Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2518 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איזה תדרים בדיוק? תדרים שהאוזן לא שומעת? הסאב חובה במערכות עם רמקולים סאטלייטים שלא משמיעים את כל תחום התדרים, אך במערכת עם רמקולים שקועים בגודל מלא אין בו צורך הכרחי. הרמקולים מנגנים את כל תחום התדרים הנחוץ למוזיקה. (בנוגע לסרטים זה קצת שונה, אבל אף אחד לא כתב פה מה השימוש) זאת ועוד; כשיושבים מול סרט, הבאס הוא רצוי. כשזו מוזיקה ברקע בבית, הבאס רוב הזמן מפריע.

לא חסרים מגברי סטריאו עם חיבורי A+B לארבעה רמקולים. למעשה זה קיים ברוב המגברים. והחיבור בתוך המגבר הוא מקבילי ולא טורי, תודה ששאלת. ויש סיבה לכך שמגבר סטריאו עולה כמו רסיבר- הוא פשוט טוב יותר בתחום ההגברה.

ולגבי איזורים; מיותר לחלוטין לייצר שני איזורים בחלל משותף. אף אחד לא הולך לשמוע דברים שונים באותו מקום.

 

לגבי כיול, הכיול קובע בעיקר מרחק רמקולים ועוצמה שלהם בנקודת האזנה. שימושי מאוד לסראונד, חסר משמעות כשיש רק זוג רמקולים בתצורת סטריאו, ועוד בתקרה.

פורסם

רמקול תקרתי לרוב לא יכול לתת תדרים נמוכים בצורה מספקת.

אמנם לרוב ניתן למצא אותם עם אלמנטיםם של 6.5" ויותר אבל זה עדיין לא רמקול שמנגן טוב באס, בטח שהוא גם לא מותאם לזה ובטח שכשהו שקוע בתקרה ולא בתיבה (כמו רמקול מדפי)

 

אם תחתוך ממנו את התדרים הנמוכים ותן לסאב לנגן אותם אז גם תוכל לקבל ממנו סאונד יותר נקי כיהוא מנגן בתחום יותר יעיל שלו וגם אפשר להוציא ממנו יותר ווליום.

 

לגבי מגברי סטריאו, הם לא יותר יקרים מרסיבר אם משוים נתונים לנתונים והם סובלים מחוסר פיצרים שכן ניתן למצא ברוב הרסיברים.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אני מבין שכבודו לא נתקל במוסיקה קלאסית :-)

יש רמקולים רצפתיים שמסוגלים לספק כמעט את כל הטווח, בד"כ יקרים למדי. מדפיים? בודדים ויקרים.

 

מטרת הסאבוופר היא לא רק בומים ופיצוצים, אלא פשוט *מידע* שחסר, יש מגבלות פיזיקליות לממברנות קטנות ואין הרבה קיצורי דרך מסביב לקטע הזה. זה מתחיל מפסנתר ומסתיים באוסף של 7 נגני קונטרבאס שנלחמים בשלישיית טרומבונים עם תופי דוד לקינוח...

 

כמו הרבה דברים בחיים, עד שלא שומעים מערכת מכוילת כהלכה עם כל (טוב נו, רוב) התדרים לא מבינים עד כמה זה חסר.

 

לגבי a+b במגברי סטריאו - מה ש-gsi כתב. פעם זה היה נפוץ במגברי סטריאו, לאחרונה זה די נעלם - ותמצא אותם רק ב*מיעוט* מגברי סטריאו יקרים שעולים בדיוק כמו רסיבר.

 

בנוגע לעדיפות של מגבר סטריאופוני על פני רסיבר קולנוע ביתי - סיפורי סבתא שהופרכו מזמן.

 

ונקודה אחרונה לגבי כיול: הוא משנה גם עוצמה וגם את התדרים, ממש אקולייזר נפרד לכל רמקול. המתקדמים יכולים לחפור גם במיפוי ולשנות אותו אם בא להם.

 

ככה זה, עולם האודיופיליה מלא בדעות קדומות ובסיפורי סבתא ושמן נחשים, זה ככה מהיום הראשון שהתחביב נוצר, אי שם בשנות השישים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

הולך לשמוע אך ורק מוזיקה דרך הרמקולים האלה ע"י חיבור לטאבלט באפליקציית יוטיוב וכו' שמחובר לרסיבר או דרך פלאפון שיחובר ע"י בלוטוס לרסיבר.

 

טלוויזיה לא יהיה בבית מעדיף לעבוד אחרת.

 

מדובר בחלל יחסית קטן כ 50 מ''ר.

 

 

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי iceco
פורסם (נערך)

אם אתה מעוניין קצת לחסוך ונהנה לעשות פרוייקטים DIY, אז ההמלצה שלי: אפשר לקנות בזול ביד2 רסיברים איכותיים שכל חטאם שאין להם כניסות HDMI. רסיבר כזה אפשר לשדך ללפטופ ישן (לא צריך מחשב חזק בשביל לנגן מוזיקה) דרך "כרטיס קול" USB שיעביר את הסאונד לרסיבר באיכות דיגיטלית:

 

https://www.ebay.com/itm/16bit-3-5mm-Analog-HIFI-USB-DAC-Sound-Card-PCM-2704-to-S-PDIF/223603737646?hash=item340fd2442e:g:U7sAAOSw-0ddPl-~

 

מוזיקה אפשר לנגן אונליין (למשל ספוטיפי) או אופליין (למשל VLC).

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
פורסם
אם אתה מעוניין קצת לחסוך ונהנה לעשות פרוייקטים DIY, אז ההמלצה שלי: אפשר לקנות בזול ביד2 רסיברים איכותיים שכל חטאם שאין להם כניסות HDMI. רסיבר כזה אפשר לשדך ללפטופ ישן (לא צריך מחשב חזק בשביל לנגן מוזיקה) דרך "כרטיס קול" USB שיעביר את הסאונד לרסיבר באיכות דיגיטלית:

 

https://www.ebay.com/itm/16bit-3-5mm-Analog-HIFI-USB-DAC-Sound-Card-PCM-2704-to-S-PDIF/223603737646?hash=item340fd2442e:g:U7sAAOSw-0ddPl-~

 

מוזיקה אפשר לנגן אונליין (למשל ספוטיפי) או אופליין (למשל VLC).

יש לי כרטיס קול חיצוני של קריאייטיב , משודך כרגע ל x530 המעולים והנוסטלגיים , אבל אז אצטרך מתאם לשן כחולה אם ארצה להעביר מוסיקה דרך נייד בסלון או מחוץ לבית . אבל הרעיון הכללי טוב.

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

פורסם

אגב - למרות שהוא סיני מעליאקספרס, ה DAC שעל הכרטיסון הוא רכיב של TI. כמובן, כשמשתמשים ביציאה הדיגיטלית אין אובדן איכות.

:turn-l:
פורסם
אגב - למרות שהוא סיני מעליאקספרס, ה DAC שעל הכרטיסון הוא רכיב של TI. כמובן, כשמשתמשים ביציאה הדיגיטלית אין אובדן איכות.
יש לי כרטיס קול חיצוני של קריאייטיב , האם בזה מדובר ?

 

כרגע הוא מחובר לנייד שמחובר למסך 32 עמ לשמוע מוזיקה .

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

×
×
  • תוכן חדש...