Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - מאזדה MX-5 מיאטה מול סובארו BRZ


פבל
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 1520 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתם לא באמת צריכים הקדמה, נכון?

תהנו.

 

מאזדה-MX5-מול-סובא&#1512.jpgמאזדה-MX5-מול-סובא&#1512.jpgמאזדה-MX5-מול-סובא&#1512.jpgמאזדה-MX5-מול-סובא&#1512.jpgמאזדה-MX5-מול-סובא&#1512.jpgמאזדה-MX5-מול-סובא&#1512.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נהנתי. לקרוא.

תודה.

סססאמקם.

בא לי ברז משומשת, גם הולך. רק על איך שהיא נראית. או התאומה שלה ה GT86.

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תיקון קטן - "אין הזדמנות שנייה לרושם שני"?

זה לא אמור להיות לרושם ראשוני...? :wink:

 

ובלי שום קשר - בא לי, כל כך בא לי!

 

התרגשות וזה :-P תודה על התיקון.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה יפה, תמונות מעולות!

 

נהגתי על שני הרכבים (לא במסגרת המבחן הנוכחי, אלא בהזדמנויות שונות) ואני לא חושב שהניצחון של הברז הוא נחרץ.

 

המיאטה יותר פאן מיידי בעוד שבברז הפאן מגיע אחרי שלומדים אותה, הברז תדע ליישר פניות טוב יותר מהמיאטה בידי הנהג המיומן, אז זה תלוי איזה נהג אתה ומה אתה מחפש.

 

אחרי הנהיגה במיאטה הייתי באקסטזה ופשוט רציתי לנהוג בה עוד ועוד, ובברז לא יצאתי ככה. היה לי ברור שבסופו של דבר הברז גם תדע לתת לי את הפאן הזה, אבל זה לא היה מיידי כמו במיאטה.

 

פבל, עכשיו הזמן לפנות לדלק מוטורס ולקחת את ה125 למבחן, שעולה כמעט אותו דבר, ותהיה זולה יותר אחרי הנחות.

סוג של "איזה עוד הנעה אחורית אפשר לקנות בסכום הזה, אם אני צריך רכב פרקטי".

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה כתיבה, מאוד אהבתי את הכתיבה.

 

שמחתי לראות שהמבחן הוא רק על "התנהגות ספורטיבית" אבל מאחר ובמבחן המציאות אי אפשר לנתק את זה מהרכב כמכלול ובודדים אלה שיקחו 230K ש"ח ויזרקו את זה על הרכב המתנהג יותר מבלי להתייחס לפנים, אולי בכל זאת כאן (ולא במבחן) כמה מילים?

 

אני מ-א-ו-ד נהניתי מה BRZ ועדיין, 230K לרכב עם אינטריור כ"כ מביך זה מבאס...מבאס לאללה!

 

 

המיאטה יותר פאן מיידי בעוד שבברז הפאן מגיע אחרי שלומדים אותה,

מנסיוני עם שתיהן, בדיוק ההפך!

 

ואכן, ה 125 תיתן כ"כ הרבה יותר (ובו זמנית, כ"כ הרבה פחות) תמורת אותו סכום.

 

מה שה 125 מראה הוא שבשתי הדוגמאות של הרכבים במבחן, התמחור הזוי.

 

פאקינ רכב פרמיום בווארי מאובזר היטב עם ביצועים דומים (דומים, אל תיכנסו עכשיו למלחמה) באותו מחיר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה מעולה!

 

הצלחתי לשנורר כ-20 דקות בשעת לילה מאוחרת עם 2 הנבחנות.

 

אני חייב להודות שמיד נשבתי בקסם של הברז, כמו שאמרתי לכבוד העורך, הרבה יותר קל להיות אינפנטיל עם הסובארו, מכת גז קלה בפניה או בפרסה והזנב בוקר בצורה כיפית ונשלטת. אתה מוצא את עצמה נוהג כמו ילד ורק מחפש סיבה לפנות, להגזים טיפה יותר ובכללי מרגיש הרבב יותר כילד שקיבל צעצוע.

 

תנוחת הישיבה בסובארו הרבה יותר התאימה לי, ההבנה מה קורה עם הרכב ותחושת הביטחון עבורי לפחות הייתה יותר מוצלחת בברז.

 

בדרך הביתה, כשחזרתי לספורטיבית הפרטית שלי הרגשתי כמו במיניוואן למרות הנתונים הטכניים העדיפים

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסובארו מרגישה הרבה יותר בבית... הבולמים קשים יותר ושומרים את הגוף נטוע ויציב.

