Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אטם ריקון שמן גיר


israel l
שימו לב! השרשור הזה בן 408 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם,

רוצה לעשות בדיקה של שמן גיר ידני(מעולם לא נעשה ובספר כתוב לבדוק כל 60000) לקיה פיקנטו ספורט. בספר כתוב שחייב להחליף את האטם של ברגי הריקון או המילוי בכל פעם שפותחים אותם(אגב נשמע לי סתם זהירות יתר אבל מילא....).

לא מצאתי בשום מקום באף אחד מהספרים של קיה פיקנטו את המפרט של הדיסקית הזו(ואני לא רוצה לפתוח לפני שיש לי אחת רזרבית).

הבורג עצמו הוא 17mm(לפי בדיקה שלי עם ראשי מפתח). עכשיו הגיוני שהדיסקית תהיה עם קוטר פנימי של קצת פחות וקוטר חיצוני של קצת יותר, נכון? מאיביי אני יכול להזמין דיסקיות לפי מידות מדויקות אז חשבתי הכי הגיוני 16 פנימי ו-22 חיצוני. (אגב יש גם נתון של עובי שיש לי בו אופציות של 2 או 3 מ"מ).

לא רוצה להשמע יותר מידי חופר, אבל הגיוני מה שכתבתי עד עכשיו? אני מפספס משהוא?

אגב פחות רוצה ללכת לחנות חליפ ולהגיד להם שאני רוצה דיסקית בלי שאני יודע את המידה כי כבר הביאו לי אחת לא נכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל בורג ריקון הוא m12 או m14.

אתה יכול לקנות 10 דיסקיות נחושת של שני המידות ב20 שקל באליאקספרס. או לקנות קיט של 10  מכל המידות M5-M20 ב50 שקל.

 

זה לא באמת אטם במובן שאתה חושב אלא דיסקית שנמעכת ואוטמת ונחושת נמעך טוב יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, רוןS כתב:

אם הבורג 17,  איך דיסקית 16 פנימי  תתאים ?

להבנתי בורג 17 זה לפי הראש. גוף הבורג הרבה יותר קטן מהראש(בוודאי קטן מ-16) ועם הקוטר הפנימי של הדיסקית יהיה גבוה יותר מ-17 הבורג יוכל "לברוח" דרך הדיסקית. אם אני כותב שטויות פה תגיד לי.

לפני שעה, Shab00 כתב:

בדרך כלל בורג ריקון הוא m12 או m14.

אתה יכול לקנות 10 דיסקיות נחושת של שני המידות ב20 שקל באליאקספרס. או לקנות קיט של 10  מכל המידות M5-M20 ב50 שקל.

 

זה לא באמת אטם במובן שאתה חושב אלא דיסקית שנמעכת ואוטמת ונחושת נמעך טוב יותר.

בדקתי עם בוקסות ובוקסה של 17 יושבת עליו בול. אני בטוח ב-99% שזה בורג 17.

קצת מוזר לי לקנות כל כך הרבה דיסקיות רק בשביל 2 שאני אולי אצטרך.

אני חשבתי לקנות את זה, אבל שוב לא בטוח בודאות שזאת המידה הכי טובה.image.png.574544c84ca2cce3caf931edfc290230.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, israel l כתב:

להבנתי בורג 17 זה לפי הראש. גוף הבורג הרבה יותר קטן מהראש(בוודאי קטן מ-16) ועם הקוטר הפנימי של הדיסקית יהיה גבוה יותר מ-17 הבורג יוכל "לברוח" דרך הדיסקית. אם אני כותב שטויות פה תגיד לי.

בדקתי עם בוקסות ובוקסה של 17 יושבת עליו בול. אני בטוח ב-99% שזה בורג 17.

קצת מוזר לי לקנות כל כך הרבה דיסקיות רק בשביל 2 שאני אולי אצטרך.

אני חשבתי לקנות את זה, אבל שוב לא בטוח בודאות שזאת המידה הכי טובה.image.png.574544c84ca2cce3caf931edfc290230.png

זה שהראש של הבורג הוא 17 לא אומר שזה הגודל של הבורג, שאומרים m12 מתכוונים לבורג שהעובי שלו m12 והראש שלו יכול להיות טווח מסוים של גדלים.

 

בטבלה ששלחתי s זה גודל הראש וm זה גודל הבורג וכמו שאתה רואה גם לא קיים m17

 

ISO-4014-HEXAGON-HEAD-BOLT.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, Buki כתב:

שמתי לך את המקט"ים של הדיסקיות. 

