Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך: הסיבות להתחממות מנוע ותחזוקת מערכת קירור.


danniel
שימו לב! השרשור הזה בן 5240 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בנושא של נוזל קרור:

האם לדעתכם ניתן להשתמש במים שעברו תהליך של אוסמוזה הפוכה?

בתהליך זה מסוננים מהמים כל המינרלים והאבנית.

המלצתי היא: לא להשתמש במים כלל. לא כאלה שעברו תהליך אוסמוזה הפוכה, ישירה, תמי 4 וסמי 7.

 

רצוי לשימוש נוזל קרור לא מהיל. מוכר וידוע ומומלץ ע"י היצרן לשימוש במנוע שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
עוד על חוסר טרמוסטט -

העדר טרמוסטט מאיץ את זרימת המים במערכת מחוסר התנגדות, מה שיגרום למעבר מהיר מדי של המים דרך הרדיאטור ויפחית את היעילות שלו בהורדת הטמפ'.

למרות מה שכתבת בהמשך על ידע שקבלת ממהנדס מומחה במזדה על פניו זה נראה לי מעט מוזר - הרי בזרימה מואצת גם כמות החום ליחידת מסה של מים שיש לפנות מהמנוע פוחתת, וזה יכול להתקזז עם קצב המעבר ברדייאטור. חוץ מזה מעבר מהיר ברדייאטור ובמנוע תורם להקטנת שכבת הגבול הפנימית. מצד שני אם הפרש הטמפרטורות בין הרדייאטור לאויר גדול יותר (מים חמים יותר בגלל קצב זרימה נמוך), החלפת החום עם האוויר משתפרת.

להערכתי יהיה ערך ביניים כלשהו שהוא המיטבי לרדייאטור, מנוע ומשאבת מים נתונים.

היה מעניין לבצע סדרת מדידות על הפרשי החום בין כניסת המים ליציאתם, ולהציג זאת בהתחשב בטמפרטורת אוויר הסביבה, וזאת פעם עם ופעם ללא טרמוסטט.

אם תמצא שהתנגדות נמוכה לזרימה דוקא משפרת, ניתן להגדיל במעט את סיבובי משאבת המים ע"י שינוי קוטר הפולי שלה בלי לאבד את יתרונות החימום המהיר שהתרמוסטט תורם.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך על זה שמה שאתה אומר נשמע הגיוני יוסי, אכן נשמע כך... שאלתי את השאלות שאתה מציג לחבר'ה ממאזדה, אלו התשובות שקיבלתי... בכל אופן, אני עדיין בעיצומו (יותר נכון בסיומו) של פרוייקט בהיקף נרחב ביותר על המיאטה שלי ואין לי את הרצון לפתוח דברים מחדש אחרי שכבר סגרתי אותם, מה גם שעשיתי המון שינויים במערכת הקירור במהלך הפרוייקט שעוד לא יצא לי לנסות על מסלול, ושם אני אקבל את האינדיקציה הכי טובה ליעילות השיפורים שביצעתי.

 

אם לא יילך טוב, תמיד אני אוכל להכנס למיקצה שיפורים נוסף, כרגע יש לי יותר דברים לעשות ממה שהזמן מקציב לי (האוטו אמור להיות על מסלול המירוצים לראשונה ב-2005 ביום שבת הקרוב...).

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

  • דליפת דחיסה. מעבר דחיסה לקירור נובע מפריצת אטם ראש, עקמומיות ראש מנוע, או בלוק מנוע, או סדקים בראש מנוע או/ ובבלוק המנוע. בדיקת דליפת דחיסה למערכת הקירור מתבצעת במספר שיטות. בדיקה ע"י נוזל שמשנה צבע כאשר הוא בא במגע עם גז CO2 . בעזרת מודד 4 גזים ניתן לבדוק עליית CO2. או בדיקת דליפות ע"י הסרת מצתים והחדרת לחץ ומעקב אחרי עליית נוזל קירור או בועות ברדיאטור.

ישר כח על המאמר.

אני חושב שבבעיית "דליפת דחיסה" ,לעניין הגז החודר אל מערכת קרור המים,כוונתך לגז CO (ולא לגז CO2) גז ה-CO הוא אחד הגאזים הנפלטים בתהליך השריפה.

אני מכיר את הבעיה בשם "מנוע מקיא" .

כיוון שרמת הלחץ הגבוה ביותר קוראת דווקא בזמן "השריפה" ,גאזים חמים (בניהם גז CO) חודרים מהסיבות שפרטת ,למערכת המים ומעלים את הטמפרטורה של המים עד כדי רתיחה (למרות "הפקק המיוחד" ברדיאטור) דבר זה גורם למים להתיז מחורים יעודיים בפקק הרדיאטור,לכן אני מכיר את התופעה בשם "מנוע מקיא"(יענו,המנוע מקיא מים).

