Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - מאזדה 3


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה שכתוב בכתבה: "מפיל 2 הילוכים, מפנה את ההגה, הכניסה לפניה טובה מאוד, השלדה קשיחה, זווית הגלגול נמוכה, אתה צולח את הסיבוב, מדביק את הדוושה לרצפה ו...כלום" אולי נכון לכביש המחצבה, ששם הסיבובים חדים ואני מניח גם בהילוך שני המנוע נמצא בסל"ד נמוך מדי ומנגד הילוך ראשון קצר מדי (ואני לא בטוח שגם מגדש טורבו נכנס לפעולה בסל"ד הזה).

 

בכבישים "פתוחים" יותר ממש אין "כלום", יש הרבה ואפילו הרבה מאד ואני אומר זאת מנהיגה במאזדה cx5 ששוקלת כ- 300 ומשהו ק"ג יותר. כמובן רק במוד ידני ב- 100% מהזמן, במוד אוטומטי הגיר פח. מדובר במיסטר הייד וד"ר ג'ייקל. זה גם החסרון של יחידת ההנעה הזאת, לא מומלצת למי שלא אוהב לבחוש.

 

כמובן הכל תוך הסתייגות שגם במצב ידני אני מניח שאין מקום לתחרות מול מנוע טורבו בעל 150 כ"ס ומומנט של כ- 25 קג"מ, נתונים קרובים למנועי 2.5 אטמוספריים ומבחינת זמינות הכוח אפילו יותר טובים מהם. אבל תחרות למנוע 1.4 מוגדש 125 כ"ס, אפילו כאשר מדובר בבהמה שלי אל מול בריות קטנות יותר, זאת לפחות ההרגשה והניסיון שלי במשך כחמש שנים (ושוב רק במוד ידני).

 

אבל היום השוק ממילא נותן הרבה פחות דגש לביצועים (ראו כמה ג'יפונים נמכרים). אשאל שאלה תיאורית:

 

נחליף בין יחידות ההנעה בין הגולף 150 לבין המאזדה 3 (גירים ומנועים, כלומר במאזדה תהיה יחידת הנעה של מנוע 1.4 מוגדש 150 כ"ס וגיר DSG (מתוצרת מאזדה) ובגולף יחידת הנעה של מנוע 2 ליטר אטמוספרי וגיר פלנטרי 6 הילוכים. (מתוצרת ואג).

 

האם אתם חושבים שיהיה שינוי לביקוש של הרכבים הללו?

 

לדעתי כמעט שלא, אם כבר המכירות של הגולף יעלו עקב הגדלת לקוחות שמחפשים יחידה הנעה אמינה יותר.

 

ומה יקרה אם לאחר ההחלפה, יחידות ההנעה האלו ישארו של תוצרת היצרן שייצר אותם, דהיינו מאזדה יכריזו בריישא גלי כי התקינו יחידת ההנעה של הגולף במסגרת שיתוף פעולה וואג יכריזו בריישא גלי כי התקינו את יחידת ההנעה של המאזדה במסגרת שיתוף פעולה.

 

האם אתם חושבים שבמקרה כזה יהיה שינוי לביקוש של הרכבים הללו?

 

כאן כבר התשובה ברורה לי יותר, מדובר כמובן רק בהשערה שלי, אבל לדעתי במאזדה המכירות ירדו ואפילו ירדו חזק לאור חשש מאמינות לקויה ובגוף יעלו משמעותית עקב שיפור האמון של הלקוחות באמינות יחידת ההנעה.

 

כלומר לא הכל רק יחידת הנעה, יש עוד דברים מסביב.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

1.קודם כל תודה לסוקר. אתה יודע לכתוב מצויין! נהנתי מאוד מהקריאה! כמו''כ ניכרת גם ההשקעה שלך.

