Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכרתי לסוחר, והוא אמר דברים על הרכב והייתי שמח לדעת אם הוא שיקר או אמר את האמת


ארתור 1985
שימו לב! השרשור הזה בן 1798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

5500?! ואו! בחיים לא הייתי חושב שאפשר להוריד מהמחירון 70%. נתת לו את הרכב בחינם. זו הבעיה כשמתעסקים עם סוחרים/מוסכים וכאלה אנשי עסקים. הם מלחיצים אותך וגורמים לך לעשות משהו שלא היית עושה אם היה לך זמן להתייעץ ולחשוב בצורה קרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני אומר שוב:

 

נניח אלטו חדשה עולה 60000 ש"ח.

 

 

אלטו משומשת עם 150 אלף ק"מ 8 שנים על הכביש עולה נגיד מחיר ריאלי 10000 ש"ח.

 

 

ההבדל בין 60 אלף ל 10 אלף משקף את הבלומי זעזועים החלשים, רצועות ותושבות בלויות וכל בלאי סביר ברכב שנסע 150 אלף ק"מ.

 

יש מקום להורדה נוספת במחיר רק במקרים של בלאי לא סביר שדורש תיקון מיידי.

 

אם מצפים שברכב שעולה 10 אלף ש"ח הכל יהיה תקין במצב חדש, למה שהוא יעלה 10 אלף ולא 60?

 

זה באמת משהו שלא הייתי בטוח לגביו. מה נכלל במחיר המחירון ומה לא. לא היה לי ברור (והאמת היא שלדעתי זה עדיין קצת נתון לפרשנות) למה על מצבר ישן מקובל להוריד את המחיר ועל בולמי זעזועים ישנים לא? זה ממש עניין של משא ומתן. לי אין שום נסיון עם דברים כאלה. לדעתי אם היה מדריך מפורט של על מה מקובל להוריד מחיר ועל מה לא זה היה עוזר (אולי אפילו יש כזה ולא ראיתי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה שום "מקובל", כל קונה רוצה להוריד על כל דבר וכמה שיותר.

 

 

פשוט צריך להבין שרכב משומש שעולה משמעותית פחות מחדש הוא רכב עם בלאי ובגלל זה המחיר שלו נמוך.

 

אם המצבר לא מניע, צריך להוריד מחיר. אם המצבר מניע והכל נראה תקין אבל המצבר הוא מתארייך ייצור לפני שנתיים - שלוש - זה סביר ואין מה להוריד על זה.

 

 

 

העיניין עם המצבר הוא שמופיע עליו תאריך. אז זה קל לאמור "תראה המצבר שלך כבר ישן, 3 שנים. תוריד לי מחיר של המצבר. על בולמי הזעזועים אין תאריך וקשה בלי בדיקה על מתקן מיוחד לדעת עד כמה הם בלויים. זה יותר מעורפל ולכן "לא מקובל" להוריד עליהם מחיר.

 

ושוב, רכב משומש לא אמור להגיע עם בולמים חדשים. רוצה - תקנה ותחליף.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסתכלתי ביד 2 רכבים עם נתונים דומים. המחיר הממוצע המבוקש 15,000 שקל. גם אם המחיר הסופי שהרכבים ימכרו יהיה נמוך יותר, לא מאמין שהוא יירד מתחת ל 11-12 אלף. לפעמים צריך ללכת אחרי תחושות הבטן, לעצור ולקחת פסק זמן למחשבה. אבל לא בוכים על חלב שנשפך, זהו שכר לימוד בשביל העתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכרתי את הסוזוקי אלטו הידנית 2011 שלי לסוחר אחרי שלא הצלחתי למכור אותה בפרטי ונמאס לי לגרור את זה.

הסוחר כמובן ניסה להוריד את המחיר בכל שיטה שהייתה לו בארסנל והיו כמה דברים שנשמעו לי מפוקפקים או לא חשובים במיוחד.

