Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2700 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זו בדיוק הייתה השאלה, האם הדיוק חשוב פה ברמה הזו? האם חייבים להיות ב1:40? האם להיות בתחום של 1:30-1:40 זה לא מספיק?

יום טוב גם לך

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

לשים קרבורטור זה רעיון מעניין אבל המנוע הזה אמור לעבוד גם בלמדה 1 (רצויי מדוייק), גם בתערובת עשירה (עומס מלא) וגם בתערובת ענייה (שיוט). קרבורטור לא תופס.

מרגיש לי שהדיוק בתערובת ענייה לא חייב להיות מדוייק מי יודע מה. שכן במובן מסויים יש פה חיקוי של פעולת מנוע דיזל, ושם זה לא ממש מעניין כמה ענייה התערובת.

אני אנסה למצוא מאמרים אקדמים בנושא..

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם

רגע רגע רגע. תפצל את שני המקרים כי אתה מערבב.

הדיוק קריטי לעבוד בלמבדה 1. זה נכון.

אבל כשאתה עובר ל lean burn התערובת הכוללת ענייה מאוד אבל לא באיזור ההזרקה. ככה שנגיד עם חיישן wideband בזמן שהמנוע עובר לLB תקבל מספר מסויים למבדה 2 נגיד, או 2.1. מה זה משנה?

מה ההבדל מבחינת הניהול אם אתה ב 2 או ב2.1.

 

כי במצב רגיל שבוא אתה מנסה להיות כמה שיותר קרוב ל 14.7:1 , הצורך בדיוק ברור מאוד.

 

במצב שבו אתה מנסה לגרום לתערובת הכוללת להיות כמה שיותר ענייה - מה זה משנה? כול המטרה היא להגיע למצב שבו אתה מזריק את הכמות המינימלית של דלק כדי לשמור על המנוע חי, ופה חיישן החמצן לא כול כך עוזר.

בגלל שהבעירה עצמה לא מתרחשת בתערובת ענייה אלא בתערובת נורמלית אני לא בטוח שגרפים של פליטת מזהמים בכלל רלוונטיים במצב הזה.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

בגלל שהבעירה עצמה לא מתרחשת בתערובת ענייה אלא בתערובת נורמלית אני לא בטוח שגרפים של פליטת מזהמים בכלל רלוונטיים במצב הזה.

 

רק באיזור שקרוב למצת יש תערובת "נורמאלית", באיזורים יותר רחוקים מהמצת יש תערובת עניה.

 

בסופו של דבר הכל נשרף כך שאני חושב שמה שבציטוט לא מדוייק.

 

 

לגבי עבודה בערכי למבדה גדולים מ 1, אנ גם חושב שהמחשב משתמש בערך אמולציה כלשהו.

 

 

פורסם

לא הוא לא, הבקרה פשוט "מתעלמת" מהחיישן חמצן (מה שנקרא OPEN LOOP).

זה קורה במצבים מאוד ספציפיים, לדוגמא האצה, האטה, התנעת בוקר ועוד.

פורסם

אבל במצבים האלו הבקרה מתעלמת מחיישן חמצן ויוצאת ל Open loop גם במערכת הזרקה לסעפת הכי סטנדרטית שבכלל לא יכולה לעבוד עם תערובת עניה מאוד.

 

 

אז מה השוני פה ועל מה מדברים?

 

 

עריכה:

האוטו עם ההזרקה הישירה משייט ב 90 קמ"ש, במצב זה מערכת רגילה הייתה עובדת ב closed loop עם בקרה לפי חיישן חמצן.

 

 

אבל בדיוק במצב זה ההזרקה הישירה צריכה לעבוד במוד "רבדי" ותערובת עניה. ואז הלמבדה יהיה גבוה מ 1 = לא יכולה להתבצע בקרה לפי חיישן חמצן רגיל.

 

אם איך זה עובד במצב שיוט? כל הזמן ב Open loop? או שכל הזמן למבדה באיזור 1? אם כך, מתי המנוע עובד בתערובת עניה?

 

 

פורסם

מי קבע שהזרקת בנזין ישירה צריכה לעבוד רק כך?

עברו להזרקה ישירה קודם כל בגלל ריסוס ופיזור יותר טוב של הדלק ודיוק ואז יש שיפור בנצילות, בתצרוכת דלק , ופחות זיהום אוויר.

