Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - מאזדה MX-5 מיאטה מול סובארו BRZ


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בגלל זה הקפיץ הקדמי ב-Ohlins קשיח פי 3.5 מהקפיץ הקדמי המקורי.

אין קפיץ קבוע באוהלינס.

ספציפית ב-ND זה לא סט קבוע עם קפיצים.

הבולמים מגיעים בנפרד מהקפיצים ואתה יכול לקחת מה שאתה רוצה (מבחינת קשיחות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוואה בחו"ל של BRZ מול מיאטה עם חבילת CLUB:

https://www.youtube.com/watch?v=BLtw2z_mZ6w

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קפיץ קבוע באוהלינס.

ספציפית ב-ND זה לא סט קבוע עם קפיצים.

הבולמים מגיעים בנפרד מהקפיצים ואתה יכול לקחת מה שאתה רוצה (מבחינת קשיחות).

תמיד יש דיפולט כלשהו לקיט. ב-ND למשל, הקפיצים הקדמיים הם 550 פאונד\אינצ' אם לא תציין אחרת.

אתה יכול לבקש לשנות בטווח מסויים, אבל לא כל מה שאתה רוצה. הבולם מכוייל לטווח מסויים.

אלא אם אתה מוכן לשלם גם על Revalve.

במקרה שכן, אז תוכל לבחור מה שאתה רוצה וגם יכיילו את הבולם מחדש בהתאם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קצת יודע מה התקנתי ומה האפשרויות שעמדו בפני.

יש רכבים שזה מגיע כסט בקופסא אחת שאוהלינס כבר החליטו בשבילך ויש דגמים שזה מגיע בנפרד עם הצעה/המלצה/דיפולט אבל זה לא קבוע אלא משתנה בכל שוק.

באירופה הדיפולט הוא 10/4 שזה אומר שהקדמי באמת קשיח פי 3.5 מהמקור אבל בארה"ב מוכרים סטים אחרים. שם מוכרים סט לכביש של 7/4 (קדמי קשיח פי 2.5) וסט למסלול של 10/6.

בתוך הטווח הזה אין צורך ב-revalving, מעבר לזה כבר צריך.

אחרי שנהגתי על שניהם אני יכול להגיד שלכביש ה-7 סבבה בזמן שה-10 באמת קצת קשיח ליום יום (אבל אני סבבה עם זה. לי יש 10/4).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפלה בחלקי הזכות להיות בצוות המבחן, ואין ספק שהיה שווה כל דקה וכל טיפת זיעה.

 

אני נהגתי במיאטה פעם ראשונה, ובברז פעם שניה (פעם ראשונה הייתה במבחן הקודם שבו היא נבחנה לבד).

המיאטה קודם כל מרגישה צפופה באופן בלתי נסבל. זה ממש כאילו אתה לובש את הרכב. אין מקום לכלום, בקושי לטלפון ומה שתצליח לדחוף בין גב המושב לקיר האחורי (שזה כמעט כלום). אין תאי אחסון, מקום האחסון הכי זמין זו הריצפה של הנוסע.. אני אישית חושב שזו פגיעה ממשית בשימושיות גם כרכב לטיולים ולסופשים. הרי גם כשאני יוצא ליום טיול יש כמה חפצים שאני אשמח שיהיו לי בתא הנוסעים. תנוחת נהיגה בעייתית כמו שציינו, וגם לא ממש פשוט להכנס ולצאת מהרכב. לא רואה איך הייתי מסתדר עם רכב כזה גם כרכב שני, אבל זה אני.

מערכת המולטימדיה במיאטה הרבה יותר טובה, עם גלגל השליטה המוכר מה-3. בברז יש מערכת אנדרואיד סינית גנרית מביכה למדי.

המיאטה לא נוסכת ביטחון, בעיקר בגלל המתלים, בהעברות משקל חריפות ובכביש גלי היא מאבדת עשתונות ומתפזרת. המתלים בברז מצויינים, גם זויות גלגלול אפסיות, גם נוחות טובה, והיא לא רגישה לשיבושים רוחביים.

