Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנתיים ו40K עם גטס - כמה זה עולה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2949 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
הוצאת 12,000 על דיטיילינג ונקיונות?

לא, אולי 6000 כולל הצביעה, ה500 שח מדבר על ה10 חודשים האחרונים בערך

פורסם

אז בעצם,

קנית רכב בן 10 (היום 12) ב9,000

הוצאת עוד 6,000 על דייטלינג (אני מניח שהרוב היה על הצביעה)

השקעת עוד כ8,000 על אחזקה (לראורך 40,000 קמ)

בגלל שהרכב לא חסכוני התקנת מערכת גפמ בעלות נוספת של 5,500

על כך אני מניח שצריך להוסיף עוד כ3,000 שח לשנה ביטוח (חובה+מקיף)

 

משמע, השקעת על הרכב קרוב ל35,000 ש"ח בשנתיים האחרונות

ומבחינת נתונים (200,000+ קמ) ושנה הרכב שווה בערך 4,000-6,000

ז"א הוצאה סופית של כ29,000 לפי עלויות של דלק/גז.

 

אני לא חושב שזה מאוד משתלם ביחס לרכב מיני בן 2-3 בעלות של 40,00 עם צריכת דלק טובה בהרבה גם אחרי שנחשב את ירידת הערך ואת עלויות ההחזקה

(לרבות ביטוח וטיפולים)

פורסם (נערך)
אז בעצם,

קנית רכב בן 10 (היום 12) ב9,000

הוצאת עוד 6,000 על דייטלינג (אני מניח שהרוב היה על הצביעה)

השקעת עוד כ8,000 על אחזקה (לראורך 40,000 קמ)

בגלל שהרכב לא חסכוני התקנת מערכת גפמ בעלות נוספת של 5,500

על כך אני מניח שצריך להוסיף עוד כ3,000 שח לשנה ביטוח (חובה+מקיף)

 

משמע, השקעת על הרכב קרוב ל35,000 ש"ח בשנתיים האחרונות

ומבחינת נתונים (200,000+ קמ) ושנה הרכב שווה בערך 4,000-6,000

ז"א הוצאה סופית של כ29,000 לפי עלויות של דלק/גז.

 

אני לא חושב שזה מאוד משתלם ביחס לרכב מיני בן 2-3 בעלות של 40,00 עם צריכת דלק טובה בהרבה גם אחרי שנחשב את ירידת הערך ואת עלויות ההחזקה

(לרבות ביטוח וטיפולים)

 

א. הרכב חסכוני , הגפמ הותקן בגלל נסועה שנתית גדולה (23-25k) השקעה שמחזירה את עצמה תוך מספר חודשים

ב. הגפמ מעלה את ערך הרכב, כנל לגבי הצביעה ותוספות נוספות, ערך שוק לא באמת מעניין אותי כי ההשקעה אינה על מנת למכור אלא כדי להינות ממה שיש לי, לפני הגפמ הרכב קיבל הצעות מכירה ב12 אלף שקל.

ג. עלות דלק 13 אלף שקל

ד. אני לא אקנה רכב מיני ואם כבר סופר מיני, שב40 אלף תשיג אחד כזה בן 6-7 ולא 2-3 , הביטוח יעלה אותו דבר ואף יותר, טיפולים יהיו בכל אופן ואולי יתקזזו ל50-60 אחוז ככה שהטיעון שלך מופרך מיידית, על רכב בן שנתיים שלוש ההוצאות היו מגיעות לפי 2 או 3.

 

ואני שוב לא מבין את החישובי "השקעה" כשזה מגיע לטיפולים, לגבי דיטיילינג ונראות ניחא.

אז כתה מחזיק את הרכב שלך עד שהוא מתפגר בלי לטפל בו כי לא שווה לך לפתוח את הארנק?

