Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

בגרנד קופה למשל (אמנם בצורה חלקית, כי יש כפתור פיזי למצב Auto ולכיוון טמפ', אבל כל שאר התפעול מבוצע מהמסך, ובצורה די מציקה)

מעניין. בקליאו ובקפצ׳ור לפחות יש חוגות פיזיות למזגן למרות המסך מולטימדיה הגדול, וזה מבורך.
 
דווקא וואג (או לפחות סקודה ממה שראיתי) עשו את זה בצורה חכמה. יש מין שני פסי מגע (אחד לכל צד) מתחת למסך והחלקה של האצבע עליהם מעלה/מורידה את הטמפ' בהתאם לכיוון. בנוסף, יש כפתור Auto, ותכלס - אין סיבה לגעת בדברים נוספים במהלך הנסיעה. או בכלל. אני לא זוכר מתי כיוונתי ידנית באוטו שלי את מהירות המאוורר או את כיוון יציאת האוויר. כל שאר ההגדרות נגישות דרך תפריט שאפשר לשחק איתו בחניה או בפקק.

אני אומר את זה בהסתייגות כי טרם ניסיתי בעצמי, אבל יש ביקורת רבה על הנדסת האנוש הלקויה בדגמים החדשים שלהם (לאון/פורמנטור/גולף/אוקטביה וכו׳).
לגבי השאר, מסכים איתך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 24 דקות, pl7410 כתב:


 

 


לא.

https://www.theguardian.com/us-news/2021/feb/20/texas-power-grid-explainer-winter-weather

Contrary to what some state politicians have said, the blackouts weren’t primarily the fault of frozen wind turbines. It was largely a problem with natural gas, which is the state’s primary energy source.

 

ראיתי, זה פרסום חלקי.

אם כל החשמל של טקסס היה מופק בדרכים סטנדרטיות ולא 20% נקי אז לא הייתה להם בעיה לכסות על התחנות שלא עובדות. בגלל שהייתה להם בעיה עם תחנות הגז, קולטי השמש והפלופלורים האלה (איך קוראים לזה) אז כל המערכת קרסה

  • רעיון גרוע 1

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, פבל כתב:

אבל כבר עברו כמה עמודים אז הנה הוא שוב:

אמ;לק: טעינת רכבים חשמליים תשפיע מעט מאוד על רשת החשמל ולא תהיה לה שום בעיה לעמוד בעומס

מזכיר לי את אלה שאומרים שבאמסטרדם רוכבים על אופניים אז גם בתל אביב אפשר, ב 40 מעלות לרכב בעליות, שני דברים שאין באמסטרדם.

הבחור שהוא מאוד אינטילגנטי אבל אני מוצא טעויות בסרטונים שלו, אפילו סותר את עצמו.

רשת החשמל שלנו תמיד על הקצה, הבחור גר במקום שלאנשים אין מזגן בבית.

רשת החשמל האמריקאית הולכת להיות על הקצה ב 20 שנה הבאות בגלל התכנון של הממשל של היום.

הם הולכים לסגור חלק גדול מתחנות הכוח בזמן שהם עוברים לרכבים חשמליים.

- שכחתי קודם שחפרתי לכם.

הארלי דוידסון החשמלי livewire. עולה בארה'ב $30000 זה בערך 20% יותר יקר מכל אופנוע יקר שאתם מכירים.

טווח נסיעה בכביש מהיר 112 ק'מ. 

עשיתי אילת תל אביב עם גז עד הסוף עם דוקאטי.

טיול שבת סטנדרטי הוא 300 ק'מ.

למה לקנות כזה דבר?

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברורה לי הפוביה שהחשמל יגמר כשהיו המון רכבים חשמליים.

נכון לכתיבת השורות הללו יש רזרבה של 4912 מגה וואט (1 מגה וואט = 1000 קילו וואט )

בשיא הצריכה הפיק היה ברזרבה של 2857 מגה וואט.

טסלה מודל 3 LR/P  צורכת בעמדה ביתית  11.5 קילו וואט שעה בטעינה.

על סמך הרזרבה אפשר לחבר 400K רכבים יחד ועדיין תישאר רזרבה קטנה.

* אני לא מדבר על התשתית הולכה, רק על תפוקת ייצור חשמל. 

 

https://www.iec.co.il/_layouts/iec/applicationpages/lackmanagment.aspx

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, LotusElise כתב:

-בגלל בעיה במכשיר, פורד עצרו את המכירה של תחנת הטעינה של המוסטנג החשמלית.

