Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכרתי לסוחר, והוא אמר דברים על הרכב והייתי שמח לדעת אם הוא שיקר או אמר את האמת


ארתור 1985
שימו לב! השרשור הזה בן 1831 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעניין לעשות ניסוי

 

תשלח מישהו לסוחר כאילו להתעניין בקניית הרכב וכשיראה את הרכב שיגיד לו בדיוק את הדברים שהוא אמר לך ותראה מה התגובה.

תכתוב לנו, אני מת לשמוע מה הוא יגיד.

ברור מה הוא יגיד : "אתה לא קונה רכב חדש"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מדהים אותי כל פעם מחדש!

אנשים מפרסמים את הרכב במחיר מחירון או קצת מתחת - הטלפון מצלצל - אבל הם מתעקשים לא לרדת במחיר עד ש...נמאס להם ומוכרים במחיר שחיטה.

 

מכרתי מעל 4 רכבים בחיי ותמיד מכרתי תוך שבוע גג (דרשתי מחיר נורמלי בהתאם למצב השוק, היה לי רכב שנמכר תוך יום במחיר מחירון מלא, הכל תלוי בביקוש ומצב השוק).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין לעשות ניסוי

 

תשלח מישהו לסוחר כאילו להתעניין בקניית הרכב וכשיראה את הרכב שיגיד לו בדיוק את הדברים שהוא אמר לך ותראה מה התגובה.

תכתוב לנו, אני מת לשמוע מה הוא יגיד.

כנראה שהוא כבר נמכר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה מוכר לסוחר הוא יישחט אותך במחיר, אחרת לא תתבצע עסקה.

עובדתית על ה"אין לי כח להתעסקות" שילמת בפועל כ5-7 אלף שקל למישהו שימכור עבורך.

 

משתלם ? אם זה רכב ב 200 אלף שקל, זה כנראה שווה, אם זה רכב ב 12 אלף שקל, לא יודע.

תמיד תקביל את זה לחודשי עבודה, כמה חודשים אתה צריך לעבוד כדי לחסוך את אותם 7 אלף שקל (לא להרוויח, לחסוך, יש הבדל).

 

אגב, בוצעה העברת בעלות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה מוכר לסוחר הוא יישחט אותך במחיר, אחרת לא תתבצע עסקה.

עובדתית על ה"אין לי כח להתעסקות" שילמת בפועל כ5-7 אלף שקל למישהו שימכור עבורך.

 

משתלם ? אם זה רכב ב 200 אלף שקל, זה כנראה שווה, אם זה רכב ב 12 אלף שקל, לא יודע.

תמיד תקביל את זה לחודשי עבודה, כמה חודשים אתה צריך לעבוד כדי לחסוך את אותם 7 אלף שקל (לא להרוויח, לחסוך, יש הבדל).

 

אגב, בוצעה העברת בעלות ?

 

 

אולי במקום חודשי עבודה, נסתכל על זה בחודשי אחזקה?

 

הוא קנה רכב ב60,000 ש"ח, נסע עליו 8 שנים ו150,000 ק"מ.

לאחר תקופה זו, מכר את הרכב ב5,500 ש"ח - מה שמגלם ירידת ערך של 568 ש"ח בחודש, אם הוא היה מקבל 5,000-7,000 ש"ח יותר לרכב הוא היה חוסך 55-70 ש"ח בחודש ירידת ערך, די זניח בחישוב הכולל של אחזקת רכב.

 

בטח, שמדובר בסכום ספקולטיבי, אין כל ערובה שרוכש פרטי היה משלם מחירון או קרוב למחירון (מעיון ביד2 יש קרוב ל300 רכבי סוזוקי אלטו בלוח, מתוחם 80 משנתון 2011, חלקם עם נתנים טובים משל פותח האשכול) לכן יותר סביר שמדובר על הפסד פוטנציאלי של 3,000-4,000 ש"ח לכל היותר (הוצאה יותרת של 30-40 ש"ח בלבד).

 

עוד צריך לזכור, שאף אחד לא היה מבטיח שהרכב היה נמכר בתקופה הקרובה - ואז ההוצאות השקועות (ביטוח טסט וכו') היו מקטינות לו את ה"רווח" - במיוחד שעמד לו רכב חדש בחנייה.

 

הסוחר אכן עשה עסקה טובה, אבל פות"ש הוסיף עוד מס' שקלים לסך ההוצאות הכולל, שווה ערך לשטיפה או 2 בחודש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאתה אומר, אם אחסוך 60 שקל בחודש במשך 30 שנה, לא חסכתי דבר, כשלמעשה, חסכתי מחיר של 3 אלטו כאלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאתה אומר, אם אחסוך 60 שקל בחודש במשך 30 שנה, לא חסכתי דבר, כשלמעשה, חסכתי מחיר של 3 אלטו כאלו.