בנוסף בבדיקה הממוחשבת אמרו דברים שלא ידעתי אם הם חשובים או לא והייתי שמח אם תוכלו להאיר את עיני כדי שאוכל להחכים במכוניות הבאות. אשמח אם תענו רק על אחת מהשאלות כי זה באמת ארוך.

 

1. קניתי את הרכב חדש מהחנות. הרכב לא עבר שום תאונות. הסוחר מסתכל בתא המטען, ורואה שיש שם מריחה של סיליקון אומר לי "הרכב עבר תאונה כנראה בדרך לארץ ואם יש נזק של פחות מ3% ירידת ערך אז לא מדווחים ללקוח הקונה שהרכב אכן עבר תאונה כזאת" - האם זה נכון? האם אם יש מריחת סיליקון כזאת זה אומר בוודאות שהייתה תאונה? האם נכון שלא מדווחים ללקוח על דבר כזה?

2. היכן שהפגוש האחורי נפגש עם הפנסים היה מן קילוף צבע כזה (מעל הפלסטיק של הפגוש). הקילוף הזה היה שם מהיום הראשון ולא התרגשתי כי ידעתי שזה פלסטיק וחשבתי שזה סתם פגם ייצור צביעה של הפגוש. הוא טען שזה עוד הוכחה שהייתה תאונה מאחורה וצבעו את הפגוש שם ובגלל זה זה התקלף. בבדיקה הממוחשבת אגב בדקו האם הרכב נצבע עם מד עובי צבע ואמרו שהרכב לא נצבע. האם הוא חרטט אותי?

3. הרכב בן 8 145000 קמ, וזה 3 צילינדרים והמנוע רועד. המנוע רעד מהיום הראשון. הוא טוען שצריך להחליף תושבות מנוע כי הוא רועד יותר משצריך. הוא הראש לי שאיפה שתושבת המנוע מתחברת למנוע זה רועד. ברור שלא ראיתם את הרעידות אבל האם הטיעון שלו שאם התושבת הייתה בסדר לא היו רועים רעידות בתושבת היא סבירה נוכח גיל הרכב והקמ שלו? האם באמת צריך להחליף תושבת? האם חרטט?

4. הפנסים שלי צריכים לעבור ליטוש. הוא טען שמעבר לזה שזה לא עובר טסט (את זה אני יודע) שמשטרה יכולה לתת על זה דוח. האם זה נכון?

5. בבדיקה הממוחשבת כתבו שבולמי הזעזועים הקדמיים והאחוריים "חלשים". בדיבור בעפ אמרו לי שהם לא נוזלים וזה עובר טסט אבל יש בלאי. האם במצב כזה צריך להחליף אותם? או שמחכים שינזלו? איך יש למכון הבדיקה יכולת לדעת באמת שהם חלשים? איך בודקים דבר כזה? מתי נכון להחליף בולמי זעזועים?

6. הסוחר אמר לי שהתקינו לי את הקלאצ' החדש לא טוב. כי כשהוא לוחץ על הדוושה עד הסוף ומחליף הילוך ההילוך לא נכנס חלק. האם זה קשור? מוזר שבאף טיפול במוסך מאז החלפת הקלאצ' זה לא נאמר לי.

 

תודה לכל העונים!

 

לגבי 1 - ה"סיליקון" הזה - במידה ואתה לא רואה אותו, במידה ותא המטען נראה חלק - זה מה שצריך להחשיד כי לרוב היצרנים עושים שם מריחה גסה מאוד ודווקא כאשר מבצעים תיקונים לאחר תאונה - מבצעים שם גימור חלק יותר.

 

כבר מדגיש כאן משהו שיבוא בנקודה מאוחרת יותר - ציינת שקנית את הרכב חדש מהסוכנות נכון?

 

לגבי 2 - אם הרכב היה אצלך מיומו הראשון ואתה יודע שלא עבר תאונות - אתה מאמין לסוחר?

