Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש רדיאטור ללנצ'יה תמה טורבו 1992


rehan
שימו לב! השרשור הזה בן 2095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בראשית שנות התשעים, מיכאל לוי, באותם ימים הבעלים של סמל״ת מגיע לתת הרצאה ביחידה הצבאית בה שירתתי. לא זוכר על מה הוא דיבר, אני זוכר את הריר שנזל לי מהתמא טורבו הלבנה בחניה.

בהחלט פנטזיה של ילידי שנות השבעים.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ילדי שנות ה-70 פינטזו על איטלקיות משובחות.

ילדי שנות ה80-90 על צרפתיות מתנהגות.

 

על מה יש לילדי שנות ה-2000 המוקדמות לפנטז?...

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה לחומר נחושת יש הולכת חום טובה יותר, וכתוצאה מכך היעילות לקירור המנוע תהיה גבוהה יותר.

 

לבנות רדיאטור מאלומניום הרבה יותר קשה ההלחמות צריכות להיעשות ע"י אדם מקצועי מאוד חימום יתר על המידה במעט יגרום להתכת הדוד ולהתחיל הכל מהתחלה.

 

נחושת הרבה יותר קל להלחים, והיתרון הוא שבעתיד יהיה ניתן לפתוח את הדוד ולבצע ניקוי לרדיאטור, באלומיניום זה לא אפשרי ולא כדאי.

בכל מקרה מצאתי מישהו לפותח האשכול ותיאמתי בניהם ההחלטה בידיים שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"

קח בחשבון שרדיאטור מנחושת יש לו אורך חיים גבוה מאוד ויעילות קירור גבוהה יותר מרדיאטור אלומיניום שווה להשקיע"



זה מה שרשמת קודם התייחסת ליעילות הקירור של הרדיאטור לא הנחושת.

 

ושוב גם עכשיו התחלת נכון ועדיין כתבת דברים לא נכונים.

רדיאטור נחושת לא עדיף על רדיאטור אלומיניום בכל מה שקשור לביצועי הקירור כפי שטענת גם עכשיו.

אתה מוזמן לקרוא את המאמר שהפנתי אליו ולהבין למה זה פשוט לא נכון למרות שלנחושת יש אכן יכולת טובה יותר להעביר חום.

 

לגבי שאר הדברים שרשמת. אלומיניום אכן מסובך יותר לתיקון/בניה, ולכן לא סביר שתוכל לשקם רדיאטור אלומיניום/לבנות רדיאטור אלומיניום באותה קלות, מה שכן לפחות לפי המאמר עלות החלפת הליבה ברדיאטור אלומיניום תהיה זולה יותר.

לגבי אורך החיים שוב טענה לא נכונה צריך לזכור שאלומיניום למשל לא צובר קורוזיה כמעט כך שאורך החיים של רדיאטור אלומיניום בתאוריה יהיה גדול יותר, שוב בניגוד למה שרשמת.

 

בהצלחה לפותח השרשור.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר כאן על תיאוריות ומסתמך על מאמר כלשהו מהרשת.

אני אומר שההיסטוריה מדברת בעד עצמה ורדיאטור נחושת מחזיק לפחות עשור בשקט.

רדיאטור אלומיניום לרוב נמכר עם דודים מפלסטיק ומה ששובק זה הפלסטיק הרבה לפני האלומיניום.

ישנם גם רדיאטורים רשת נחושת ודודים פלסטיק ושוב החוליה החלשה היא הפלסטיק.

 

ישנם רדיאטורים שהכל עשוי אלומניום נתקלתי בזה ברנו avantime כנראה יחידה בארץ שהחלפתי לה מנוע שהותאם מרנו מדגם אחר וחיפשתי מהיכן להשיג לה רדיאטור חדש שכולו אלומניום כמו המקורי.

 

לעניין האשכול רדיאטור שכולו נחושת כפי שהצעתי יהיה הפתרון הטוב ביותר, אין להשיג בארץ רדיאטור מתאים לרכבו של פותח האשכול. ואפילו בעולם קשה למצוא.

ואינני ניזון כמוך מכל מאמר.

אך מה שאני יכול להגיד לך שמניסיוני הנחושת טוב יותר.