פורסם
מי קבע שהזרקת בנזין ישירה צריכה לעבוד רק כך?

 

מי קבע?

 

בכל מצגת כשמסבירים על מנועי TSI, מתעקבים על עיניין התערובת ה"רבדית" - הומוגנית באיזור שקרוב למצת ועניה יותר באיזורים יותר רחוקים של תא השריפה, מציגים את זה כגורם משמעותי להשגת חיסכון ופליטת מזהמים נמוכה.

 

בנוסף מראים שבמצב הזה המצערת נפתחת לגמרי, שליטה בהספק המנוע מתבצעת על ידי שינוי כמות דלק כמו בדיזל.

 

 

לפחות בחלק מהזמן המנוע אמור לעבוד כך, לא?

 

 

פורסם

מבלי להכיר היטב את מערכת ניהול המנוע במנועי TSI קיימים היבטיים אשר קשה להתייחס אליהם בצורה מקצועית כפי שעשה פותח האשכול.

גם בין הגרסאות השונות יישנם הבדלים לכן חייבים לתת את הדעת גם אליהם.

אני מציע לפותח האשכול להתחיל ללמוד את מערכת ניהול המנוע Motronic MED 9.5.10 ולחזור עם תובנות.

איזה כייף לי :)

פורסם

פרסמת פה חלק מחומר ההדרכה של המנוע הזה. יש לך את כל החומר?

 

דוד מבאר שבע, שאוהב אותנו מאוד, נוהג להשליך "פצצות" וללכת, הוא לא תורם לדיון או מענין אותו אם מה כתב זה נכון או לא.

פורסם

מריפרוף שעשיתי על ה 9.5.10 , ברוסית, לא יודע עד כמה אמין, אבל שם באמת אין אופציה לlean burn + ההזרקה הישירה היא wall guided (משתמשת בצורת הבוכנה לצורך הובלת התערובת לאיזור הפלאג) צורה קצת פחות יעילה מהזרקה ישירה בשיטת spray guided.

לדעתי בגרסאות מתקדמות יותר יש אופציה לזה למשל (17.5.5), ניסיתי לחפש חומרים אבל לא מצאתי שום דבר שמזכיר דרך פעולה ב lean burn

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
פרסמת פה חלק מחומר ההדרכה של המנוע הזה. יש לך את כל החומר?

 

דוד מבאר שבע, שאוהב אותנו מאוד, נוהג להשליך "פצצות" וללכת, הוא לא תורם לדיון או מענין אותו אם מה כתב זה נכון או לא.

כן יש לי את כול החומר על המנוע הזה אבל לא יכולתי לעלות את הקובץ לפורום מפאת גודלו ואינני בטוח שהמידע שאתה מחפש נמצא בקובץ הזה.

דוד פותח האשכול גם לא ציין על איזה נפח מנוע מדובר ככה שאני מנחש שמדובר על 1.4L או 1.2L.

 

תיכף אני אעלה אותו לגוגל דרייב ואמסור לכם קישור.

 

בכול מקרה קישור עבור מנוע 1.2L

 

https://drive.google.com/file/d/19gAoLpYLy4Tuq7oJ_YDwKiQkAKQeMfbO/view?usp=sharing

 

קישור למנוע 1.4L.

 

https://drive.google.com/file/d/1kNavqeJIYc3Uh-Z9KvXrEGB2Qbp5OZ5B/view?usp=sharing

איזה כייף לי :)

פורסם
המנועים האלה מתוכננים לעבוד כמעט בכול מצבי מנוע (map ranges) בלמדה סביב 1 לכן מותקן חיישן חמצן 'רגיל' מחומם.

 

חיישן חמצן 4 חוטים הוא חיישן בעל טווח פעולה צר מ-0 ועד כ-1.6 למבדה בלבד מתאים למנועי MPI לכן הוא לא מסוגל לנטר ולדווח על תערובת מאוד ענייה ודלה כמו שמתרחשת במנועים שיש בהם הזרקה מרובדת Stratified Injection , לכן מנוע TSI או FSI ואחרים חייבת שיותקן בו חיישן פס רחב ......מה הקשר לחיישן מחומם....כל חיישני חמצן מצויידים בגוף חימום פנימי HO2S ואין לזה קשר להזרקה מרובדת......

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם


×
×
  • תוכן חדש...