Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2702 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני מדבר על תקני יורו 5/6 על הדגמים של שנים אלה אני כתבתי גם אז היו חייבים להתקין חיישני חמצן פס רחב , משך כל השנים האלה המשיכו להתקין חיישני חמצן רגילים כי מנועים אלה עבדו בתערובת הומוגנית והשתמשו באות S כדי להטעות את הציבור.

 

מרק10 העלה ספרות על מכלולי המנועים בהודעה 29 של שירשור זה.

תראה לנו בבקשה איפה יש מידע לא נכון בספרות הזו?

 

ברזילי, אם תמשיך לחזור על המנטרה של "כולם שקרנים" זה לא יהפוך אותה לנכונה.

 

במקום זאת, תראה לנו היכן בספרות הרישמית של היצרן, שהעלו פה, ישנם שקרים??

יום טוב גם לך

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אומנם השם שלי לא בירוק, אבל אתה יכול אולי להסביר למה המערכת צריכה את החיישן חמצן בשימוש בתערובת ענייה במיוחד (הודעה #19 שלי)

 

בנוסף, יש בעיות עם מעבר לאנרגיה ירוקה בלבד, ככה שתחנות הכוח לא יעלמו בקרוב וכנראה שגם לא יוחלפו לגרעין.

 

עריכה כי הרגע הגבת:

למה המחשב צריך לדעת את היחס הקיים כאשר עובדים בתערובת ענייה מאוד? למה.

מה זה יעזור?

לדוגמה: בנסיעה במהירות קבועה המחשב מחליט על איזו "מפה" יפעל מבחינת יחס אוויר דלק כאשר הוא קולט מידע מכל החיישנים הפזורים ברכב , כגון מהירות הרכב , מצב דוושת הדלק , טמפרטורת האוויר והמנוע , העומס על המנוע (כביש ישר או משופע) וכו' , נניח שהמחשב קובע תערובת אוויר דלק של 30:1 המחשב חייב לקבל פיד-בק או משוב מחיישן החמצן שהתערובת שנוצרה אכן היא כפי שהמחשב קבע 30:1 ועל פי המשוב הוא יתקן את התערובת שתמיד תשאר בטווח הדרוש של 30:1 , חיישן החמצן הוא למעשה "המקל הלבן של העיוור" , חיישן החמצן הוא העיניים של מחשב ניהול המנוע.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם
ברזילי, אם תמשיך לחזור על המנטרה של "כולם שקרנים" זה לא יהפוך אותה לנכונה.

 

במקום זאת, תראה לנו היכן בספרות הרשמית של היצרן, שהעלו פה, ישנם שקרים??

חבר יקר, זהו "בסיס" תורת המנוע , הזרקה מרובדת מחייבת חיישן חמצן פס רחב בדיוק כמו שרכב צריך גלגלים כדי לנסוע. כנראה שהיצרן מחק את התוכנה של ההזרקה המרובדת בשל בעיות חימום או בעיות של דטונציות במנוע , יש דברים שהם מסתירים מאיתנו.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם
נניח שהמחשב קובע תערובת אוויר דלק של 30:1 המחשב חייב לקבל פיד-בק או משוב מחיישן החמצן שהתערובת שנוצרה אכן היא כפי שהמחשב קבע 30:1 ועל פי המשוב הוא יתקן את התערובת שתמיד תשאר בטווח הדרוש של 30:1 , חיישן החמצן הוא למעשה "המקל הלבן של העיוור" , חיישן החמצן הוא העיניים של מחשב ניהול המנוע.

 

אתה מניח שבמצב של תערובת ענייה, התערובת חייבת להיות קבועה ומבוקרת.

אנחנו טוענים שלא.

היכן ראית שהתערובת חייבת להיות קבועה ומבוקרת במצב של stratified injection?

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)
דניאל זהו "בסיס" תורת המנוע , הזרקה מרובדת מחייבת חיישן חמצן פס רחב בדיוק כמו שרכב צריך גלגלים כדי לנסוע. כנראה שהיצרן מחק את התוכנה של ההזרקה המרובדת בשל בעיות חימום או בעיות של דטונציות במנוע , יש דברים שהם מסתירים מאיתנו.

אני לא דניאל,

וה"בסיס" של תורת המנוע משתנה רבות ברגע שמדברים על הזרקה מרובדת.

מדוע רכבי דיזל פעלו עשורים עם הזרקה מרובדת ללא שום חיישן חמצן?