 

אם חסכת 60 ש"ח בחודש, במשך 30 שנה חסכת סה"כ 21,600 ז"א טיפה יותר משליש אלטו...

 

אבל מכירה לסוחר היא "נוחות" - אתה מסיים להתעסק עם קונים, עם טלפונים בסגנון "3,000 ואני בא היום", מסיים עם תשלומי הביטוח הכפול, מפנה מקום בחניה, ובאופן כללי מוריד עוד דאגה אחת מהראש.

 

הפקטור של ירידת הערך בכל מקרה מתממש רק במעמד המכירה - והוא ההפרש בין מחיר הקניה למחיר המכירה - לכן זה נכון לחלק את הסכום הזה ביחס לכל תקופת האחזקה.

אז הוא שילם על הנוחות הזאת כמה שקלים, אני מאמין שלכל היותר 3,500 ש"ח, אז כן זה עלה לו "עוד" 40 ש"ח בחודש, בכל חודש בתקופת האחזקה, אבל זה בטל ב60 ביחס לכל הוצאות הרכב - 150,000 ק"מ, כ10 טיפולים, החלפת קלאצ', לפחות 2 סטים של צמיגים, מניח ששלושה מצברים, ביטוח (בשנים הראשונות כנראה שכולל מקיף), עוד כ10,000 ש"ח רק על הטסטים, וכו' וכו'.

 

כשהוצאות הרכב עומדות של 1,500-2,000 ש"ח בחודש אז תוספת של כמה שקלים בודדים בחודש, לרכב חדש מהחברה (נוחות בהתחלה) ומכירה מהירה (נוחות בסוף התקופה) כבר נשמע יותר סביר ולגיטימי.

עריכה אחרונה על ידי ay115
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסתכל על זה באותו אופן שאתה מסתכל.

כסף זה כסף, גם אם הוא נפרס ל100 תשלומים, ואפילו במיוחד כשהוא נפרס לכל כך הרבה תשלומים.

ויפה שהתייחסת למשפט שכתבתי, אבל באופן חלקי, כי התעלמת מהמילה 'כאלו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאלו? אוקיי לא הבנתי שאתה מדבר על אלטו 2011, או שמא על ההפרש בין המחירון לבין המכירה - לא אישיו.

 

בכל מקרה, כמובן שכסף זה חשוב, ואין סיבה לזלזל ב40 ש"ח או ב4,000 ש"ח "דין פרוטה כדין מאה" וכו'.

 

אבל, כמו שאמרתי - קניית רכב חדש מהחברה זאת נוחות, מכירה לסוחר זאת נוחות - ונוחות לרוב, תעלה כסף.

 

 

  • יש כאלה שהנוחות שלהם תהא לנסוע ברכב יותר גדול - ופחות חסכוני
  • יש כאלה שיקנו רכב משפחתי למרות שלרוב הם נוסעים לבד
  • יש כאלו שיקחו רכב ליסינג מהעבודה/תפועלי
  • יש כאלו שיחליפו רכב כל שנתיים-שלוש
  • יש כאלו שישקיעו בריפוד חדש לסלון הרכב
  • יש כאלו שיקיעו 10,000 ש"ח על אודיו לרכב

 

כך או כך, רוב הבחירות הנ"ל, עולות כסף - מעבר למינימום הנדרש להחזיק רכב שיקח אותך מA-B במינימום עלות.

 

אז הסוחר בלבל לפות"ש את השכל, והשיג לעצמו עסקה טובה - ורכש את הרכב ב"30%" מהמחירון (למרות שבפועל ככל הנראה מדובר בקנייה ב50% ממחיר השוק שנראה באזור ה11,000-10,000) - אבל המוכר נפטר מהרכב, וזה לא תמיד קל, בטח ובטח שלא חסרות אלטרנטיבות בשוק רכבי המיני (ורובן, עולות על האלטו ברוב הפמטרים).

 

אז כמו שטענתי, תוספת זניחה (ביחס לכלל עלויות הרכב פר-חודש) של אי אלו עשרות שקלים שאפשרה לפות"ש לנסוע על רכב יד 0 ולמכור אותו אחרי שנגמרה לו הסבלנות להתעסק ולחכות לקונה? דיינו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי במקום חודשי עבודה, נסתכל על זה בחודשי אחזקה?

 

הוא קנה רכב ב60,000 ש"ח, נסע עליו 8 שנים ו150,000 ק"מ.