הבולמים הרכים של המיאטה גורמים לזווית גלגול לא נעימות

אלו לא הבולמים. הסיבה נעוצה בהתנגדות לגלגול גדולה הרבה יותר בסובארו מאשר במיאטה.

קפיצים ומוטות מייצבים רכים יחסית במיאטה מול קפיצים הרבה יותר קשיחים בסובארו.

למעשה, אלו לא הקפיצים עצמם שהרבה יותר קשיחים, אלא "קבוע הקפיץ בגלגל" או Wheel rate.

ההבדלים גדולים ביניהן בפן הזה.

 

המאזדה... 165 כ"ס

160 כ"ס.

 

מתיחת הפנים שעברה הסובארו הכילה בין היתר גם כמה שינויים מכאניים שפתרו את בעיית בור הכוח, אבל אנחנו קיבלנו פנסים חדשים וספוילר קצת יותר גדול. היינו צריכים לקבל מנוע גמיש יותר, אבל זה לא קרה.

לא היינו צריכים לקבל.

השינויים שכללו סעפת יניקה חדשה, הילוך סופי קצר יותר וכו' לא יועדו לשוק האירופאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה לכם

 

הייתי שמח לראות תמונה של הברז על רקע קיר המוות ( הבטון ) כדי לראות את ההבדלים בינה לבין המיאטה ברכינה.

 

סתם לסקרנות צילום של האין מושבים מאחור.

 

ושוב לסקרנות צריחת הדלק.

 

את הרעיון של המיאטה שאבו ( העתיקו ) היפנים מהלוטוס אלן האינגליזית.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם מה שנכתב ומוסיף:

בתור מישהו שנהג הרבה על שני הרכבים בכבישי נהיגה ובמסלולים ואז הלך וקנה ND ואח"כ גם עשה את הנדרש ושדרג את המתלים לאוהלינס אני יכול להצטרף לשורה התחתונה, סטוק רכב מול רכב המיאטה כיפית ומשעשעת אבל בנהיגה ספורטיבית חזקה רק עד גבול מסוים. הרכות המוגזמת פוגעת מאוד בקצב ובאפשרות להוציא מהרכב את מה שהוא יכול. נהיגה ספורטיבית זורמת של 8/10 הכל מעולה, בניסיון לדחוק קצת יותר מתחילים להתפזר עם התגובות האיטיות של השלדה. זה כמובן גם ממש לא מוסיף לבטחון של הנהג (בזמן שבקצב קצת יותר נמוך הרכות הזאת אמורה דווקא לתרום לתחושות, לתקשורת ולבטחון עם הפרוגרסיביות שלה אבל בקצב גבוה הולכים לאיבוד).

הברז מרגישה הרבה יותר 'ספורטיבית' מהניילונים (למרות שבקרת היציבות הרבה יותר מסרסת ומבאסת, גם במצב ספורט, אפילו מול ה-on\off הבסיסי במיאטה. במיאטה גם עם בקרה ההתערבות שלה לא דרמטית ולא פוגעת יותר מדי בנהיגה חזקה) אז סטוק מול סטוק הבחירה קשה.

מצד שני, בעלות לא גבוהה אפשר למחוק את ההבדל הזה ואז, נטו נהיגה, אין לדעתי תחרות בכלל (ואגב, גם החבר בעל הברז מסכים לגבי זה). המיאטה הרבה יותר מערבת, הזנב חי יותר, הבקרה מאפשרת יותר, הרכב קל ומגיב יותר, המנוע יעיל יותר בכל הטווח והקצב גבוה יותר.

וגם אני, כמו הכתבה, לא נכנס לכל השיקולים האחרים, מעניין אותי נטו נהיגה ספורטיבית ובמבחן מיאטה vs ברז המנצחת ברורה: מיאטה + קוילאוברים :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אולי זו ההתבגרות המוטורית שלי, אולי ההזדקנות הפרטית. אולי גם וגם.

המיאטה היא כיף מיידי ומוחשי. צליל המנוע, התגובות החיות שלו, המראה הכללי. ישר מתאהבים בה.

יותר מהכל, בדקות הראשונות היא הזכירה לי את האבארט 500 שהיתה לי. she means business.

אחרי עוד כמה דקות - הרכות הזו, האדג'יות המוגזמת לטעמי, מהר מדי מרגישים כאילו עומדים לאבד אותה - מורידה.

נהגתי על הסובארו ממש אחריה. שוב פעם אותו מנוע מסרס. הפעם בכבישי הצפון שאני מכיר בע"פ ויודע איפה אני צריך יותר גז, היא שוב מאכזבת.