מדוע רכב בנזין שמחקה את פעולתם של ריכבי דיזל בעצם היותו בעל מצב הזרקה מרובדת, חייב לבצע בקרת תערובת בזמן שריכבי הדיזל לא?

מדוע יצרנים טוענים שבמעבר למצב הזרקה מרובדת המצערת ניפתחת לרווחה ולא מתקיימת בקרת תערובת על הצד של האויר?

מה גורם לך לחשוב שבקרת התערובת היא מרכיב קריטי בהזרקה מרובדת בניגוד ליצרנים?

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם
הייצרן כותב כך...ראה קובץ מצורף לגבי סוג החיישן (עמוד 3) ואופן פעולת המנוע וטיפול במזהמים.

הוא כותב בפירוש שחיישן החמצן פועל בתחום של 1 למבדה.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם
אני לא דניאל,

וה"בסיס" של תורת המנוע משתנה רבות ברגע שמדברים על הזרקה מרובדת.

מדוע רכבי דיזל פעלו עשורים עם הזרקה מרובדת ללא שום חיישן חמצן?

מדוע רכב בנזין שמחקה את פעולתם של ריכבי דיזל בעצם היותו בעל מצב הזרקה מרובדת, חייב לבצע בקרת תערובת בזמן שריכבי הדיזל לא?

מדוע יצרנים טוענים שבמעבר למצב הזרקה מרובדת המצערת ניפתחת לרווחה ולא מתקיימת בקרת תערובת על הצד של האויר?

מה גורם לך לחשוב שבקרת התערובת היא מרכיב קריטי בהזרקה מרובדת בניגוד ליצרנים?

במנועי דיזל אין הזרקה מרובדת כי שם מערבלים את האוויר עם הסולר הייטב לקבלת שריפה הומוגנית ואחידה וגם לקצר את זמן פיגור השריפה, במנועי הזרקת בנזין ישירה לא מערבבים את הבנזין עם כל האוויר אלא גל האוויר דוחף את שכבת הבנזין הדלה לכיון המצת ושם הוא נשרף,, בקרת גזים חשובה כדי לתת משוב למה שקורה מבחינת הגזים ועל פי הדווח של חיישן החמצן המחשב יתקן כל הזמן עד לקבלת יחס דלק אוויר המתאים לאותו רגע נתון והכל על פי "המפה" של התוכנה , המשוב הוא מאוד חשוב כדי להבטיח שמה שמחשב ניהול מנוע קבע אכן מתבצע בפועל , חיישן החמצן הוא העיניים של המחשב !!!.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם
במנועי הזרקת בנזין ישירה לא מערבבים את הבנזין עם כל האוויר אלא גל האוויר דוחף את שכבת הבנזין הדלה לכיון המצת ושם הוא נשרף,, בקרת גזים חשובה כדי לתת משוב למה שקורה מבחינת הגזים ועל פי הדווח של חיישן החמצן המחשב יתקן כל הזמן עד לקבלת יחס דלק אוויר המתאים לאותו רגע נתון והכל על פי "המפה" של התוכנה , המשוב הוא מאוד חשוב כדי להבטיח שמה שמחשב ניהול מנוע קבע אכן מתבצע בפועל , חיישן החמצן הוא העיניים של המחשב !!!.

 

לא מדוייק. ראה פה החל מדקה 6.10

 

בשיטה המתוארת בסרטון, ישנה תערובת ענייה והומוגנית בצלינדר, וישנה כמות דלק קטנה מאוד שמוזרקת לאיזור המצת.

הלחץ הגבוה בצלינדר יחד עם החום והלחץ מהשריפה של אותה כמות קטנה של דלק ליד המצת, גורמים לשאר התערובת להדלק ולהשרף בבת אחת. מאוד מאוד דומה למנוע דיזל, רק שפה זה מתוזמן על ידי ניצוץ.

לא מצליח לראות כיצד היחס המדוייק של התערובת חשוב פה.

יום טוב גם לך

פורסם
מרק , חיישן חמצן רגיל לא מסוגל לזהות תערובת ענייה מאוד ביחסי דלק אוויר של למעלה מ-16:1 ומנועי TSI יכולים להגיע ליחס של 40:1 !!!!!

בו נשוחח על דברים שאנחנו בטוחים בהם במקום לזרוק דברים באוויר.

