Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דירוג בטיחות של רכב euroncap - שאלה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3264 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

אין לי מושג ברכבים.

 

1. אם הeuroncap נותן דירוג 5 כוכבים לדגם מסוים משנה מסוימת, האם זה תקף גם לדגמים החדשים יותר?

נגיד למשל יש 5 כוכבים לטויטה יאריס שנת 2013 (ואין מדרג לדגמים חדשים יותר) - האם זה תקף גם לטויטה יאריס חדשה יותר?

 

2. האם גם מעבר להגדרה הכללית של 5 כוכבים, יש מה להסתכל בתוך הבדיקה וממה מורכב הציון? כי אני רואה שיש אחוזים שונים בין הדגמים שודרגו עם 5 כוכבים.

 

3. הרבה רכבים אין להם 5 כוכבים - תסבירו לי למה אנשים קונים אותם? (אני מניחה שחלק זה בגלל אהבה של דגם מסוים, מחיר זה לא שיקול כי יש רכבים לא יקרים עם 5 כוכבים, אבל אני תוהה אם יש סיבות רציונליות לקנות רכב שמראש ידוע שאינו שיא הבטיחות)

 

תודה

פורסם

באתר שלהם , לכל רכב מופיע בצד תחת rating validity עד מתי הציון תקף, כאשר יש מכוניות שנבדקות פעם בשנה ויש מכוניות שפעם ב או בכלל לא אחרי הבדיקה הראשונה.

פורסם

1- לא בהכרח אם רכב מסוים יכול לבוא עם מערכות בטיחות אקטיביות כתוספת וזה יעלה את הציון הכללי.

2- בוודאי, צריך לראות את המצב הפגיעה בבובות הריסוק, לבדוק אילו מערכות בטיחות אקטיביות קיימות זה לא רק הכוכבים.

3- רק יכול להגן בצורה מעולה על הנוסעים אבל בגלל חוסר במערכות בטיחות אקטיביות לא יקבל 5 כוכבים אלא 4.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
באתר שלהם , לכל רכב מופיע בצד תחת rating validity עד מתי הציון תקף, כאשר יש מכוניות שנבדקות פעם בשנה ויש מכוניות שפעם ב או בכלל לא אחרי הבדיקה הראשונה.

 

אז למשל טויטה יאריס, קיבלה ואלידיטי ב2015, מה זה אומר לגבי 2016 ו2017 - שהיא לא נבדקה? שהיצרן העדיף לחסוך ולא לעשות לה בדיקה כדי לקבל את הדירוג? להזהר מזה (לאוי דווקא על טויוטה, כי עדיין לא החלטתי איזה רכב אני רוצה)

 

https://www.euroncap.com/en/results/toyota/yaris/10997

פורסם

היצרן לא עורך את הבדיקות אלא הארגון בעצמו על מנת למנוע הטייה.

ליאריס ספציפית יצאה מתיחת פנים לאחרונה והיא קיבלה מערכות בטיחות אקטיביות אז אני צופה שהיא תשמור על ציון גבוה.

פורסם
היי,

אין לי מושג ברכבים.

 

אז טוב מאוד שאת פה, מושג זה חשוב.

 

1. אם הeuroncap נותן דירוג 5 כוכבים לדגם מסוים משנה מסוימת, האם זה תקף גם לדגמים החדשים יותר?

נגיד למשל יש 5 כוכבים לטויטה יאריס שנת 2013 (ואין מדרג לדגמים חדשים יותר) - האם זה תקף גם לטויטה יאריס חדשה יותר?

 

חד משמעית לא. מלפני 3 או 4 שנים, הארגון משנה את הקריטריונים שלו בכל שנה, ולכן גם רכב שנבחן ב-2016 הדירוג שלו כבר לא רלוונטי ל-2017.

 

2. האם גם מעבר להגדרה הכללית של 5 כוכבים, יש מה להסתכל בתוך הבדיקה וממה מורכב הציון? כי אני רואה שיש אחוזים שונים בין הדגמים שודרגו עם 5 כוכבים.

 

כן, מאוד אפילו. בשנתיים האחרונות נכנסה חובה שברכב יורכבו מערכות בטיחות אקטיביות כדי לקבל חמישה כוכבים, ומאז כל עניין הכוכבים נהיה הרבה יותר מסובך ממה שהוא היה פעם. פעם רכב מצוין היה מקבל 5, רכב טוב היה מקבל 4, בינוני: 3, רע: 2, נורא: 1. היום, גם רכב עם בטיחות פאסיבית (איך הוא שומר עלייך בזמן תאונה) מעולה יקבל רק ארבעה כוכבים אם אין לו בלימת חירום אוטומטית. לכן, היום מאוד חשוב לקרוא את הדו"ח המלא שיורו אנקפ משחררים עם כל מבחן (כשנכנסים לתוצאות הדו"ח של הרכב, יש בצד איפה שהציונים - view detailed report.