אבל השאר, כסטוק, עולה על המיאטה. האוטו כמעט שטוח, ממלא אותך ביטחון. ההיגוי טוב יותר בעיניי, הבלמים מצויינים (אבל גם של המיאטה)

מבינים אותה מהר יותר, מתחברים מהר וחשוב יותר - בוטחים בה מהר יותר.

 

שתיהן כייפיות לאללה, שתיהן באות לעבוד. אבל -

מי שצריך את החיוּת, את הקצוות הרגישים, את הגג - שייקח את המיאטה.

מי שצריך את הבגרות, טווח הפעולה והביטחון - שייקח את הסובארו.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיאטה יותר פאן מיידי בעוד שבברז הפאן מגיע אחרי שלומדים אותה, הברז תדע ליישר פניות טוב יותר מהמיאטה בידי הנהג המיומן, אז זה תלוי איזה נהג אתה ומה אתה מחפש.

 

אמנם דשנו בזה הרבה מחוץ לפורום, אבל לי מאד קשה לקבל את המשפט הזה. אם ב"פאן" הכוונה היא אך ורק ליציאה להיגוי יתר, הוא כנראה נכון, כי המתלים של המיאטה לא מגובשים מספיק והיא נוטה לזרוק ביתר קלות מהברז. אם הכוונה היא להנאה מנהיגה ספורטיבית במובן רחב יותר, לפחות כסטוק אין למיאטה מה לחפש מול הברז. היא נוסכת הרבה פחות בטחון בנהיגה מהירה, לעתים מופיע תת-היגוי מעצבן, ועוד בשלבים שונים של הפניה - בכל שלב הלכה למעשה, לפעמים בכניסה, לפעמים בסביבות האייפקס ולפעמים ביציאה, ותנודות המרכב לא לעניין. ועצם קיומן של זויות גלגול כאלה במכונית ספורט די מקומם. לי וגם ליתר הבוחנים היה קל הרבה יותר לפתח קצב ולסמוך על המכונית בברז, ועקומת הלמידה הייתה קצרה הרבה יותר.

 

לא היינו צריכים לקבל.

השינויים שכללו סעפת יניקה חדשה, הילוך סופי קצר יותר וכו' לא יועדו לשוק האירופאי.

 

ועוד איך היינו צריכים... או לפחות מאד מאד רוצים. פשוט סובארו לא מסכימים לכך :x

 

הייתי שמח לראות תמונה של הברז על רקע קיר המוות ( הבטון ) כדי לראות את ההבדלים בינה לבין המיאטה ברכינה.

 

תמונות זה לפבל, אבל ההבדלים בזויות הגלגול מאד גדולים.

 

סתם לסקרנות צילום של האין מושבים מאחור.

 

תמונה בחסות הרב גוגעל שליט"א:

 

2013_subaru_brz_rint_lt_725121_717-thumb-717x478-128178.jpg

 

 

ושוב לסקרנות צריחת הדלק.

 

כ-7.3 עד 7.6 ק"מ/ל' בברז, כ-9 במיאטה. ב-40 מעלות חום בחוץ וגז לרדיאטור. הצריכה בברז מעולה, ובמיאטה פשוט שמיימית.

 

מצד שני, בעלות לא גבוהה אפשר למחוק את ההבדל הזה ואז, נטו נהיגה, אין לדעתי תחרות בכלל (ואגב, גם החבר בעל הברז מסכים לגבי זה). המיאטה הרבה יותר מערבת, הזנב חי יותר, הבקרה מאפשרת יותר, הרכב קל ומגיב יותר, המנוע יעיל יותר בכל הטווח והקצב גבוה יותר.

וגם אני, כמו הכתבה, לא נכנס לכל השיקולים האחרים, מעניין אותי נטו נהיגה ספורטיבית ובמבחן מיאטה vs ברז המנצחת ברורה: מיאטה + קוילאוברים :twisted:

 

מאד לא הוגן להשוות סטוק מול משופר, וגם אם לשפר מתלים במיאטה יעלה פחות מלשפר מנוע בברז, עדיין - סטוק מול סטוק המיאטה הרבה פחות בשלה. זה לא שהיא לא מהנה בכלל, כמו זה שהברז, למרות המנוע שלה, מהנה יותר.

