה את תתרסק לרצפה).
בקטנוע המצב דומה, רק שצריך לתת קונטרה עם הרגליים ממש כמו רגל שמאל באוטו - בגלל זה כל הילדיסקו שחושבים שהטוסטוס שלהם זה אופנוע סופרספורט ושולחים את הרגליים אחורה לרגליות של הנוסע יפלו על האף בבלימת חירום בראשונה.
אבל הי, כמו שלא מלמדים פה לנהוג - לא מלמדים פה לרכב, אז מה זה כבר משנה...

  • אהבתי 3

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
בתאריך 8.9.2020 בשעה 01:40, הרקוליטו כתב:

שלום 

אי אפשר לתרגל את בלימת החירום לבד , כי צריך את גורם ההפתעה ואת זה יכול לתת רק מי שמחליט עבורך .

 

 

אתה חושב שבקורס נהיגה מתקדמת יש מטרות נעות שמפתיעות אותך 😂

 

את התרגול מבצעים עם מקום בו אתה צריך להתחיל בלימה ולסיים אותה לפני נקודה ייעודית. 

מה שעשו אצלי באחד הקורסים, בזמן שהרכב נוסע סביב להגיע לנקודת התרגול, הזיזו את הקונוס של תחילת הבלימה לנקודה קרובה יותר. 

 

אבל זה לא חובה. העיקר בתרגול הוא זכרון שרירי. אתה יודע, wax on - wax off... 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני רק יכול להעיד איך אותי לימדו , המדריך אמר לי , אתה נוהג רגיל כאשר אומר לך אתה לוחץ בכל הכח על הבלם כאשר רגל שמאל תומכת את הגוף לכסא באמצעות המדרך , לא לאחוז בחוזקה את ההגה . אז שייטתי במאה קמ"ש בציפיה להוראה . אתה יודע שהיא תגיע אתה לא יודע מתי .

זה דורש הרבה אחריות של המדריך .

ביצעתי את זה מצוין מהפעם הראשונה . 

אני מניח למי שיש בלימה אוטונומית ברכב , הרכב יבלום אותו הרבה לפני בלימת חירום .

לפחות כך קורה לי במסלול בערד שיש רכבים איטיים לפני ( אני לא מנתק הגנות כאשר אני על המסלול , רק לפני שנה התחלתי לנהוג בלי מזגן במסלול :) )

פורסם
לפני 7 שעות, falou כתב:

את התרגול מבצעים עם מקום בו אתה צריך להתחיל בלימה ולסיים אותה לפני נקודה ייעודית. 

 

אני יודע שיש מקרים שמתרגלים עם מכשול שמופיע פתאומית ובמקומות משתנים כמו מזרקות מים.

 

הכי קרוב שאני חוויתי לזה היה תרגול של בלימה והתחמקות מבלי כיוון מוגדר מראש: אפשר להתחמק ימינה או שמאלה, והמדריך אומר לך לאן בכל פעם. יש בזה מרכיב הפתעה, ולרוב הנהגים יש נטיה לבחור כיוון מסוים ולדבוק בו.

 

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...