Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט אטקה מול פגו 3008 דיזל


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3214 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
האטקה לא זולה במיוחד. מסכים.

 

אבל ואבל גדול, אם ניקח את הטיגואן הבסיסית אל מול האטקה אקסלנס (תמחור דומה) - האטקה יותר VFM, חד וחלק.

 

לטיגואן גיר עם מוניטין עדיף יותר, איכות חומרים מעט טובה יותר, מרווח פנים גדול יותר ובקרת אקלים נפרדת למושב האחורי.

 

האטקה קלילה וזריזה יותר, נראית פחות "כבדה ומגושמת", מהנה הרבה יותר לנהיגה ומאובזרת הרבה יותר (לא רק פיצ'פקס אלא גם איבזור בטיחותי) וזולה יותר לביטוח וכנראה גם אחזקה.

 

אחרי קרוב ל-5000 ק"מ מהנים בהחלט עם האטקה אקסלנס, המגרעת היחידה בה - התיבה (DSG7).

בנסיעות ארוכות מהרגיל (או תחת מאמץ מתמשך) במזג אוויר קיצי חם, הוא נוטה לעיתים להתבלבל לו מעט ולהתקע על הילוך מסויים ולפעמים גם קצת לרעוד. לא קורה בקביעות אלא מידי פעם, אך בהחלט קצת מציק ומדאיג לעתיד.

 

אם הרכישה אינה דחופה, המתן לינואר / פברואר, אז ינחת בארץ השקודה קארוק - האח של האטקה, רק עם מנוע ה-1.5TSI EVO החדש ותיבת DSG7 "רטובה". השמועות גם מרמזות על תג מחיר מעט יותר מפולפל ואטרקטיבי מזה של האטקה...

אני אישית לא חושב שהיא תמורה טובה יותר לכסף.

אם נניח לרגע את האבזור בצד, כרכב הטיגואן טוב יותר, הוא יותר נוח, יותר מרווח, יותר שקט ויותר מעודן.

לגבי הזריזות, האטקה אולי יותר זריז במקצת, אך זה לא אומר שהטיגואן ״כבד״ ואיטי, 8.6 מול 9.2 זה לא הבדל של שמים וארץ, אני בספק שזה יורגש בכלל בהתנהלות יומיומית.

מבחינת אבזור, ברור שבאטקה המאובזרת מקבלים יותר, אם זה מה שמעניין את הלקוח אז זה נכון, האטקה תהיה בחירה טובה, אך אם אבזור זה לא חזות הכל לאותו לקוח אז הטיגואן הוא בחירה הרבה יותר ״משתלמת״ או הגיונית.

וזה לא בדיוק שהטיגואן ערום כמו סוזוקי ליאנה, יש לו את כל מה שצריך מלבד גדג׳טים שטותיים (לדעתי האישית) כמו הנעה עם כפתור או בקרת שיוט אקטיבית (לדעתי אין שום צורך בבקרת שיוט, על אחת כמה וכמה אחת אקטיבית), או לוח מכוונים דיגיטלי ובלה בלה בלה..

מה שכן מפריע לי זה שאין תיקון סטיה מנתיב, למרות ששמעתי שאלו מערכות מציקות ולרוב מפסיקים אותן, אך בכל זאת..

מעבר לזה יש בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל שזו לדעתי המערכת החשובה ביותר, ויש גם התראה על עייפות ושמירת מרחק.

סה״כ לא ממש מרגיש שחסר לו משהו.

 

אך מה שבאמת מטריד באטקה וגורם לו להיות קניה מוטלת בספק היא התיבה.

התיבות האלו עשו צרות צרורות לרכבי VAG במשך השנים האחרונות (ואפילו עשו שמות בפורד, אומנם לא אותה תיבה אך אותו עיקרון של מצמדים יבשים) ואני בספק שהם פתרו את כל הבעיות שלהן.

וכעת את מאשש את חששותי, זה לא נעים לאכול לוקשים מתיבת הילוכים ברכב חדש (למוד ניסיון מפיאסטה) ולדעתי זה מוריד את כל האטרקטיביות של הרכב הזה, גם אם היה מגיע עם מסאז׳יסטית צמודה..

 

אגב לגבי עלויות ביטוח ואחזקה, זה לא נכון, עלות הביטוח אמורה להיות זהה.