לאחר תקופה זו, מכר את הרכב ב5,500 ש"ח - מה שמגלם ירידת ערך של 568 ש"ח בחודש, אם הוא היה מקבל 5,000-7,000 ש"ח יותר לרכב הוא היה חוסך 55-70 ש"ח בחודש ירידת ערך, די זניח בחישוב הכולל של אחזקת רכב.

 

בטח, שמדובר בסכום ספקולטיבי, אין כל ערובה שרוכש פרטי היה משלם מחירון או קרוב למחירון (מעיון ביד2 יש קרוב ל300 רכבי סוזוקי אלטו בלוח, מתוחם 80 משנתון 2011, חלקם עם נתנים טובים משל פותח האשכול) לכן יותר סביר שמדובר על הפסד פוטנציאלי של 3,000-4,000 ש"ח לכל היותר (הוצאה יותרת של 30-40 ש"ח בלבד).

 

עוד צריך לזכור, שאף אחד לא היה מבטיח שהרכב היה נמכר בתקופה הקרובה - ואז ההוצאות השקועות (ביטוח טסט וכו') היו מקטינות לו את ה"רווח" - במיוחד שעמד לו רכב חדש בחנייה.

 

הסוחר אכן עשה עסקה טובה, אבל פות"ש הוסיף עוד מס' שקלים לסך ההוצאות הכולל, שווה ערך לשטיפה או 2 בחודש.

 

תמיד אפשר להציג את הנתונים בצורה שפסיכולוגית יותר קל לקבל. על אותו משקל היה עדיף לו לנסוע ברכב עוד שנתיים ולתרום לקרוב משפחה, היה מרוויח 5000 שקל.

היה שווה לו לנסוע ברכב עוד שנה ולתרום לקרוב משפחה, היה מפסיד את מה שהפסיד לסוחר אבל למטרה טובה.

 

בכל מקרה זה לא משנה (גם לא בטוח שהיה אפשרי כי אולי הוא כבר קנה רכב...), מישהו עשה את העבודה בשבילו ועל עבודה צריך לשלם.

בשורה התחתונה לא חושב שמישהו כאן היה משלם על הרכב יותר מ-10. הסוחר צריך להרוויח את לחמו, ברכב עם מחירון של 100K גם באחוזים בודדים הוא מרוויח את לחמו. באלטו ששווה שקל וחצי הוא צריך יותר מרווח. בסוף הוא עושה את אותה עבודה, מוכר רכב. הוא מסתכן פחות אבל עובד אותו דבר.

 

עשה טריקים שטיקים? הוא סוחר רכב לא מלאך, והוא ירוויח כולה כמה גרושים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוחות עולה כסף.

במקרה הזה, הרבה כסף.

אני מאמין שטיפול במוסך טוב בעלות לא גדולה, היה מביא את הרכב למצב סביר ומעלה את ערכו.

בכ"ז רכב די מבוקש מיד ראשונה.

הרי הסוחר יכפיל את כספו (אם לא יותר), ואת מה שהוא יעשה (קצת קוסמטיקה) גם אתה יכולת לעשות.

כן, הסוחר הגזים עם מצב הרכב כדי להפחיד ולהוריד אותך במחיר.

אבל גם מי שלא מבין, יודע שהרכב יכל להמכר בכמה אלפים יותר.

לך לא היתה הסבלנות והוא הרוויח.

חבל. פרסום נכון של הרכב במחיר של נניח 9000 שקל היה עושה טוב לחייל/סטודנט שצריך תחבורה בסיסית ואמינה.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפ שלי להבא:

את הרכב לא פרסמת ב-5.5, לא ב-6. לא ב-7 וכנראה שגם לא ב-10.

בטח פרסמת ב-13-15, תקן אותי אם אני טועה.

 

אם היית מפרסם ב-10 היו חוטפים אותו כנראה.

ב-9 ו-7 גם בטוח.

 

אם הסוחר ממהר לתת לך 5.5, תהיה בטוח שמישהו אחר ייתן לך משמעותית יותר.

 

פעם הבאה במצב כזה - תגיד לו - אתה צודק. זה רכב על הפנים. אני לא מרגיש בנוח למכור לך אותו. ביי.

ותפרסם במחיר שאתה רוצה לקבל.

 

לי בתור קונה קשה לדעת מי זה האחד שמפרסם ב-15 ומוכן לקבל 5.5 ומי זה שמפרסם 15 ולא יירד שקל. לרוב הקונים זה ככה.

אין טלפונים? תוריד במחיר.

ברור שיש מקום למו"מ.

 

כל אחד פה כמעט היה שמח לקבל את הרכב הזה במחיר הזה בלי לחשוב פעמיים. אז רק להבא - תזכור שמותר לפרסם את הרכב בזול אם רוצים שיבואו קונים - כי אחרת מי שמתקשר זה כל הסוחרים שמחפשים לראות את מי אפשר לשבור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה מפרסם ב- 10 ומוכר ב 7 אלפים..

