Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - מאזדה MX-5 מיאטה מול סובארו BRZ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3254 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מנשה, רק אל תשכח דבר אחד מאוד מאוד חשוב.

 

קוילאוברים זה עניין (יחסית) פשוט להתקנה, במיוחד כשמשווים למורכבות של התקנה של סופרצ'ארג'ר.

כרגע שתתקין סופר, אתה כבר פוגע באמינות של הרכב (גם בארץ כבר שמעתי על מספר מנועים שהחזירו נשמתם לבורא בגלל התקנת סופר, ואפילו על אדם אחד שהלכו לו 2 מנועים בגלל סופר).

לא רק זה, גם האחריות כבר לא תהיה בתוקף עם שינוי שכזה.

ולא לשכוח שעלות העבודה על התקנת קוילאוברים, תהיה נמוכה מעלות התקנה של סופר.

 

אז לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, ואין פיתרון אחד שמתאים לכולם. אני למשל, סטוק מול סטוק כנראה שהייתי בוחר בברז, אבל אם נכנסים לשיפורים, אני כבר לא בטוח בבחירה הזאת, ויש מצב שהייתי הולך על המיאטה.

 

בקיצור, איך אומרים? הכל יחסי.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

סופרצ'רג'ר זה להרוג יתוש עם בזוקה.

אם רוצים הרבה כוח, סבבה.

אבל אם רק רוצים להשוות כוחות למיאטה, העניין לא כזה יקר ומסובך.

 

אגב, אף מילה על צמיגי הפלסטיק שהסובארו מגיעה איתם?

 

 

פורסם
מנשה, רק אל תשכח דבר אחד מאוד מאוד חשוב.

 

קוילאוברים זה עניין (יחסית) פשוט להתקנה, במיוחד כשמשווים למורכבות של התקנה של סופרצ'ארג'ר.

כרגע שתתקין סופר, אתה כבר פוגע באמינות של הרכב (גם בארץ כבר שמעתי על מספר מנועים שהחזירו נשמתם לבורא בגלל התקנת סופר, ואפילו על אדם אחד שהלכו לו 2 מנועים בגלל סופר).

לא רק זה, גם האחריות כבר לא תהיה בתוקף עם שינוי שכזה.

ולא לשכוח שעלות העבודה על התקנת קוילאוברים, תהיה נמוכה מעלות התקנה של סופר.

 

אז לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, ואין פיתרון אחד שמתאים לכולם. אני למשל, סטוק מול סטוק כנראה שהייתי בוחר בברז, אבל אם נכנסים לשיפורים, אני כבר לא בטוח בבחירה הזאת, ויש מצב שהייתי הולך על המיאטה.

 

בקיצור, איך אומרים? הכל יחסי.

תעשה הפרדה בין קיטים של טורבו לקיטים של סופרצ'ארג'ר. ברכב המדובר היה טורבו TD05 עד שהוא נשרף (כל הרכב, לא רק הטורבו :-P)

אני לא עושה הפרדה בין עלות התקנה לעלות המוצר, מסתכל על המכלול.

כמובן שהסופרצ'ארג'ר הוא פרוייקט מסובך יותר אבל אם מתחילים לטפל בנק' תורפה בסכומים כאלה, זה מתבקש.

אגב, יש רכבים שנוסעים עם קיט בגדישה נמוכה מאוד שנותנת בסביבות ה260 כ"ס באמינות מעולה.

 

סופרצ'רג'ר זה להרוג יתוש עם בזוקה.

אם רוצים הרבה כוח, סבבה.

אבל אם רק רוצים להשוות כוחות למיאטה, העניין לא כזה יקר ומסובך.

 

אגב, אף מילה על צמיגי הפלסטיק שהסובארו מגיעה איתם?

נכון, אפשרי גם להחליף יחס סופי בדיפרנציאל, גלגל תנופה וסעפת באורכים שונים עם תוכנה.

לא דיברו על צמיגי הפלסטיק כי גם איתם הברז שומרת על קצב נחמד מאוד, עם צמיגים נורמאליים הרכב הזה יכול לפתח מהירות גבוהה מאוד בכבישים האלה גם כסטוק.

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם

הצמיגי פריוס האלה הם ביד מכוונת.

 

שים שם 235/45/19 (כדוגמא) והאוטו יאבד את כל הקסם שלו, יהפך למין איביזה קופרה...:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
סעפת באורכים שונים

גם בסעפת הפליטה המקורית הראנרים באורכים שונים. זה מה שיוצר את הגרגור האופייני של סובארו.

דווקא עם סעפות הפליטה בעלות הראנרים באורכים שווים, ההספק גבוה יותר. אבל אז מאבדים את הגרגור.

 

הצמיגי פריוס האלה הם ביד מכוונת.

 

שים שם 235/45/19 (כדוגמא) והאוטו יאבד את כל הקסם שלו, יהפך למין איביזה קופרה...:wink:

לא צריך להגזים.