 

בתור התחלה אנא ציין במדוייק על איזה מנוע TSI מדובר ושנת הייצור ועדיף גם קוד מנוע.

איזה כייף לי :)

פורסם

יגאל אתה מכניס לפה סוג נוסף שלא בהכרח קשור לדיון. בינתיים את ה HCCI אפשר לשים בצד, גם ככה רק מאזדה עומדת לייצר אותו סדרתית בפעם הראשונה EVER.

 

דוד - אתה טוען שהמחשב קובע 1:30 במצב בו הוא מתכוון ליישם lean burning, לי לא ברור למה הוא צריך לקבוע יחס.

אסביר את עצמי:

במצב רגיל שנדרשת למבדה 1 (או באיזור הזה), ברור למה המחשב צריך מעגל סגור כדי לפגוע בנקודה.

 

במצב של lean burning, לפי ההבנה שלי זאת שיטה בשימוש רק בעומס נמוך (אחרת אנחנו מעוניינים בתערוכת סטוכיומטרית או עשירה).

מפה אני מסיק מסקנה שבמקרה כזה המטרה בכול המצב הזה זה להזריק את כמות הדלק המינימלית כדי לאפשר למנוע לספק הכוח המינימלי הדרוש כדי להתגבר על ההתנגדויות הפועלות על רכב.

לכן איני בטוח כי יש צורך בקביעת יחס מסויים כדי להגיע למצב הנחוץ אלא משחק קבוע עם כמות ההזרקה (כפי שנעשה משחק קבוע עם ההצתה) כדי להגיע לערך שבו המנוע מספק מספיק כוח והשימוש בדלק הוא מינימלי.

 

אני טועה? אם כן אשמח להסבר איפה ומה אני מפספס.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
ניתן למצוא חיישני WIDE BAND בעלי ארבעה חוטים.

אם אתה לא בטוח באיזה סוג חיישן מדובר, חבר סורק ותבחן את הדברים לעומק, לפני שתקבע נחרצות כי "משקרים לנו".

 

אגב לא הבנתי איפה השקר? על איזה זיהום אויר מדובר, מה יצרן הצהיר שמנוע זה פולט?

דניאל שלום, המטרה לשמה תכננו ויצרו את ההזרקות המרובדות היוצרות תערובת מאוד דלה היא שימוש בפחות בנזין פר קילומטר הווה אומר פחות פליטות של CO2 (גז חממה) ואם המנוע לא פועל במצב זה אזי הוא פולט יותר CO2 , וזה זיהום.......לכן מנוע זה מזהם. היצרן מחק את התוכנה בה המנוע יפעל במצב חסכוני זה , כי נוצרו בעיות של צילצולי מנוע , חימום יתר של מנוע וצרות אחרות , לכן ויתרו על מצב זה ! ולא מחקו את ה=S וזהו השקר.

רימו גם את התקנים האירופיים.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם

נעשה קצת סדר.

ראשית יש חיישני פס רחב או מודדי יחס דלק אויר עם ארבע חוטים, לא זוכר איפה בדיוק נתקלתי בהם ואם זיכרוני לא מטעה אותי, זה היה בסובארו.

 

תקן יורו כזה או אחר לא קובע באיזה חיישן יש להשתמש, אלא רק בכמות המזהמים המותרת במצבי נסיעה שונים. אם היצרן הרכב מסוגל להגיע לערכי הסף המותר עם חיישן חמצן רגיל אז אדרבה הוא יכול לבחור יעשה בו שימוש. הרי חיישן חמצן רגיל או פס רחב הוא עוד כלי לטיפול במזהמים ויש עוד כמה כלים לטיפול במזהמים בדרך מהמסנן אויר ועד לקצה צינור הפליטה.

 

לגבי תערובת מרובדת ומנועי בנזין הפועלים בשיטת בעירה ענייה, הם באמת מחייבים שימוש בחיישני מדידת חמצן פס רחב כי הדיוק חשוב מאוד לכל סוגי מצבי הבעירה הענייה, אחרת המזהמים בפליטה יעלו מערכי הסף בצורה חריגה..

פורסם
יגאל אתה מכניס לפה סוג נוסף שלא בהכרח קשור לדיון. בינתיים את ה HCCI אפשר לשים בצד, גם ככה רק מאזדה עומדת לייצר אותו סדרתית בפעם הראשונה EVER.

