Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה- בלימה פתאומית ברכב ידני


shlomish3
שימו לב! השרשור הזה בן 1307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

בעקבות מקרה מצער של בעל חיים שהתפרץ לכביש, רציתי לקבל דעה מקצועית:

 

אתם נוסעים בכביש מהיר (הילוך גבוה) בלילה, ומבחינים בעצם כלשהו שגורם לכם לבלום בפתאומיות, בלי יכולת להוריד הילוך. מה הדרך היעילה/נכונה יותר לעשות את זה בידני? בלם+קלאץ' או בלם בלבד ולשלב קלאץ' לקראת עצירה? 

יש הסבר טכני?

תודה!

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר אכן בלמתי אם קלאצ' מיידי עם הבלם, כי אין זמן למשחקים.

אם נראה לך שיש עוד כמה שניות, עדיף כמו שאמרת להשאיר הילוך עד קרוב לסוף, כי אז תגובת הברקסים יותר עוצמתית.

כקלאצ לחוץ אתה בניוטרל בעצם ואז הברקס משוחרר יותר, ולכן החוק אוסר נסיעה כך בירידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחיצה על הבלם והמצמד יחד. בכל הכוח (ברגל ימין). בזריזות. 

 

אין קשר בין המצמד לעצמת הבלימה, המגבר פועל כל עוד המנוע פועל. זו הסיבה בגללה אסור לדומם מנוע בירידה.

 

חכם - האיסור על נסיעה בירידה בהילוך סרק נובע מסיבת אחרות: האחת היא השימוש בבלימת מנוע על מנת להמנע מחימום יתר של הבלמים. החרת היא שליטה יותר טובה ברכב, אם יש צורך בהאצה. שני אלה לא רלוונטיים בבלימת חירום.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כאן עצות המנסים לנחש נכונה, ועכשיו לאיך בולמים.

 

לא נוגעים בקלאץ', כי בבלימה מהירה אתה רוצה לבלום כמה שיותר חזק וכמה שיותר מהר.

 

אם מדובר במכונית מודרנית, עם ESP, עם רגל שמאל אתה דוחף את הגוף אחורה למושב, כמה שיותר חזק (אם אתה לא נוהג עם רגל שמאל על המשענת משמאל לקלאץ', תתחיל לעשות את זה), כשבאותו הזמן אתה בולם עם רגל ימין כמה שיותר חזק. אם צריך לתמרן עם ההגה, להוסיף לזה תמרון עם ההגה (כן, כשהברקס עדיין לחוץ למקסימום).

ככה אתה מאט את הרכב כמה שיותר מהר, וה-ESP תדאג לשאר.

 

עכשיו, כל זה זה נשמע קל, אבל אין שום סיכוי שנהג לא מיומן (1) יישתמש נכון ברגל שמאל, (2) יבלום מספיק חזק (3) יתמרן עם ההגה תוך שמירה על בלימה חזקה.

למה?!

כי הוא האופן בו בולמים ומתמרנים בד"כ הוא שונה, ומה שלא אמנת את המוח לעשות אוטומטי, לא ייקרה בזמן חירום.

הייתי במספיק תרגולי בלימה, נהג לא מיומן, אחרי שמסבירים לו את התיאוריה, תמיד בולם חלש מדי בהתחלה, תמיד מוסיף קלאץ' בסוף, תמיד לא מסובב את ההגה... ופוגע במכשול (בו נעוצות עיניו). תמיד. תמיד מסבירים מה צריך לעשות, אף אחד לא מצליח בניסיון הראשון (יוצאי דופן - טייסי קרב...).

 

אבל זה מה שצריך לעשות. בתאוריה.

 

נ.ב. אני מזכיר שייעוץ לא מבוסס זו עבירה על חוקי הפורום. מי שרוצה לשאול, מוזמן. מי שרוצה לחלוק על הכתוב למעלה, כדאי שיהיה לו על מה להסתמך.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 4

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר falou הנכבד,

רציתי לומר שכאשר אני בלמתי בחירום, מתוך אינסטינקט לחצתי גם על המצמד.

בלם טוב, יש גם ESP אצלי.

לא הרגשתי מאמץ יתר לבלום עם מצמד יחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין משמעות גדולה למצמד.
זה גם לא משנה אם המנוע כבה, המערכת בלימה ככה שאתה יכולה לעזוב וללחוץ שוב, המנוע גם לא יכבה ברכב עם ABS עד לירידה למהירות נמוכה מאד, וגם ברכב בלי ABS אם תנעל גלגלים והוא יכבה, הוא יניע עצמאית מיד עם עזיבת הבלם.
פאלו ענה מה נכון, אם האינסטינקט שלך יגרום לך ללחוץ על הקלאץ' בו"ז - זה הרע במיעוטו.
בעיני יש 2 דברים שחייבים לזכור בבלימת חירום, ללחוץ בכל הכח מההתחלה ולזכור שאם המבט נעול על המכשול - הרכב ימשיך למכשול - אחד הדברים הכי חשובים בנהיגה הוא המבט.
ממליץ לכל אחד לתרגל בלימות חירום בשלל סיטואציות, רק לוודא שאתם לא מסכנים אף אחד.

  • מעניין 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לתרגל על קופסת קרטון גדולה, אתה כבר תדע אם אתה עושה משהו לא נכון :) 

 

לגבי בלימה: חזק, כאילו ממש ממש חזק, 'עד שאי אפשר יותר' חזק, ולא לעזוב עד שהרכב עצר. 

התחמקות זה כבר תורה שלמה עם הרבה יותר מדי פרמטרים שצריך לקחת בחשבון כדי שיהיה אפשר לקחת את כולם בחשבון בתגובה בפורום או להסביר את כולם. אם לא יודעים בדיוק מה, איך, מתי, וכמה לעשות - עדיף לא לעשות. לבלום וזהו.

מבחינת מצמד, אם תנוחת הישיבה נכונה (רגל שמאל מעט מכופפת כשדוושת המצמד לחוצה עד הסוף) לא באמת צריך לדחוף את עצמך לתוך הכסא עם רגל שמאל על הדוושה המתה. אפשר לתת קונטרה עם הידיים על ההגה או על הדוושות. 

 

That being said, ברוב המוחלט של המכוניות המודרניות (3-5-10 שנים, תלוי במתוחכמות של המכונית) בכל מקרה יש מערכת לתגבור בלימה שיודעת למקסם את הלחץ על הבלמים כשהיא "מרגישה" בלימה פתאומית וחזקה. 

  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 34 דקות, פבל כתב:

אפשר לתת קונטרה עם הידיים על ההגה

תמשיך ככה - תהיה שר תחבורה

  • מצחיק 6
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז שיכבה - זה הדבר הכי לא מהותי באירוע.

תניע אחר כך.

אם תצלח לנווט נכון, ויש לך קורדינציה בסיסית, תלחץ על הקלאצ' במהירות קרובה לאפס כשהסכנה חלפה...

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, mcshmupi כתב:

בלימת חירום בהילוך 3-6 בלי שילוב קלאץ' לא יגרום לכיבוי מנוע?

 

מה איכפת לך בבלימת חירום, אם המנוע ייכבה?

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאה קטנה - דימם המנוע לא יביא לאבדן כוח בלימה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...