Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליאון קופרה משומשת או מאזדה 3 חדשה


מתן רביב
 שיתוף
עוקבים 13

Recommended Posts

כמו שכבר אמרו השוואה מאוד מוזרה בין שני רכבים שמבחינת ביצועים יש הבדל שמים וארץ.

אם אתה מוכן לרדת מקופרה למזדה אז כנראה שגם משהו באמצע יספק אותך, לדוגמא הלאון 1.8 שהציעו פה. 

משהו שאולי באמת יגרום לך לשקול את זה - אני נוסע על גולייטה תילתן סטייג 2 שזה כמעט כמעט כמו קופרה, כרגע חזרתי לסטוק שזה 235 כ"ס ובגלל תקלה בטורבו גם את זה היא לא מוציאה והשארה שלי שמוציא אולי באיזור ה 180-200 כ"ס. וואללה זה עדיין חזק וכיפי לנהיגה, עדיין שובר כל משפחתית בלי למצמץ. אז כן 300 כ"ס זה כיף אבל זה פרקטי בעיקר במהירויות גבוהות יענו אתה תאיץ מ 150 ל 200 כמעט כמו שתאיץ מ 50 ל 100. לאומת זאת במהירות נמוכה לרוב פשוט תפרפר ורוב הכוח לא באמת ירד לכביש לכן גם הרבה פחות כוח יתן תוצאה דומה. 

אז תשקול אולי את לאון 1.8, או גולייטה 1.4 אולי אפילו אפשר לקנות חדשה כזאת, או התלתן בשנות קצת יותר נמוך, עדיין שניהם יהיו זולות יותר מקופרה. 

 

ולגבי קריעה של של רכבים מהסוג הזה, אז אם תלך על אלפא סיכוי גבוה יותר שתיהיה יותר שמורה (פחות רכב של ילדים, ובכללי אנשים שאוהבים את המותג ושומרים על הרכב) 

אבל גם אם זה נגיד קופרה, כל עוד לא זיינו אותו בימי מסלול כל שבוע, סתם לחיצות בכביש זה לא קריע, בגלל שהרכב חזק לא צריך להגיע לטורים גבוהים ואתה תשבור כל רכב נטו ע"י לחיצה "רגוע"

עריכה אחרונה על ידי Tal Brodkin
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לא יודע מה מסובך להבין. בן אדם שרוצה רכב ספורטיבי לא מתלבט בינו לבין משפחתית ובוודאי לא מעלה שאלה על התלבטות "שווה" לכאורה בפורום. שזה מה שעלה.  אם השיקול כלכלי, כל הפרטים ידועים - הקופרה בכלל לא היית

אם זאת ההתלבטות שלך, לך על המאזדה, אין לך מה לעשות עם הקופרה.

כי אם אתה מוכן להתפשר על מאזדה 3 - קופרה זה לא בשבילך כי זה בשביל מי שלא מוכן להתפשר על משהו אחר.

לפני 17 שעות, Roycohen1979 כתב:

סורי, היום תקבל לא פחות משוב מההגה ומהשלדה מפורד פוקוס ST-LINE ובטח תקבל יותר מההיגוי המדהים והשלדה של הסיוויק.

 

כאמור לא נהגתי על הפוקוס ST-Line, על הסיוויק כן, ההיגוי מצריך התרגלות, השלדה סבבה, פחות פידבק מה-3, אם הייתה ידנית עדיין הסיוויק הייתה הפייבוריטית שלי, בהיעדר ידנית נפסלה לחלוטין, התיבה הרציפה שם הופכת את כל השאר ללא רלוונטי, יכול להיות לה פידבק מפה עד השמיים, היגוי מהדק ותחת שובב, אבל התיבה הרציפה הורגת כל רצון לשחק עם הרכב הזה.

 

לפני 17 שעות, Roycohen1979 כתב:

אתה יודע מה, אפתיע אותך ואגיד לך שכשהחלפתי בספטמבר האחרון את האוטו לקחתי לנסיעת מבחן ארוכה מאוד מאזדה 3 האצבק ומנוע 2.0 די נהניתי, ואז עליתי על אסטרה K טורבו ולמרבה ההפתעה היא דיברה אלי לא פחות כשהנסיעה כללה עליה לירושלים דרך אשתאול, האסטרה הייתה פשוט מהירה יותר בכל אספקט של הדרך, ההיגוי היה לא פחות חד (תאמין לי אני יודע מה לבדוק ומה לצפות מהרכב) זמינות הכוח הייתה בהרבה יותר טובה האחיזת הכביש שלה הפתיעה לטובה ועוד שופרה עם צמיגים חדשים אחרי שקניתי את האוטו.

