Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

בתאריך 12.4.2021 בשעה 15:07, eladts כתב:

 

כן. 
 

 

 

על מה אתה מדבר? תראה לי מכונית בנזין אחת מקטגוריה D שעולה בישראל פחות מטסלה מודל 3.

 

 

לא יודע מה זה קטגורייה D, אם הכוונה לרכבי פרימיום משפחתיים כמו במוו סדרה 3, אאודי a3 וכו'  אז כל הקטגורייה הזאת נותנת יחס מחיר- תמורה עלוב (אלא אם כן מחשיבים את התמורה של סמל המותג לרוכשי הרכבים הללו).

 

המודל 3 אכן מצטיינת ביחס מחיר- תמורה בקטגורייה הזאת (עדיין מבחינת תמורה אבסולוטית, המודל 3 עדיפה רק מבחינת הביצועים, השקט מיחידת ההנאה, האבזור והממשק הכללי , חסכון בעלויות, אבל נמצאת מאחור בתחומי איכות ההרכבה והגימור, חוסר במתלים אדפטיביים, גג זכוכית ללא כיסוי, מושב אחורי נמוך, בידוד רעשי דרך ורוח, חסרון זמני ומביך במולטימדיה בתמיכה בעברית וחסרון מהותי בהעדר אפשרות להתקנת ווייז ).

 

המודל 3 שומרת על ההצטיינות ביחס תמורה- מחיר גם מול רכבים עממיים יותר (בגלל אותם היתרונות הנ"ל מול רכבי הפרימיום וביתר שאת ובגלל שחלק מהחסרונות אינם מהווים חסרונות בקטגורייה העממית), אבל כאן נכנס לתמונה מדד הפרקטיות למשפחה (למי שזה רלבנטי לו) שעדיף בלא מעט רכבים "עממיים" וזולים יותר על פני רכבי הפרימיום הללו ובייחוד מול הטסלה.

 

כלומר למי שרוצה לרכוש רכב כמה שיותר פרקטי למשפחה, ההשוואה בין המודל 3 לרכבי בנזין/דיזל מקטגורייה עממית יותר לגיטימית ואז רואים שהמודל 3 גם יקרה יותר לרכישה (אבל זולה יותר לאחזקה נכון להיום וברוב המקרים) ועדיין נותנת תמורה נמוכה יותר אבסולוטית מחלק מרכבי בנזין/דיזל זולים יותר, מבחינת מדדים פרקטיים למשפחה.

 

בדיוק פורסם באתר אייקאר מבחן רכב "שפוי" על המודל 3:

 

https://m.icar.co.il/מבחני_רכב/טסלה_מודל_3_-_מבחן_רכב/

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 17 דקות, evc כתב:

 

 

לא יודע מה זה קטגורייה D, אם הכוונה לרכבי פרימיום משפחתיים כמו במוו סדרה 3, אאודי a3 וכו'  אז כל הקטגורייה הזאת נותנת יחס מחיר- תמורה עלוב (אלא אם כן מחשיבים את התמורה של סמל המותג לרוכשי הרכבים הללו).

 

המודל 3 אכן מצטיינת ביחס מחיר- תמורה בקטגורייה הזאת (עדיין מבחינת תמורה אבסולוטית, המודל 3 עדיפה רק מבחינת הביצועים, השקט מיחידת ההנאה, האבזור והממשק, חסכון בעלויות, אבל נמצאת מאחור בתחומי איכות ההרכבה והגימור, חוסר במתלים אדפטיביים, גג זכוכית ללא כיסוי, מושב אחורי נמוך, בידוד רעשי דרך ורוח).

 

המודל 3 שומרת על ההצטיינות ביחס תמורה- מחיר גם מול רכבים עממיים יותר (בגלל אותם היתרונות הנ"ל מול רכבי הפרימיום וביתר שאת ובגלל שחלק מהחסרונות אינם מהווים חסרונות בקטגורייה העממית), אבל כאן נכנס לתמונה מדד הפרקטיות למשפחה (למי שזה רלבנטי לו) שעדיף בלא מעט רכבים "עממיים" וזולים יותר על פני רכבי הפרימיום הללו ובייחוד מול הטסלה.

 

כלומר למי שרוצה לרכוש רכב כמה שיותר פרקטי למשפחה, ההשוואה בין המודל 3 לרכבי בנזין/דיזל מקטגורייה עממית יותר לגיטימית ואז רואים שהמודל 3 גם יקרה יותר לרכישה (אבל זולה יותר לאחזקה נכון להיום וברוב המקרים) ועדיין נותנת תמורה נמוכה יותר אבסולוטית מחלק מרכבי בנזין/דיזל זולים יותר במדדים הפרקטיים למשפחה.

