Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוק ההסדרים חושף: יופסק השימוש במצלמות המהירות


amir74
שימו לב! השרשור הזה בן 1410 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 2 דקות, חן ג. כתב:

לא כל הקורלציות נולדו שוות ואתה יודע את זה.

 

אין לי ויכוח איתך על זה.

 

אבל אם הטענה שלך היא שיש קורלציה, תהנה, אני לא מתדיין על קורלציה.

כשיהיה לך משהו חכם יותר לומר (נניח קוזציה) תקרא לי.

 

לפחות הסכמנו שהמחקרים הללו מדברים על קורלציה ולא על קוזציה

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, חן ג. כתב:

יותר מהירות = יותר התנגשויות. זה מה שהמחקרים טוענים. גורם ישיר, גורם תורם - בעצמי אמרתי שזה סתם סמנטיקה בשלב מסוים.

יש הבדל מהותי בין גורם ישיר לגורם תורם.

אם זה גורם ישיר, יש לך איך לטפל בו בצורה ישירה.

אם הוא גורם תורם אז תטפל בגורמים הישירים.

 

בעיקר שהוא תורם לך 0.01 פצועים בהפרש של 12 קמ"ש לפי המחקר שלך.

 

ולך תדע כמה ירדו לך אם תטפל בגורמים הישירים כמו התעסקות בטלפון ואי שמירת מרחק(תביא מחקר מ2020 ממדינה עם צי רכב חדש,מעניין איך השפיעו מערכות הבלימה האוטונומיות והשיוט האדפטיבי בתנועה שמצמצמות הסיכון שהגורם האנושי מייצר).

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, halperin96 כתב:

יש הבדל מהותי בין גורם ישיר לגורם תורם.

 

מעבר לנקודה מסוימת, ההבדל הוא סמנטי.

 

אם הורדת את כמות ההתנגשויות, הנפגעים קשה וההרוגים בכמות מסוימת עבור השקעה נתונה, אז הורדת. אם עשית את זה על ידי זה שטיפלת בגורם "ישיר" או גורם "תורם" - עניין של מה בכך.

 

זה כמו לנסות לטפל בתאונות החלקה על ידי אימון הנהגים (טיפול בגורם ה"ישיר") או מניעת קיפאון של הכביש (הגורם ה"תורם"). תכלס, שתיהן אפשרויות קבילות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, חן ג. כתב:

 

מעבר לנקודה מסוימת, ההבדל הוא סמנטי.

 

אם הורדת את כמות ההתנגשויות, הנפגעים קשה וההרוגים עבור השקעה נתונה, אז הורדת.

 

אם כל הרכבים יעמדו יהיה אפס התנגשויות,אין לי איך להתווכח עם הטענה הזו.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להקצין.

 

בגלל שהמודל עובד בחזקות, לכאורה לא צריך לרסן את מהירות התנועה משמעותית כדי לקבל ירידה יפה בכמות ההתנגשויות ובעיקר באלו עם נפגעים קשה והרוגים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שרוצה להבין יותר לעומק למה בעולם ההייטק לא מתעסקים בקורלציות אלא בקוזציות.

 

נניח שיש קורלציה (או בעברית מתאם) של 100% בגרף של מהירות מול תאונות, ממש קו על קו.

אז אומרים - יופי, נוריד את המהירות נוריד את התאונות.

 

אבל לא ככה קורלציה עובדת, ככה קוזציה עובדת.

כי אם תוריד את המהירות, אבל המהירות היא לא הגורם (ה"קוז" מתוך ה"קוזציה"), אז שברת את הקורלציה ולא הורדת את התאונות. כי הן לא הגורם.

 

main-qimg-13d22f6fda3811a9108d18b71c46e9

אם נשווה את זה רגע לגרף של הכרישים והגלידה, אני יכול להחליט לאסור על מכירת גלידה בחודשים אפריל עד אוקטובר, ולכן הגרף הכחול ישתנה (ואיתו הקורלציה).

האם אכפת לכרישים מהשינוי הזה? מתי שמעתם כריש מתלונן שהוא לא יכול לקנות גלידה?

 

לעומת זאת אם אני מגלה למשל שהגורם העיקרי לתקיפות של כרישים היא שהחוף נגיש להם, ואני בונה מחסומים ימיים שמפריעים להם להגיע לחוף, אז אני אוריד את הגרף האדום.

