Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - מאזדה 3


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אימפרזה מתומחרת לליסינג זה ברור, אבל העובד שבוחר רכב ליסינג ממוני, משלם עליו לפי האחוז מהמחיר הרשמי. אז למה שהעובד יבחר באימפרזה וישלם עליה אותו דבר כמו על מזדה 3, כאשר הוא מקבל "פחות רכב"?

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תשמע, אני באמת לא יודע מה ההפרש במחיר לעובד בין אימפרזה למזדה 3.

 

אני כן יודע שהמזדה 3 1.5 שמוצעת בליסינג ממש לא מאובזרת כמו הרכב כאן וגם המנוע - לא משהו.

אל תשכח מצד שני שמזדה מוכרת לפרטיים בפועל רק את גרסאת ה2.0.

 

בנוסף, שאמרתי ליסינג אל תשכח שיש חברות השכרה, חברות שרוכשות רכבים ולא חוכרות אותו וכאלו בהן העובד לא משלם על הרכב (רכב טכנאים?) ואז אם ההפרשלטובת הסובארו - זה מה שהחברה תיקח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד הנהגים הנוספים במאזדה3, המסקנות שלי דומות, אך לא זהות.

 

קודם כל, רכב פרימיום היא לא. מה שלא מונע ממנה להיות מצוינת, ומה שלא מונע מהג'וייסטיק של המערכת שלה ומפס האלומיניום המוברש בדאש להיות ממש סבבה, אבל היא עדיין רמה מתחת. בין אם המדובר בטאצ'ים קטנים כמו דיפון קשיח ולא מצופה בד רך יותר לקורות A, בין אם ברמות ה-NVH ובין אם בעידן המתלים, היא עדיין לא שם. אבל בהחלט, בקטגוריה שלה היא המובילה ובהחלט שואפת מעלה. כל מי שרכב ואגיות כי שוכנע שהן הטובות והמוצלחות בענייני פנים, טוב יעשה אם יבדוק את ה-3. אין לה במה להתבייש.

 

אז... מה עוד טוב בה, ומה פחות?

 

התנהגות כביש. טובה מאד. זויות גלגול מתונות, אחיזה מצוינת (גם בזכות הצמיגים), פידבקים לא רעים מהשלדה. גם ההגה טוב. כמו שכתב יניב, היא באמת מדרבנת לנהיגה נמרצת. מאד. גם הקצב שאותו היא מייצרת בפיתולים לא רע בכלל, וגם הבלמים טובים, טוב תודה. אממה, תשלום (לא) פרימיום ראשון בא בדמות אותם מתלים - בעוד הרכינה לצדדים מרוסנת היטב, היא צוללת מהר מדי בבלימה ומעמיסה את הקדמיים. חוץ מזה היא גם די קשה. לא קשה ספורטיבית, סתם לא מי יודע מה נוחה. לא מוציא סתימות, כן מעייף לאורך זמן.

 

המרווח בתא הנוסעים בסה"כ לא רע, גם תא המטעם בסדר, אם-כי כמובן בהיבט הזה גרסת ההאצ'בק עדיפה.

 

בסופו של דבר המאזדה3 נמצאת בנישה מעניינת. אני משום-מה לא מוצא מלים רבות לכתוב עליה - יש לה יתרונות ברורים - התנהגות הכביש (לא שזה מעניין את הרוכש הממוצע, אבל עדיין יתרון) ואיכות ועיצוב פנים, וחיסרון ברור אחד, נוחות הנסיעה, שגם אם היא לא נוראית היא וודאי לא מצטיינת. חוץ מזה היא באמת מכונית טובה, מהמצטיינות בקבוצתה וודאי בין היפניות החדשות שיצא לי לנהוג עליהן (אימפרזה, קורולה, סיוויק), והסוגיה הלא ברורה היחידה היא המנוע.

 

הו, המנוע.

 

כמה פעמים ספרת עד עשר ושום דבר לא קרה? כמה פעמים לחצת מצערת עד העצר וחיכית לסל"ד שיעלה?