 

לגבי 3 - אני לא בטוח לגבי זה אבל ממה שזכור לי האלטו בדומה לפיקנטו - מדובר במנוע עם ארבעה צלינדרים ולא שלושה אז הרעידות לא אמורות להיות מהמנוע ואכן כדאי לחשוד בתושבות מנוע שהן בלויות במידה שהיא כנראה עדיין סבירה.

 

עריכה - אכן, מנוע 3 צלינדרים.

 

אם זה מנוע 3 צלינדר ואני טועה - אז הסיכוי שהרעידות שלו הגבירו את הבלאי של התושבות כבר יותר סביר באמת.

 

לגבי 4 - יש מקומות היום שיבצעו לך ב80 שקלים ליטוש פנסים ברמה מאוד גבוהה (מנסיון) - לא ביג דיל.

 

לגבי 5 - כל עוד שהבולמים לא נוזלים, הרכב לא צנח בגובה ולא מרעיש במעבר על גבי בורות והאחיזה של הרכב טובה וזה גם עובר טסט - נתון לוויכוח בינך לבין הרוכש, לא מצא חן בעיניו שלא ירכוש את הרכב - אתה לחוץ למכור? תוריד במחיר.

 

לגבי 6 - אם הוא מתכוון לזה שמוט ההילוכים רועד - יותר סביר שמדובר בטבעת מקשרת בין ידית ההילוכים למנגנון שמתחבר אל התיבה - לא זוכר איך קוראים לחלק הזה - לפעמים הם עשויים ממתכת ולפעמים מגומי או אוקולון - החלק עצמו לא יקר - לגבי העבודה - לא יודע בוודאות לאמר אבל לא מדובר במשהו מסובך בד"כ. כל עוד שהקלאץ' מפריד בגובה תקין ואין חריקות אז תשלול אותו כאן לחלוטין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכרתי את הסוזוקי אלטו הידנית 2011 שלי לסוחר אחרי שלא הצלחתי למכור אותה בפרטי ונמאס לי לגרור את זה.

הסוחר כמובן ניסה להוריד את המחיר בכל שיטה שהייתה לו בארסנל והיו כמה דברים שנשמעו לי מפוקפקים או לא חשובים במיוחד.

בנוסף בבדיקה הממוחשבת אמרו דברים שלא ידעתי אם הם חשובים או לא והייתי שמח אם תוכלו להאיר את עיני כדי שאוכל להחכים במכוניות הבאות. אשמח אם תענו רק על אחת מהשאלות כי זה באמת ארוך.

 

1. קניתי את הרכב חדש מהחנות. הרכב לא עבר שום תאונות. הסוחר מסתכל בתא המטען, ורואה שיש שם מריחה של סיליקון אומר לי "הרכב עבר תאונה כנראה בדרך לארץ ואם יש נזק של פחות מ3% ירידת ערך אז לא מדווחים ללקוח הקונה שהרכב אכן עבר תאונה כזאת" - האם זה נכון? האם אם יש מריחת סיליקון כזאת זה אומר בוודאות שהייתה תאונה? האם נכון שלא מדווחים ללקוח על דבר כזה?

תאונה? כן (אם מדובר על השילדה - שילדה מהיצרן מולחמת ולא משופצרת באופן כזה או אחר) אבל רק עם תמונה אפשר לדעת בוודאות, לגבי אם זה מחויב לדווח - אני לא יודע, תבדוק אם ענו לך על כך.

 

2. היכן שהפגוש האחורי נפגש עם הפנסים היה מן קילוף צבע כזה (מעל הפלסטיק של הפגוש). הקילוף הזה היה שם מהיום הראשון ולא התרגשתי כי ידעתי שזה פלסטיק וחשבתי שזה סתם פגם ייצור צביעה של הפגוש. הוא טען שזה עוד הוכחה שהייתה תאונה מאחורה וצבעו את הפגוש שם ובגלל זה זה התקלף. בבדיקה הממוחשבת אגב בדקו האם הרכב נצבע עם מד עובי צבע ואמרו שהרכב לא נצבע. האם הוא חרטט אותי?

