Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הוספת טורבו לפיג'ו 407


שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הטורבו עצמו זה ממש לא העיקר - זה חלק אחד מערימה דיי גדולה של ״חלקים נעים״

בא נגיד את זה אחרת - גם בארה״ב - גם עם קיט בולטאון (כלומר הכל מוכן רק לקחת להרכיב) - לא הייתי מדמיין שפרויקט טורבו - אפילו זול - יצא פחות מ10-15 אלף ש״ח - ותצטרך לעשות חלק מהעבודה בעצמך.

(נכון - אולי לכמה הונדות יש קיטים סופר זולים מסין - אבל אני מדבר על משהו שיסע יותר מחודש).

במקרה הזה - גם הפלטפורמה הזו מאוד לא פופולארית לטורבו.

 

בקיצר - אתה לא בכיוון חבר.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.6.2020 בשעה 18:40, 98civic כתב:

גם אם המנוע יחזיק אז הגיר בטוח יישבר מהמומנט.


 

זו הערה מאוד נכונה, גיר אוטומטי ברכב הזה עם מנוע 2.0 האטמוספרי המקורי עובד בטווח העליון של המומנט וההספק שהוא מסוגל להחזיק.

 

כל שיפור מנוע ונהיגה חזקה אחר כך יגרמו לבלאי מהיר והרס של הגיר מהר מאוד. 

 

אפילו פיז'ו 407 מקוריות עם מנועים חזקים יותר כמו 2.2, שהוא עדיין אטמוספרי, כבר הגעיו עם גיר אחר יותר חזק.

 

כך שקח בחשבון גם החלפת גיר, רצוי לידני...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי נושא המומנט - אם ידוע פלוס מינוס מה הגבול שם - אפשר לבנות מפות ניהול מנוע שמגבילות את המומנט שמקבלים בסלד נמוך וביניים כדי להימנע מהבעיה הזו.

יש כמה רכבים נפוצים לשיפורים בדיוק עם הבעיה הזו.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לכל מה שנאמר כאן, אם חשקה נפשך במשפחתית גדולה וחזקה עם טורבו יהיה הרבה יותר פשוט, אמין וכמובן חוקי למכור את ה-407 שלך ולקנות 508.

פג'ו 508 (או התאומה מבית, סיטרואן C5). ה-508 וה-C5 נמכרות במחירי ריצפה (2011-2012), 10-20 אלף שקל, זה בערך המחיר שיעלה לך פרוייקט של להרכיב טורבו ברכב וזה עוד לפני שדיברנו על זה שהגיר שם טוב ומודרני בהרבה מהגיר שיש אצלך ב-407 ובכלל זה רכבים מודרנים וטובים יותר.

המנוע שם הוא 1.6 טורבו עם 156 כ"ס, לכאורה לא נשמע הרבה אבל נתון המומנט טוב משמעותית מאצלך וגם הזמינות שלו, הגיר כמובן גם עושה הבדל, גיר 6 הילוכים מודרני מול 4 ישן.

זה כיוון הרבה יותר קל ונכון ללכת בו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה הבעיה עם מנוע קטן עם טורבו?

קודם כל - שלא יהיה ספק - בגלל המומנט ואופי הפעולה הוא ירגיש ויהיה בפועל גמיש ומהיר יותר מה2 ליטר אטמוספרי בכל מצב.

כמו כן - יש למנוע הזה הרבה יותר פוטנציאל שיפור (ובמחיר יותר זול) - בגלל שהוא מגיע כבר עם טורבו וגם בגירסאות טורבו של המיני ששם יש הרבה אפטרמארקט של שיפורים.

 

הייתי מעדיף מנוע מודרני יותר - קטן עם טורבו על הכירכרות 2 ליטר של פעם.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחום הזה מצריך קצת ידע לדעתי.להכנס לפרוייקטים כאלה זה ממש מיותר למי שלא מבין וללמוד מטעויות תוך כדי בניה.יעלה הון לא קטן.זה אף פעם לא ייגמר בטורבו ולצאת מזה ב 15 אלף ? בניית מנוע+ חיזוק או החלפת גיר+ טיונינג של כל החרא הזה ביחד+ ברקסים+מתלים. 50 -60 אלף כמו כלום אם רוצים שזה ייסע באמינות מעל לכמה לחיצות ושלא ייהווה סכנת נפשות מבחינת התנהגות עם כל הכוח שנוסף.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.6.2020 בשעה 23:51, Liviur כתב:

הייתי מעדיף מנוע מודרני יותר - קטן עם טורבו על הכירכרות 2 ליטר של פעם.

לא זכור לי ש הXSI הייתה עגלה 😉

כי החיים הם לא רק קו ישר PSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זכור לך כי עברו מספיק שנים.

גם הS16 עם 30 כ״ס יותר היתה עגלה.

והאמת ? גם הGTI6.

מה לעשות ? פרופורציות - כשהיום כל רכב משפחתי בערך מגיע עם 150 כ״ס ומעלה וגירסאות גבוהות עם 200+ - אז כן - הן היו עגלות.