 

אז הוא עולה די מהר, אבל עד שהוא עולה, אין הרבה עם מי לדבר ועל מה. עד לפני עשור בערך המנוע הזה היה נחשב פנינה וכולנו היינו מרוצים. אבל מאז שבי הגיע, ושבה (חי חי) את כולנו בקסם התאוצה הקלה והיעדר עבודת ההילוכים/קיקדאון לתאוצה מהירה. את זה במאזדה אין. בשביל לייצר קצב צריך לעבוד, בשביל לעקוף צריך לעבוד. מי שהתרגל לטורבו, יתקשה, ומה שטוב לסובארו BRZ לא בהכרח טוב למכונית משפחתית. זה צד אחד של המטבע, שנוגע יותר למשוגעים כמונו. מהצד השני ישנם, עדיין, לא מעט אנשים שנרתעים מטורבו, כל אחד מסיבתו, והם דווקא ישמחו על הכוח היחסי (לאטמוספרי) ועל עצם היעדר המגדש. ויקנו. בהמוניהם. אפילו דוד שלי הזמין אחת ממש בימים אלה, רק בהאצ'בק. והאמת - די בצדק, כי היא מכונית טובה (ובהאצ'בק יותר).

 

אז היא אולי לא פרימיום, והיא בהחלט צריכה טורבו כדי לתאום את התנהגות הכביש כמו שצריך, אבל היא חתיכת מכונית טובה.

בגלל המנוע אני עדיין לא מבין מדוע כל הבוחנים יילכו על מאזדה 3 ולא על הגולף. חד משמעית הגולף לא נופלת מהמאזדה במרבית הפרמטרים...ובמנוע היא נותנת לה בראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל המנוע אני עדיין לא מבין מדוע כל הבוחנים יילכו על מאזדה 3 ולא על הגולף. חד משמעית הגולף לא נופלת מהמאזדה במרבית הפרמטרים...ובמנוע היא נותנת לה בראש!

 

נותנת בהחלט בראש, כשהמנוע תקין, המכטרוניק לא עושה בעיות והמצמדים לא רועדים

 

לרוב האנשים דווקא האמינות היא הפרמטר החשוב יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה עוד לפני שדיברנו על זה שלפחות לדעתי האישית, גם עיצוב חיצוני וגם אנטריור, המזדה והגולף נמצאות בשני קצוות הסקאלה ההפוכות.

 

האחת יפייפיה ומעוצבת, השניה קודרת ומשעממת.

 

ומאחר והמזדה גם יפה וגם אופה, גם מאובזרת לעייפה וגם נהנית מ 15 כ"ס ייתרון על הגולף, לדעתי, אין פה כלל חשיבה מורכבת, הבחירה היא מיידית.

 

הייתרון הוא בקצה של הקצה של קשת הביצועים שלא מעניינת את רוב הלקוחות.

 

את מי שכן מעניינת הבעיה הזו, זה לא שגולף באמת "נותנת בראש", כן, הכח יותר זמין, המומנט גבוהה יותר, אבל זה לא הבדל תהומי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את מי שכן מעניינת הבעיה הזו, זה לא שגולף באמת "נותנת בראש", כן, הכח יותר זמין, המומנט גבוהה יותר, אבל זה לא הבדל תהומי.

 

אם יחידת הכוח חשובה לך (וגם האיבזור). היית בוחר בלאון 150FR או במאזדה 3 פרימיום?

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאון זו כבר שאלה אחרת לגמרי :wink:

 

דעתי האישית בקניה מכספי האישי?

לא שם אותו על DSG!

 

בהתעלם מסוגיית ה DSG, האינטריור של ה 3 פרמיום הרבה יותר איכותי ומרשים, חיצונית ה 3 לדעתי הרבה יותר יפה, ה 3 יותר מאובזרת, ממש לא מסוגל לפסול את ה 3 על הסף בהתמודדות מול הלאון.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב שציינתי FR שהיא מלאת איבזור.

זה שאתה אומר שלא פוסל על הסף זה אומר שהייתרון לFR מבחינתך?

אני פשוט כבר פתחתי הזמנה לFR 150 אבל מגיעה בעוד כחודש מהיום לארץ.

כרגע נוהג על איביזה 1.0TSI ונהנה ממומנט גבוה בסל"ד נמוך. (בעבר הייתה גם אאודי A3 משופרת עם יותר מ40 קג"מ)

בגלל העבר שלי, שהיו לי רק רכבי טורבו (רכב ראשון איביזה FR 20VT) אז פסלתי על הסף את המאזדה בגלל סעיף המומנט.

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות לפי המפרט שבאתר של סיאט, אין ללאון את מערכות הבטיחות שיש במאזדה. זה לא אומר שהמנוע לא מבאס, הוא כן, אבל זה לא שאין למאזדה יתרונות נוספים.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם התרגלת למומנט של הטורבו וזה מה שאתה מחפש, בחרת נכונה, זו בדיוק המכשלה של המזדה.