ה15 כ"ס העודפים שיש למאזדה התגלו כלא רלוונטיים בעליל, העדיפות במומנט של המנוע טורבו של האופל (25.2 קג"מ ב2000 סל"ד מול 21 קג"מ של המאזדה היו פשוט תחרות לא הוגנת בתוואי השטח שנסעתי בו)

 

בקיצור האסטרה מספיק טובה לך ואתה לא מתחבר לאופי מנוע אטמוספרי, סה טו.

 

לפני 17 שעות, Roycohen1979 כתב:

אולי ההיגוי המזאדה מעט מתקשר יותר אבל היא פשוט עשתה את הדרך במהירות לא חוקית בעליל עם סיבובים מהירים וחדים ובכל יציאה מסיבוב הכוח פשוט היה שם זמין מסל"ד אפסי עד שהמשחק עם ההילוכים היה פשוט מיותר...

 

אבל אתה מבין שלחלק מאיתנו ה"משחק עם ההילוכים" זה חלק מהותי מהנהיגה הספורטיבית?!

לך זה מיותר אחלה, לי זה חלק מהותי מהכיף בנהיגה הספורטיבית, קח לי את זה (כמו בסיוויק הרציפה) ומצידי תן לי אטראז' יוצאת צבא, אם כבר לא להנות אז שיהיה רכב זול.

 

לפני 17 שעות, Roycohen1979 כתב:

אני חייב לציין שלא נהגתי על דגם 2020 של המאזדה אבל מבחני דרכים אומרים שהיא פחות מתקשרת מהדגם הקודם.

 

היא מעט יותר מבודדת מה שמקריב מעט מהתקשורת מהשלדה והגלגלים (עדיין הרבה הרבה יותר תקשורת מרוב המתחרות), והכיול מנוע-תיבה במצב נורמל שונה בעליל, במצב ספורט זה אותו כיול שהיה בדגם הקודם.

אמפירית היכולות עלו, יותר אחיזה, יותר Turn In, יציאה מהסיבוב יותר מהודקת.

 

ציטוט

כן הייתי מניח את המאזדה כאחת מהמובילות בקטגוריה בכל הקשור להנאה מנהיגה אבל ממש לא הייתי הופך אותה לרכב ספורטיבי.

 

As sporty as they get ביחס למכוניות משפחתיות.

אנחנו לא מדברים על מיאטה ולא על ברז, וגם לא על GTI או 308GT, מה גם שהיא לא מתחרה שלהן.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

אבל אתה מבין שלחלק מאיתנו ה"משחק עם ההילוכים" זה חלק מהותי מהנהיגה הספורטיבית?!

לך זה מיותר אחלה, לי זה חלק מהותי מהכיף בנהיגה הספורטיבית, קח לי את זה (כמו בסיוויק הרציפה) ומצידי תן לי אטראז' יוצאת צבא, אם כבר לא להנות אז שיהיה רכב זול

גם  לסיוויק יש שליטה ידנית על ההילוכים, ישנו כיול המדמה העברת הילוכים והשליטה נעשית או מידית ההילוכים או ממנופים הנמצאים מאורי ההגה.

אגב גם לאסטרה יכולת שליטה עם גיר פלנטרי טיפטרוניק.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניסית את ההדמיה הזו של ההילוכים עם ה"חלוקה" הזו? זה קקי On a stick, זה מה שזה.

 

אבל עדיין לא הבנת את הכוונה, מבחינתך מנוע הטורבו שיחרר אותך מהמשחק עם ההילוכים.

בשבילי אותו משחק עם ההילוכים הוא חלק משמעותי מההנאה בנהיגה הספורטיבית.

עם מנוע טורבו אני לא צריך להעביר את ההילוכים, אני לא צריך לחשוב באיזה הילוך אני צריך להיות כדי שהמנוע יהיה ברצועת הכוח, אני לא צריך לחשוב באיזה הילוך להיכנס לפנייה כדי שיהיה לי מספיק מומנט ביציאה.

מבחינתך זה משחרר אותך, מבחינתי זה חלק מהותי מהכיף בנהיגה הספורטיבית.

 

בגדול עם מנוע טורבו גם חוליגן יכול לנהוג מהר, אבל ההנאה שלי מנהיגה לא מגיעה מנהיגה מהר. היא מגיעה מתרגול לשלמות. להיכנס לקו שתיכננתי כמו שתיכננתי, בהילוך שרציתי, במהירות שרציתי, לצאת עם או בלי דרמה לפי התכנון שלי וכו'.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז הבנת לא נכון, אני עדיין משחק עם ההילוכים באופן קבוע, זמינות הכוח של מנוע הטורבו נותנת יתרון מבחינתי ורצועת כוח רחבה יותר מאפשר יותר גמישות.