שרכב יוצא מהיצרן הוא נקי ב100% ושלם ב100% וגם צבוע ב100%, קילופי צבע יכולים להיגרם גם מתאונה. כנראה שמי שמכר לך את הרכב לא היה ממש כנה איתך במילים מואטות...

 

3. הרכב בן 8 145000 קמ, וזה 3 צילינדרים והמנוע רועד. המנוע רעד מהיום הראשון. הוא טוען שצריך להחליף תושבות מנוע כי הוא רועד יותר משצריך. הוא הראש לי שאיפה שתושבת המנוע מתחברת למנוע זה רועד. ברור שלא ראיתם את הרעידות אבל האם הטיעון שלו שאם התושבת הייתה בסדר לא היו רועים רעידות בתושבת היא סבירה נוכח גיל הרכב והקמ שלו? האם באמת צריך להחליף תושבת? האם חרטט?

למנוע רועד לא הייתי מתקרב, אבל שוב פעם כל מנוע רועד, השאלה עד כמה הוא רועד, ויכולות להיות מספר סיבות לכך שהוא רועד.

חלקים עם השנים ועם שימוש ממושך הופכים לבלאי, ככה שגם ואם מדובר בתושבת זה בהחלט יכול להיות אם לא טיפלת בזה עד היום.

טיפ לעתיד - תבדוק את הרכב לפני שאתה קונה ולא אחרי, לא מתקרבים למנועים שרועדים בצורה מטרידה. עדיף "לבזבז" עוד זמן בחיפוש רכב מאשר ללכת למוסך ולשלם אלפי שקלים.

 

4. הפנסים שלי צריכים לעבור ליטוש. הוא טען שמעבר לזה שזה לא עובר טסט (את זה אני יודע) שמשטרה יכולה לתת על זה דוח. האם זה נכון?

כן, לפנסים יש תקנות שצריכים להאיר 30 מטרים ו100 באור גבוה. ליטוש של פנסים עולה כסף ואפשר בהחלט לקבל על כך דוח ובעיקר זאת סכנת חיים בדרכים חשוכות.(הייתי ברכב כזה ועד היום אני לא יודע איך הוא שרד בכביש בין עירוני ללא תאורה)

 

5. בבדיקה הממוחשבת כתבו שבולמי הזעזועים הקדמיים והאחוריים "חלשים". בדיבור בעפ אמרו לי שהם לא נוזלים וזה עובר טסט אבל יש בלאי. האם במצב כזה צריך להחליף אותם? או שמחכים שינזלו? איך יש למכון הבדיקה יכולת לדעת באמת שהם חלשים? איך בודקים דבר כזה? מתי נכון להחליף בולמי זעזועים?

אם יש תקלה שהמחשב זיהה - חייבים להחליף, זה כמו שתופיע לך בעיה עם הבלמים - אתה לא מחכה איתם אתה ישר הולך להחליף, גם עם מתלים חייבים להחליף כשיש תקלה, אחרת זה הרבה יותר יקר.

יש סורק של מחשבי רכב, זה לא עולה יותר מדי היום, וכשהוא מזהה תקלות - חובה לבצע תיקונים אחרת זה עלול לסכן אותך ועוברי דרך אחרים.

 

6. הסוחר אמר לי שהתקינו לי את הקלאצ' החדש לא טוב. כי כשהוא לוחץ על הדוושה עד הסוף ומחליף הילוך ההילוך לא נכנס חלק. האם זה קשור? מוזר שבאף טיפול במוסך מאז החלפת הקלאצ' זה לא נאמר לי.

זה אפשרי, וברוב המוסכים לצערי גם עם ההסמכה שלהם, הם לא שווים הרבה. אני לצערי לא סומך עליהם ואם אראה מוסכניק אני אעמוד לו על העורק טוב טוב בשביל לוודא שהוא עושה את מה שהוא אמור לעשות. לא כולם מקצוענים ולא כולם יישרים והרבה מחפשים "כסף קל".

 

תודה לכל העונים!

.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Uria3402,

לא קראת טוב - הרכב יד ראשונה מהסוכנות, מהניילונים.