שם אפשר כבר להבין פחות או יותר כמה הרכב בטיחותי או לא.

 

דוגמה טובה ללמה אסור להסתמך על הכוכבים בלבד - לפני שנתיים (אם אני זוכר נכון) רנו מגאן קיבלה 3 כוכבים. למה? כי ההתראה על אי-חגירת חגורות הופיעה רק בשלוש (שוב, אם אני זוכר נכון) שפות ולא בכל שפות הממשק שהמערכת מאפשרת. זהו. שלושה כוכבים. קקה של אוטו. לא בטוח בשיט. שנה אחרי זה הם "תיקנו" את זה והוסיפו את השפות שהיו חסרות - והופ - ארבעה כוכבים.

 

עוד משהו שמאוד חשוב לדעת - לא כל החמישה כוכבים נולדו זהים. מעבר לציונים באחוזים שכבר ציינת, צריך לזכור שהציונים שהמכוניות מקבלות הם רלוונטיים לקבוצה שלהם ואין להשוות ציונים בין קטגוריות שונות. למשל - 89% (לצורך הדיון. לא יודע אם זה באמת הציון) שקיבלה קיה פיקנטו (או טויוטה יאריס) בהגנה על מבוגרים, הם ממש ממש לא שקולים ל-89% שקיבל וולוו XC90 (קרוסאובר גדול). הוולוו יהיה הרבה יותר בטיחותי.

3. הרבה רכבים אין להם 5 כוכבים - תסבירו לי למה אנשים קונים אותם? (אני מניחה שחלק זה בגלל אהבה של דגם מסוים, מחיר זה לא שיקול כי יש רכבים לא יקרים עם 5 כוכבים, אבל אני תוהה אם יש סיבות רציונליות לקנות רכב שמראש ידוע שאינו שיא הבטיחות)

 

תודה

 

כי בטיחות לא מעניינת אף אחד, כי כולם נהגים הכי טובים ו"להם זה לא יקרה", כי יותר חשוב להם שהרכב יאכל 13 קילומטר לליטר ולא 12.5, וכי חשוב להם שהאוטו ישמור על הערך כשהם ימכרו אותו. או במילים אחרות - אנחנו אופטימיסטים נצחיים. אנחנו לא חושבים על מה ש*עלול* לקרות.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
אז למשל טויטה יאריס, קיבלה ואלידיטי ב2015, מה זה אומר לגבי 2016 ו2017 - שהיא לא נבדקה? שהיצרן העדיף לחסוך ולא לעשות לה בדיקה כדי לקבל את הדירוג? להזהר מזה (לאוי דווקא על טויוטה, כי עדיין לא החלטתי איזה רכב אני רוצה)

 

https://www.euroncap.com/en/results/toyota/yaris/10997

אל תשכח שכל פעם שבודקים בטיחות של רכב במבחנים בלתי תלויים, לא מרסקים רכב אחד, גם לא שניים, לפי מה ששמעתי בסביבות 20 רכבים.

חוץ מזה, אם לא משנים את הרכב בצורה שיש השפעה על הבטיחות בשנים האלו (אני מדבר על שינויי מולטימדיה למשל), וחומרת המבחנים נותרה על כנה, למה לבחון מחדש?

פורסם

מה זה מערכות הגנה אקטיביות חוץ מבלימת חירום אוטומטית?

וגם אשמח להבין מה בלימת חירום אוטומטית? שלאוטו יש חיישן מרחק ואם הוא מתקרב מדיי למכונית אז האוטו בולם אוטומטית? זה לא יכול להיות לפעמים מסוכן?

אגב, היום לכל המכוניות יש מערכת מוביל איי?

פורסם

מערכות התראה ותיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ותמרורים, זהיוי כלי רכב בשטח מת..

מה שתיארת זה בלימה אוטונומית/ אוטומטית.

איך זה יכול להיות מסוכן?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אלו מערכות מבוססות חיישנים ומצלמות, שמזהות מצבים מוסכנים ומגיבים אליהם בהתאם וללא התערבות הנהג, וכך עוזרות למנוע תאונות (או להפחית את עוצמתן). אלו מערכות שמתחילות לתפוס היום חזק גם ברכבים עממיים, וטוב שכך. בין היתר ניתן למנות מערכת לזיהוי ותיקון סטייה מנתיב, התראה על תנועה חוצה, התראה על רכב בשטח מת וכו'.