גם בנהיגה לא ספורטיבית זה נחמד פשוט לצאת מהמקום בצורה ליניארית ביציאה מהסיבוב, בטח בכלים בהם השהיית הטורבו מינימלית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בנהיגה לא ספורטיבית גם אני מעדיף מנוע טורבו.

בנהיגה ספורטיבית אני ממש לא מעדיף מנוע טורבו.

 

אצלך אם יש לך 6 הילוכים פלנטרית ומנוע טורבו, השאלה אם תהיה בהילוך 4 או 3 או 5 כנראה לא משנה, זה לא יהרוס לך את הפלואו של הפנייה.

אצלי גם עם 6 הילוכים פלנטרית ובלי טורבו, הילוך 3 במקום 4, או 5 במקום 4 בקלות הורס את הפלואו של הפנייה.

משמע צריך הרבה יותר תרגול, הרבה יותר דיוק, וכשמצליחים זה הרבה יותר מספק, אותי לפחות.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חברים יקרים אני שמח שבאמת קיבלתי אינפורמציה מאוד חשובה לקנייה של הרכב, כי זה בדיוק מה שהייתי צריך ובגלל זה פרסמתי את הפוסט.

 

בואו נעשה סדר לכל האנשים שקצת "מבולבלים" מהפוסט שמשווה בין 2 רכבים שלטענתם אסור להשוואות ומי שמשווה לא מגיע לו הקופרה מלכתחילה.

אני חזרתי מאמריקה לפני 3 חודשיים נסעתי על רכבים מדהימים לתקופות של שבועיים, אחד מהם הייתה הZX06 סה"כ רכב נחמד.

 

אז בוא אני אחסוך לכם את הביקורות שעוברת לכם בראש - ZX06 כנראה שאני לא אקנה בארץ ואפילו לא משהו שבכיוון בזמן הקרוב לפחות...אממה אני כן מעוניין לרכוש רכב וזורם עם המשפט "חיים רק פעם אחת" , אני בעצמי עדין לא סגור אם אני הולך על קופרה 2016 עם תקציב שזהה למזדה 3 2020 ספריט (אולי היא משפחתית אבל כן עונה על חלק מהדרישות שלי - ביצועים , יופי) מה שרציתי סה"כ זה לקבל את כל האינפורמציה לגבי שתיהם מבחינה כלכלית וחכמה ולדעת לעשות את הבחירה הכי נכונה אם ללכת לפה או לשם,וכן שוב אני חוזר על זה הכל עניין של לאיזה טיול אני יוצא מעבר לרכישה של הרכב כגון מחירון שצונח , תחזוקה , ביטוח , ועוד...

 

תודה לכל מי שעוזר

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני קורא בין השורות שלך תלך על לאון fr1.8plus עם הרבה אבזור ותמיד יש פוטנציאל שיפורים. לעניין הביצועים, אין בכלל מה להשוות מאזדה 3 מנוע שני ליטר למנוע 1.5/ טורבו של הקונצרן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 9.8.2020 בשעה 19:13, motek כתב:

מה אתם קובעים חוקים? מאיפה אתה יודע שמי שמתלבט בין מאזדה לקופרה לא יהנה יותר דווקא מהקופרה?

יכול להיות שהוא מוכן להתפשר על מאזדה בשביל עלויות אחזקה או לא יודע מה, אבל בכל זאת מתלבט אם הקופרה שווה את זה.

 

אני ממש לא מסכים אתכם. אתם חושבים שהכל 0 או 1.

ומה זה משהו שהוא לא ינצל? מאיפה אתה יודע? רק על סמך זה שהוא מתלבט בין מאזדה 3? אולי מאוד כבדה לו האחזקה של הקופרה ולכן הוא מתלבט למרות שהוא מאוד רוצה רכב ספורט למסלולים וכו'?

ומה אם הוא היה מתלבט בין קופרה ללאון 1.8, מה היית אומר, גם כן שקופרה לא בשבילו? באמת מעניין אותי, כי לאון 1.8 לא רחוקה בכלל ממאזדה 3.

 

ברור. אתה פשוט חושב מישום מה, שאם אדם מתלבט בין רכב משפחתי לרכב ספורט, אז בהכרח הוא לא "ינצל" את רכב הספורט או לא יהנה ממנה. 

אין ספק שזה לא חכם לקנות למבורגיני ולנסוע איתה כמו סבתא בפקקים של איילון.

 

אז ככה:

 

אני מייעץ פה לגולשים משנת 2002 (יש פה נהגים חדשים שעוד לא נולדו כשכבר כתבי כאן פוסטים)

ראיתי הרבה מאד אנשים שהתלהבו ורצו לרכוש רכב ספורטיבי, וראיתי גם באיזו מהירות הם מכרו את הרכב בהפסד לא קטן.