2.אף אחד לא מלגלג. הבעתי את התרשמותי האישית,מתנצל אם כך משתמע (אם הכוונה לפקפוק מהתרשמותו הנלהבת של בעל הקאיין טורבו.. אז..עדיין שתי האופציות בעינם עומדות. לא מזלזל אבל זאת פשוט עובדה. אין מה להשוות. ובוודאי שאין מה לצאת מקאיין ולהתפעל ממאזדה 3)

3.לא נהגתי במנוע 2.0 ולכן לא הבעתי את דעתי בחלקים שנוגעים לחוויית הנהיגה וזמינות הכוח.

4.הגרסה שבה נסעתי נקנתה בתחילת 2016 ובהחלט הכילה את כל התוספות האפשריות (החבר- בעל הרכב הוסיף והוסיף, והזמין, וחיכה..)וגם נראתה בדיוק אותו דבר כמו התמונות כולל צבע פנים וסוג הדיפון, לכן הבעתי את דעתי גם על העיצוב והאיבזור הפנימי. וכמובן שהעיצוב החיצוני והמרווח לא משתנה בין התתי-דגם ולכן יש באפשרותי להביע דעה בדיוק אותו דבר

התבלבלת מעט, לא נסעת בגרסת הפרמיום (גרסת הפרמיום בכלל לא היתה קיימת בארץ בתחילת 2016 ובטח לא עם מנוע 1.5), ובנוסף נסעת בגרסה של לפני המתיחת פנים.

עריכה אחרונה על ידי HeroE
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה לי האפשרות , לא הייתי רוכש שום רכב אחר בקטגורייה כזאת פרט למאזדה הזו, לא עושה שום סקר שוק ולא עושה נסיעת מבחן על אחרות. נוסע עליה, אהבתי (בטוח)? אקנה.

 

איזה עולם אחר בין מה שציינתם פה, הרכבים העממיים האחרים, פשוט נראה שמאזדה ייצרה רכב משפחתי בהתחפשות לפרימיום יוקרתי.

 

מה שהפתיע אותי פה איתכם זה המנוע. הייתי בטוח לפי מבחנים שהרכב מעולה מבחינת ביצועים. גרמתם לי לחשוב שלאנסר קלאסיק יכולה לעקוף אותה.:wink:

 

אחלה סקירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של 3 מודל 2015 שאינה שונה מבחינת המנוע ממודל 2017 אני יכול לאשר את כל מה שנאמר כאן. המנוע אינו מרגיש שהוא בעל הספק של 165 כ''ס, ואם ההספק ע''פ מזדה הוא לפי תקן JIS זה מסביר משהו. הרכב שלי ידני (אני נמצא באוסטריה) ואין ספק שצריך ''לחתור'' עם ידית ההילוכים אם רוצים להתקדם בצורה נמרצת, וגם אז משיכה לטורים מעל 6000 סל''ד לא גורמת להבדל גדול. מצד שני מעל 130 קמ''ש בהילוך שישי הרכב ''צובר'' מהירות בצורה לינארית ומטעה - צריך להזהר עם זה מפני שפתאום אתה מוצא את עצמך במהירויות שתגרומנה לאיבוד רשיון, לא רק לנקודות וקנס (170 קמ''ש ויותר כאן). ממה שראיתי בפורומים גרמניים הרכב סוגר 232 קמ''ש ואולי יותר אז ייתכן שיש כאן גם צירוף של הספק נמוך מהמפורסם, יחסי העברה ''אירופאים'' ומשקל לא נמוך במיוחד. אני יכול גם לאשר את צריכת הדלק ממבחן הדרכים - הגעתי ל12.5 ק''מ/ליטר משולב בנסיעה מנהלתית 130 קמ''ש 13-14 יהיו אפשרות ריאלית. ייתכן שיהיה שיפור לכשאעבור את ה20,000 ק''מ כשהמנוע ''ייפתח'' - נחיה ונראה.

 

 

לא, אני לא מתחרט שרכשתי את הרכב ואשקול את המודל הקיים לכשיגיע הזמן.