 

בעוד המזדה נהנית מייתרון של 15 כ"ס (מה שניתן לגישור ומעבר בהרבה בעזרת תוכנה ללאון) למזדה מומנט של 21.4 קג"מ ב 4000 סל"ד בעוד שללאון 25.5 אבל כבר ב 1500 סל"ד.

 

אגב, שים לב למחיר, 152 אלף ש"ח.

 

ובהסתכנות לההיהפך לקאטו הזקן של הפורום, "וללאון יש DSG".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זכיתי בתענוג להעביר צהריים עם יניב ומזדוש, ואפילו לצלם כמה תמונות (אהמ, אהמ).

 

רשמיי דומים מאוד לנאמר ע"י יניב, ועם זאת עם השורה התחתונה אני לא לגמרי מסכים - ואסביר:

ברמת הפנים, המזדה הזו מפתיעה בריבוע. קצת קשה להאמין לכמות האבזור, ובפרט לאיכות שלו, כאשר זוכרים שזו יפנומטית. ה"מתחרות" שלה (סובארו, מיצובישי) לא מדגדגות לה את הג'נטים, מדובר בסגמנט אחר לגמרי ברמת התחושה. כשיושבים בתא הנהג עם מנוע מדומם, ניכר שהמתחרה המיידית היא הגולף - משפחתית סמי פרמיום.

והמזדה לא רק נותנת פייט, אלא אפילו מתעלה עליה בכמה וכמה אספקטים. זה לא האבזור בלבד - שכן חברות שלה מקוריאה מגיעות לעיתים עם אבזור דומה - זה הביצוע. החומרים איכותיים, העיצוב הרמוני, הפידבק מהכפתורים / הגה מוצלח. שאפו ענק למזדה בכל הנושא הזה.

 

גם ברמת הפרקטיות יש למזדוש הרבה מה להציע, תא המטען שלה נוח לשימוש והמושבים מתקפלים ויוצרים שטח חסר מדרגה, המושבים האחוריים מרווחים מספיק וגם כשהתיישבתי מאחורי תנוחת הנהיגה שלי (1.80) היה לי נוח, יש תאי אכסון נדרשים - משפחומטית נהדרת.

 

מבחוץ היא ממשיכה בקו העיצובי של מזדה, וגם שם היא זורחת (בעיקר בתצורת האצ'בק). יש לשכנים שלי אחת כזו באדום והיא בהחלט מתבלטת בחיוב מעל 'עדר הליסינג'.

 

קיצר - כל עוד היא מדוממת, נראה שיש לה מקום מכובד על הפודיום של המשפחומטית הארצישראלית המצוייה.

 

ואז לוחצים על כפתור ההתנעה...

 

תראו, במהלך קריאת הכתבה של יניב נתקלתי במשפט ההיתולי הבא:

אפילו ההספק (165 כ"ס) לא רע

ואני מודה - זו הפעם הראשונה שנתקלתי בנתון הזה. במהלך הנסיעה לא שאלתי את יניב מה ההספק, ולא טרחתי לבדוק בגוגל שכן היה לי ברור: כנראה סד"ג של 120-140 סוסים ספקולטיביים כמו שיש בכל מיני מתחרות אטמוספריות שלה. למה ספקולטיביים? כי אין לי מושג מה הם עשו שם בדיינו שמודד את ההספק, התחושה בפועל שונה בתכלית. במזדה, כמו ביונדאי, כמו בקיה - הנתון המספרי מתורגם אצלי למשהו הרבה יותר נמוך מבחינת התחושה.

לכן, במהלך קריאת הכתבה לא יכולתי שלא לחייך כאשר נתקלתי בנתון הנ"ל. 165 כ"ס? סרייסלי??? מכירים את הבדיחה עם האבא ילד וההבדל בין תיאוריה לפרקטיקה....?

ברמת ההספק: שימו את המזדוש הזו ליד ג'ולייטה (170), גולף (150) - רבאק! אפילו ליד איביזה (110) - ותחזרו לעדכן מי הרגישה איך כמה ולמה.

 

אז נכון שהרכב בולם יפה (הן בגזרת השיכוך והן במהירות), ההגה מרגיש טוב, הגיר בסה"כ לא רע וגם הפלאפים חמודים. אבל כשלוחצים על הדוושה, הוא פשוט מ-ש-ע-מ-ם.