כמובן שלכל חומר ומתכת יהיו היתרונות והחסרונות אין מה לעשות.

 

הלוואי וימצא מישהו שיוכל לייצר לו מאלומניום, חומר זול יותר בכמה שקלים ועבודה יקרה באלפי מונים.

 

ולסיכום, נוזל קירור איכותי שומר על אלומיניום,ברזל נחושת גומי ופלסטיק יחדיו מצויין לכן משתמשים בנוזל קירור עפ המלצות היצרן.

מים מהברז לעומת זאת יגרמו להרס המנוע וכל רדיאטור.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חולגי קראו לך צעיר, תמסגר ההודעה! ������������

 

לא ממסגר את ההודעה עד שבאמת אחזור להיות צעיר...

(במקום המנהלים, הייתי נועל לו את הפוסט אם לא היה מעלה תמונות :lol: ).

יופי של רכב.

אני תוהה רק כמה כאלה שרדו בארץ.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

אחרי שהלנצ'יה שלי שוב נוסעת, זה הרגע לומר תודה רבה והערכה רבה לכל מי שטרח להתייחס, להציע ולהביע דעה - אין כמוכם, חברים.

אמר כבר מי שאמר שאין חכם כבעל נסיון - אילו הייתי יודע בתחילת התהליך את מה שאני יודע בסופו, הדרך היתה קצרה הרבה יותר ולא הייתי צריך להשבית את הרכב לחודש שלם.

אז... הרדיאטור נשלח ל"בשן", נחשון מ"בשן" היה בסדר גמור ונקב במחיר של כ- 4.5K כפי שצויין כאן בפורום.

ביקשתי את הרדיאטור חזרה ושלחתי אותו ל-ג'מאל, בהמלצתו של אחד מחברי הפורום.

ג'מאל חיפש רדיאטור מתאים ומצא במגרש של "בשן" בחיפה - המחיר 1,100 ש"ח. מג'מאל הבנתי שיש ל"בשן" בחיפה מחסן גדול של רדיאטורים..(למי שיזדקק בעתיד).

ג'מאל העביר את מיכלי הפלסטיק מהרדיאטור הישן ל"חדש" ושלח לי אותו אלא מה...כאשר הרדיאטור הגיע למוסך, התברר שהצינור שיוצר מאחד המיכלים... שבור ולא ניתן להרכיב עליו את הצינור (למרות שג'מאל טען שזה אפשרי).

טוב, אז מה עושים עכשיו ??? ג'מאל הציע לחפש מישהו שמלחים פלסטיק, כדי להאריך את הצינור השבור. התחלתי לחפש בבאר-שבע איש כזה, מצאתי, אבל האיש הסביר לי שאין סיכוי להלחים פלסטיק שבא במגע עם מים. מה שכן, הוא קרא לבעל מלאכה סמוך אליו וזה, ייצר מיכל חדש מאלומיניום, הוריד את מיכל הפלסטיק, הלחים את מיכל האולימיניום וזה, סוף הסיפור.... מסתבר, שאותו בעל מקצוע שהכין את המיכל והלחים אותו לרדיאטור, אילו הייתי יודע על קיומו בהתחלה, האיש הזה היה פותר לי את כל הבעיה (גם מוצא לי רדיאטור מתאים) אז עכשיו, שלא תצטרכו אבל אם... תדעו שיש איש כזה בבאר-שבע !!!

וכן, נכונים דברים ba, אתה צודק בדברים שכתבת זה לא ש"אפילו בעולם קשה למצוא" - עברתי את כל היצרנים -אצל כולם הרידאטור מופיע בקטלוג אבל "אזל"...

אז, שוב תודה רבה לכולם !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"

קח בחשבון שרדיאטור מנחושת יש לו אורך חיים גבוה מאוד ויעילות קירור גבוהה יותר מרדיאטור אלומיניום שווה להשקיע"



זה מה שרשמת קודם התייחסת ליעילות הקירור של הרדיאטור לא הנחושת.

 

ושוב גם עכשיו התחלת נכון ועדיין כתבת דברים לא נכונים.

רדיאטור נחושת לא עדיף על רדיאטור אלומיניום בכל מה שקשור לביצועי הקירור כפי שטענת גם עכשיו.