 

ולהתרשמות שלי באופן יותר מפורט:

 

זה היה אחד המבחנים האלה שבאופן מפתיע נגמרו בהסכמה די גורפת בין הבוחנים. כמו שהן, סטוק מול סטוק, מאד קשה למיאטה להתחרות בברז. היא רוכנת יותר, ההגה שלה מדויק פחות (במיוחד בפניות ארוכות ומהירות), תנוחת הישיבה שלה מוצלחת פחות וגם המושב אוחז פחות, היא גם צפופה יותר וסובלת מחוסר מוחלט כמעט בתאי אחסון. מחזיק הכוסות שלה הוא בדיחה, ובפניה אחת כשהייתי בצד הנוסע הוא השתחרר והפכתי לכמה קילומטרים למחזיק מחזיק כוסות. וזה לא שהברז מושלמת - תא המטען שלה, עם הגלגל החלופי, לא פחות בדיחה ממחזיקי הכוסות, חלק מהכפתורים בדאש נראים כאילו יצאו מיפנית אקראית משנות ה-80, ולמרות שהבנות שלי נכנסו במושבים האחוריים, זה בפירוש היה הרגע בו שמחתי על זה שאני ואשתי מאותגרי גובה, והן בהתאם.

 

וזה לא שאין למיאטה יתרונות על הברז. מבחינת מנוע וגיר היא בפירוש עדיפה. מנוע הברז, עם בור המומנט בין 3 ל-4, מביך. עבורי המנוע הוא משני להתנהגות, אבל עדיין - זה לא מנוע טוב. תאוצות ביניים בכבישים מפותלים כשהמיאטה מובילה היו מאד אחידות - המיאטה בורחת, הברז משיגה, בולמים לקראת הפניה, וחוזר חלילה. גם העברת ההילוכים במיאטה טובה, חדה וקלה יותר. לא שהברז רעה, כמו שהמיאטה יותר טובה בהיבט הזה.

 

אלה שברגע שהכביש מתפתל, הברז פשוט עדיפה. זויות גלגול שטוחות יותר, הגה מדויק יותר, בלמים נשכניים יותר, ואפילו תנוחת הנהיגה העדיפה והמושב האוחז כולם מביאים להיות הברז המכונית הטובה, והמהנה יותר בין השתיים.

 

נכון שבמיאטה היגוי היתר קל וזמין יותר, ונכון שכמעט כל אחד יכול להרגיש את עצמו קן בלוק. אבל בברז הוא יגיע כשהנהג ירצה, ולא כשהיא תחליט. אם תבקש, תקבל. אם תנהג חלק, היא תשתף פעולה. דווקא באותו כביש מבוא חמה החסרונות של המיאטה באו הרבה פחות לידי ביטוי - הפניות חדות והרכינה הפריעה פחות שכן המכונית סיימה את הרכינה מהר, ותפעולה העדיף של התיבה מאד עזר שם. אבל שוב, כמכלול - המיאטה פחות טובה מהברז.

 

היה מאד מעניין לבחון את המיאטה Club מול הברז האמריקאית, אבל הסיכוי לכך קטן אפילו מהסיכוי שיורידו את המחיר של שתיהן למחיר ריאלי, 180-190 אש"ח. 230+ אש"ח לכל אחת מהן זה המון כסף, גם אם הן בפירוש נותנות המון הנאה מנהיגה.

עריכה אחרונה על ידי RK

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאד לא הוגן להשוות סטוק מול משופר, וגם אם לשפר מתלים במיאטה יעלה פחות מלשפר מנוע בברז, עדיין - סטוק מול סטוק המיאטה הרבה פחות בשלה. זה לא שהיא לא מהנה בכלל, כמו זה שהברז, למרות המנוע שלה, מהנה יותר.

אכן לא הוגן אבל אחרי שכל כתבה אפשרית צועקת את זה ויש רפרנסים משופרים להשוואה, עבורי לפחות זה נלקח בחשבון כבר בקניה שנעשתה בידיעה שזה שיפור נדרש שיגיע במהרה.

מסכים לגמרי שמי שרוצה סטוק ללא שום שיפור וקונה מיאטה לנהיגה חזקה, הולך להיות מאוד מתוסכל (אחרי שפרצי הצחוק על תחושת הלונה פארק יגמרו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד איך היינו צריכים... או לפחות מאד מאד רוצים. פשוט סובארו לא מסכימים לכך :x

 

רוצים, ברור שרוצים. אבל מלכתחילה לא היינו אמורים לקבל אותם.

בכל אופן, זה לא מאוד נורא. עדכון תוכנה שיעלה מעט את ההספק וכמעט יבטל את הבור הוא לא עסק יקר.

למיטיבי לכת, אפשר גם להחליף את ההילוך הסופי המקורי ביחס 4.1 לאחד ביחס 4.3 או אפילו 4.56, 4.67, 4.88 וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1520 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...