הגיר במיאטה די מושלם, גם הקלאץ', העברות קלות מהירות ומדוייקות. המנוע גמיש ומושך יפה לאורך כל טווח הסל"ד. בברז ? המצב פחות טוב. הגיר סבבה, לא נופל בהרבה מהמיאטה. אבל הקלאץ' גבוה וארוך מדי, והמנוע... נקודת התורפה העיקרית של הרכב הזה, שהופכת אותו למבוזבז לגמרי בעיניי. פשוט מנוע גרוע בכל מובן כמעט. הוא רועש מדי, ורעש גס, לא נעים לאוזן. הוא ישן בסל"ד נמוך, ולא לינארי בדחיפה שלו (הבור המדובר סביב 3500-4000). מבחינתי זה לבדו דיל ברייקר לגמרי. אני אמצא את עצמי מתוסכל כל הזמן שהמנוע לא מאפשר לנצל את הרכב. ויש לו הרבה פוטנציאל, מנוע של STI יעשה לו רק טוב.

הבלמים בברז מעולים, גם במיאטה, אבל בברז הם יותר נושכים ומדוייקים, במיאטה קצת ספוגיים, אבל בולמים היטב.

ראוי לציין שיום המבחן היה אחד הימים החמים בשנה, ראינו 44 מעלות על מד הטמפ' בזמן נסיעה. בהקשר הזה כמה דברים :

- בשתיהן המזגן התנתק תחת עומס, במיאטה זה היה בלתי נסבל, כל ראן במבוא חמה סיימנו מזיעים לגמרי, פשוט לא היה מזגן כל זמן שלחצנו פול גז. בברז הוא גם מתנתק אבל חוזר לעבוד יותר מהר.

- שתי המכוניות עמדו בעומס הזה בגבורה, בלי שום סימני מחאה, לא מכיוון שעון חום מנוע, ולא מהבלמים, וזה בהחלט ראוי לציון. מדובר בשעות של נסיעה בתנאים הכי קשים שאפשר, טמפ' מעל 40 מעלות, שני אנשים ברכב, סל"ד גבוה קבוע, ומהירות יחסית נמוכה שלא מאפשרת הרבה זרימת אוויר לקירור.

 

בשורה התחתונה אני אישית לא הייתי שוקל לקנות אף אחת מהן, פשוט לא שוות קרוב למחיר שנדרש עבורן.

את המיאטה לא הייתי קונה גם ב-150 אלף, היא פשוט לא שימושית בשום צורה מבחינתי. היא מרגישה כמו צעצוע, הברז מרגישה הרבה יותר 'אוטו'.

הברז מעליבה מבחינת תא הנוסעים והמנוע, ולא הייתי קונה אותה בגלל זה, עם מנוע משופר - אולי, וגם אז עם עודף יפה מ-200 אלף. אם יהיה שוק אפטר מרקט לרכב הזה עם שיפורי מנוע משמעותיים, הוא יהיה קניה טובה כיד שניה, וגם זה לא בלב שלם - עדיין זה רכב לא מאד שימושי עם תא נוסעים פשוט מדי.

 

או במילים אחרות - אחלה מכוניות לסטוץ - לא לחתונה :)

כבעל מיאטה אני חייב להגיד לך שאתה פשוט לא באותה פאזה של הרכב.

מי שמחפש מקום לפלאפון למזוודה ולילדים (ילד אחד זה בסדר [emoji1]) זה לא האוטו בשבילו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קצת יודע מה התקנתי ומה האפשרויות שעמדו בפני.

יש רכבים שזה מגיע כסט בקופסא אחת שאוהלינס כבר החליטו בשבילך ויש דגמים שזה מגיע בנפרד עם הצעה/המלצה/דיפולט אבל זה לא קבוע אלא משתנה בכל שוק.

באירופה הדיפולט הוא 10/4 שזה אומר שהקדמי באמת קשיח פי 3.5 מהמקור אבל בארה"ב מוכרים סטים אחרים. שם מוכרים סט לכביש של 7/4 (קדמי קשיח פי 2.5) וסט למסלול של 10/6.

בתוך הטווח הזה אין צורך ב-revalving, מעבר לזה כבר צריך.

אחרי שנהגתי על שניהם אני יכול להגיד שלכביש ה-7 סבבה בזמן שה-10 באמת קצת קשיח ליום יום (אבל אני סבבה עם זה. לי יש 10/4).