 

בדיוק פורסם באתר אייקאר מבחן רכב על מודל 3:

 

https://m.icar.co.il/מבחני_רכב/טסלה_מודל_3_-_מבחן_רכב/

 

קטיגוריה D אלו משפחתיות גדולות, מה שבארץ מכונה מכוניות מנהלים. אין קשר ליוקרה אלא לגודל הפיזי. דוגמאות: BMW סידרה 3, אודי A4 (לא A3), מרצדס C, פולסווגן פאסט, וולוו S60, פיז'ו 508, סקודה סופרב (לא אוקטביה). בקבוצה הזו המודל 3 פשוט שברה את השוק וזה מתבטא בנתוני המכירות בעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, evc כתב:

סרטון נוסף חדש על החיים "האמיתיים"  עם טסלה בישראל:

 

 

 

מי הגאון שהגה את הרעיון של להביא כבל מהבית לעמדות L2 באירופה וישראל? בארה"ב בכל עמדות הטעינה הכבל הוא חלק מהעמדה.

291995.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף שישימו כבל מאשר שנשאל למה לא שמו.

באופן כללי אבל, הבנתי שמצב סטנדרט הטעינה בארה"ב הוא בלגן שלם לא? משתמשים בכמה חיבורים שונים, בניגוד לאירופה וישראל שכל הרכבים והמטענים משתמשים בCCS (למרות שבסרטון יש גם מטען CHAdeMO).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, DubelBoom כתב:

עדיף שישימו כבל מאשר שנשאל למה לא שמו.

באופן כללי אבל, הבנתי שמצב סטנדרט הטעינה בארה"ב הוא בלגן שלם לא? משתמשים בכמה חיבורים שונים, בניגוד לאירופה וישראל שכל הרכבים והמטענים משתמשים בCCS (למרות שבסרטון יש גם מטען CHAdeMO).

 

כן, בצפון אמריקה טסלה משתמשים בחיבור היחודי שלהם גם לטעינת AC וגם לטעינת DC. החיבור הזה הרבה יותר קטן ונוח לשימוש משאר התקנים. שאר היצרנים משתמשים ב-J1722 לטעינת AC ו-CCS-1 (ששונה מ-CCS-2 שמשמש באירופה) או CHAdeMO לטעינת DC. טסלה מחלקת עם הרכב מתאם J1722 לעמדות AC וגם מוכרת ב-$450 מתאם ל-CHAdeMO. יש גם שמועות על מתאם עתידי ל-CCS-1. לאחרונה גם עמדות טעינת DC של החברה EVgo החלו להציע גם חיבור טסלה.
 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, evc כתב:

סרטון נוסף חדש על החיים "האמיתיים"  עם טסלה בישראל:

 

 

 

 

לגבי הסרטון הזה:

 

לשם שינוי סרטון מרענן שבו נחסכים מטיתנו מראות קשים 😅 של האצות ודריפטים עם כל השכונה או השבט המשפחתי המורחב של הנהג בתוך הרכב, מתרגשים ומצחקקים כמו... (נעזוב את התיאור).

 

מה שלא מאוזן בסרטון הוא שהנהג התרגש דווקא מהאוטו פיילוט שקיים בהרבה רכבים היום (בניגוד לנהיגה העצמית) וגם עובד בטסלה כמו בכל רכב אחר ולא בצורה עדיפה והנהג לא ציין את זה (בקבוצה של טסלה יש את אותן הביקורות על תפקוד לקוי של המערכות הללו של בקרת שיןט אדפטיבית וסטייה מנתיב שאנחנו רגילים לשמוע).

 

לגבי השאלה בסוף האם הוא היה ממליץ על הרכב לאביו, לא הייתי ממליץ על המודל 3 לאדם מבוגר, בגלל שמדובר ברכב נמוך וארוך ויותר מתאים רכב גבוה וקצר, זאת ללא קשר לבעיות הייחודיות של רכב חשמלי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, eladts כתב:

 

קטיגוריה D אלו משפחתיות גדולות, מה שבארץ מכונה מכוניות מנהלים. אין קשר ליוקרה אלא לגודל הפיזי. דוגמאות: BMW סידרה 3, אודי A4 (לא A3), מרצדס C, פולסווגן פאסט, וולוו S60, פיז'ו 508, סקודה סופרב (לא אוקטביה). בקבוצה הזו המודל 3 פשוט שברה את השוק וזה מתבטא בנתוני המכירות בעולם.

 

צריך לחלק את קטיגוריה D לשתי תתי קבוצות מאחר ויש הבדל ברור בין הרכבים גם בגודל וגם במחירים.

 

קטגוריית D1 צריכה לכלול רכבים כמו הפאסאט, הסופרב והסונטה שהם רכבים ארוכים מאד ומרווחים מאד, הרבה יותר מרכבים משפחתיים בקטגורייה מתחת (C?) ומתחילים במחירים זולים יחסית (160 - 180 אלף ₪) אבל עדיין יקרים יותר משמעותית מרכבים משפחתיים בקטגוריה C.

 

קבוצה D2 צריכה לכלול רכבים כמו במוו סדרה 3, אאודי a4, מרצדס c קלאס, שהמידות שלהם דומות לרכבים המשפחתיים מקטגורייה c וגם מרווחים כמוהם או פחות, אבל מתחילים במחירים הרבה יותר גבוהים מקטגוריית D1.

