Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2105 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 12 שעות, shellcase כתב:

באופנוע בלימת מנוע חזקה מדי בלי שיש לך קלאצ' מחליק (שאין ברוב האופנועים) תגרום לנעילה של הגלגל האחורי - מה שמקרב אותך לנפילה אם בטעות תנעל גם את הקדמי.

הסיבה שאתה כותב ככה היא שבלימה של הגלגל האחורי עוזרת ליצב את האופנוע ומקשה על נפילה, בבלימה נכונה אתה תעשה את זה עם רגל ימין והבלם האחורי תוך בלימה מקסימלית של הגלגל הקדמי (בבלימה באופנוע (לא קטנוע) הגלגל האחורי כמעט לא משתתף).

בבלימת חירום באופנוע (שוב, לא קטנוע) אתה צריך להתרכז בלחבק חזק חזק את מיכל הדלק עם הרגליים ולהפעיל שרירי בטן ע"מ לא להישען על הכידון (כי אז במקרה של נעילה הכי קטנה את תתרסק לרצפה).
בקטנוע המצב דומה, רק שצריך לתת קונטרה עם הרגליים ממש כמו רגל שמאל באוטו - בגלל זה כל הילדיסקו שחושבים שהטוסטוס שלהם זה אופנוע סופרספורט ושולחים את הרגליים אחורה לרגליות של הנוסע יפלו על האף בבלימת חירום בראשונה.
אבל הי, כמו שלא מלמדים פה לנהוג - לא מלמדים פה לרכב, אז מה זה כבר משנה...

 

אני יודע, זה למה אני שם את הקלאץ קצת אחר כך, שהסל"ד יירד ואז שם קלאץ או מוריד עוד הילוך. אני עושה את הבלימה כמו שצריך, אתה לא הבנת אותי נכון.
המושג בלימת מנוע לא מדבר בהכרח על הורדת הילוך, מספיק שאתה עוזב את הגז והמנוע בולם מלא(בעיקר בואפנועים שנוסעים על סלד גבוהה), זה למה לא כדי בתחילת בלימת החירום לשים ישר קלאץ' אלה קצת אחר כך.

אם כבר יש מלא אופנוענים שמחזיקים את הקלאת מלא בבלימות רגילות ואז הם מגיעים לעצירה/ לקראת עצירה בהילוך גבוה מידי ומורידים את כל ההילוכים לקראת הסוף או בעמידה, שזה פחות טוב כי גם לא מנצלים את בלימת המנוע גם אם הם יצטרכו פתאום להאיץ הם יהיו בהילוך גבוה מידי

פורסם
לפני 2 דקות, FoxLight כתב:

מספיק שאתה עוזב את הגז

 

שוב, אני לא מתיימר לקבוע בענייני דו-גלגלי אבל מה הבעיה פשוט להשתמש בבלמים?

 

זה הרבה יותר נשלט מאשר בלימת מנוע.

 

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אני משתמש בבלימים, אבל אין סיבה לשים קלאץ' ממש בתחילת הבלימה, גם ברכב(למרות ששם בגלל הסלד הנמוך אולי כן כדאי על ההתחלה, מלא זמן לא נהגתי ברכב ידני)
מספיק שאתה מוריד הילוכים בשביל להתאים את ההילוך למהירות שאתה נמצא בה ואתה משתמש בבלימת מנוע.

פורסם (נערך)

הדיון הוא על בלימת חירום.

 

כל עוד לבלמים יש יכולת לנעול את הגלגלים בכל מהירות נתונה (וממה שאני מבין - ויתקנו אותי אם אני טועה - באופנוע וקטנוע יש), אין שום סיבה להפעיל שום כוח בלימה שלא נובע מהם.

 

יותר קל לשלוט במקור בלימה אחד מאשר בשניים, ועם הבלמים יש לך יכולת מודולציה טובה בהרבה בהשוואה לאמצעי האטה אחרים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

ההבדל הוא שבאופנוע הבלמים מופרדים, אבל חן צודק - צריך להיות רוכב מאד מיומן כדי לדעת לפצל קשב למצמד בבלימת חירום, אופנועים בגדול לא עוצרים כלכך טוב ולרוב יהיה קל יותר להתחמק, במיוחד במהירויות בינוניות. מה גם שהגלגל האחורי כמעט ולא משתתף בתהליך הבלימה בהקשר של האטה - אך יש לו תפקיד גדול בייצוב הכלי.
זה שונה בקטנוע - בו חלוקת המשקל שונה ולבלם האחורי יש תפקיד משמעותי יותר.
אגב - הוראת הרכיבה בארץ כלכך גרועה שאם תבדוק שליחים - תראה שרובם מפחדים מאד\לא יודעים להשתמש בבלם הקדמי (ולכן מתרסקים הרבה סתם בלי סיבה).