קודם כל - הנאה מנהיגה =! משחקי תופסת עם הזנב, בלבד.

שנית, צמיגים לא אוחזים על הסרן הקדמי מובילים לתת-היגוי. ההשפעה על הבלימה גדולה לא פחות.

 

 

פורסם

^זה נכון שבסעפת המקורית האורכים לא שווים, אבל זה רק במעט והיא מתנהגת יותר כמו סעפת אורכים שווים מאשר סעפת אורכים שונים (לכן הגרגור גם לא ממש קיים בסטוק).

בנוסף לזה, אולי בסעפת אורכים שווים יש הספק מקסימלי גבוה יותר אבל בסעפת אורכים שונים המומנט באמצע טווח הסל"ד טוב יותר, לכן הרבה בוחרים בה כי הבעיה האמיתית ברצועת הכוח של הברז היא המומנט באמצע הרצועה ("בור המומנט") ולא שיא ההספק בקצה הסקאלה (200 כ"ס גבוהים יחסית).

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם

המומנט בסל"ד נמוך-בינוני עם סעפת UEL יהיה בד"כ גבוה במעט. לא מספיק בשביל לבטל את הבור.

למעשה, ההבדלים בין UEL ל-EL כ"כ זניחים בקטע הזה, שיצרן הסעפת חשוב יותר מאשר התצורה עצמה.

 

בשביל לבטל את הבור צריך תוכנה טובה, אין ברירה.

ואת זה אני אומר אחרי בחינה של הרבה גרפים (יותר מדי, בהתחשב בעובדה שאין לי BRZ...)

 

שאנשים בוחרים ב-UEL זה בד"כ אך ורק כי הם מעדיפים את הגרגור.

מי שמחפש לשחרר קצת יותר כ"ס (ואולי גם לא אוהב את הגרגור), בוחר בסעפות EL.

 

 

פורסם

*אני מדבר על שילוב של תוכנה עם הסעפת כמובן, ותוכנה עם סעפת אורכים לא שווים מבטלת את הבור מומנט.

 

Sent from my HUAWEI VNS-L22 using Tapatalk

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם
קודם כל - הנאה מנהיגה = משחקי תופסת עם הזנב, בלבד.

 

לא רק.

 

ההנאה היא קודם כל מכך שדוחקים ברכב עד לנקודה שבה תגובת הרכב לפעולות הנהג אינה ליניארית ולכן השליטה ברכב נעשית מאתגרת.

 

צריך גם לזכור שבקצב כזה, המרכב כבר מפתח זווית מורגשת ביחס לכיוון הנסיעה גם אם הוא לא בהיגוי יתר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
לא רק.

 

הוא רשם בפירוש:

 

הנאה מנהיגה =! משחקי תופסת עם הזנב, בלבד.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

תודה על המבחן נהנתי לקרוא.

מותר לבכות ולהגיד מדינה מחורבנת?

למה הרכבים האלו כל כך יקרים גם ביחס למחירים יקרים מאוד של כל שאר הרכבים בשוק?

מחבב מאוד את שני הרכבים, אבל גם הממון היה מצוי עכשיו בידי (לא קונה רכבים בבלונים) לא חושב שהייתי מוכן לשלם את המחיר הנדרש.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

מלבד הוט האצ', ששמה איכשהוא יש קצת תחרות , ברכבי ספורט אחרים המחירים מנופחים , אם זה הZ370 שהמחיר שלה צריך להיות קרוב למקסימה , המחיר של הקאמארו שאמור להיות קרוב יותר למחיר של האימפלה (בהתבסס על היחס של המחירים שלהן באתרים האמריקאים) וכו' .

פורסם
*אני מדבר על שילוב של תוכנה עם הסעפת כמובן, ותוכנה עם סעפת אורכים לא שווים מבטלת את הבור מומנט.

גם תוכנה עם סעפת EL תבטל אותו. שוב, את העיקר עושים בעזרת עדכון המפות.

 

צודק לגמרי.

 

תיקנתי לך, כמו ששיפצת את שלי :wink:

 

 

פורסם

איזה מבחן כיף ! כל הכבוד !

 

נהגתי ב-BRZ טרום המתיחה, ובמיאטה הנ"ל, ובסובארו יש באמת תחושה יותר "מקצועית" איכשהו מאשר במיאטה. בסופו של דבר אבל, למיאטה לטעמי יש שני יתרונות. הראשון, דיי סובייקטיבי, אבל אני חושב שמאזדה שיחקו אותה ביג טיים עם איך שהאוטו נראה. השני, שהוא תכלס הסיבה לבחור בה ולא בסובארו, קליפס קטן, ופתאום כל העולם חשוף בפניכם, גג נפתח.

 

אם רק הייתה משווקת פה עם המנוע הקטן יותר, במחיר הנכון...

!AWDSOME


×
×
  • תוכן חדש...