Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת הילוכים אוטומטית: נקיון המערכת. ההשפעות של ניקיון ATF על אריכות ימי המכלולים בתיבת ההילוכים


יאני
שימו לב! השרשור הזה בן 1391 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

להערכתי, המסננים החיצוניים האלו שציינת, אם הם קטנים ובנוסף למסנן העיקרי בעוקה, הם מסננים מישניים של קו הקירור בלבד שחוזר מהממיר מומנט, עובדים בלחץ של 2 בר בערך.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, danniel כתב:

DSG הוא לא תיבה פלנטרית, אז השרשור הזה הוא על DSG בעצם ולא ממש מכוון לתיבות פלנטריות, בהם אופי עבודה שונה לגמרי. 

שוב, אני מדבר על לחץ דיפרנציאלי במסנן לא על לחץ בגיר. 

לפני 9 שעות, מרק10 כתב:

 

אני ביצעתי לא מזמן מדידה כזו בתיבה פלנטרית ברכב שלי והלחץ במעבר מהילוך 4-5 היה בסביבות 200PSI ובמעבר מהילוך 5-6 הלחץ יירד ל-120PSI ככה שבהחלט הלחץ יכול להיות יותר גבוה מ-10 בר.

 

אתה מסתמך כנראה על נתוני הייצרן המופיעים בספרות של VAG לגבי תיבה מסוג 01M. תבדוק תאכ'לס בשטח בתיבה מסוג 09G המותקנת בגולף דור 5.

 

כפי שכתבת לא קיים מסנן כזה בתיבה פלנטרית בקו הלחץ הגבוה.

 

יתרה מזאת אינני יודע איזה סוג של מסנן יכול לעמוד בלחץ של 200PSI ברכב. 

אכן במסוקים קיימים מסננים מיוחדים הבנויים מדיסקיות מתכת עם רשת צפופה בכדי לעמוד בלחצים כאלה ועד היום לא נתקלתי במסנן דיסקיות בתיבה פלנטרית.

 מרק אני מדבר על לחץ דיפרנציאלי במסנן לא על לחץ בגיר.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, ba323f כתב:

בסובארו אימפרזה גיר פלנטרי עם מסנן שמן חיצוני שלדעתי מסנן אחרי המשאבה.

אכן המסנן חיצוני מורכב על קולר השמן אבל בצד הלחץ הנמוך.

 

ציטוט

 

אגב אוסיף שמניסיוני כל הגירים הרציפים שאיתם אני עובד ששבקו הנוזל ממסרה יצא כמו חדש שקוף מאוד אבל בפתיחת אגן השמן היו שבבים גסים מאוד או ממש שברים מה שמצביע על בלאי שנוצר מחום נקודתי וספציפי שכשל בממסרה.

 

לא הייתי ממהר להסיק שהשבבים נוצרו מחום נקודתי.
הסיבות להמצאותם של השבבים יכולה להיות מהרבה מסיבות ובכדי להסיק מסקנות צריך מעבדה מתאימה לבדיקת כשלים שבהם יש מומחים ומהנדסים בתחום.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 1.5.2020 בשעה 11:27, יאני כתב:

תיבת הילוכים אוטומטית:

ניקיון המערכת. ההשפעות של ניקיון ATF על אריכות ימי המכלולים בתיבת ההילוכים וחשיבותו של מסנן הגיר.

חברים יקרים, החלטתי לכתוב בקצרה ולשתף קצת מסודות המקצוע לאור השאלות החוזרות ונשנות במחלוקת העתיקה - האם להחליף שמן גיר בתיבה אוטומטית או לא. ובכן אשתף אתכם מעט מן הספרות המקצועית בתחום סינון השמנים לתיבות הילוכים. תחום זה הוא חלק מתחום עיסוקי.

 

ובכן, תקלות בתיבות הילוכים אוטומטיות  נובעות לרוב עקב הצטברות זיהום חלקיקים מוצקים, אותם ניתן לחלק ל 2 סוגים: 

סוג 1 של תקלות,  בהן כרוכים חלקיקים גדולים ( החל מ150 מיקרון) - לרוב מדובר בשרידים של ייצור, בעיקר מובילים לכשלים  בתחילת החיים ותיקונים לא צפויים גם אם נשמרת שגרת הטיפולים בקפדנות (איכות הייצור). 
סוג  2 של תקלות - חלקיקים הרבה יותר קטנים (עד 50 מיקרון ואף פחות מכך), מבלאי שנוצר מעבודה, חום וחיכוך, שברים קטנים הנודדים במערכת ונתקעים ב-מיקרו שקעים ומעברים צרים במוח הגיר ושאר מעברי השמן. לניקיון המערכת ה-הידראולית יש השפעה משמעותית על תזמון החלפת הילוכים ועמידות התיבה. כדי לנהל את המערכת בניקיון מיטבי, חייבת להיות מערכת מדידה בפיתוח התיבה. ההשפעות של תנאי ההפעלה חייבים להיות ידועים ומחושבים. 
מערכת הידראולית בתיבת הילוכים אוטומטית אחראית על: 
• סיכה וקירור.
• כוח מפעיל.
• מערכת בקרה הידראולית - ההיגיון (הידרו-מכני, אלקטרו-שסתומים הידראוליים)
• העברת נוזל (למלא את הממיר מומנט).


כיצד בודקים ניקיון מערכת ואת טיב המסנן בפיתוח או בהשוואה למסנן מקורי:
איור 1 : סכמה כללית של מערכת לבדיקת ניקיון נוזל לאחר סינון.