לפני כן הייתה לי אקסנט שרכשתי ב4000 שקל, נהנתי ממנה שנתיים, הוצאתי פה 250 על רמקולים, פה 200 על רדיו דיסק.. רדיאטור שהלך פעמיים זה 400 כל פעם, עוד טיפול פה טיפול שם.. מאמין שבשנתיים טיפלתי ב5000 שקל ברכב הזה, בסוף הוא גם נמכר עם טסט ותיקון מזגן ב2700 שקל, אז מה תגיד? שאני פראייר? לא.. ככה עולה להחזיק רכב, תעשה לעצמך יומן ותגלה.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
פורסם
אז בעצם,

קנית רכב בן 10 (היום 12) ב9,000

הוצאת עוד 6,000 על דייטלינג (אני מניח שהרוב היה על הצביעה)

השקעת עוד כ8,000 על אחזקה (לראורך 40,000 קמ)

בגלל שהרכב לא חסכוני התקנת מערכת גפמ בעלות נוספת של 5,500

על כך אני מניח שצריך להוסיף עוד כ3,000 שח לשנה ביטוח (חובה+מקיף)

 

משמע, השקעת על הרכב קרוב ל35,000 ש"ח בשנתיים האחרונות

ומבחינת נתונים (200,000+ קמ) ושנה הרכב שווה בערך 4,000-6,000

ז"א הוצאה סופית של כ29,000 לפי עלויות של דלק/גז.

 

אני לא חושב שזה מאוד משתלם ביחס לרכב מיני בן 2-3 בעלות של 40,00 עם צריכת דלק טובה בהרבה גם אחרי שנחשב את ירידת הערך ואת עלויות ההחזקה

(לרבות ביטוח וטיפולים)

 

לגבי 6000 ש"ח על דייטלינג, אלי יודע על מה ולא אנחנו.

8000 ש"ח על רכב משומש, כנראה גם ברכב קצת יותר חדש הוא היה צריך לשלם. בכל הזמן הרכב מתבלא. אז אולי היה חוסך כמה אלפים, אבל בטוח לא בחצי מעלות.

5500 ש"ח זו מערכת שמחזירה את ערך הכסף בגלל כמות הנסיעות. אם הרכב היה גם חדש, התשלום עבור כל קילומטר לא היה שונה מהותית בין גטס עם מערכת גז (2.7 אם זכור לי נכון לכל ליטר גז, גם הדיזל לא תמצא מחיר כזה על כל קילומטר).

אין מה לעשות, רכב הוא סוג של מותרות. כי הוצאות הרכב הן לא קלות, ומצד שני אפשר להשתמש בתחבורה ציבורית הוא נוחה שיש לנו.

פורסם
אז בעצם,

קנית רכב בן 10 (היום 12) ב9,000

הוצאת עוד 6,000 על דייטלינג (אני מניח שהרוב היה על הצביעה)

השקעת עוד כ8,000 על אחזקה (לראורך 40,000 קמ)

בגלל שהרכב לא חסכוני התקנת מערכת גפמ בעלות נוספת של 5,500

על כך אני מניח שצריך להוסיף עוד כ3,000 שח לשנה ביטוח (חובה+מקיף)

 

משמע, השקעת על הרכב קרוב ל35,000 ש"ח בשנתיים האחרונות

ומבחינת נתונים (200,000+ קמ) ושנה הרכב שווה בערך 4,000-6,000

ז"א הוצאה סופית של כ29,000 לפי עלויות של דלק/גז.

 

אני לא חושב שזה מאוד משתלם ביחס לרכב מיני בן 2-3 בעלות של 40,00 עם צריכת דלק טובה בהרבה גם אחרי שנחשב את ירידת הערך ואת עלויות ההחזקה

(לרבות ביטוח וטיפולים)

מי אתה שתיכנס לאנשים לכיס ותקבע מה שווה או לא שווה? אתה מודע לעניין שכל רכב שהוא בין אם חדש או יד שנייה לא מניב לך רווחים אלא רק הוצאות והפסדים? אם מדובר ברכב חדש, יש תחזוקה שנתית שוטפת וגם ירידת ערך מטורפת משנה לשנה. אם מדובר ברכב יד שנייה, נדרש יישור קו מקיף, במיוחד אם אין היסטוריית טיפולים, כמו גם תחזוקה מונעת. אין רכב שעבר ידיים שמעבר לתחזוקה שוטפת של שמנים ופילטרים לא זקוק גם להחלפת חלקים מתבלים, אמין ככל שיהיה, אלא אם כן אתה מזניח את הרכב "והעיקר שייסע".