אנשים מטעינים עם חשמל 110V את המכוניות שלהם.

אתה מבינים כמה זמן לוקח להטעין מכונית עם חשמל 110V?

איזה הגיון יש להטעין רכב ב 24 שעות אם עם מוסטנג 5.0 מתדלקים ב 5 דקות?

https://www.theverge.com/2021/3/29/22356539/ford-connected-charge-station-sales-halt-issue-mustang-mach-e

 

מאך-E משתמש בשקעי טעינה סטנדרטים. אולי יש להם בעיה עם העמדה המיוחדת שיצרו אבל אתה יכול להטעין בכל עמדה ציבורית שהיא לא טסלה וכמובן רשאי להתקין איזה עמדה אחרת שתרצה בבית.

 

אתה לא אמור להטעין משקע 110 או אפילו 220. זה פשוט איטי מדי ומיועד למקרי חירום. את רוב המחברים אפשר לשדרג לשקעי כח חזקים יותר (NEMA בארה"ב או סיקון בארץ).

 

https://www.zap-map.com/charge-points/ford-mustang-mach-e-charging-guide/

 

image.thumb.png.b9ec35eec93617d7d1b3e6c7b4c6ff59.png

עריכה אחרונה על ידי mluggy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, robertf כתב:

אני אומר את זה בהסתייגות כי טרם ניסיתי בעצמי, אבל יש ביקורת רבה על הנדסת האנוש הלקויה בדגמים החדשים שלהם (לאון/פורמנטור/גולף/אוקטביה וכו׳).

הרבה מהביקורת מופנית כלפי כפתורי המגע על ההגה וכפתורי המגע ששולטים על האורות משמאל להגה ומערכת התפריטים של המולטימדיה. 

יכול להיות ואני בכלל לא בטוח, שחלק מהביקורת מגיעה בגלל שלא הסבירו איך לתפעל את פסי המגע האלה אז אותם מבקרים מתלוננים כי הם נאלצים לתפעל את המיזוג דרך המסך. אני ממש במקרה הייתי בהשקה העולמית של הקאמיק, שהיה הדגם הראשון להשתמש במערכת המולטימדיה/ב.אקלים החדשה והחבר'ה של סקודה הסבירו לנו על התפעול שלה. אם לא הייתי שם ולא הייתי מקבל את ההסבר הזה, יש מצב שגם אני הייתי מתלונן, כי זה לא הכי ברור.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי להתנסות בסידור של תפעול בקרת האקלים עם ה"סלייד" של קבוצת פולקסווגן - מבחינתי זה מקבל ציון "נכשל" משלוש סיבות:

1. מכיוון שההפעלה היא במגע, והשטח שעליו מחליקים את האצבע אינו בולט מהמשטח שלו, צריך לדייק בהנחת האצבע.

2. בניגוד לחוגה שמייצרת "זיכרון שרירים" מהר מאוד של כמה סובבתי ומה ההשפעה של מידת הסיבוב על השינוי, ב"סלייד" זה משתנה אם העברת את האצבע מהר או לאט, אם היא לא זזה באמצע מהר יותר מאשר בהתחלה וכו'.

3. המשטחים האלו, גם של המיזוג וגם של העוצמה של מערכת השמע לא מוארים בלילה, כלום, זה פשוט פס שחור שצריך לסמוך על הזיכרון כדי לקלוע במדויק לאן שרצית. 

 

ככלל, אני מבין את המעבר הסיטונאי למסכים, זה באמת קל יותר ליצרניות, פותח המון מקום בתא הנוסעים לאחסון, מאפשר להן ולבעלים "לסדר" תצוגות איך שנוח ואם לא בשתי לחיצות כפתור להחליף הכל בעדכון הבא. אבל אני עדיין חושב שיש פונקציות שצריך להשאיר בחוגה פיזית (מיזוג ועוצמת שמע) ואת השאר אפשר להעמיס למסך. אבל גם אם מעמיסים למסך, לעשות את זה נכון, עם תפריט גישה מהירה ולא נבירות בתפריטים ובחירות ממסכים מרובי אפשרויות בזמן נהיגה. 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך לגמרי, אין שום תחליף לכפתורים פיזיים פשוטים. אדם שקונה רכב לא אמור לשבת שעות מול המסך כדי ללמוד את כל הפונקציות, ואז תוך כדי נהיגה להתברבר עם זה. מסך אמור לשמש למולטימדיה וניווט, לא יותר מזה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, קרמבו כתב:

1. מכיוון שההפעלה היא במגע, והשטח שעליו מחליקים את האצבע אינו בולט מהמשטח שלו, צריך לדייק בהנחת האצבע.

