Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - מאזדה MX-5 מיאטה מול סובארו BRZ


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עוד נקודה לזכות הברז (בעיניי כמובן) - דווקא הבקרות ובייחוד קיומו של מצב ה-Track, שנותן יותר חופש פעולה אבל עם רשת בטחון, ואין לו מקבילה במיאטה, בה זה ON ו-OFF בלבד.

 

לגבי שיפורים - מה שהמיאטה צריכה זה מתלים, מה שהברז צריכה זה סופר. אבל במחיר הנכון, הייתי לוקח אותה גם As is, יש לה כמה תירוצים פרקטיים, בעוד המיאטה מוותרת על הפן הזה כליל.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

המטרה של המבחן הזה באופן מוצהר הייתה לבחון אותן מנקודת המבט של נהיגה נטו.

 

בכל מה שקשור לשימושיות יומיומית ופנים הרכב הברז מנצחת hands down, פרט לצריכת הדלק העדיפה במיאטה.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שרוצה לקרוא על אספקטים אחרים של המכוניות, אתם מוזמנים לקרוא את מבחני הסולו שערכנו הן למיאטה והן ל-BRZ. המבחן הנוכחי התמקד בפן הנהיגה כדי להיות ממוקד ומקיף יותר מהבחינה הזו, שהיא כנראה זו שחשובה יותר גם למי שמתכנן לרכוש את המכוניות וגם למי שסתם בא לו לקרוא עליהן.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בכל מה שקשור לשימושיות יומיומית ופנים הרכב הברז מנצחת hands down, פרט לצריכת הדלק העדיפה במיאטה.

 

האינטריור העלוב של הברז מנצח בכזה פער את המיאטה? HANDS DOWN?

 

ממה עשוי האינטריור של המיאטה, דרדרים וסלעים? :lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האינטיריור של המיאטה נטול מקומות איחסון פרט לתא שבין המושבים, למעלה, מחזיק הכוסות שם תוכנן על ידי המהנדס הראשי של פליימוביל והמושבים שלה פחות טובים. זה שהחומר של הדאש, אולי, מוצלח יותר מהברז לא עוזר לה הרבה בקטע הזה. בכל מה שקשור לפרקטיות הברז לוקחת. אבל מראש זה לא הוגן, כי לא לשם תוכננה המיאטה. אמנם לא בחנו את זה בפועל, אבל אני מניח שהיא גם לא משהו בשטח.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה מצוינת ותמונות מעולות. המשיכו כך!

לפני 3 שנים הזדמן לי לנהוג על האחות מבית טויוטה. אחד מהרכבים המודרניים "שדיברו" אלי, ממש הרגשה של פעם. תנוחת הנהיגה הנמוכה, החומרים הפשוטים, התחושה המחוספסת וצליל הבוקסר שחודר אל תא הנוסעים ( לא כמו ב33, אבל מספיק עבור רכב מודרני), כמו גם ניהוג מצוין, רק גלגל ההגה עצמו היה מצועצע מדי והזכיר הגה מהשוק. נקווה שהיפנים ימשיכו עם הרכבים האלה, באמת שזה כנראה אחרון המוהיקנים. בכלל, היתה לי הרגשה שככה פחות או יותר אמורה להרגיש אלפא מודרנית.

ובקשה לבוחנים. אם תהיה אפשרות, תפגישו את המאזדה עם הפיאט המקבילה, מאד מעניין ההבדל בין הרכבים בחיים האמיתיים, למרות שעל הנייר הם כביכול זהים.

ואחרון חביב, המחיר. מאד מצער שבארץ רכבים שקצת שונים מהמיינסטרים נמכרים במחירים מופרזים באופן מסורתי, מה שגורם למכירות מאד נמוכות לחדשות ולשוק יד שניה מת לחלוטין. בשמחה הייתי רוכש רכב ישן עם גג נפתח שעליו הייתי נוסע בביקורי בישראל עם המזג האוויר הנפלא שיש שם.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים של מיאטה (דור קודם) כבר 5 שנים הגעתי למבחן הזה כשברור לי שהמיאטה היא הפייבורטית שלי, היא הרי ניצחה כמעט כל השוואה מול הברז בחו"ל, מה יכול להיות שונה בארץ?

