Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת הילוכים אוטומטית: נקיון המערכת. ההשפעות של ניקיון ATF על אריכות ימי המכלולים בתיבת ההילוכים


יאני
שימו לב! השרשור הזה בן 1396 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 דקות, levy כתב:

בגיר רציף ניקיון השמן יש לו חשיבות עליונה ולכן ככל שתחליף יותר בצורה נכונה אורך החיים של הגיר יגדל.

 

למה חשיבות עליונה? אנא הסבר.

מה שאני יודע הוא שבממסרות רציפות של בלוק שסומים בדיוק כמו שיש לפלנטריות ודווקא ברציפות יש פחות לכלוך בנוזל,  כי יש פחות מצמדים שעובדים שם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, levy כתב:

בניסאן כדאי להחליף שמן בעד 60000 קמ למרות שהיצרן כותב 90000 קמ,ההחלפה היא חלקית מכיוון שחלק מהשמן תקוע במכלולים בגיר , יש כאלה שאחרי ההחלפה הראשונה נוסעים קצת ושוב מחליפים.

כניראה שלמרות שיש מגנטים ו 2 פילטרים זה לא מספק.

בגיר רציף ניקיון השמן יש לו חשיבות עליונה ולכן ככל שתחליף יותר בצורה נכונה אורך החיים של הגיר יגדל.

 

תודה על העצה, אך אפשר להבין למה דווקא בגיר רציף, ששם יש לכאורה פחות תמסורות מתחככות? תודה

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגיר רציף יש רצועת מתכת שרוכבת על גלילים ממתכת הרצועה לעיתים מחליקה קלות ויוצאים שבבים,השבבים אם לא יסוננו נישאבים לכיוון שימון המכלולים ושורטים את החלקים,בניסאן יש שסתום זרימה עם בוכנה ברגע שהבוכנה נישרטת או גוף השסתום נישרט,השסתום  לא מצליח לפתח את הזרימה והלחץ הנכון ואז הגיר משתבש.

האתגר של יצרני גירים רציפים הוא כיצד ללכוד את אותם שבבים.

השבבים גם יכולים להגיע לעוד מכלולים בגיר.

בנוסף שמן מזוהם וישן יגדיל את החיכוך בין הקונוסים לבין הרצועה ויקצר את חיי הגיר.

ככל שתדירות ההחלפה  לשמן נקי ומקורי תיגדל יש לך סיכוי טוב יותר להפחתת התקלות בגיר.

 

עריכה אחרונה על ידי levy
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי יש החלקה רבה יותר, במצטבר, במצמדים של תיבת הילוכים פלנטרית.

שסתומים למיניהם, יש בתיבת פלנטרית בדיוק כמו לרציפה ויחידת שסתומים ההידראולית היא גם הרבה יותר מורכבת ומסובכת בפלנטרית מאשר הרציפה, בגלל הריבוי מצמדים ובלמים.  

האתגר הגדול נפתר על ידי מסננים ומגנטים. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Nakamichi כתב:

יאני - אתה יכול לזרוק פה מילה על תיבות רציפות?
כי דווקא שמה - נגיד בניסאן - היבואן מתעקש לא להחליף.

ומה היצרן קובע? תבדוק את העניין.

מזכיר לי את הסיפור  על VW עם תיבה 01M גם שם היה סיפור עם יבואן שאמר שלא צריך והיצרן אומר כן ועוד רושם במסמך רשמי שלו שבישראל חובה כי האקלים פה הורס את השמן מהר. העליתי את כל המסמכים הללו לפוסט אחר שרץ פה.

 

לפני 5 שעות, Nakamichi כתב:

אז זהו, שלמיטב ידיעתי הם שינו את ההנחיה וכעת ההוראה היא לא הלחילף נוזל כלל.

אלא לבדוק ב-90 אלף התיישנות נוזל ואז להחליט.