לגבי עלות אחזקה זה תלוי אם אתה מחשיב את עלות תיקון הגיר העתידית (צוחק, חמסה חמסה שום בצל, מקווה שתהיה לך אמינה כמו לקסוס).

 

כל הנ״ל דעתי האישית בלבד כמובן, ומה שמתאים לי לא מתאים למישהו אחר.

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
על איזה הנאה אתה מדבר פה, מי שיודע ארבע שנים קודם שרכב חדש לחלוטין עם הנעת דיזל מבוקשת ( גם כשהיא בתוך אוטו צרפתי ) יהיה שווה חצי ממחירו כחדש ואוטו אחר, גם הוא חדש לגמרי יהיה שווה שני שליש, או שהוא מצא איך נוסעים קדימה בזמן, או שהוא יודע שאוטו צרפתי מבלה המון במוסך ולכן ממילא אין מה לדבר על הנאה.

לא יודע איך אתה יודע לקבוע בכזה דיוק מה תהיה ירידת הערך של דגמים חדשים לגמרי בשוק.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

"לקבוע" זו לא המילה הנכונה...אולי הערכה.

אפשרי להעריך במידה לא מדוייקת כמובן, על סמך דגמים אחרים של חברה.

לא מדוייק, לא אפשרי לנבא, אבל לנחש תמיד אפשר.

כנס ליד 2 ראה דגמים של חברה מסויימת ובדוק בעצמך ירידת ערך משוערת

של דגם מסויים, תמיד יכול להיות דגם כזה או אחר שכשל או הצליח יותר.

אי אפשר לנבא דגם שחזר ויצר בעיות כאלה או אחרות.

לדוגמה...סיטרואן קקטוס 2015 ידני נמכר היום סביב 55-65 אלף שח, דגם חדש

לכאורה שנתיים על הכביש, רכב שכן רכש לעצמו קונים ומעריצים, עלה בסביבום 90-95 אלף שח.

לדגם הידני ובנזין אטמוספרי (לא דיזל ולא טורבו), עשה חשבון לעצמך בבקשה.

אף אחד לא נביא, לא מתיימר ולא כלום, סתם בדיקה פשוטה שאפשרי לעשות.

לכל המתווכחים למינהם... כן , יש שינויים במגמות שונות, זו רק הערכה, יש שיסכימו ויש כאלה

שלא יסכימו אם המשוואה. היא משתנה כל הזמן ולא בהכרך מדוייקת...מדגיש - היא רק הערכה.

לא ליפול במדדים של נביא וכאלה, רק לצורך ההסבר נלקח הקקטוס C4.

פורסם
האם אין הבדל בבולמים מאחור בין הטיגואן לסיאט אטקה?

 

בטיגואן מתלה אחורי רב חיבורי, באטקה מתלה פשוט (קורת רוחב).

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

אני מסכים עם bigmik,

אכן, אפשר לשם השוואה לקחת גם את הפיג'ו 208 שנתיים על הכביש ומדובר ללא ספק באחד הרכבים המוצלחים של פיג'ו,

שהרכב הזה נמכר כמעט באותו מחיר של טויוטה יאריס וסוזוקי סוויפט.

פיג'ו 208 2015 תוכל למצוא כבר ב42000

סוזוקי סוויפט 2015 החל מ50000

טויוטה יאריס 2015 החל מ60000

 

אז כנראה שכן, התדמית של הצרפתים רובצת לה די חזק שאי אפשר להכחיש את זה עדיין, ובקניית רכב חדש יש לקחת את זה בחשבון למי ששמירת ערך חשובה לו.

פורסם
לא יודע איך אתה יודע לקבוע בכזה דיוק מה תהיה ירידת הערך של דגמים חדשים לגמרי בשוק.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

אני באמת לא יודע, "יודע" זה שקבע בלשון די פסקנית שאחרי ארבע שנים מקבלים על 3008 1/2 ועל אטיקה 2/3 ( שתי מכוניות בתולות לחלוטין מבחינת תגובת השוק, ודאי לאורך זמן ) וקיבל תגובה שגם הסכימה איתו כנראה, אבל ביקשה אם אפשר לקזז מהחשבון את מרכיב ה"כיף" העודף. לענין הזה הגבתי.