אתה מוזמן לקרוא את המאמר שהפנתי אליו ולהבין למה זה פשוט לא נכון למרות שלנחושת יש אכן יכולת טובה יותר להעביר חום.

 

לגבי שאר הדברים שרשמת. אלומיניום אכן מסובך יותר לתיקון/בניה, ולכן לא סביר שתוכל לשקם רדיאטור אלומיניום/לבנות רדיאטור אלומיניום באותה קלות, מה שכן לפחות לפי המאמר עלות החלפת הליבה ברדיאטור אלומיניום תהיה זולה יותר.

לגבי אורך החיים שוב טענה לא נכונה צריך לזכור שאלומיניום למשל לא צובר קורוזיה כמעט כך שאורך החיים של רדיאטור אלומיניום בתאוריה יהיה גדול יותר, שוב בניגוד למה שרשמת.

 

בהצלחה לפותח השרשור.

כול מה שכתב

נכון מאוד.



 

הטרנד של רדיאטורים מאלומיניום נוצר לפני כמה עשרות שנים מסיבה אחת פשוטה מחיר הנחושת הגולמית אשר עלה מאוד לכן תעשיית הרכב עברה לשימוש ברדיאטורים אשר עשויים מאלומיניום עם כול החסרונות לעומת נחושת.

 

יישנם ייצרנים אשר חזרו לייצר רדיאטורים מנחושת בגלל שהמחיר של הנחושת התייצב או יירד לעומת אלומיניום וכמובן יצרני האלומיניום הגולמי ממשיכים להזין את התעשיה במאמרים ודפי מידע ביתרונות האלומיניום לעומת הנחושת בכדי לא להפסיד נתח שוק משמעותי כאשר החסרונות הם המכנים והטכנולוגים הם רבים יותר מאשר רדיאטור עשוי מנחושת.

 

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שלא ממש יכל לתרום מבחינת ידע לשירשור הנ''ל, חייב לציין שפשוט כייף לקרוא שירשורים עם עומק כזה. מזכיר את הימים של פעם שהייתי נער והיה לי זמן ואשכרה הייתי מעביר שעות בפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

יופי, שמי שהסתדר.

אצלי אחרי אותו תיקון, האוטו יציב על 85-90 מעלות. רדיאטור תקין באוטו ישן זה הכי משמעותי שאפשר.

לא מבין את בשן, לדעתי פשוט לא בא להם על העבודות האלה והם נוקבים במחירי "עזוב אותי באמא'שך".

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כול מה שכתב

נכון מאוד.



 

הטרנד של רדיאטורים מאלומיניום נוצר לפני כמה עשרות שנים מסיבה אחת פשוטה מחיר הנחושת הגולמית אשר עלה מאוד לכן תעשיית הרכב עברה לשימוש ברדיאטורים אשר עשויים מאלומיניום עם כול החסרונות לעומת נחושת.

 

יישנם ייצרנים אשר חזרו לייצר רדיאטורים מנחושת בגלל שהמחיר של הנחושת התייצב או יירד לעומת אלומיניום וכמובן יצרני האלומיניום הגולמי ממשיכים להזין את התעשיה במאמרים ודפי מידע ביתרונות האלומיניום לעומת הנחושת בכדי לא להפסיד נתח שוק משמעותי כאשר החסרונות הם המכנים והטכנולוגים הם רבים יותר מאשר רדיאטור עשוי מנחושת.

 

 

 

תראה אני לא מהנדס מכונות ולא מתכנן רדיאטורים. המאמר שהבאתי דווקא מאוד מאוזן ולא מבטל אף אחד, להפך הוא מצביע על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהפתרונות, וממליץ במה לבחור. אם אני זוכר נכון גם ההמלצה שלהם היא לא חד משמעית ותלויה בנסיבות.

 

לעומת זאת הדברים שלך ושל הבחור הקודם לא ממש התבססו על משהו, יותר על שמועות או ״נסיון״.

אני נוטה להאמין למאמר שמביא נתונים, ולא נראה שלוקח עמדה ברורה בלי שום הסבר.

 

מה שהכי חשוב הוא שפותח השרשור פתר את הבעיה וימשיך להתנייד עם הלאנצ׳יה שלו.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...