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, shellcase כתב:

אופנועים בגדול לא עוצרים כלכך טוב ולרוב יהיה קל יותר להתחמק, במיוחד במהירויות בינוניות.

 

בלי בלימה לפני ההתחמקות?

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

אתה מתכוון אם אין ABS?

 

בעקרון, לנהג הדיוט ברכב ללא ABS עדיף לבלום עד לנעילת גלגלים.

 

במצב כזה, זה באמת לא משנה אם המצמד לחוץ או לא (מלבד זה שאתה עקרונית רוצה מנוע עובד בסוף הבלימה כדי שתוכל להגיב למתרחש מאחוריך).

 

אם אתה רוצה היגוי, תצטרך להפחית את עוצמת הבלימה כדי לשחרר קצת אחיזה לטובת היגוי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

המסכנים יצטרכו להסתפק בפעולת הABS שבבלימה בקו ישר לא שונה בהרבה מESP, אבל לא מאפשרת תמרונים חדים כמו ESP

יום טוב גם לך

פורסם
לפני 10 דקות, חן ג. כתב:

אתה מתכוון אם אין ABS?

 

בעקרון, לנהג הדיוט ברכב ללא ABS עדיף לבלום עד לנעילת גלגלים.

 

במצב כזה, זה באמת לא משנה אם המצמד לחוץ או לא (מלבד זה שאתה עקרונית רוצה מנוע עובד בסוף הבלימה כדי שתוכל להגיב למתרחש מאחוריך).


כן כן ABS טעות שלי.

ברור שאין גם ESP...

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

נשארו רכבים בודדים על הכביש ללא ABS, זה כבר לא כזה רלבנטי.
 

לפני כשעה, חן ג. כתב:

 

בלי בלימה לפני ההתחמקות?

רכב שבולם חירום לפניך - יותר קל לברוח לצד, גם כי אתה קטן יותר, גם כי אתה יושב גבוה ורואה רחוק יותר. אבל בעיקר כי קטנוע 250-125 טאיווני ממןצע בולם מ100 קמ"ש בכ50מ', אופנוע סופרספורט פחות (סביבות 40-45) אבל ההבדל הוא שנדרשת מיומנות גבוהה משמעותית מברכב כדי להגיע למס' האלה.
בגדול, רכבי אופנוע לא מגיעים הרבה למצבים האלה כי הם עירניים לכביש פי כמה מנהג הסמארטפון הממוצע.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לפני כשעה, farkash7 כתב:

ומה קורה אצל המסכנים שאין להם ESP ויש גיר ידני? (אלוהים ישמור).

 

רק הדרכה מתקדמת או שישימו מבטחם באל.

לפני כשעה, חן ג. כתב:

אם אתה רוצה היגוי, תצטרך להפחית את עוצמת הבלימה כדי לשחרר קצת אחיזה לטובת היגוי.

 

מה שלא ייקרה, אלא אם אתה ממש מתורגל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 49 דקות, falou כתב:

מה שלא ייקרה, אלא אם אתה ממש מתורגל.

 

כן, זה לא הדבר הכי מסובך בעולם אבל זה עדיין דורש לא מעט תרגול. אני זוכר בקורס הראשון שלי לקח בערך תשע פעמים עד שהצלחתי לעשות את זה כמו שצריך, כולל ספין מרהיב אחד עקב שחרור מהיר מדי של לחץ הבלמים.

 

עוד יותר קשה זה כשאתה כבר בעיצומה של פניה ואז צריך לבלום. אפשרי, אבל די מורכב בלי ABS.

 

לפני כשעה, shellcase כתב:

רכב שבולם חירום לפניך - יותר קל לברוח לצד, גם כי אתה קטן יותר, גם כי אתה יושב גבוה ורואה רחוק יותר. אבל בעיקר כי קטנוע 250-125 טאיווני ממןצע בולם מ100 קמ"ש בכ50מ', אופנוע סופרספורט פחות (סביבות 40-45) אבל ההבדל הוא שנדרשת מיומנות גבוהה משמעותית מברכב כדי להגיע למס' האלה.

 

שיערתי שזה המצב. אבל התרגולת בקורסי רכיבה היא לא "תוריד כמה מהירות שאתה רק יכול לפני התמרון" כמו ברכבים?

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

רק אמרתי תנצלו את הסל"ד היחסית גבוה שניה או שתיים ואז תשימו קלאץ'(באופנוע מרגישים יותר את הבלימת מנוע כי הסל"ד גבוה יותר בדרך כלל)

×
×
  • תוכן חדש...