Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - מאזדה 3


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי במקרה רכב עם DSG (סקודה ייטי, כן? לא R8) והוא אכן טוב בהרבה מפלנטרי מצוי, אבל עדיין מוגבל בהשוואה לגיר ידני.

דיוק בהחלפת הילוכים נדרש כדי לשמור על טווח הסל"ד היעיל. במיוחד במנוע אטמוספרי בו רצועת הכח צרה יחסית. אם תיתן לתיבה להחליט מתי היא מורידה הילוך, תמצא את עצמך נכנס לפניה בתוך רצועת הכח (כי הורדת הילוך) אבל עד החזרה לגז הסל"ד כבר צנח.

תיבה ידנית מאפשרת לוודא שאתה בדיוק בטווח הרצוי, ואם לא - גז ביניים בזמן הורדת ההילוך יפתור את העניין.

אבל יכול להיות שאני מפספס משהו. כאמור, אני לא נוהג בצורה ספורטיבית על רכבים אוטומטיים והנסיון שלי ברכיבה ספורטיבית מסתכם באופנועים ידניים, שם השליטה בסל"ד חיונית.

 

Sent from my MI MAX using Tapatalk

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא כולם נוהגים במצב טיפטרוניק, בלי קשר שגם תיבות רבות לא משתפות פעולה כמו שצריך במצב הזה(להלן רכבם צרפתיים למינהם)

 

אבל כן, אור כבר ענה על השאלה. כניראה שהמנוע פשוט לא חזק מספיק ביחס למשקל, או שרצועת הכוח צרה מאוד מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע לא חלש, והרכב גם לא שוקל כלכך הרבה (1255 קג). כמו שניקו כתב, פשוט צריך לדעת להיות בהילוך הנכון ולהשאר ברצועת הכוח, וכך לא יהיה חסר כוח (הכל יחסי, כן?). וכן, אפילו במאזדה 3 דור ראשון זה אפשרי.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תיתן לתיבה להחליט מתי היא מורידה הילוך, תמצא את עצמך נכנס לפניה בתוך רצועת הכח (כי הורדת הילוך) אבל עד החזרה לגז הסל"ד כבר צנח.

אבל זו בדיוק הנקודה: במוד ידני (ויש כזה כמעט בכל רכב אוטומטי מודרני) אתה לא נותן לגיר להחליט מתי להוריד הילוך, אלא אתה מחליט. אתה שולט בדיוק באיזה הילוך תיכנס לפניה וההבדל היחיד בין זה לבין ידני הוא מהירות העברת ההילוך ודוושה נוספת. מהרגע שלחצת על הפלאפ או הזזת את הידית אז הגיר מוריד הילוך. אז השליטה בהורדת ההילוך היא לגמרי שלך, ידני או אוטומט, לא משנה. הדבר היחיד שמשנה זה מהירות ההורדה ולדיון הזה היא לא קריטית, כי בכל מקרה מורידים הילוך לפני הפניה ולא בפניה עצמה. מה גם שצריך להיות נהג מאוד מיומן כדי להעביר הילוכים יותר מהר מגיר פלנטרי.

 

לא כולם נוהגים במצב טיפטרוניק, בלי קשר שגם תיבות רבות לא משתפות פעולה כמו שצריך במצב הזה(להלן רכבם צרפתיים למינהם)

ועל כן כתבתי שתפקוד גיר במצב ספורט ישנה למי שנוהג במוד אוטומטי. אותי אישית, ברכב יחסית עממי זה משעמם (כמו שזה ישעמם אותי בג'ולייטה למשל, יחסית לידני/טיפטרוניק). לא מצליח לדמיין מצב שיש לי פלאפים מאחורי ההגה ואני מתגרזן במצב אוטומט. חטא כל החטאים :)

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאפשר לכול דבר להתרגל, אבל יש רכבים שהטיפטרוניק שם ממש לא נעים לנהיגה(מאחר ומסרב להוריד הילוכים)

 

לא יודע איך זה במאזדה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאפשר לכול דבר להתרגל, אבל יש רכבים שהטיפטרוניק שם ממש לא נעים לנהיגה(מאחר ומסרב להוריד הילוכים)

 

לא יודע איך זה במאזדה

לא צריך להיות במצב מיוחד במאזדה בשביל היכולת להוריד או להעלות הילוכים עם הידיות מאחורי ההגה, זה עובד גם באוטומט מלא, למרות שמצב "ידני" נפרד קיים.

ולא נתקלתי בסירוב להורדת הילוכים אלא אם כן אני מנסה להוריד להילוך ראשון ב-60-70 קמ"ש

עריכה אחרונה על ידי HeroE
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסוגל להבין איך אתם יכולים לקרוא למרווח - "בסדר".

אני 1.75 ומאחורי תנוחת הנהיגה שלי (שתי ידיים מגיעות להגה בלי להרים את השכמות מהכסא) הברכיים שלי נוגעות בכסא הנהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסוגל להבין איך אתם יכולים לקרוא למרווח - "בסדר".

אני 1.75 ומאחורי תנוחת הנהיגה שלי (שתי ידיים מגיעות להגה בלי להרים את השכמות מהכסא) הברכיים שלי נוגעות בכסא הנהג.

אני 1.80 וזה לא קרה ... O.O

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסוגל להבין איך אתם יכולים לקרוא למרווח - "בסדר".

אני 1.75 ומאחורי תנוחת הנהיגה שלי (שתי ידיים מגיעות להגה בלי להרים את השכמות מהכסא) הברכיים שלי נוגעות בכסא הנהג.