בדיוק כמו בסיפור של הבחור עם המאזדה. כסת"ח יצרן שנועד להחסיר רישום על תחזוקה מחייבת ומיעוט החלפת נוזלים שווה להם כסף על ניקוד ירוק וגם נשמע טוב בעת מכירת הרכב ללקוח בטענה שעלות התחזוקה נמוכה מדגמים אחרים. אבל...עלות השיפוץ בגלל אי החלפת שמנים...את זה הוא לא מספר.

 

לפני 5 שעות, danniel כתב:

להערכתי יש החלקה רבה יותר, במצטבר, במצמדים של תיבת הילוכים פלנטרית.

שסתומים למיניהם, יש בתיבת פלנטרית בדיוק כמו לרציפה ויחידת שסתומים ההידראולית היא גם הרבה יותר מורכבת ומסובכת בפלנטרית מאשר הרציפה, בגלל הריבוי מצמדים ובלמים.  

האתגר הגדול נפתר על ידי מסננים ומגנטים. 

האתגר הגדול של גיר רציף הוא חום. ההחלקה של הרצועה או השרשרת מאוד מאתגרת את השמן - יותר מאשר גיר פלנטרי. בגיר פלנטרי פתרו את עניין השחק בעקבות המסנן המאוד יעיל כפי שראה מי שקרא את המאמר לעומק במיוחד את הפסקה על Beta rating. מסנן גיר עומד בלחצים גבוהים והנייר סינון שם מאוד מיוחד וזה לא מאוד פשוט לתכנן ולייצר כאלה ויש המון תנאים נוספים לייצור כאלה מסננים שאינם חלים על מסנני שמן מנוע - בוא נגיד ככה בקצרה ולעניין - מסנן שמן מנוע זה הרבה פחות מורכב ופחות יקר ממסנן גיר פלנטרי ולכן רשמתי שאין להתפשר על איכותו.

לפני 5 שעות, danniel כתב:

אני מבולבל, אתה מדבר על המסנן וחשיבותו ומצד שני טוען שהחלפה חלקית של הנוזל  זה גם טוב, זאת החלפה שדרך כלל לא כוללת מסנן. 

אגב יש ממסרות פלנטריות שהמסנן בהם לא נגיש כלל ואז מה מה הטעם בהחלפת נוזל אם בסוף המסנן ייסתם ויהיה כשל מהותי בממסרה? 

 

מבנה מסננים אגב של ממסרות פלנטריות שונות ממסנני שמן מנוע, הם בעיקר סוג של רשת מתכתית צפופה שמונעת מחלקיקים בגודל מסוים מלחדור לשסתומים ההידרוליים, אין שסתום מעקף והם לא עובדים תחת לחץ, טבולים תמיד בנוזל ולאחר סיום הסניקה הרבה מהשבבים צונחים חזרה לקרקעית כמשקע או אם זה שבבים ברזליים, הם נתפסים בסופו של דבר למגנטים. 

אולי בגלל זה יש להם אורך חיים מאוד גבוה ונדיר לראות בממסרה פלנטרית תקינה, מסננים סתומים או אפילו מלוכלכים. 

בוא נגיד החלפה חלקית וכל 2 או 3 כאלה החלפת מסנן זה הכוונה. זה לא חובה אמנם וגם רשמתי זאת שזה המלצה אישית שלי כי זה תחום העיסוק שלי ואני מבין דבר אחד או שניים בזה. לגבי מבנה מסננים - אני חושבשאתה בכיוון של מה שרשמתי בתגובה אחרת. אכן אורך חיים גבוה מאוד גם בגלל המנבנה וגם בגלל מטרת השימוש. מנוע בעירה מייצר דברים אחרים וממסרת דברים אחרים.

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על מסנן של תיבת הילוכים מסוימת? כי לרוב המסנן אינו נמצא בצד הלחץ כלל אלא בצד הסניקה בקרטר. 

ברציף יש פחות חום כי "יצרן" החום העיקרי בתיבת הילוכים הוא הממיר מומנט, בתיבה הילוכים רציפה הוא, ברוב מצבי העבודה, מגושר ויש הרבה פחות התפתחות חום עקב כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, danniel כתב:

אתה מדבר על מסנן של תיבת הילוכים מסוימת? כי לרוב המסנן אינו נמצא בצד הלחץ כלל אלא בצד הסניקה בקרטר. 