כל רכב שני היום יותר חזק מהספורטיביות של פעם ויותר מהיר (כ״ס זה לא הכל - עקומת מומנט שטוחה וגבוהה זה לא פחות משמעותי).

 

ה407 עם המנוע 2 ליטר הזה - זה לגמרי בקבוצה של פעם

זה רכב עם 0-100 של מעל 10 שניות. עגלה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלשום ראיתי סרטון באיזו קבוצת פייסבוק או ערוץ יו טיוב או משהו דומה שהייתה בו 106 ראלי במסלול בערד שעמדה כל הדרך אחרי גוליה תלתן ירוק, האלפא ברחה לה בישורות והפג'ו סגרה את הפער בסיבובים, מדובר על הבדל של קרוב ל150 כ"ס אבל גם הבדלי משקל משמעותיים.

לא מן הנמנע שהפג'ו גם עברה דיאטה נוספת אבל היכולת שלה היא לא בהספק אלא בהיגוי בחלוקת המשקל ובאחיזת הכביש.

לא הכול מסתכם בכוח מנוע אלא ביחס הספק משקל, ביחסי העברה בתיבת ההילוכים ובעיקר והרבה מאוד בנהג.

לנהג חדש וצעיר עם רכב ראשון אין סיבה לא להסתפק בהוט האצ 2 דורות אחורה, הוא גם ילמד לנהוג עליו בצורה הישירה ביותר והטבעית ביותר בלי תוכנות, בלי בקרות ובלי עזרת מחשבים, גם ילמד את השפה הטכנית וגם ילמד לתקן לאבחן ולסדר דברים לבד במנוע.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רועי , במקרה בחור ״מוכר״ לי קצת...

היתה לי 306 ספורטיבית 8  9 שנים , הייתי איתה במעל 50 גימקנות ואירועי נהיגה למיניהם

היתה לי 3 שנים brz שהיתה מכוילת למסלול

ועכשיו יש לי מיאטה (אפילו טורבו 😂) - שגם (ניחשת נכון) מבלה על המסלול

(וכשאני אומר מסלול , אני מדבר כמה סדרי גודל מעל מה שיש בישראל וסשנים של 2-3 שעות ביום במצטבר... סהכ הייתי ללא ספק בצפונה ל100 אירועים מוטוריים שנהגתי בהם , כנראה יותר...)

 

גם עם הbrz וגם עם המיאטה (שתיהן בסביבות ה200 כס במנוע ביום יפה) וגם עם ה306 - אני יושב בסיבובים על רכבים גם עם פי 2-3 כס

 

זה עדיין לא אומר שהן לא עגלות בקו ישר (ובכל מקרה המיאטה והbrz ביחס הספק משקל בערך כפול מה407 המדוברת , שהיא גם לא הוט האץ או בעלת אספירציה ספורטיבית כזו או אחרת)

 

הבחור רוצה הוט האץ עם פוטנציאל במקום המשפחתית האוטומטית - רעיון מעולה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאני דיי שמח עם ה407 שלי, נכון היא לא הכי מהירה בעולם, אבל עדיין אני מצליח לתת גז ולסגור פערים עם מכוניות אחרות במידה מסויימת על הכביש. לא שאני מחפש לעשות תחרויות על הכביש, אבל אני אוהב לנוע. צריך ללמוד איתה מתי לתת פוש על הגז. סה"כ 'בובה' של אוטו ונראית טוב בעיצוב מבחינתי.  

 

 

בתאריך 11.6.2020 בשעה 11:07, PorSche-911 כתב:

בנוסף לכל מה שנאמר כאן, אם חשקה נפשך במשפחתית גדולה וחזקה עם טורבו יהיה הרבה יותר פשוט, אמין וכמובן חוקי למכור את ה-407 שלך ולקנות 508.

פג'ו 508 (או התאומה מבית, סיטרואן C5). ה-508 וה-C5 נמכרות במחירי ריצפה (2011-2012), 10-20 אלף שקל, זה בערך המחיר שיעלה לך פרוייקט של להרכיב טורבו ברכב וזה עוד לפני שדיברנו על זה שהגיר שם טוב ומודרני בהרבה מהגיר שיש אצלך ב-407 ובכלל זה רכבים מודרנים וטובים יותר.

המנוע שם הוא 1.6 טורבו עם 156 כ"ס, לכאורה לא נשמע הרבה אבל נתון המומנט טוב משמעותית מאצלך וגם הזמינות שלו, הגיר כמובן גם עושה הבדל, גיר 6 הילוכים מודרני מול 4 ישן.

זה כיוון הרבה יותר קל ונכון ללכת בו.

 

 

 

10-20 ? באיזה עולם? אולי יד 2 והלאה.. תמצא לי כי אני חיפשתי ולא מצאתי (508, סיטרואן בכלל לא מעניין אותי אז לא חיפשתי). וסליחה על הביטוי יד 2 והלאה זה כבר אוטו זונה שלך תידע מה יש לו.. אני קניתי את ה407 מיד ראשונה ושמור עם קילומטראז' יחסית נמוך חשוב לציין, בזיל הזול גם בטווח המחירים הזה. 

עריכה אחרונה על ידי DesertFox
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...