בהצלחה לכולם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני חושב שבבעיית "דליפת דחיסה" ,לעניין הגז החודר אל מערכת קרור המים,כוונתך לגז CO (ולא לגז CO2) גז ה-CO הוא אחד הגאזים הנפלטים בתהליך השריפה.

לא התבלבלתי.

CO2 זה סוג הגז הנמדד. הוא תוצר שריפה שנפלט ברמה גבוהה (כ 15%) הניתן לאיתור ע"י מכשירי הבדיקה השונים.

CO נפלט ברמות מאוד נמוכות יחסית (1%), לכן יהיה קשה לאיתור במערכת הקירור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התבלבלתי.

CO2 זה סוג הגז הנמדד. הוא תוצר שריפה שנפלט ברמה גבוהה (כ 15%) הניתן לאיתור ע"י מכשירי הבדיקה השונים.

CO נפלט ברמות מאוד נמוכות יחסית (1%) לCO2, לכן יהיה קשה לאיתור במערכת הקירור

.
חידשת לי , לא ידעתי שפחמן דו חמצני נפלט בכזו כמות בתהליך שריפה.אכן ,פחמן חד חמצני נפלט בכמויות קנות מאד ולכן הוא נמדד ביחידות

PPM -Parts Per Million

לפחות בסוג המכשירים שאני משתמש,תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שנים מאוחר יותר...

מבקש להוסיף שיש מצב שבו מערכת הקירור תקינה ובנסיעות עירוניות אין כל התחממות , ובנסיעות בין עירוניות בשיוט עלה מאוד חום המנוע,המדובר בשסתום ה-egr שמאפשר מעבר מבוקר של מעט מגזי הפליטה אל מערכת היניקה. בזמן שיוט ובעומס חלקי וזאת כדי להקטין את הבעירה דבר שמוריד את פליטה של גזים רעילים שנוצרים בבעירה חמה מאוד . התקלה בדרך כלל היא שסתום סתום שאינו מאפשר מעבר של הגזים ובזמן שיוט במיוחד כשהמנוע ניזון מתערובת עניה בדלק ועשירה בחמצן יחסית חום הבעירה עולה בהרבה הפיתרון פשוט יש לפרק ולנקות השסתום בהצלחה ממני ישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי הייתי רואה זאת בהתפרצות של אדי מים ירוקים מהחלק השמאלי של מכסה המנוע(מיכל עיבוי)

כששעון החום היה מגיע ל 3/4

 

טפו טפו זה כבר לא קורה(ביצעתי ישור קו על מערכת הקירור בקיץ האחרון=ניקוי רדיאטור, צנרת הוחלפה חלקית ,חיבורי מאוורר ,טרמוסטט חדש וכמובן נוזל קירור הוחלף-פרסטון מוכן לשימוש).

 

כמו כן תאום מנוע(העשרת תערובת ע"י שיפוץ קרבורטור).

 

ניצן

מערכת ה-egr הייתה סתומה דבר שגרם להיתחממות המנוע בשיוט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  1. תרמוסטט. תרמוסטט תפוס, נפתח חלקית ,נפתח מאוחר או חוסר תרמוסטט יגרום להתחממות. בדיקת תרמוסטט מקצועית היא ע"י פירוקו מהרכב ובדיקת הטמפרטורה וגובה הפתיחה והסגירה שלו בתוך קומקום עם מד טמפרטורה. בדיקת פשוטה : לאחר עבודת מנוע של מספר דקות שני הצינורות של הרדיאטור יהיו חמים (העליון טיפה חם יותר מהתחתון).

אז רגע, זה אומר שהטרמוסטט תקין או לא תקין? לא הבנתי את הניסוח כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ביטלתי את שסתום הEGR בקרניבל כי הוא גרם למנוע לעשן וברגע שניתקתי אותו האוטו עבר טסט עם רמת זיהום נמוכה .

זה מנוע טורבו דיזל -האם אני גרום להתחממות המנוע מבלי לדעת (שעון החום קצת לפני החצי כמה דקות לאחר הנעת הבוקר ולא עובר את החצי גם בעליות)

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על המדריך המצויין.

אני אוסיף רק משהו קטן שנוגע למשפחת vw ישנם 3 פיוזים שנמצאים על המצבר בתוך קופסא

מומלץ מאוד לבדוק אותם+את בית הפיוזים עצמו (ולהחליף במידת הצורך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5240 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...