אתה כנראה יושב "בשכיבה" יותר ממני, כי אני בול בגובה שלך וזה לא קורה לי.

במקרה שלך זה בהחלט צפוף וחתיכת דיל ברייקר.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכול לשבת יותר מדי בשכיבה אם אני מחזיק את ההגה ב 10:2 מבלי להרים את השכמות. בכל אופן, אני לא היחיד, גם בת זוגי אמרה שזה צפוף מאוד. מוזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי: אמנם לא נהגתי ב2.0 אבל ב1.5 (המאובזרת ביותר, לא הליסינג) ביליתי קרוב ל70 שעות נהיגה מכל הסוגים.

קודם כל אני 1.82 ובהחלט היה לי צפוף. אולי זה כי התרגלתי למונדאו. לא יודע.

בנוסף קצת הופתעתי מהתרשמות הרבה של הסוקר יניב. למרות שבכל הנוגע למנוע כאמור איני יכול להביע דעה מבחינת העיצוב ואיבזור הפנים- גם אם היא הטובה בקטגוריה ממש לא הייתי מגדיר זאת נטולת מתחרים, יותר נחמדה אולי מהלנסר, אבל ממש לא מעיפה את הגג ובודאי לא 'חצי פרימיום', אפילו כאחד שמתנייד ביומיום ברכב מ2008 ונוטה להתרשם עמוקות מג'אדג'טים וצגים (חולשה שלי..) לא היה לי 'וואו' שנכנסתי.

זה השנקל שלי..

מסקנה אפשרית: המונדאו 2008 שלי מרשימה יותר מקאיין S טורבו... אופציה נוספת: אני פחות מפרגן ממנו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכול לשבת יותר מדי בשכיבה אם אני מחזיק את ההגה ב 10:2 מבלי להרים את השכמות. בכל אופן, אני לא היחיד, גם בת זוגי אמרה שזה צפוף מאוד. מוזר.

זו לאו דווקא הדרך הכי נכונה לבדוק את המרחק, שכן לצורך ההמחשה: עם מרפקים נעולים אני יכול להצמיד את השכמות ולהחזיק את ההגה ב2/10, בזמן שהכסא משוך יותר מדי לאחור.

בדיקה יעילה יותר: האם אתה יכול להשעין את פרק כף היד על ראש ההגה כך שהיד 'נופלת' קדימה, מבלי להשען קדימה?

חיפשתי תמונה להמחשה:

1038148d1358097618-things-they-don-t-teach-you-indian-driving-school-steering-how-far.jpg

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי: אמנם לא נהגתי ב2.0 אבל ב1.5 (המאובזרת ביותר, לא הליסינג) ביליתי קרוב ל70 שעות נהיגה מכל הסוגים.

קודם כל אני 1.82 ובהחלט היה לי צפוף. אולי זה כי התרגלתי למונדאו. לא יודע.

בנוסף קצת הופתעתי מהתרשמות הרבה של הסוקר יניב. למרות שבכל הנוגע למנוע כאמור איני יכול להביע דעה מבחינת העיצוב ואיבזור הפנים- גם אם היא הטובה בקטגוריה ממש לא הייתי מגדיר זאת נטולת מתחרים, יותר נחמדה אולי מהלנסר, אבל ממש לא מעיפה את הגג ובודאי לא 'חצי פרימיום', אפילו כאחד שמתנייד ביומיום ברכב מ2008 ונוטה להתרשם עמוקות מג'אדג'טים וצגים (חולשה שלי..) לא היה לי 'וואו' שנכנסתי.

זה השנקל שלי..

מסקנה אפשרית: המונדאו 2008 שלי מרשימה יותר מקאיין S טורבו... אופציה נוספת: אני פחות מפרגן ממנו...

 

אז לא נסעת ב 2 ליטר אלא ב 1.5.

והיא לא הייתה פרמיום כי אין פרמיום 1.5.

אז בעצם, עפ"י מה אתה בכלל משווה/שופט/קובע, שלא להגיד מלגלג?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.קודם כל תודה לסוקר. אתה יודע לכתוב מצויין! נהנתי מאוד מהקריאה! כמו''כ ניכרת גם ההשקעה שלך.

2.אף אחד לא מלגלג. הבעתי את התרשמותי האישית,מתנצל אם כך משתמע (אם הכוונה לפקפוק מהתרשמותו הנלהבת של בעל הקאיין טורבו.. אז..עדיין שתי האופציות בעינם עומדות. לא מזלזל אבל זאת פשוט עובדה. אין מה להשוות. ובוודאי שאין מה לצאת מקאיין ולהתפעל ממאזדה 3)

3.לא נהגתי במנוע 2.0 ולכן לא הבעתי את דעתי בחלקים שנוגעים לחוויית הנהיגה וזמינות הכוח.

4.הגרסה שבה נסעתי נקנתה בתחילת 2016 ובהחלט הכילה את כל התוספות האפשריות (החבר- בעל הרכב הוסיף והוסיף, והזמין, וחיכה..)וגם נראתה בדיוק אותו דבר כמו התמונות כולל צבע פנים וסוג הדיפון, לכן הבעתי את דעתי גם על העיצוב והאיבזור הפנימי. וכמובן שהעיצוב החיצוני והמרווח לא משתנה בין התתי-דגם ולכן יש באפשרותי להביע דעה בדיוק אותו דבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...