וניסיתי לאהוב אותו, בחיי שניסיתי. מהרגע שהמבחן התחיל והמזדה הצליחה לתת לי סנוקרת לפנים ברמת הביצוע - אמרתי שיש כאן קונטנדטרית אמיתית להובלת הסגמנט. הרי יש לה הכל: איכות פנים, אבזור מוצלח, פרקטיות, מראה, אמינות...

אבל במהלך הנסיעת מבחן הזו, הדבר הכי מרגש שהיה לי זה שכשיצאתי מהרכב וחשבתי לרגע ששכחתי את הפלאפון ועלה לרגע הדופק - אבל אז מצאתי אותו בכיס השני.

(עריכה: נזכרתי במשהו יותר מרגש: במהלך הנסיעה גילינו שהטאצ'סקרין בקונסולה המרכזית הוא בעצם טאצ'לס... זה גרם לנו לצחוק קצת, וזה סוג של רגש, לא?).

ברמת הניהוג, נטו, הרכב לא עניין אותי בעליל. כל האיכויות בסעיף ההתנהגות נמחקים עם המנוע המסורס הזה.

למען הסר ספק אציין שכמובן שזה לגיטימי(!!), יותר מכך - זה אפילו מתבקש - שכן המחסור במגדש כנראה תורם לסעיף האמינות וצריכת הדלק (1:12 זו צריכה נהדרת++ בהינתן מה שהיא עברה).

 

אז למה אני לא מסכים עם יניב?

כי בשורה התחתונה, כשאני משווה אותה ראש בראש מול הגולף - הייתי בוחר בגולף בלי למצמץ פעמיים.

אבל זה אני.

 

ומה לגבי ישראל ישראלי (או במילים אחרות: איפה אני ממצב אותה בסגמנט להוריד העדפותיי האישיות)?

שירוץ לקנות את המזדה בגרסא הזו - היא מספיק חזקה בשביל לשייט בכביש החוף, היא מאובזרת עד השיניים, היא מרגישה סמי פרמיום (ואפילו קצת יותר) ובצבע הנכון נראית סגמנט אחד מעל המיצוב האמיתי שלה.

 

אחלה רכב, אחד המוצלחים ביותר בסגמנט, קפיצת מדרגה ענקית למזדה.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה עוד לפני שדיברנו על זה שלפחות לדעתי האישית, גם עיצוב חיצוני וגם אנטריור, המזדה והגולף נמצאות בשני קצוות הסקאלה ההפוכות.

 

האחת יפייפיה ומעוצבת, השניה קודרת ומשעממת.

 

ומאחר והמזדה גם יפה וגם אופה, גם מאובזרת לעייפה וגם נהנית מ 15 כ"ס ייתרון על הגולף, לדעתי, אין פה כלל חשיבה מורכבת, הבחירה היא מיידית.

 

הייתרון הוא בקצה של הקצה של קשת הביצועים שלא מעניינת את רוב הלקוחות.

 

את מי שכן מעניינת הבעיה הזו, זה לא שגולף באמת "נותנת בראש", כן, הכח יותר זמין, המומנט גבוהה יותר, אבל זה לא הבדל תהומי.

הגולף 150 הרבה יותר זריזה וקלילה מהמאזדה.

בעוד שאת המאזדה צריך "לקרוע" כדי להציא ממנה ביצועים, הגולף עושה זאת בקלילות מעליבה כמעט.

הגולף מרווחת ואוורירית יותר ובעלת תא מטען גדול יותר.

התנהגות הכביש העדיפה של המאזדה מעניינת בדיוק 0.01% מאלו שיקנו אותה, וגם זה לא בטוח.

לאחותי יש מאזדה כזו, והיא הספיקה בשנה האחרונה לבקר פעמיים במוסך - אלטרנטור ששבק ומסך מרכזי שהלך לעולמו.

מזל שאין לה גולף.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ל- VAG כל כך הרבה סעיפים שהם דיל ברייקר כך שאינני מבין את הסוגיה.

 

המנועים אינם שיא האמינות, המונח dsg מהווה סמרטוט אדום לרבים, ובכל זאת נתפסים למה? למומנט הגבוה יותר? הרי בסופו של יום הרכב יבלה את עיקר זמנו בפקקים ושם תיבת ההילוכים תעניש כל פעם מחדש את הנהג.

 

מזכיר לי את הסיפור על ההוא שהחליט להתחתן וכולם סיפרו לו שהכלה המיועדת נפקנית מקצועית שעושה את זה לפרנסתה אבל החתן המיועד לא מוכן לשמוע מאף אחד מתוך הנחה שהסקס איתה יהיה מעולה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...