ניסיתי, אבל לא מצאתי אותם במחיר סביר באיביי(הכל מאות שקלים כולל משלוח) או בסולו בארץ. לא מצאתי גם את המידות המדויקות שלהם באינטרנט. אני מעדיף מידות כי אז אפשר להזמין בגרושים מאיביי. אם לא אצליח אנסה עם המקטים בעוד חנויות חלפים.

לפני 44 דקות, Shab00 כתב:

זה שהראש של הבורג הוא 17 לא אומר שזה הגודל של הבורג, שאומרים m12 מתכוונים לבורג שהעובי שלו m12 והראש שלו יכול להיות טווח מסוים של גדלים.

 

בטבלה ששלחתי s זה גודל הראש וm זה גודל הבורג וכמו שאתה רואה גם לא קיים m17

 

ISO-4014-HEXAGON-HEAD-BOLT.png

אז אני כנראה טעיתי בפרשנות שלי בהבנה של גודל הבורג. תודה לך!

עם זאת דבר אחד אני יודע בודאות, וזה שראש של בוקסה שכתוב עליה 17 פותחת את הבורג הזה(16 היה קטן מידי). אני כנראה פשוט לא מבין מה המידה על הבוקסא אומרת ביחס למידות של הבורג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כל מיני סטנדרטים בעולם, iso, din, asme ועוד.

מה שאני שלחתי זה iso והמהנדס של האוטו לא חייב לעבוד איתם (כמו שאתה רואה ראש בורג 17 לא קיים בתקן iso) אבל בתקן הגרמני (din) מידת ראש 17 היא של בורג m10

המידה של ראש הבורג חשובה כי אם הראש קטן ביחס למומנט הסגירה המומלץ של הבורג הראש ישחק ולא יעמוד בעומס הנדרש.

 

 אבל בגלל שהבורג הזה לא נועד להיסגר בחוזקה, מהנדסים לא חייבים לעשות משהו בתקן אז יכול להיות שבשביל הוזלת מחיר או קומפקטיות, בחרו לשים אותו עם m12 או m14.

 

הרי ככל שהחור גדול יותר ככה השמן יזרום מהר יותר החוצה אבל לא צריך ראש גדול כי הסגירה שלו חלשה.

אני יכול להגיד לדוגמא שפורד פיאסטה הבורג היה עם ראש 16 או 17 והבורג עצמו הוא m14.

 

מסקנה, או שתמצא באינטרנט או שתקנה סט, כי אתה לא יכול להוציא את הבורג עד שיש לך אטם.

DIN931-1标准件.jpg

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, israel l כתב:

ניסיתי, אבל לא מצאתי אותם במחיר סביר באיביי(הכל מאות שקלים כולל משלוח) או בסולו בארץ. לא מצאתי גם את המידות המדויקות שלהם באינטרנט. אני מעדיף מידות כי אז אפשר להזמין בגרושים מאיביי. אם לא אצליח אנסה עם המקטים בעוד חנויות חלפים.

 

אל תחפש לפי מידות אלא אך ורק לפי המק"ט שרשם לך Buki.

המחיר ליחידה אחת באיביי הוא בסביבות 80 שקלים לכן אני מציע לך לרכוש במחסן של המוסך המרכזי של KIA או לחילופין אצל הייבואן המקביל.

 

https://koreafalcon.com/about-us-he

 

 https://www.ebay.com/itm/303194398847?epid=1465704210&hash=item4697cb607f:g:JCkAAOSwcxFjhT9r&amdata=enc%3AAQAHAAAA4B29kD%2Fw8cXjpcRfs6nwU33O0QDIXjemWeEWp2ChJe4ZZdmZj05OF1WwGMnwtPJo2LYkVqiMmvghWObxjOHyYg08aJFbjKVWwBZtEalbLM0xG2IcCV0yRs5cFvGsOBUdYfjtW3VRXYBgfBASyDjMypZgw8vZ0qqtTnStvFmMuhMx89THDlh1k6O10fKx1wUBu4YFG%2FpNatAzTFDX4fJ1dfBDgY%2BXItNUPPK3X5p%2B3VulqoD0WzAH30vrHWeZRmA5lcyYCtdxKls0ypEqKRM7uqtM%2FSYAIItTjO0OIngxv5U3|tkp%3ABk9SR5CUlZHeYQ 
 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

80 שקל על דיסקית? אתה קונה סט של מעל 200 ב50 שקל

 

US $4.96  20%OFF | 280/200/120/100Pcs Copper Sealing Solid Gasket Washer Sump Plug Oil For Boat Crush Flat Seal Ring Tool Hardware Accessories
https://a.aliexpress.com/_Ey8NfI7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, israel l כתב:

ניסיתי, אבל לא מצאתי אותם במחיר סביר באיביי

ראיתי עכשיו שמבקשים ב Ebay על הדיסקיות הזו 140 שקל ועוד 250 משלוח😁.