יש להבדיל אותן ממערכות נוחות כמו בקרת שיוט אקטיבית (שומרת מרחק).

למה מסוכן? למיטב ידיעתי למערכות כאלו (מערכות עזר, לא כאלו שנועדו לנהוג את הרכב לבד), אין התראות שווא או בלימות "סתם".

לא לכל המכוניות יש מובילאיי. יש כאלו שמסתפקים בבטיחות פסיבית בלבד (סיאט לאון למשל), יש כאלו שמגיעות עם מערכות מקוריות של היצרן (דגמי קיה החדשים), שהן עדיפות כי הן גם מתקנות ולא רק מתריעות כמו מוביאיי, ויש כאלו עם מובילאיי.

פורסם

^ בנקל100, רק תיקון קטן - בקרת שיוט אדפטיבית היא לא אביזר נוחות, אלא מערכת בטיחות ב-100%. היא באופן אקטיבי מונעת* ממך (אם היא מופעלת) להגיע למצב שבבלימת חירום תסיים בתוך הסלון של הרכב שלפניך.

 

*כמובן שאתה יכול להתקרב לרכב גם אם היא מופעלת, פשוט צריך ללחוץ על הגז, אבל ברגע שאתה עוזב את הדוושה היא מפעילה את הבלמים (באופן מדוד, לא חזק) ומרחיקה אותך ממנו.

 

האזה (חאזה?) בלימת חירום אוטומטית (או אוטונומית, או עצמונית) לא בולמי את הרכב סתם ככה כשאת מתקרבת יותר מדי, אלא כמוצא אחרון כשהנהג לא בולם והמערכת "מבינה" שאם היא לא תפעיל את הבלמים תתרחש תאונה.

יתרה מזו, יש למערכת הזו יתרון גדול נוסף, אם את לא שומרת מרחק, היא מגבירה את הלחץ במשאבת הבלמים, ואז ברגע שאת כן לוחצת על הבלמים, צריך ללחוץ פחות חזק כדי להפעיל את מלוא העצומה של הבלמים, דבר שהרבה אנשים לא עושים (לא לוחצים עד הסוף). זה אולי נשמע מפחיד, כי את מתארת לעצמך מצב שאת נוגעת בדוושה ונדבקת לחלון מעוצמת הבלימה, אבל הדוושה נהיית קשה יותר ועדיין אפשר למנן בקלות את עוצמת הבלימה.

 

 

 

נ.ב - ראיתי שפתחת עוד שרשורים, וניכר שאת רוצה ללמוד. קודם כל - כל הכבוד על הרצון, וחשוב לי להבהיר שאם עדיין יש לך איזה שאלה שלא קיבלה מענה שמספק אותך - תמשיכי לשאול. אני מבטיח לך שאף אחד לא ינוח עד שתקבלי תשובות משביעות רצון. כל נהג שיודע מה הוא עושה ומבין מה המערכות ברכב שלו עושות, מקטין את הסיכוי של כולנו למות. יישר כוח!

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
^ בנקל100, רק תיקון קטן - בקרת שיוט אדפטיבית היא לא אביזר נוחות, אלא מערכת בטיחות ב-100%. היא באופן אקטיבי מונעת* ממך (אם היא מופעלת) להגיע למצב שבבלימת חירום תסיים בתוך הסלון של הרכב שלפניך.

 

*כמובן שאתה יכול להתקרב לרכב גם אם היא מופעלת, פשוט צריך ללחוץ על הגז, אבל ברגע שאתה עוזב את הדוושה היא מפעילה את הבלמים (באופן מדוד, לא חזק) ומרחיקה אותך ממנו.

 

כוונתי הייתה היא שהמערכת לא תוכננה למנוע תאונות מראש (יענו, שמערכת לבלימה אוטונומית לא תוכננה לעזור לנהג בבלימה רגילה אלא רק להתערב במקרי קיצון), ואילו בקרת השיוט האקטיבית כוונה יותר לנוחות הנהג (עליו להתעסק רק בהגה ולהשאיר את כל משחקי הגז-ברקס והעברת ההילוכים לאוטו). כמובן שאין להפריז בחשיבותה, ובעצם זה שהיא מפחיתה את העומס מהנהג בנסיעות ארוכות היא תורמת לערנותו.

×
×
  • תוכן חדש...