 

66652872_10157300427314557_1659484868213473280_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=32a93c&_nc_ohc=qZVFuixRhm4AX91ITNS&_nc_ht=scontent.fhfa2-2.fna&oh=aefe7732695427fa7d3bc153c565ed7d&oe=5ED08B1E

דוגמה לגרפים המתקבלים לפי מעגלי עומסים המדמים תנאי הפעלה בפיתוח התיבה:

 

66872776_10157300428069557_3417343256512430080_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=32a93c&_nc_ohc=xhGodpBY5woAX-hQ6q1&_nc_ht=scontent.fhfa2-2.fna&oh=d4b5ac0542c1a2d5b202e2f416fb75aa&oe=5ED04954

66503379_10157300410804557_6299214510527873024_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=32a93c&_nc_ohc=o6L0m8cb3TEAX-oNOZN&_nc_ht=scontent.fhfa2-2.fna&oh=2991d002f0b93e817c8a6fa8a6ff6403&oe=5ED22916

חישוב יעילות סינגל פס או מולטי פס לפי התפלגות וגודל חלקיק:

 

66299141_10157300411664557_1117009861410816000_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=32a93c&_nc_ohc=xwajMwA-26gAX8bSLab&_nc_ht=scontent.fhfa2-2.fna&oh=e845df44ca02cd5c7307cabd09203f74&oe=5ED31B64
בטא - יחס יעילות מסנן
יחס ביתא (β) היא מערכת דירוג אשר מעניקה למשתמש השוואה בין מדיות מסנן ומערכות. יחס זה נקבע על ידי ריבוי מעברים ובדיקה על פי תקן ISO 4572 standard, הקובע את היחס של מספר חלקיקים בגודל מסוים במעלה הזרם מול מספר חלקיקים באותו גודל במורד הזרם.

 

טבלת דירוג: מסנני שמן הידראוליים (נוזל תיבת הילוכים כלול) חייבים להיות בעל דירוג מעל 2000 ובספיקה גבוהה - זהו ניגוד פיזקלי ולכן מסננים אלה מאוד יקירם ופיתוח טכנולוגי יקר, שיטות ייצור ושרשרת אספקה נקיות. 
לצרכן: אין להתפשר על איכות מסנני גיר.

66301090_10157300415634557_7516861026256551936_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=32a93c&_nc_ohc=zMbO7aayKKgAX8UIApR&_nc_ht=scontent.fhfa2-2.fna&oh=08d4318ed3292eba42b1db9e535f4f48&oe=5ED16841
בלאי רכיבים  קשור ישירות לרמת הניקיון של המערכת (סינון נוזל שווה פחות שחיקה) קרי, על מספר חלקיקים קבוע של שמן. לא רק עם קוטר גדול של חלקיקים  אך גם  חלקיקים קטנים יותר מ 50 מיקרון יכול לגרום נזק גדול מאוד. 

 

מסקנה: החליפו נוזל תיבה מתאים לפי המלצות היצרן (מומלץ גם אם היצרן לא מחייב כאמצעי מניעה כחלק משגרת טיפולים סדירה) - כדאי להחליף מסנן ללא התפשרות על איכותו. ביצוע פעולות אלו כדי לנסות לשפר תופעות הקשורות לבלאי שכבר נוצר בתיבה יעלה בתוהו, לכן המניעה היא אמצעי ביטוח זול למנוע תיקון יקר. יש לציין שיש תיבות הילוכים שפשוט מתוכננות גרוע ולא משנה מה תעשו הן יהרסו. זה כבר עניין אחר :)
נכתב ומוגש לטובת שמירה על מכלולי הרכב לזמן ארוך.

 

רק אצלי נעלמו התמונות? יש אפשרות להעלות אותן שוב?

image.thumb.png.b3315b27ff69b7c45a0c3888133a34e7.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק אצלך.

 

יאני, אתה יכול לשלוח לי את התמונות? תעלה אותן לגוגל דרייב או משהו כזה שלח לי קישור. אני אכניס אותן להודעה הראשונה מחדש.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו בנושא מסנני שמן לתיבות אוטומטיות מומלץ לקרוא את המאמר המקורי שממנו תורגמו ההסברים ונלקחו חלק מהתמונות החסרות.

 

לקינוח הוספתי עוד מידע לגבי מבנה ובדיקות של מסנני שמן.

 

 

 

Ultra-fine Transmission_oil filters.pdf TECHNICAL FILTER BOOKLET.pdf Field testing of an.pdf

  • אהבתי 2

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה שלא מצאתי עליה תשובה בכל השרשור הנהדר והמעשיר הזה היא מתי להחליף פילטר שמן גיר (אם בכלל צריך) בתיבה פלנטרית שהיצרן לא קבע לה אינטרוול להחלפת הפילטר הזה.

אם אקח דוגמה שרכבים מהמשפחה שלי:

 

סיוויק 2009  - נסועה של 220,00 ק"מ נכון להיום. שמן גיר מוחלף לפי תדירות שהייצרן קבע  והתיבה עובדת באופן נהדר. לא בוצעה החלפת פילטר שמן גיר.

 

לאנסר 2006 (או 2005, או 2007...לא זוכר) - כנ"ל. הרכב עם נסועה גבוהה ולא עובר חיים קלים, מוחלף שמן גיר ללא פילטר כל 6 שנים או 90K ק"מ לשמן בעל תקן SP3 והתיבה עובדת מעולה כנ"ל.

 

אז מתי כדאי להחליף פילטר שמן גיר אם בכלל צריך או רצוי? או שעדיף לא להתעסק עם זה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1391 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...