לא עבר שום פגיעת שלדה.

פשוט לא יאמן שהסוחר מספר סיפורי תאונה למישהו שהרכב אצלו מהיום הראשון.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב להתייחס לתשובות הלא מדוייקת של המגיב Uria 3204.

 

 

בדקתי לא מעט מכוניות בבדיקה לפני קניה, רק במכון אחד ראיתי מתקן הרעדה שבודק את היעליות של בולמי זעזועים ונותן פלט - יעליות 60%, יעלות 40% וכו' של כל ארבעת הבולמים בנפרד.

 

 

בכל המקרים האחרים לא ממש בודקים את הבולמים אלא בדיקה סטטית + התרשמות בנסיעה.

 

 

רשמו בטופס בדיקה "בולמים חלשים" כי הם המקוריים של האוטו, עשו 145 אלף ק"מ והם ככל הנראה באמת חלשים כי התבלו מנסועה גבוהה יחסית. אם לא מצורף לבדיקה פלט עם אחוזי יעליות של כל בולם - בדיקה ממוחשבת של הבולמים לא נעשתה.

 

 

פותח השירשור במילים "בדיקה ממוחשבות" התייחס לכל הבדיקה בכללי, בדיקה לפני קנה שעשו לאוטו.

 

סורק תקלות של מחשב הרכב לא יכול לתת שום מידע שקשור לבולמים, אין בבולמים חיישנים שבודקים את מצבם

 

 

 

גם לגבי הרעידות זה לא מדוייק, התלת צילינדריים האסיאתיים במכוניות זולות כמו אלטו, מיקרה וכו' רועדים גם כשהם חדשים לחלוטין. זה בולט כשמסתכלים על המנוע. רואים את המנטע "רוקד" על התושבות. מורגש הרבה פחות בתא הנוסעים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נגיד כך: תיקון של הליקויים במוסך גם אם היה מגיע ל 4K, היית יכול למכור את הרכב ב 13-14K (וזה בערך המחיר שהסוחר ימכור אותו AS IS) או שיתקן את הליקויים במוסך בחצי ממה שאתה היית משלם והוא ימכור ב 2-3K פחות ממחירון.

אם נסתכל כך 5.5K +4K מוסך נניח קיבלת 9.5K שזה בערך חצי מהמחירון ובערך 6K פחות ממה שיכלת לקבל.

להבא: צריך להיות סבלניים יותר במכירה כי שאתה מראה שאתה לחוץ למכור ולהיפטר מהרכב אתה בעמדה פחות טובה משל הקונה ועוד לפני כן,לא להביא את הרכב למצב כזה של תחזוקת שבר ולא להזניח (דבר שלומדים עם הזמן).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נגיד כך: תיקון של הליקויים במוסך גם אם היה מגיע ל 4K, היית יכול למכור את הרכב ב 13-14K (וזה בערך המחיר שהסוחר ימכור אותו AS IS) או שיתקן את הליקויים במוסך בחצי ממה שאתה היית משלם והוא ימכור ב 2-3K פחות ממחירון.

אם נסתכל כך 5.5K +4K מוסך נניח קיבלת 9.5K שזה בערך חצי מהמחירון ובערך 6K פחות ממה שיכלת לקבל.

להבא: צריך להיות סבלניים יותר במכירה כי שאתה מראה שאתה לחוץ למכור ולהיפטר מהרכב אתה בעמדה פחות טובה משל הקונה ועוד לפני כן,לא להביא את הרכב למצב כזה של תחזוקת שבר ולא להזניח (דבר שלומדים עם הזמן).

 

לגבי תחזוקת שבר - טיפלתי ברכב רק במוסכים רשמיים של סוזוקי ותמיד בזמן והיה לי היסטורית טיפולים מלאה. אין לי מושג למה הם לא דיברו איתי על שום דבר מהדברים האלה כשבאתי לטיפולים. איך הייתי יכול לדעת בלי לעשות בדיקה במכון. בעיני רשלנות של המוסך המורשה.