1500₪ זה כל ההפרש?

אחרי כל השנים שהרכב שירת אותו?

לא שווה לפתוח שרשור בקארספורום.

יש מצב שבאמת כדי למכור אלטו עם כאלה נתונים צריך לחתוך במחיר, ולא רק בשביל הסוחר.

וזה שהסוחר ימכור ברווח של 5000₪ לא אומר שגם אדם פרטי יכול. ורק מהסיבה שאדם הגון לא משתמש בטריקים שהסוחר משתמש ( והוא עושה טריקים גם במכירה ).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוחר יעביר אותו השבחה, בטח הק"מ ירד ל 45,000.

והוא יפורסם כיד ראשונה מרופאת ילדים מבוגרת שלא נסעה עליו כלל.

 

זאת העבודה שלו, תחשבו על זה שלא כל רכב שהוא קונה הוא מצליח למכור ברווח כזה,

גם לסוחר יש מכירות מוצלחות ויש כאלה שפחות אם היה כל כך קל ומהיר להרוויח מקנייה ומכירה של רכבים אז היו הרבה יותר

אנשים בענף.

יש פה חברה שהוקמה ופרסמה ומבחינתה קנייה ומכירה של רכב מתומחרת ב 7000 ש"ח כולל מע"מ,

וזה עוד שהיא לא מסכנת כלום מטעמה ולא משקיעה שקל... וגם לא נותנת שום כיסוי של אחריות.

 

פה הסוחר שילם על הבדיקה , שילם על הרכב , ונכנס כצד לעסקה ,

כלומר הוא חשוף במובן מסויים לתביעות מצד הקונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1- ברכבים של היום, במיוחד הזולים, ניתן לראות הרבה פעמים עבודות מריחה. לדעתי, לא מדובר בחומר כלשהו שמרחו כדי לתקן תאונה, אלא בסיליקון איטום רגיל.

 

2- לא מחייב כלום, לדעתי איכות הצביעה מהמפעל ייצור בהודו, היא פחות או יותר כמו מוסך בינוני בארץ. אז ככה שאפשר להאמין שהרכב יצא ככה מהמפעל.

 

3- פה קשה יהיה להוכיח משהו. הריי אין אומדן של כמה רעידות היו כאשר הרכב יצא מהמפעל וכמה עכשיו. אני מאמין שאם אתה קשוב לרכב שלך ולא הרגשת בהבדל אזי שאין הבדל.

 

4- נכון. תמונה הייתה הייתה יכלה לתת אומדן באיזה מצב הפנסים היו. לא תמיד כאשר רואים צהוב זה אומר שהכרח שאין את עוצמת אלומת האור אשר בתקן.

 

5- בלאי בבלומי זעזועים זה כמעט סעיף חובה בכל בדיקה. שוב, אם אין נזילה, הזעה או שינוי בתחושת הנהיגה, אז כנראה שלא צריך להחליף כלום.

 

6- אתה קנית את האוטו המחברה. אתה זוכר איך הוא היה כאשר הוא היה עם קלצ' חדש. האם הרגשת הבדל כאשר החליפוהו?

 

שורה תחתונה: שוק יד שנייה היום הוא במצב שפל. מוכרים פרטיים שאין להם רכב מאד מבוקש, צריכים ''לרדת לזנות'' כי לאדם מן הישוב, יותר פשוט וקל לקנות רכב מאיזו סוכנות, הן בגלל תנאי המימון והן בגלל האחריות. ניסף לכל אלה שאתה פנית ביוזמתך לסוחר רכב, אשר פרנסתו תלוייה בזה שהוא יקנה ממך בזול וימכור למישהו ביקר. לדעתך, אם היה אומר לך את הדבר הבא:

 

''שמע, הרכב במצב מצויין, באמת שאין מה לסדר בו והוא גם בצבע הכי מבוקש. למרות זאת, אתה יודע שאני צריך להרוויח ובמצב השוק של היום, רוב האנשים הולכים לעשות טרייד-אין במרגשים ואני כסוחר קטן נתקע בכמעט בלי עבודה, לכן אני חייב למקסם רווח בכל עסקה שאני עושה. אי לכך ובהתאם לזאת, אני אציע לך הצעה נמוכה משמעותית ממחירון הרכב וזה למרות ששוב, הרכב במצב פנטסטי. כי הריי אני צריך לעשות רווח מהעסקה הזו''

 

עדיין היית מוכר לו את הרכב?

עריכה אחרונה על ידי Taipan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1831 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...