 

 

מבחינת הארגונומיה כסא הנהג בשבילי הוא הכי טוב בקטגוריה, נקודה. אבל לי יש בעיות גב ומה שמתאים לי לא יתאים לכל אחד. המושב האחורי ותא המטען לא כ''כ מעניינים אותי היות ואני זקן אשמאי וערירי ללא ילדים או בע''ח כאלה או אחרים. אבל כשעברתי דירה הצלחתי לדחוס כמויות די רציניות של שמעטס לאחר קיפול המושב האחורי אז כך שהשד אינו כ''כ נורא.

 

 

ד''א, לא שקלתי לקנות וולקסווגן כזה או אחר, גם כאן ה''אמינות'' של מוצרי החברה ידועה (מה שלא משנה לעדר) ובשביל מה שהמזדה נותנת צריך להוסיף 20 אחוז בעבור גרמניה מקבילה.

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני החזקתי את הרכב לא מעט בסל"ד גבוה, וגם שם לא הרגשתי את ה"165 סוסים". אולי מדובר ב165 ponies...? [emoji38].

 

אני מתייחס למספרים האלה כמו למגהפיקסלים במצלמה וכמות ליבות במעבד של מחשב/סמארטפון.

 

הרבה כח סוס זה יפה בשביל למכור (זה למה מתעקשים לשמר את היחידה הזאת, ולא לעבור לקילוואטים), אבל בחיים האמיתיים אין לזה ממש משמעות.

 

יכול להיות שמדדו את ההספק הזה בקראנק, כשהמנוע נמצא על סטנד בלי אביזרים, כמו שעשו באמריקאיות ישנות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה את הפוסט בקישור. אם הוא צודק (ואני די בטוח בכך) 165 כ''ס לפי התקן היפני זה בעצם 152 לפי DIN וזה מספיק בשביל להרגיש את ההבדל, טורבו או לא. לצערי ב3 העדכנית מזדה החליטה לא להוציא גרסת MPS ואת מנוע ה2.3 עם 184 כ''ס החברה מציעה רק באמריקה.

 

https://rennlist.com/forums/996-turbo-forum/29097-sae-vs-din-vs-jis-vs-cuna-article-from-road-and-track.html

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, עשיתי עכשיו השוואה בין מנוע אאודי A3 עם 150 כ"ס לעומת המאזדה הזאת עם 165 כ"ס.

 

אצל האאודי בין 4000-6500 סל"ד מקבלים 137-150 כ"ס כאשר השיא של 150 כ"ס בין 4500 ל-6000 סל"ד

ואצל המאזדה 3 בין 4000-6500 מקבלים 117-150 כ"ס כאשר השיא של 165 נשאר רק ב6000 סל"ד ובאופן כללי מקבלים 150 ומעלה רק בין 5200 ל-6500 סל"ד.

שזה לא רע, אבל לא באמת בר תחרות למנוע טורבו של האאודי. זה יכל להיות כניראה טוב יותר אם התיבה הייתה 7,8 הילוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק לעומת אודי, לעומת כל מנוע טורבו. בהתנהלות יומיומית ותאוצות ביניים ההבדל מאד מורגש. דווקא בנהיגת "מסלול" זה יהיה פחות רלוונטי, כי אז ממילא שומרים על המנוע גבוה, אבל הנהיגה הזאת לא רלוונטית מלכתחילה כמדד למכונית משפחתית.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את ההשוואה בין המזדה לבין רכבים עם מנועי טורבו.

רוצים לעשות השוואה תשוו לרכבים אחרים עם מנועים ללא טורבו, לדוגמא טויוטה קרולה, יונדאי i30 וכו..

ברור שהמנוע הזה חזק מכל המתחרים הישירים שלו ולכן מציע עסקה מעולה, והרי ברור שמי שחשוב לו הכוח זמין יקנה רכב עם טורבו למרות בעיות האמינות.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את ההשוואה בין המזדה לבין רכבים עם מנועי טורבו.

רוצים לעשות השוואה תשוו לרכבים אחרים עם מנועים ללא טורבו, לדוגמא טויוטה קרולה, יונדאי i30 וכו..