פורסם (נערך)
אני מסכים עם bigmik,

אכן, אפשר לשם השוואה לקחת גם את הפיג'ו 208 שנתיים על הכביש ומדובר ללא ספק באחד הרכבים המוצלחים של פיג'ו,

שהרכב הזה נמכר כמעט באותו מחיר של טויוטה יאריס וסוזוקי סוויפט.

פיג'ו 208 2015 תוכל למצוא כבר ב42000

סוזוקי סוויפט 2015 החל מ50000

טויוטה יאריס 2015 החל מ60000

 

אז כנראה שכן, התדמית של הצרפתים רובצת לה די חזק שאי אפשר להכחיש את זה עדיין, ובקניית רכב חדש יש לקחת את זה בחשבון למי ששמירת ערך חשובה לו.

 

אני חושב שבמקרה הזה זה אירוע קלאסי של יבואן שמשחק עם המחירונים של הדגם - יוצר נונסטופ מחירונים ווירטואלים ומבצעים פקטיבים שמייצגים את המחיר האמיתי של הרכב ואז המחירון האמיתי של הרכב כחדש לא מייצג את הרכב(גם ב208GTI היה מצב דומה של מחירון 150 אלף ומחיר בפועל אחרי "מבצעים" ב-130 אלף עד שהורד המחירון רשמית ופגע אנושות במחירונים של הרכב בשוק) מול זאת יוניון ידעו לשמר את המחירונים של הרכבים שלהם.

 

על ה3008 המצב הזה לא קרה לביינתים מכיוון שהוא רכב עם הקצאות מוגבלות יותר והיבואן מצליח למכור את ההקצאות בלי "מבצעים" - ולכן לא יוצר את המצב הנ"ל שמגדיל את המכירות מצד אחד ויוצרת התרסקות במחירון מצד שני.

 

זה לא היבואן היחיד כמובן,

מי שקנה איביזה ב2014 במחיר של 105 אלף שנה אחר כך אחת חדשה מאובזרת יותר עם מנוע עדיף עלתה 86 אלף?

מי שקנה קפטור יודע שקרסו לאחרונה הציעו לנו קפטור בהנחה של 12 אלף שקל בלי שום משא ומתן?

מאזדה שהתחילה למכור את ה3 עם מנוע 2,000 באותו מחיר שעד לפני רגע היא מכרה את המנוע 1500?

 

אין מה לעשות - זה השוק, היבואנים לא פה לדאוג למי שקנה, אלא פה למכור עוד.

עריכה אחרונה על ידי noknok

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם (נערך)
אני מסכים עם bigmik,

אכן, אפשר לשם השוואה לקחת גם את הפיג'ו 208 שנתיים על הכביש ומדובר ללא ספק באחד הרכבים המוצלחים של פיג'ו,

שהרכב הזה נמכר כמעט באותו מחיר של טויוטה יאריס וסוזוקי סוויפט.

פיג'ו 208 2015 תוכל למצוא כבר ב42000

סוזוקי סוויפט 2015 החל מ50000

טויוטה יאריס 2015 החל מ60000

 

אז כנראה שכן, התדמית של הצרפתים רובצת לה די חזק שאי אפשר להכחיש את זה עדיין, ובקניית רכב חדש יש לקחת את זה בחשבון למי ששמירת ערך חשובה לו.

האג'נדה קצת מתעתעת בך.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
פורסם

היי תודה לכולם על התגובות,

היום ביצעתי נסיעת מבחן על האטקה, בכללי האוטו גם הרגיש ממש טוב, החיסרון היחידי שהרגשתי לעומת הפ'גו היה המושב, הרגיש לי לא הכי נוח, למרות שהנסיעת מבחן הייתה על דגם סטייל, האם יש סיכוי שבדגם האקסלנס ששם יש מושבי אלקנטרה הישיבה תרגיש לי טובה יותר במהלך נסיעה?

פורסם (נערך)

למה מתעתעת??? אג'נדה זו המילה??? כנס ליד 2 בעצמך.

למה להמציא מילים חזקות ללא בדיקה ולעשות צחוק ממני???

 

איזה אג'נדה ואיזה נעליים, זה יד2 (אחלה משפט).

 

גם הסיאט קיבלו שינויים בגלל יבואן ומשחקיו במלאי שלו ונתינת מלא ימי מכירות.