 

ואז הבנתי שאת המבחן בחו"ל עושים מול הגימור הספורטיבי של המיאטה (Club), וזה לא הגימור שמגיע לארץ. לארץ מגיע שעטנז שמשלב בין כמה מרמות הגימור המוכרות בחו"ל. אמנם הדיפרנציאל האחורי של הקלאב מגיע לארץ, אבל לא המתלים הספורטיביים וזו בדיוק הייתה נקודת התורפה של המיאטה הישראלית.

 

המתלים הרגילים של המיאטה (גם בדור הקודם) פשוט מזעזעים לרכב ספורטיבי (או בכלל). מצד אחד הם גורמים לרכב לרכון כאילו הם עשויים מדובוני גומי, מצד שני זה לא ממש מתרגם לשיכוח מהמורות. לא ברור הקטע הזה.

 

למרות שהמיאטה עדיפה כמעט בכל פרמטר כרכב ספורט (מנוע, גיר, משקל, גודל פיזי), המתלים כ"כ גרועים שהם גרמו לה להפסיד במבחן הזה.

 

ברור לי כשמש שאם המיאטה הייתה מצויידת בקוילאוברים איכותיים (נגיד של אוהולינס), היא הייתה מנצחת בפן הספורטיבי בקלות, אבל זו לא השוואה פיירית ולכן הברז יצאה עם ידה על העליונה.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תהיה אפשרות, תפגישו את המאזדה עם הפיאט המקבילה, מאד מעניין ההבדל בין הרכבים בחיים האמיתיים, למרות שעל הנייר הם כביכול זהים.

 

הפיאט לא משווקת בישראל, בישראל נמכרת רק ה-124 אבארטת. היבואן קיבל הזמנה להשתתף במבחן, אבל הם בחרו שלא לשלוח נציגה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפלה בחלקי הזכות להיות בצוות המבחן, ואין ספק שהיה שווה כל דקה וכל טיפת זיעה.

 

אני נהגתי במיאטה פעם ראשונה, ובברז פעם שניה (פעם ראשונה הייתה במבחן הקודם שבו היא נבחנה לבד).

המיאטה קודם כל מרגישה צפופה באופן בלתי נסבל. זה ממש כאילו אתה לובש את הרכב. אין מקום לכלום, בקושי לטלפון ומה שתצליח לדחוף בין גב המושב לקיר האחורי (שזה כמעט כלום). אין תאי אחסון, מקום האחסון הכי זמין זו הריצפה של הנוסע.. אני אישית חושב שזו פגיעה ממשית בשימושיות גם כרכב לטיולים ולסופשים. הרי גם כשאני יוצא ליום טיול יש כמה חפצים שאני אשמח שיהיו לי בתא הנוסעים. תנוחת נהיגה בעייתית כמו שציינו, וגם לא ממש פשוט להכנס ולצאת מהרכב. לא רואה איך הייתי מסתדר עם רכב כזה גם כרכב שני, אבל זה אני.

מערכת המולטימדיה במיאטה הרבה יותר טובה, עם גלגל השליטה המוכר מה-3. בברז יש מערכת אנדרואיד סינית גנרית מביכה למדי.

המיאטה לא נוסכת ביטחון, בעיקר בגלל המתלים, בהעברות משקל חריפות ובכביש גלי היא מאבדת עשתונות ומתפזרת. המתלים בברז מצויינים, גם זויות גלגלול אפסיות, גם נוחות טובה, והיא לא רגישה לשיבושים רוחביים.