ברור שהמנוע הזה חזק מכל המתחרים הישירים שלו ולכן מציע עסקה מעולה, והרי ברור שמי שחשוב לו הכוח זמין יקנה רכב עם טורבו למרות בעיות האמינות.

1. כי זה הסטנדרט בקטגוריה שבה הרכב מתמודד. המזדה 3 פרמיום 2 ליטר לא מתמודדת כלל וכלל מול I30 או קורולה, היא מתמודדת מול כל האירופאיות בקטגוריה (בהצלחה כזו או אחרת) וגם, בגירסאות היותר בכירות (כאמור, לאון, גולף, אסטרה, ג'ולייטה, פוקוס וכו').

2. על איזה בעיות אמינות אתה מדבר?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את ההשוואה בין המזדה לבין רכבים עם מנועי טורבו.

רוצים לעשות השוואה תשוו לרכבים אחרים עם מנועים ללא טורבו, לדוגמא טויוטה קרולה, יונדאי i30 וכו..

ברור שהמנוע הזה חזק מכל המתחרים הישירים שלו ולכן מציע עסקה מעולה, והרי ברור שמי שחשוב לו הכוח זמין יקנה רכב עם טורבו למרות בעיות האמינות.

 

סיוויק(היוצאת) עם גיר ידני לא נופלת בזריזות מהמאזדה. כמו כן פוקוס דור קודם. וזה רק מתוך הרכבים שמגיעים לארץ... ותכלס להשוות לחלשות ביותר בקטגוריה שהן בלי שום יומרות ספורטיביות כאלו או אחרות, זה לא בדיוק תעודת גאווה. ובלי יותר מידי קשר לנושא (אך כן אותו מנוע+-), עדיין מוזר וחבל לי שעל ה-MX-5 (שאני בטוח שיש לו שלדה מעולה וקלה) יושב מנוע 2 ליטר חלש (יחסית) שלפי הנתונים מפסיד בגדול למנוע ישן ממנו בכ-20 שנה (S2000).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיוויק(היוצאת) עם גיר ידני לא נופלת בזריזות מהמאזדה. כמו כן פוקוס דור קודם. וזה רק מתוך הרכבים שמגיעים לארץ... ותכלס להשוות לחלשות ביותר בקטגוריה שהן בלי שום יומרות ספורטיביות כאלו או אחרות, זה לא בדיוק תעודת גאווה. ובלי יותר מידי קשר לנושא (אך כן אותו מנוע+-), עדיין מוזר וחבל לי שעל ה-MX-5 (שאני בטוח שיש לו שלדה מעולה וקלה) יושב מנוע 2 ליטר חלש (יחסית) שלפי הנתונים מפסיד בגדול למנוע ישן ממנו בכ-20 שנה (S2000).

בנוגע למיאטה: שלדה קלה ויחסי העברה קצרים - אמורים לייפות את התמונה. טרם נהגתי אבל 'חקרתי' את הרכב הזה במשך עשרות שעות (במצטבר) וחלק הארי של המבקרים טוען שהמנוע מתאים לצרכים וייעוד הרכב עפ"י מזדה - לא מקסימום פרפורמנס, אלא הרבה פאן עם ראנינג קוסט סביר ואמינות גבוהה. המנוע לא בדיוק מפסיד לזה של s2000 - כאילו, הוא מפסיד לחלוטין בביצועים, אבל צריך לזכור שזה לא הדבר היחיד ברכב. ממליץ על וידאו של savage geese על מזדה rf בו רואים את שני הרכבים הנ"ל back to back.

שוב, טרם נהגתי כך שכל הנ"ל בערבון מוגבל, אבל זה אחד הרכבים עם ההסכמה הכי 'קיר לקיר' שיצא לי לראות. מת כבר לנהוג על אחת (רבאק, אפילו על NC! יש מתנדב בקהל?) ולראות האם טורבוג'נקי כמוני אכן יהנה ממנה פרופר, שכן היא חזק מאוד על הכוונת שלי להמשך הדרך...

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...