 

לגבי השאר אני מסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו שלך היה בסדר במצב תקין.

 

אם תראה טופס בדיקה של כל רכב עם 150 אלף ק"מ, תראה שהוא מלא בליקויים כאלה ואחרים. זה ממש לא אומר שצריך לתקן את הכל, זה אומר שיש לרכב בלאי סביר של נסיעה.

 

 

אם יש דברים חריגים, בשלב ההסבר בעל פה בודק במכון בדיקה בדרך כלל מדגיש אותם, מקיף בעיגול ומסביר את המשמעות.

 

 

קח דוגמא בהשוואה לבני אדם. בן אדם בן 60 לא יכול לרוץ, להרים משקולות, לעבוד 24 שעות ביום כמו בן 20. האם בגלל זה צריך לאשפז אותו? ברור שלא. הוא בן אדם בריא רק מבוגר.

 

 

אם תעשה לו בדיקת כושר ומאמץ בסטנדרטים של בן אדם בן 20, הוא יכשל והתוצאות יהיו נמוכות.

 

זה מה שמכון בדיקה עושה לרכב.

 

צריך לקחת את זה בפרופורציה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי תחזוקת שבר - טיפלתי ברכב רק במוסכים רשמיים של סוזוקי ותמיד בזמן והיה לי היסטורית טיפולים מלאה. אין לי מושג למה הם לא דיברו איתי על שום דבר מהדברים האלה כשבאתי לטיפולים. איך הייתי יכול לדעת בלי לעשות בדיקה במכון. בעיני רשלנות של המוסך המורשה.

 

לגבי השאר אני מסכים.

המוסך לא התרשל. הסוחר הפריז.

 

לגבי תאונה לפני שמסרו לך, זה יכול להיות תיאורית. סיכוי נמוך מאוד.

 

למכור לסוחר זה לקנות שירות.

טורחים פחות ומקבלים פחות על הרכב.

 

זרקו כאן הערכות הגיוניות לגבי העלויות וסכום מכירה ריאלי לקונה פרטי. אבל זה גוזל זמן.

 

השאלה היא לא כמה היית מרוויח אם מוכר לבד. אלא כמה היית יכול לחלץ יותר מסוחר עם התנהלות טובה יותר מצידך.

 

אני משער שלא הרבה יותר מ 3000 שח. כי סוחרים קונים רק בזול.

 

חבל, אבל לא סוף העולם.

 

טיפ למי שרוצה למכור מהר זה לקבל הצעה מסוחר ואז למכור ביד 2 במחיר בין ההצעה למה שאחרים מבקשים.

 

אני מניח שאם היה מפרסם ב 9000 היה מוכר מהר

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין לעשות ניסוי

 

תשלח מישהו לסוחר כאילו להתעניין בקניית הרכב וכשיראה את הרכב שיגיד לו בדיוק את הדברים שהוא אמר לך ותראה מה התגובה.

תכתוב לנו, אני מת לשמוע מה הוא יגיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי צודק, לדעתי. מה שקורא בזמן מכירה מול סוחר ממולח הוא, שהסוחר מכיר את כל הטריקים שעוזרים להלחיץ את המוכר ולגרום לו לומר לעצמו בתוך הראש "טוב, נוריד עוד אלף, אלפיים ונגמור כבר עם זה". אותו דבר קורא במוסך כשמתברר שצריך להחליף חלק מאוד יקר (יקר כשקונים מהמוסך, לא כשקונים לבד), מנהל העבודה לוחץ ואומר תחליט עכשיו ומיד, והלקוח חסר הניסיון פשוט נכנע כי הוא לא יכול להסתדר בלי רכב תקין. מה שצריך לעשות כשמוכרים רכב זה לקבוע לעצמך מראש מחיר מינימום ולא לרדת מזה בשום אופן, לא משנה מה קורה ומה הקונה יאמר. למכור בזול, תמיד אפשר, לא צריך לעשות זאת תחת לחץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...