לגבי דיטיילנג ותוספות כמו מערכות סאונד ומולטימדיה אלו מותרות ודברים שבדכ היו מושקעים בכל רכב חדש או ישן של בעלים שאוהב להשקיע ברכבו מעבר, כתחביב. קח בחשבון שיש אנשים שלרכב יש משמעות סנטימנטלית עבורם ולא הכול עניין כלכלי.

 

Sent from my Pixel XL using Tapatalk

פורסם

למה את תוקף,אלי לא צריך סנגור חינמי.

הבחור רק הביא את דעתו על הוצאות של אלי.

גם אני חושב שכל הוצאות שאלי הוציא עד עכשיו אפשר בקלות להביא רכב סופר מיני דיזל או i20 או ריו ידנית עם מנוע 1250 סמ"ק.

שיעשה בסביבות ה1:18 עם נהיגה חסכונית.

 

הבחירה של אלי היא מעניינת אבל אני מאמין שאם כל הטיפולים היו צריכים לעבור דרך מוסכים הוא רוב הסיכויים היה קונה רכב חדש יותר.

בקיצור מזל שיש את הכנופייה שבאמת עוזרת להוריד את הנטל של אחזקת הרכב.

 

יש פה דיל משתלם למי שחקנה ממנו בעתיד במידה והוא ישמור טוב על הרכב.

פורסם
למה את תוקף,אלי לא צריך סנגור חינמי.

הבחור רק הביא את דעתו על הוצאות של אלי.

גם אני חושב שכל הוצאות שאלי הוציא עד עכשיו אפשר בקלות להביא רכב סופר מיני דיזל או i20 או ריו ידנית עם מנוע 1250 סמ"ק.

שיעשה בסביבות ה1:18 עם נהיגה חסכונית.

 

הבחירה של אלי היא מעניינת אבל אני מאמין שאם כל הטיפולים היו צריכים לעבור דרך מוסכים הוא רוב הסיכויים היה קונה רכב חדש יותר.

בקיצור מזל שיש את הכנופייה שבאמת עוזרת להוריד את הנטל של אחזקת הרכב.

 

יש פה דיל משתלם למי שחקנה ממנו בעתיד במידה והוא ישמור טוב על הרכב.

אתה כזה קשקשן שזה מדהים. אתה ומרק השני כל שרשור מגיעים, משביתים שמחות ומבקרים ללא הפסקה. ממה זה נובע? שעמום טוטאלי, תחביב מעוות? מת לדעת.

 

Sent from my Pixel XL using Tapatalk

פורסם

למה אתה נעלב בשם אחרים,לא ידעתי שאחזקת יודנאי גטס מחייבת נאמנות.

אמרתי גם אז(בתמונת טיול חברה שעשיתם).

ביום שתראה אותי זורק 35 אלף בשנה על אחזקת פיאט פנדה (ולא בגלל תקלות) אתה מוזמן להגיד בשרשור שאפתח.

"אחי הרכב שלך לא שווה את זה" לא עדיף לקנות סופר מיני או מיני חדשה יותר במקום לזרוק 35 אלף שקל על:צביעה,הסבה לגז וכדומה.

אל תעלב בשם אחרים עוד ביום האישה.

פורסם

דבר ראשון,

סליחה אם נעלבת או נפגעת.

 

אבל, בחישוב "מתמטי קר"

חישוב שאולי לא תואם רכבי נישה או רכבים מיוחדים, אבל ביחס לגטס הוא מתאים.

 

רכב הוא לא השקעה כלכלית, נכון.

אבל גם הוצאה כלכלית נדרשת אפשר לבצע בצורה מושכלת.

 

נחזור לחישוב,

רכב מיני בן 3 עולה כ30,000 ש"ח ומאבד בשנתיים כ 12,000 נוספים (רכב מיני בן 5 במצב השוק ימכר בכ15,00-20,000 שקל.

רכב בן שלוש לרוב ידרש רק לטיפולים שוטפים בעלות זניחה של עד 1,000 לשנה

אם נוסיף למשוואה גם סט צמיגים ומצבר נגיע לכ3,500 ש"ח. חיסכון של כ4,500 ש"ח

 

ביטוח של רכב מיני עם מחירון גבוהה משמעותית מהגטס אבל עם אבזור בטיחות עדיף (ABS,ESP כ6 כריות אוויר) אשר מוזיל את ביטוח החובה.

