Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - לקסוס RX200t


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3326 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

באחים הגדולים יש יותר אבזור ומנוע. צורה אותו הדבר. הפואנטה שיש שחקן חדש בפלח שזול בכ100 אלף מול אחרים אבל לא מרגיש נחות

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

פורסם

 

3. יומרות השטח של הרכב גובות מחיר כבד על הכביש, מהלך המתלים הרך וארוך גורם לרכינת גוף בכל בלימה או פניה מעט מהירה.

אולי התנהגות הכביש הזו היא בבחינת "טעם נרכש" - אבל היא לא בשבילי.

 

כל הנקודות האלה הביאו אותי לשאלת מפתח שקשה לי לענות עליה - למי מיועד הרכב הזה? מה הוא קהל המטרה שלו?

כי מצד אחד המתלים הרכים מרמזים על כוונה לתת לרכב יכולת שטח מסוימת, מצד שני צבע הלבן פנינה רגיש להחריד לשריטות וכל ההידור ואיכות הבניה של המכונה הזו רחוקים מלעורר תאבון לנסיעת שטח בכלי הזה.

 

ממש כמו לקחת גברת מהודרת בשמלת ערב לטיול בשביל ישראל - לא לעניין.

 

הפוך גוטה הפוך, מתלים רכים זה מתכון לחוסר יכולת בסיסית בשטח ובוודאי לא מעיד על יומרות או כוונות ליכולות שטח. מתלים רכים בשטח פשוט ירסקו את מרכב הרכב אל פני השטח בכל מהמורה או בור משמעותי שלא נדבר על בולדר או אבן גדולה מזדמנת.

תחשוב על מעבר על באמפר עם רכב עם מתלים רכים מדיי במהירות קצת גבוהה מדיי...

 

בכל אופן לשאלה/ תמיהה שלך... הרכב הזה מיועד בתכלס למי שרוצה suv מודרני יוקרתי ללא שום רצון לנסיעות שטח מעבר לשביל מהודק היטב - ממש כשם שכל יתר ה suv גם לא היוקרתיים שגם הם חסרי יכולת שטח של ממש אבל אינם יוקרתיים.

 

איזו יכות שטח עדיפה יש ל- suv האחרים בסגמנט הזה ? חוץ מלנדרובר/ רינג׳ רובר לאף אחד אחר אין.

פורסם
הפוך גוטה הפוך, מתלים רכים זה מתכון לחוסר יכולת בסיסית בשטח ובוודאי לא מעיד על יומרות או כוונות ליכולות שטח. מתלים רכים בשטח פשוט ירסקו את מרכב הרכב אל פני השטח בכל מהמורה או בור משמעותי שלא נדבר על בולדר או אבן גדולה מזדמנת.

תחשוב על מעבר על באמפר עם רכב עם מתלים רכים מדיי במהירות קצת גבוהה מדיי...

 

 

חשבתי.

 

מתלים נוקשים ששולטים בזוויות גוף הרכב ומאפשרים נסיעה ספורטיבית יגרמו לך לשבור את הגב כשהגלגל ידרוך על אבן קטנה, מתלים רכים וארוכים יספגו את אותו הזעזוע בלי שתרגיש בו.

פורסם

האמת שאף פעם לא הבנתי את הרציונל בייצור כלים כאלה גדולים בלי אופציה ל-7 מקומות.

להבנתי, ה-NX הקטן יותר (וגם אצל המתחרים GLC לעומת GLE, הXT5, וכו') לא בדיוק צפוף, וגם מגיע עם

אותם מנועים כמדומני. אז אלא אם אני טועה לגמרי וההבדל במרווח לעומת הכלים הגדולים כן משמעותי ברמה שהקטנים מרגישים צפופים לפעמים,

מה היתרון של הרכבים האלה לעומת האחים הקטנים יותר שלהם?

פורסם
מתלים רכים בשטח פשוט ירסקו את מרכב הרכב אל פני השטח בכל מהמורה או בור משמעותי שלא נדבר על בולדר או אבן גדולה מזדמנת.

תחשוב על מעבר על באמפר עם רכב עם מתלים רכים מדיי במהירות קצת גבוהה מדיי...

 

תבדיל בין קפיצים רכים או קשיחים, לבין בולמים עם התנגדות גבוהה או נמוכה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
האמת שאף פעם לא הבנתי את הרציונל בייצור כלים כאלה גדולים בלי אופציה ל-7 מקומות.

להבנתי, ה-NX הקטן יותר (וגם אצל המתחרים GLC לעומת GLE, הXT5, וכו') לא בדיוק צפוף, וגם מגיע עם

אותם מנועים כמדומני. אז אלא אם אני טועה לגמרי וההבדל במרווח לעומת הכלים הגדולים כן משמעותי ברמה שהקטנים מרגישים צפופים לפעמים,

מה היתרון של הרכבים האלה לעומת האחים הקטנים יותר שלהם?

 

בשביל אנשי השופוני שחושבים שגדול יותר זה טוב יותר ו/או אלה שצריכים פיצוי על משהו אחר שחסר להם.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

פורסם
תבדיל בין קפיצים רכים או קשיחים, לבין בולמים עם התנגדות גבוהה או נמוכה.

 

אני נקטתי במונח "מתלים" רכים.

 

ההבדל בין קפצים ובולמים ברור לי.

 

מערכת מתלים היא שילוב של הקפיצים הבולמים ומבנה המתלים והסרנים.

 

רכב בעל יומרות שטח צריך מערכת מתלים מאוזנת ומוכוונת שטח - מד אחד לא קשיחה מדיי כדיא לרסק את הגב על ני כל אבן ומצד שני לא רכב מדיי כדי לא לרסק את הרכב על פני השטח.

 

כן בהחלט יש אלמנט שופוני ברכבי SUV בכלל ובסגמנט היורתי בפרט - אבל יש גם הרבה יתרונות שימושיים לגודל וליכול שטח כל שהיא גם אם היא מוגבת לשבילים. תנוחת ישיבה גבוהה, כינסהו ויציאה נוחה יותר, מקום רב למטען צורכי פנאי ועוד. לכן הקטגוריה הזו של SUV הפכה כל כך נפוצה וזלגה הלאה לקטגוריית הקרוסאובר. לא רק בגלל השופוני.

×
×
  • תוכן חדש...