 

עכשיו נחזור לעולם ההיי טק לרגע, כשזמן שווה כסף, יש תקלה מסוימת, אני יכול לרוץ שבוע וחודש סביב התקלה ולתקן את כל הדברים שבקורלציה עם התקלה, אני יכול לתקן מפסק אור תקול, ומכונת קפה מלוכלכת, ושירותים סתומים וברז דולף. אבל אם אף אחד מהם לא גורם לתקלה אני ביזבזתי זמן וכסף

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל הקורלציה שבוחנים היא עבור עליה וירידה במהירות, והיא נבדקה במחקרים רבים. זה לא איזה קוריוז כמו הדוגמה שהבאת.

 

ב-84% מהמקרים בהם המהירות עלתה - עלו כמות ההתנגשויות וכמות הנפגעים.

בלמעלה מ-90% מהמקרים בהם המהירות ירדה - ירדו כמות ההתנגשויות וכמות הנפגעים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להסביר עד לשנה הבאה למה בדיקת קורלציה שווה לתחת.

 

אתה יכול לנסות ולשחק עם הערכים בציר ה-X ולראות איך זה משפיע בציר ה-Y.

אבל כל עוד אין לך את הנוסחה, זה לא רלוונטי.

 

100% מהמקרים שבהם הייתה תאונת דרכים, רכב היה מעורב. קורלציה.

מורידים את הרכב מהמדידה ל-0% ואין תאונות, פלא.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, חן ג. כתב:

אבל הקורלציה שבוחנים היא עבור עליה וירידה במהירות, והיא נבדקה במחקרים רבים. זה לא איזה קוריוז כמו הדוגמה שהבאת.

 

ב-84% מהמקרים בהם המהירות עלתה - עלו כמות ההתנגשויות וכמות הנפגעים.

בלמעלה מ-90% מהמקרים בהם המהירות ירדה - ירדו כמות ההתנגשויות וכמות הנפגעים.

 

אבל אולי היא ירדה כי בני אדם נוטים לשמור את אותו המרחק בטווח מהירויות מסוים וככל שאתה עולה במהירות הסיכוי לתאונה מאי שמירת מרחק גדל?

ויש את נקודת האפס-אין מהירות=אין תאונות.

 

אתה משייך למהירות תכונות שלא בהכרח שייכות לה.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מנסה להסביר צבע כחול לעיוור.

אם וכאשר הוא יבין את ההבדל בין מתאם (קורלציה) וסיבתיות (קוזציה) - לא תצטרך את ההסבר הזה.

כל עוד הוא לא מבין את ההבדל - לא משנה כמה תסביר הוא לא יבין את זה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי גרף בויקיפדיה שקושר בין הסטיה מהמהירות הממוצעת בדרך לסיכוי לתאונה.

אם תיסע בכביש נתון כלשהו פחות ממה שהשאר נוסעים,הסיכוי שלך להקלע לתאונה גבוה יותר אפילו ממפירי החוק.

image.png.a13124319c56b8d984e5b16928e42879.png

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מודל החזקה תקף למהירות הממוצעת של התנועה: לא למהירות של נהג בודד.

 

לגבי המהירות של נהג בודד, המודל שאתה מציג שנוי במחלוקת במחקר, ולא הייתי ממהר ללכת לפיו.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האסוציאציה הזו קיימת גם כאשר מכניסים תקנון לגורמים כמו שימוש בחגורות בטיחות, גיל נהגים וכו'. אז גם אם אתה מתכחש לקוזציה עדיין נשארת שאלת המחיר תמורת החסכון בזמן. בארה"ב מדברים על 2000 הרוגים בשנה בעקבות הגדלת מהירות המותרת בסדרת מדינות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, sperial כתב:

האסוציאציה הזו קיימת גם כאשר מכניסים תקנון לגורמים כמו שימוש בחגורות בטיחות, גיל נהגים וכו'. אז גם אם אתה מתכחש לקוזציה

אי אפשר להתכחש למשהו לא קיים.

לפני 21 דקות, sperial כתב:

 

עדיין נשארת שאלת המחיר תמורת החסכון בזמן. בארה"ב מדברים על 2000 הרוגים בשנה בעקבות הגדלת מהירות המותרת בסדרת מדינות.

ופה בדיוק אתה סותר את עצמך.

האם לסוע ב90 קמש בלי חובת חגורות ו2 כריות אוויר שקולה לנסיעה ב90 קמש עם 9 כריות אוויר ומערכת סטיה מנתיב,בלימה אוטונומיות?-כנראה שלא.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1410 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...