עוד כשלון הסברתי של VW.

במקום להחליק את האצבע אפשר "לגעת" וכל נגיעה כזו מעלה/מורידה בחצי מעלה. 

 

*ברור שעדיף חוגה בולטת עם קליקים מוחשיים, אבל מכל הפתרונות הגרועים, אני חושב שזה אחד הפחות איומים.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.4.2021 בשעה 12:45, TheAvatar כתב:

 

מותג  זה נחמד, אבל להוציא 3,500 שקל במקום 1,000 שקל זה לא כמו להוציא  185 אלף במקום 130 אלף. כאשר משווים רכב חשמלי לרכב חשמלי עם טווח פחות או יותר דומה מאוד קשה להצדיק את האקסטרה הוצאה עבור רוב המוחלט של האנשים. כלומר עוד מספר שנים טסלה יהיו בבעיה רצינית אם הם לא ימצאו דרך להבדיל את עצמם מהעדר. הם כנראה בונים על נהיגה אוטונומית ושילוב של חומרה עם תוכנה, אבל גם אם נהיגה אוטונומית תהיה אפשרית מבחינה טכנולוגיה (והיא לא) לא בטוח שהיא תהיה אפשרית מבחינה רגולטורית. 

אתה כ"כ צודק, הרבה יותר הזוי לשלם על אייפון יותר מפי 3 מאשר על שיואמי מאשר לשלם סה"כ כ25 אחוז יותר על טסלה מאיזו סינית גנרית...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shimta כתב:

לא ברורה לי הפוביה שהחשמל יגמר כשהיו המון רכבים חשמליים.

נכון לכתיבת השורות הללו יש רזרבה של 4912 מגה וואט (1 מגה וואט = 1000 קילו וואט )

בשיא הצריכה הפיק היה ברזרבה של 2857 מגה וואט.

טסלה מודל 3 LR/P  צורכת בעמדה ביתית  11.5 קילו וואט שעה בטעינה.

על סמך הרזרבה אפשר לחבר 400K רכבים יחד ועדיין תישאר רזרבה קטנה.

* אני לא מדבר על התשתית הולכה, רק על תפוקת ייצור חשמל. 

 

https://www.iec.co.il/_layouts/iec/applicationpages/lackmanagment.aspx

 

 

לא ידעתי שזה קיים. ממש מעניין.

מסתבר שרוב הזמן אנחנו עומדים על צריכה של כ-60% מיכולת התפוקה. איזה בזבוז. הלכתי להדליק את כל המזגנים...

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי דיון על מסך מגע כממשק משתמש בשרשור של טסלה הוא די מיותר.

 

טסלה היא סוג של גאדג'ט על כל הטוב והרע שבזה. ולכן:

 

מסך מגע הוא חלק בלתי נפרד מחבילה

ואיכות הייצור הלא מושלמת

גם השירות היותר דיגיטלי והפחות אישי.

 

אל תנסו להתייחס לטסלה במחשבה שאתם מתייחסים לרכב, כי היא לא. היא לגמרי גאדג'ט. מי שזה לא מתאים לו מוזמן לרכוש אודי E-TRON, מרצדס EQC, או כל רכב אחר...

  • רעיון טוב! 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mluggy כתב:

אתה לא אמור להטעין משקע 110 או אפילו 220. זה פשוט איטי מדי ומיועד למקרי חירום

ציטוט

Mach-E owners can still charge their electric Mustangs using 120V or 240V outlets at home, 

הם מציעים לאנשים להשתמש בחשמל רגיל בשביל להטעין את הרכב

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, LotusElise כתב:

הם מציעים לאנשים להשתמש בחשמל רגיל בשביל להטעין את הרכב

 

הם לא מציעים הם אומרים שזה אפשרי.

 

לפני 3 דקות, zvit כתב:

טסלה היא סוג של גאדג'ט על כל הטוב והרע שבזה. ולכן:

 

רוב הרוכשים/המתלבטים מחפשים רכב דיילי ולא צעצוע. לכן ראוי להתייחס לזה כאל רכב ולא לאיזה אייפון X.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...