 

 

זו דיסקית שעולה 5 או 10 שקלים במוסך מורשה בארץ. 

 

אני אגיד לך משהו.

אם הגיר יבש מכל הכיוונים, אתה לא רואה עליו סימני שמן - אין סיבה לפתוח את בורג המילוי בשביל לבדוק מפלס, המפלס יהיה תקין.

 

אם אתה רוצה לפתח, תעשה כבר החלפה של שמן גיר, לא רק בדיקה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

ראיתי עכשיו שמבקשים ב Ebay על הדיסקיות הזו 140 שקל ועוד 250 משלוח😁.

 

 

זו דיסקית שעולה 5 או 10 שקלים במוסך מורשה בארץ. 

 

אני אגיד לך משהו.

אם הגיר יבש מכל הכיוונים, אתה לא רואה עליו סימני שמן - אין סיבה לפתוח את בורג המילוי בשביל לבדוק מפלס, המפלס יהיה תקין.

 

אם אתה רוצה לפתח, תעשה כבר החלפה של שמן גיר, לא רק בדיקה. 

חשבתי לפתוח ולעשות בדיקה כי אני יודע שזה מעולם לא נעשה(הרכב עבר כבר 120 אלף). לא ראיתי שום סימנים של רטיבות.

למה להחליף שמן אם כבר בודקים? כאילו אני מכיר את האמירה אבל באף אחד מהספרים של קיה(יבואן, יצרן ו-repair) לא כתוב להחליף שמן גיר ידני אי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בשביל מה לבדוק?

 

אם יש נזילה זה משאיר סימנים. רואים סימנים של הזעת שמן.

 

אם הכל יבש לגמרי כולל בנקודות יציאה של הציריות, אז השמן לא יכול להיעלם מהגיר לשום מקום אחר. המפלס שלו תקין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Shab00 כתב:

יש כל מיני סטנדרטים בעולם, iso, din, asme ועוד.

מה שאני שלחתי זה iso והמהנדס של האוטו לא חייב לעבוד איתם (כמו שאתה רואה ראש בורג 17 לא קיים בתקן iso) אבל בתקן הגרמני (din) מידת ראש 17 היא של בורג m10

המידה של ראש הבורג חשובה כי אם הראש קטן ביחס למומנט הסגירה המומלץ של הבורג הראש ישחק ולא יעמוד בעומס הנדרש.

 

 אבל בגלל שהבורג הזה לא נועד להיסגר בחוזקה, מהנדסים לא חייבים לעשות משהו בתקן אז יכול להיות שבשביל הוזלת מחיר או קומפקטיות, בחרו לשים אותו עם m12 או m14.

 

הרי ככל שהחור גדול יותר ככה השמן יזרום מהר יותר החוצה אבל לא צריך ראש גדול כי הסגירה שלו חלשה.

אני יכול להגיד לדוגמא שפורד פיאסטה הבורג היה עם ראש 16 או 17 והבורג עצמו הוא m14.

 

מסקנה, או שתמצא באינטרנט או שתקנה סט, כי אתה לא יכול להוציא את הבורג עד שיש לך אטם.

DIN931-1标准件.jpg

אוקיי נראה שזה מסובך יותר ממה שחשבתי. ראשית כל, מומנט הסגירה של הבורג הזה הוא לא כזה חלש(58-78NM) אז לא יודע אם השתמשו בתקן או לא. שנית, אני באמת כבר לא יודע איך לחפש את זה באינטרנט, אבל אם נגיד אני אגלה שזה m12 או m10 לפי סטנדרט מסויים, איך אני יודע את הגדלים של הדיסקיות?

 

לפני 17 שעות, Buki כתב:

אז בשביל מה לבדוק?

 

אם יש נזילה זה משאיר סימנים. רואים סימנים של הזעת שמן.

 

אם הכל יבש לגמרי כולל בנקודות יציאה של הציריות, אז השמן לא יכול להיעלם מהגיר לשום מקום אחר. המפלס שלו תקין.

אני לא מספיק מבין בנזילות כדי לשלול את זה על סמך הסתכלות(לדוגמא אני לא יודע איך נוזל קירור מתרוקן גם כשאין נזילה). בספר כתוב לבדוק כל 4 שנים על ידי הורדת בורג המילוי ולא כתוב שום דבר על החלפת שמן. מבחינת ברגי המילוי והריקון יכול להבטיח שהמקום יבש. ציריות אני פחות יודע איפה זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 408 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...