 

דוד - אתה טוען שהמחשב קובע 1:30 במצב בו הוא מתכוון ליישם lean burning, לי לא ברור למה הוא צריך לקבוע יחס.

אסביר את עצמי:

במצב רגיל שנדרשת למבדה 1 (או באיזור הזה), ברור למה המחשב צריך מעגל סגור כדי לפגוע בנקודה.

 

במצב של lean burning, לפי ההבנה שלי זאת שיטה בשימוש רק בעומס נמוך (אחרת אנחנו מעוניינים בתערוכת סטוכיומטרית או עשירה).

מפה אני מסיק מסקנה שבמקרה כזה המטרה בכול המצב הזה זה להזריק את כמות הדלק המינימלית כדי לאפשר למנוע לספק הכוח המינימלי הדרוש כדי להתגבר על ההתנגדויות הפועלות על רכב.

לכן איני בטוח כי יש צורך בקביעת יחס מסויים כדי להגיע למצב הנחוץ אלא משחק קבוע עם כמות ההזרקה (כפי שנעשה משחק קבוע עם ההצתה) כדי להגיע לערך שבו המנוע מספק מספיק כוח והשימוש בדלק הוא מינימלי.

 

אני טועה? אם כן אשמח להסבר איפה ומה אני מפספס.

 

יצרן הרכב מחוייב לתקנים הדורשים פליטות CO2 של פחות מ-130 gr/Km , כדי לעמוד בדרישות אלה יש את ההזרקה המרובדת קרי תערובת מאוד ענייה בטווח של 18:1 עד 40:1 , המחשב על פי העומס על המנוע בוחר את היחס המדוייק המתאים לעומס זה (מצב דוושת דלק , מהירות הרכב, כביש ישר או משופע ועוד פרמטרים רבים נוספים) ולשם כך הוא חייב חיישן חמצן במעגל סגור המסוגל לנטר ולדווח על מצב ועל היחס דלק/אוויר בזמן אמת ועל פי דיווח זה המחשב יתקן כדי להיות בסביבה הקרובה ביותר ליחס הדרוש ועל פי המפה ב-ROM , רק חיישן פס רחב מסוגל לנטר יחסי דלק אוויר קיצון של תערובת ענייה מאוד , לשם המחשה חיישן למבדה 1 יודע לספור עד 1 ואילו חיישן פס-רחב יודע לספור עד 200. חיישן חמצן פס-רחב פועל גם מהר יותר פי 200 מחיישן חמצן רגיל ופועל עד 4 למבדות הווה אומר ידע למדוד גם מגוון רחב של דרגות תערובת הענייה.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם
לא מדוייק. ראה פה החל מדקה 6.10

 

בשיטה המתוארת בסרטון, ישנה תערובת ענייה והומוגנית בצלינדר, וישנה כמות דלק קטנה מאוד שמוזרקת לאיזור המצת.

הלחץ הגבוה בצלינדר יחד עם החום והלחץ מהשריפה של אותה כמות קטנה של דלק ליד המצת, גורמים לשאר התערובת להדלק ולהשרף בבת אחת. מאוד מאוד דומה למנוע דיזל, רק שפה זה מתוזמן על ידי ניצוץ.

לא מצליח לראות כיצד היחס המדוייק של התערובת חשוב פה.

 

בסרטון מדברים על מנוע HCCI וזה משהו אחר ולא שייך למנועי TSI

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם
דניאל שלום, המטרה לשמה תכננו ויצרו את ההזרקות המרובדות היוצרות תערובת מאוד דלה היא שימוש בפחות בנזין פר קילומטר הווה אומר פחות פליטות של CO2 (גז חממה) ואם המנוע לא פועל במצב זה אזי הוא פולט יותר CO2 , וזה זיהום.......לכן מנוע זה מזהם. היצרן מחק את התוכנה בה המנוע יפעל במצב חסכוני זה , כי נוצרו בעיות של צילצולי מנוע , חימום יתר של מנוע וצרות אחרות , לכן ויתרו על מצב זה ! ולא מחקו את ה=S וזהו השקר.

רימו גם את התקנים האירופיים.

ה S מתייחס לזרקה ישירה Straight לאו דווקא מרובדת.

 

מגבלה של CO2 בתקן זיהום אויר? ממתי? מה קורה עם מנועים עם נפח גדול?

 

הרמאות של הקונצרן זה חדשות ישנות.


×
×
  • תוכן חדש...