ברציף יש פחות חום כי "יצרן" החום העיקרי בתיבת הילוכים הוא הממיר מומנט, בתיבה הילוכים רציפה הוא, ברוב מצבי העבודה, מגושר ויש הרבה פחות התפתחות חום עקב כך.

לא משהו ספציפי. ברוב ממירי מומנט יש היום לוקאפים והטמפ' מאוד בשליטה עקב מעגלי קירור יעילים.

בתיבה רציפה בעיית החום היא נקודתית ויותר קשה לשליטה בנקודות מסוימות על הציר והרצועה או השרשת מול שאר הסביבה אבל בגדול האתגר הכי גדול של תיבה רציפה הוא חום נקודתי כזה אחר במיוחד בעומס או מאמץ רב. לא סתם מאוד לא ממליצים לבעלי תיבות רצפיות לגרור רכב או ללחוץ חזק. זה ממש גומר את הגירים האלה.

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגרירה מוגבלת, בתיבות רציפות בגלל המומנט המוגבל שהתיבה רציפה יכולה להעביר והוא בהגדרה יותר נמוך מאשר תיבת פלנטרית מסוגלת להעביר. 

מעגלי קירור יעילים אפשר לשם גם לתיבות רציפות, אין פה סיפור.

אני מנסה להבין איפה חוץ מהממיר מומנט מתפתח חום? אולי עקב הלחץ ההידרולי הגבוה שמחזיק את הגלגלות במקומם באופן רציף, בתיבות רציפות הלחצים גבוהים פי 1.5 בערך מתיבת פלנטרית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, danniel כתב:

הגרירה מוגבלת, בתיבות רציפות בגלל המומנט המוגבל שהתיבה רציפה יכולה להעביר והוא בהגדרה יותר נמוך מאשר תיבת פלנטרית מסוגלת להעביר. 

מעגלי קירור יעילים אפשר לשם גם לתיבות רציפות, אין פה סיפור.

אני מסנה להבין איפה חוץ מהממיר מומנט מתפתח חום? אולי עקב הלחץ ההידרולי הגבוה שמחזיק את הגלגלות במקומם באופן רציף, בתיבות רציפות הלחצים גבוהים פי 1.5 בערך מתיבת פלנטרית. 

לא מבין מה השאלה. אתה בעצם עונה לעצמך.

דוגמה לטמפ' של גיר CVT. היום עושים הרבה מאמצים בתכנון כדי להוריד ממוצע הטמפ' בגירים הללו.

image.png.51fae53d617d6cd215bff121d87a1a18.png

 

image.png.4107bbc06c5c19d35b77a8184647a748.png

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה האם זה הגורם חום,  אני לא בטוח שגם אם זה הגורם ונראה שאתה מאשר שכן, זה באמת האישיו..כי מה הבעיה לשם מקרן חיצוני יותר גדול / יעיל? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, danniel כתב:

השאלה האם זה הגורם חום,  אני לא בטוח שגם אם זה הגורם ונראה שאתה מאשר שכן, זה באמת האישיו..כי מה הבעיה לשם מקרן חיצוני יותר גדול / יעיל? 

מקרן חום משפיע יותר על טמפ' ממוצעת ולא בנקודות קריטיות שמתבלות בשיעור הרבה יותר אקספוננציאלי. כולם מתייחסים לטמפ' כעניין כללי וזה ממש לא ככה. גם במנוע וגם בגיר.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכל זאת יש תיבות הילוכים, כולל רציפות, שלא דורשות תחזוקה על פי הגדרות היצרן. 

זאת ולמרות העניין של התחממות הנוזל, שהוא לדעתי יותר קריטי לאורך החיים של תיבת הילוכים, מאשר רמת החלקיקים בנוזל. 

נראה שהתגברו על האתגר, אם זה כך. על ידי נוזלים ברמה מאוד גבוהה ותכנון יעיל יותר של שימון וקירור, נקודתית וכללית. 

 

באיזה תיבת הילוכים יש מסנן עיקרי בצד הלחץ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1396 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...