 

טסלה מודל 3 בישראל היא ייצור מעורב, המחיר שלה מתאים לקטגוריית D1 ואולם המידות שלה מתאימות לקטגורייה D2.

 

ושוב זה אומר שמבחינה פרקטית התמורה במודל 3 דומה לרכב משפחתי מקטגוריה C  או פחותה ממנו אבל המחיר עדיין יקר יותר כמו בקטגורייה D1 (למרות שהעלות האמיתית נכון לעכשיו דומה לקטגורייה c).

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, evc כתב:

 

צריך לחלק את קטיגוריה D לשתי תתי קבוצות מאחר ויש הבדל ברור בין הרכבים גם בגודל וגם במחירים.

 

קטגוריית D1 צריכה לכלול רכבים כמו הפאסאט, הסופרב והסונטה שהם רכבים ארוכים מאד ומרווחים מאד, הרבה יותר מרכבים משפחתיים בקטגורייה מתחת (C?) ומתחילים במחירים זולים יחסית (160 - 180 אלף ₪) אבל עדיין יקרים יותר משמעותית מרכבים משפחתיים בקטגוריה C.

 

קבוצה D2 צריכה לכלול רכבים כמו במוו סדרה 3, אאודי a4, מרצדס c קלאס, שהמידות שלהם דומות לרכבים המשפחתיים מקטגורייה c וגם מרווחים כמוהם או פחות, אבל מתחילים במחירים הרבה יותר גבוהים מקטגוריית D1.

 

טסלה מודל 3 בישראל היא ייצור מעורב, המחיר שלה מתאים לקטגוריית D1 ואולם המידות שלה מתאימות לקטגורייה D2.

 

ושוב זה אומר שמבחינה פרקטית התמורה במודל 3 דומה לרכב משפחתי מקטגוריה C  או פחותה ממנו אבל המחיר עדיין יקר יותר כמו בקטגורייה D1 (למרות שהעלות האמיתית נכון לעכשיו דומה לקטגורייה c).

 

מה לעשות שגם עיתונאי רכב וגם הקהל ממקמים את המודל 3 בראש הקטיגוריה של Compact Luxury בארה"ב, שהיא בדיוק מה שאתה מכנה קטיגוריה D2. להזכירך אין כבר בארה"ב הטבת מס לטסלה והמחיר שלה דומה לשאר המכוניות שבהשוואה.

https://www.motortrend.com/features-collections/best-luxury-compact-sedans

 

Tesla-Model-3-US-Small-Midsize-Luxury-Ca

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בעיקר נובע מכך שקטגורית הסדאן המפוארות נמצאת בדעיכה לטובת הג'יפונים.

ב.מ.וו סדרה 3 היא כבר דגם כלכך חשוב עבור ב.מ.וו כמו שהיא היתה פעם.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, והדעיכה בקטגוריית רכבי הסדאן היא בגלל חוסר הפרקטיות שלהם, רכבים ארוכים ונמוכים, תא מטען ומרווח פנימי מוגבלים יחסית לאורך ותנוחת ישיבה נמוכה.

 

הלקוחות שעדיין רוכשים רכבים מהחבורה הזאת של  רכבי סדאן פרימיום, מוכנים לשלם על ההנאה שנותן הרכב תוך וויתור על הפרקטיות ולכן המודל 3 מככבת כי היא באמת מהנה יותר והחסרונות של מבנה הסדאן דומים.

 

אבל המודל 3 היא ראש לקטגוריית השועלים (=רכבי סדאן) ומה שמחפשים רוב הלקוחות היום זה רכבים מקטגוריית האריות (=ג'יפונים, או אולי צריך לקרוא לה קטגוריית הפילים 😁) והמודל 3 אפילו לא נמצאת שם כזנב בטח שלא כראש.

 

יש שורה של יצרנים שלא מייצרים יותר רכבי סדאן וההחלטה של טסלה לייצר את המודל 3 בכלל במקום ג'יפון קטן היא החלטה תמוהה. הסיבה להצלחה במכירות היא העדר היצע של רכבים חשמליים ובטח ג'יפונים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, evc כתב:

אבל המודל 3 היא ראש לקטגוריית השועלים (=רכבי סדאן) ומה שמחפשים רוב הלקוחות היום זה רכבים מקטגוריית האריות (=ג'יפונים, או אולי צריך לקרוא לה קטגוריית הפילים 😁) והמודל 3 אפילו לא נמצאת שם כזנב בטח שלא כראש.

 

אתה מודע לכך שטסלה מייצרת את המודל Y?


2020-Tesla-Model-Y-Dual-Motor-Long-Range

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המודל y הוא ג'יפון גדול מאד (במונחים אירופאיים/ ישראליים, הוא בגודל דומה לסקודה קודיאק! ואפילו גם לו יש גירסת 7 מקומות).

 

לטסלה יש עוד מקום לייצר שני ג'יפונים מתחת.

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...