 

אז בעצם חזרת על מה שכתבתי, רק שהמרת מפאונד\אינצ' לק"ג\מ"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחן מעולה!

 

מאוד שמחתי על צורת המבחן.

לקחתם את כל המסביב - סגרתם אותו בכמה שורות והתמקדתם בערך המוסף והסיבה האמיתית שהרכבים האלו קיימים.

 

כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי להגיב כבר אתמול מהפלאפון אבל החלטתי לחכות עם זה קצת כדי להגיב כמו שצריך מהמחשב.

אז שוב אחרי קריאה של המבחן שמשווה בין השתיים האלה, שהייתה לי דילמה קשה מאוד ביניהן שלא נרגעה עד לאחרונה, אני מגיע לאותה מסקנה ברורה לדעתי.

יש כמו שרואים במבחן הנ"ל ופחות או יותר בכל השוואה שנערכת בין הBRZ לMX5 תמימות דעים לגבי העובדה שכסטוק לסטוק הברז עדיפה (לפחות על הגרסאות שהן לא CLUB או RF). ואז בכל פעם מגיע אותו אחד שכותב שעם התקנת קויילאוברים טובים ואנטי רולים המיאטה הופכת למכונת ניהוג טובה בהרבה.

אז אם כבר בענייני שיפורים עסקינן, צריך להסתכל על שתי העסקאות האלה כVFM, כי בסופו של דבר כנראה שפורש בוקסטר עדיפה על שתיהן אבל זה הכל שאלה של כמה משלמים ומה מקבלים בתמורה.

אז אם נסתכל על המיאטה, המחיר שלה כחדשה מהחברה, 235,000 שקלים ללא הנחות (ככל שבדקתי ובדקתי הרבה).

אם רוצים להפוך את הטרמפולינה הזאת למכונת נהיגה שיודעת לעבוד תחת עומס צריך להוסיף 10,000 שקלים +- על קויילאוברים של אוהלינס והמהדרין גם יוסיפו אנטירולים בעוד כמה אלפי שקלים. עד כאן, 250,000 שקלים בערך, רבע מיליון והרי לנו מכונת נהיגה מדהימה.

לעומת זאת, את הברז אפשר לקנות היום במחיר נמוך יותר, יש עליה מעט הנחה בשונה מהMX5. אין הנחות עתק כמו שאומרים שהיה על הדגם טרום מתיחת הפנים אבל יש משהו. אם ניקח את ההנחה הזאת ונקזז אותה ממחיר המחירון של הסובארו שעומד על סך 230,000 שקלים, וניקח את מחיר השיפורים ההכרחיים למיאטה, אפשר בשמחה להתקין קיט סופרצ'ארגר בסיסי שמחירו מתחיל מאיזור ה20,000 שקלים ובכך להפוך את הברז למכונת נהיגה בכמה רמות מעל למיאטה החמודה.

אז בכל ההשואות האלה חייב לשמור על הוגנות ולא להשוות רכב משופר לרכב סטוק, אם משווים את שתיהן כפי שהן מגיעות מהחברה, אפשר לשלם פחות, לקבל חמש שנות אחריות מלאה ולהנות ממכונת נהיגה טובה יותר.

אם רוצים לשפר, אפשר באותו מחיר לקבל רכב בליגה אחרת לגמרי.

*נהיגה נטו, לא גג נפתח לאוורור הקרקפת ולא מחזיקי כוסות אקרובטיים שאמורים להכיל בתוכם גם ספר רכב וביטוח.

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעל מיאטה אני חייב להגיד לך שאתה פשוט לא באותה פאזה של הרכב.

מי שמחפש מקום לפלאפון למזוודה ולילדים (ילד אחד זה בסדר [emoji1]) זה לא האוטו בשבילו.

 

הבעיה עם מה שאתה אומר זה שהרכב יקר להחריד עבור רכב שני בבית (במיוחד שרכב ההסעות צריך להיות חדש וגדול כי אתה לא רוצה שהאשה תיתקע עם הילדים בדרך) ובטח ובטח עבור רכב שעשועים נוסף (שלישי), כנראה בגלל זה רואים אותם במיוחד בידיים של רווקים לפני שהתברגנו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...