הגיר במיאטה די מושלם, גם הקלאץ', העברות קלות מהירות ומדוייקות. המנוע גמיש ומושך יפה לאורך כל טווח הסל"ד. בברז ? המצב פחות טוב. הגיר סבבה, לא נופל בהרבה מהמיאטה. אבל הקלאץ' גבוה וארוך מדי, והמנוע... נקודת התורפה העיקרית של הרכב הזה, שהופכת אותו למבוזבז לגמרי בעיניי. פשוט מנוע גרוע בכל מובן כמעט. הוא רועש מדי, ורעש גס, לא נעים לאוזן. הוא ישן בסל"ד נמוך, ולא לינארי בדחיפה שלו (הבור המדובר סביב 3500-4000). מבחינתי זה לבדו דיל ברייקר לגמרי. אני אמצא את עצמי מתוסכל כל הזמן שהמנוע לא מאפשר לנצל את הרכב. ויש לו הרבה פוטנציאל, מנוע של STI יעשה לו רק טוב.

הבלמים בברז מעולים, גם במיאטה, אבל בברז הם יותר נושכים ומדוייקים, במיאטה קצת ספוגיים, אבל בולמים היטב.

ראוי לציין שיום המבחן היה אחד הימים החמים בשנה, ראינו 44 מעלות על מד הטמפ' בזמן נסיעה. בהקשר הזה כמה דברים :

- בשתיהן המזגן התנתק תחת עומס, במיאטה זה היה בלתי נסבל, כל ראן במבוא חמה סיימנו מזיעים לגמרי, פשוט לא היה מזגן כל זמן שלחצנו פול גז. בברז הוא גם מתנתק אבל חוזר לעבוד יותר מהר.

- שתי המכוניות עמדו בעומס הזה בגבורה, בלי שום סימני מחאה, לא מכיוון שעון חום מנוע, ולא מהבלמים, וזה בהחלט ראוי לציון. מדובר בשעות של נסיעה בתנאים הכי קשים שאפשר, טמפ' מעל 40 מעלות, שני אנשים ברכב, סל"ד גבוה קבוע, ומהירות יחסית נמוכה שלא מאפשרת הרבה זרימת אוויר לקירור.

 

בשורה התחתונה אני אישית לא הייתי שוקל לקנות אף אחת מהן, פשוט לא שוות קרוב למחיר שנדרש עבורן.

את המיאטה לא הייתי קונה גם ב-150 אלף, היא פשוט לא שימושית בשום צורה מבחינתי. היא מרגישה כמו צעצוע, הברז מרגישה הרבה יותר 'אוטו'.

הברז מעליבה מבחינת תא הנוסעים והמנוע, ולא הייתי קונה אותה בגלל זה, עם מנוע משופר - אולי, וגם אז עם עודף יפה מ-200 אלף. אם יהיה שוק אפטר מרקט לרכב הזה עם שיפורי מנוע משמעותיים, הוא יהיה קניה טובה כיד שניה, וגם זה לא בלב שלם - עדיין זה רכב לא מאד שימושי עם תא נוסעים פשוט מדי.

 

או במילים אחרות - אחלה מכוניות לסטוץ - לא לחתונה :)

עריכה אחרונה על ידי misterb

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או במילים אחרות - אחלה מכוניות לסטוץ - לא לחתונה :)

 

גלידות נשלחו לכם על הסבל שהיה מנת חלקכם

 

מעולם לא ראיתי משפט מחץ כזה לתיאור מבחן. אנסה לשבצו בחתימה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקלאב היא רמת אבזור אמריקאית.

הספורט היא סוג של המקבילה האירופאית לקלאב.

אני חושב שהגרסה שמגיעה לארץ היא משהו בין SE-L לספורט.

 

הספורט מגיעה עם אותם הבילשטיינים וקפיצים אחוריים קשיחים במעט, כמו בקלאב.

לא הייתי תולה תקוות רבות בסט-אפ הזה.

הבולמים לבדם לא ישפיעו על זוויות הגלגול וכנראה יגרעו מהנוחות.

הקפיצים האחוריים קשיחים רק במעט.

הם יותר נועדו לנטרל את תת ההיגוי שהדיפ' המוגבל יוצר במהירויות נמוכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...