 

אם תפתחו בעצמכם את לוח יד (בעת כתיבת שורות אלה) 2 ותחפשו ליאון קופרה תגלו שיש 18 מודעות שהן למעלה מ-10% מהכמות הקופרות שנמכרו ב-2016 (167)

 

צריך להבין שלעיתים החלום מתנפץ לקרקע המציאות. (ולפי כמות הקופרות יד 2,3,4 זה קורה לא מעט) 

 

לכן - שקול את צעדיך - ואל תגיד שלא הזהרנו...

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תזהיר, תמליץ ותשתף מנסיונך האישי - כל זה מבורך. אבל מכאן ועד לקבוע שמי שמתלבט בין משפחתית לרכב ספורט, אז רכב ספורט זה "לא בשבילו", נראה לי עצה די גרועה למען האמת. זו דעתי לפחות.

ואגב, זה שיש הרבה כאלה ביד 2 או בכללי הרבה כאלה, לא אומר שכולם כאלה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חזרתי מאמריקה לפני 3 חודשיים נסעתי על רכבים מדהימים לתקופות של שבועיים, אחד מהם הייתה הZX06 סה"כ רכב נחמד.
 
אז בוא אני אחסוך לכם את הביקורות שעוברת לכם בראש - ZX06 כנראה שאני לא אקנה בארץ ואפילו לא משהו שבכיוון בזמן הקרוב לפחות...

סליחה על הבורות, אבל מה זה ZX06? אתה מתכוון לקורבט Z06?
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, motek כתב:

תזהיר, תמליץ ותשתף מנסיונך האישי - כל זה מבורך. אבל מכאן ועד לקבוע שמי שמתלבט בין משפחתית לרכב ספורט, אז רכב ספורט זה "לא בשבילו", נראה לי עצה די גרועה למען האמת. זו דעתי לפחות.

ואגב, זה שיש הרבה כאלה ביד 2 או בכללי הרבה כאלה, לא אומר שכולם כאלה.

 

אני להביא דוגמאות מסההסטוריה של הפורום (ולא יספיקו אצבעות שתי ידיי) של אנשים שבאו להתייעץ, קנו, ואחרי חודשיים-שלושה הבינו שזה "גדול עליהם" אצל רובם זה נגמר בחור בכיס של כמה עשרות אלפים, אז אני לא חושב שהעצה שלי גרועה - למרות דבריך המלומדים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזלזל חלילה בנסיון שלך, אבל שוב, זה שאתה מכיר הרבה כאלה, לא אומר שזה תקף לכולם. זה מבורך אם תציין את העובדה הזאת כחלק מהיעוץ שלך, ותציין את עלויות האחזקה הגבוהות ברכבי ספורט, אך לדעתי יש אנשים שבאים קצת יותר "מוכנים" לשאול שאלות בפורום, וכבר מודעים לכל עניין האחזקה ולדברים אחרים ובכל זאת מתלבטים.

 

נתתי את הדוגמא של עצמי לפני כמה תגובות כאן (מוזמן לקרוא אותה). בקיצור, התלבטתי בין לאון 1.8 לקופרה ובסוף הלכתי על הלאון 1.8, אך אני בטוח שאם הייתה לי האופציה מבחינה כלכלית הייתי הולך על הקופרה, אני גם בטוח שהרכב הבא שלי יהיה רכב ספורט. אני מודע (וגם הייתי מודע) לכל ההשלכות של אחזקת רכב ספורט, ובכל זאת התלבטתי בין רכב ספורט ורכב משפחתי. אבל אני חד משמעית חושב שרכב ספורט זה בשבילי, לאחר שאני מודע לעלויות, לחוסר הנוחות בנסיעה יומיומית (שבשבילי כיפית) וכד'.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייעוץ בפורום הוא וולנטרי, גם לא חייבים לקחת את העצות וליישם אותן. הוא עוזר להעלות סוגיות שאולי פות"ש לא היה חושב עליהן או לא בקיא בהן. לא צריך לקחת אישית או לזלזל כשאנשים שואלים שאלות שנשמעות מוזרות. 

 

נ.ב. גם אני התלבטתי בין קורולה חדשה למרצדס סטיישן משומשת, והיו מספיק אנשים שזילזלו ועשו צחוק. בסוף הם אכלו את הכובע.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כובע הם אכלו? התערבו על כסף שתקנה X ולא Y? היה להם עניין אישי ברכישה? התחייבו לשלם לך אחזקה ודלק? איפה פה המרכיב של אכילת הכובע?

I'll take your brains to another dimension

Pay close attention

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...