קח לדוגמא סיאט ליאון 2015 מנוע 1.8 ליטר שנמכר בימי מכירות ב120 אלף, היום מחיר נדרש

במודעות יד2, 100 אלף שח. זהו רכב שדי מחליף ידיים במהירות ודי סובל מתדמית של גירים

בעייתים...כמה אחוז זה יוצא??? 20 אחוז?

תשווה עכשיו לסיטרואן קקטוס C4 .

2015 נקנה בסביבות 95 אלף ונמכר באיזור ה60 אלף שח וגם בפחות ורכבים עם 20-30 אלף קמ.

כמה אחוזים זה יוצא??? 28 אחוז?

עדיין יש הבדלים ועוד שנתיים??? לא נביא ולא בטיח ,סיטרואן קקטוס ב40 אלף???

וסיאט ליאון 1.8 ליטר ב75 אלף???

אילו סתם דוגמאות שרשמו מעלי ועדיין אני טוען שצרפתיות מאבדות יותר ולא המצאתי את זה.

תבדקו בעצמכם... סיטרואן C4 2013 1.6 ...

35-40 אלף שח...4 שנים על הכביש, בכמה נמכר כחדש? אינני יודע , אבל בטח סביב ה100 פלוס. זה לא 50 אחוז בחשבון פשוט אחרי 4 שנים???

היום נמכרים סביב ה100-110 אלף שח. לא בימי מכירות.

עריכה אחרונה על ידי bigmik
פורסם
האג'נדה קצת מתעתעת בך.

ועכשיו כשיש טיפה זמן גם אבהיר למה : אני קניתי בשנת 2015 208 רובוטית במבצע חבר ב 80k לערך ( להערכתי ללא מבצע היא היתה אז באזור ה 85 או משהו כזה ), יאריס עלתה אז ולדעתי גם היום מעל 100, כך שהקביעה שלך ולפיה הן נמכרו כחדשות במחיר דומה, קצת מטעה. לא זוכר כמה עלתה אז 208 ידנית, אבל זה הדגם שנמכר כמשומש במחירים שציינת, לפחות על פי שיטוט שטחי בלוחות שערכתי. די ברור שלפז׳ו אין תדמית כמו זו של טויוטה, הגם שאין לכך הצדקה לדעתי, אבל אין צורך להפריז בנתונים בכדי לאשש את מה שמילא ידוע. בכל מקרה ל 3008 בגירסת הדיזל אין באמת מתחרות עם הנעה כזו בטווח במחיר שלה, גם לא האטקה, ולכן לפחות עם ההנעה הזו יש לה סיכוי סיכוי לא רע בכלל לשוק די טוב כיד שניה.

פורסם

אם לשפוט על פי ניסיון עבר עם מגוון דגמי פיג׳ו, דיי ברור שירידת הערך שלה תהיה גבוהה יותר מזו של כל מתחרה יפני או קוראני.

אך גם סיאט/פולקסווגן לא מתהדרים בשמירת ערך טובה כך שאל מול האטקה אני לא בטוח מי תשמור על ערכה גרוע יותר..

אגב גם ה-3008 הקודמת הייתה דיי יחודית עם מנוע טורבו והתנהגות כביש וביצועים כמעט ללא תחרות (בזמנו עת השקתה) ועדיין הביקוש שלה ביד-2 לא משהו אפילו במחירי הבדיחה שהיא נמכרת.

למה? ככה!

כי זה פיג׳ו ואנחנו בישראל..

אני יכול לקבל את המצב של ירידת ערך גובהה יותר מהמתחרים תמורת רכב שאני ממש רוצה, הבעיה מתחילה כאשר רוצים למכור אותו ואז מגלים שגם במחיר השחיטה אין לו ביקוש ואנשים מצפים להנחה של עוד 20% מהמחירון, זה כבר מבאס ומוציא את החשק.

פורסם
אגב גם ה-3008 הקודמת הייתה דיי יחודית עם מנוע טורבו והתנהגות כביש וביצועים כמעט ללא תחרות (בזמנו עת השקתה) ועדיין הביקוש שלה ביד-2 לא משהו אפילו במחירי הבדיחה שהיא נמכרת.

למה? ככה!

כי זה פיג׳ו ואנחנו בישראל..

 

ה-3008 הקודמת הייתה אמנם מעולה וייחודית, אך מה שהרג את השוק שלה היה מנוע THP (הדור הראשון) הקטסטרופלי.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 


×
×
  • תוכן חדש...