 

רכב בן שלוש לא ידרש לצבע מלא חסכון נוסף של כ5,000 ש"ח.

 

רכב מיני כזה צורך באופן ממוצע כ17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (רכב מיני 1.0 ליטר ידני)

לכן 40,000 ק"מ ידרשו כ2,300 ליטר בעלות של כ14,000 ש"ח (במחיר ממוצע של כ6 ש"ח לליטר עם עיגול קל כלפי מעלה)

 

אם נחשב צריכה בגטס של 14 ק"מ לליטר לפני ההתקנה (לצורך החישוב 25,000) כ11,000 ש"ח

וצריכה של 12 ק"מ לליטר גז (לאורך ה15,000 הנוספים) כ3,250 ש"ח

 

נוסיף לזה את עלות המערכת 5,500

 

בסה"כ, אם נחשב את ההפרשים בטסטים כ300 ש"ח ועוד כ12,000 ירידת ערך נגיע להוצאות יתרות ברכב החדש של כ12,500 (אליהן יש להוסיף את עלות הביטוח הדלק והטסט)

ובגטס העלויות הנוספת הינם כ 4,500 הפרשי טיפולים, כ5,000 על הצביעה, ועוד כ5,500 על מערכת הגפ"מ.

פער של כ2,500 לטובת הרכב החדש.

 

כמובן שאפשר להגיד שגם ברכב חדש אפשר שתהיינה תקלות יקרות אבל מצד שני, רכב בן 12 עם 200,000+ ק"מ לרוב יסבול מיותר תקלות, אפילו כאלו שנובעות מבלאי סביר.

 

(לגבי הוויכוח רכב מיני או סופר מיני, אני לא חושב שהגטס למעט תא המטען נהנת מיתרון משמעותי, הן בנוחות והן בדינמיות לעומת רכב מיני)

 

כמובן שמדובר בחישוב תאורטי והיפותטי, אבל- עדיין חשוב להבין שאם רוצים להחזיק רכב "מושלם" גם ויזואלית וגם מכנית אולי יותר ישתלם לרכוש רכב חדש יותר כך שהפרשי ההוצאות יתקזזו עם עלות הרכישה/ירידת הערך.

פורסם (נערך)

הנחות היסוד שלך שגויות.

לדעתי אולי c1 זה הרכב היחיד שיעלה לך סכום כזה בן שנתיים, וגם אז, צריכת הדלק תהיה 1 ל16 ולא ל18.

לקחת כל דבר והגזמת אותו כרצונך

הצביעה עלתה 3000 שח

התא מטען ברכב מיני קטן משמעותית מהתא מטען בגטס, ראה את ההודעה הראשונה ותבין כמה ציוד אני מחזיק בו.

אם כבר אשתרגד לרכב עם בגאז גדול יותר, ולא קטן יותר. כך שכל הדברים שאמרת בטלים.

בנוסף, אבזור בטיחות ברכב מיני ידני תמיד יהיה נחות מהדגם המאובזר לאותו רכה .

קח , פינקתי אותך בבדיקה על חשבוני ביד 2 מה מחירונים של רכבי מיני בני 3 , ושוב אחזור על זה, שכל יסוד ההנחה שלך שגוי, מאחר ואין לי צורך ברכב מיני אלא אפילו ברכב גדול יותר

מחירים.png

עריכה אחרונה על ידי EliC25
פורסם
למה אתה נעלב בשם אחרים,לא ידעתי שאחזקת יודנאי גטס מחייבת נאמנות.

אמרתי גם אז(בתמונת טיול חברה שעשיתם).

ביום שתראה אותי זורק 35 אלף בשנה על אחזקת פיאט פנדה (ולא בגלל תקלות) אתה מוזמן להגיד בשרשור שאפתח.

"אחי הרכב שלך לא שווה את זה" לא עדיף לקנות סופר מיני או מיני חדשה יותר במקום לזרוק 35 אלף שקל על:צביעה,הסבה לגז וכדומה.

אל תעלב בשם אחרים עוד ביום האישה.

אתה ממשיך לקשקש בקומקום בלי להקשיב. הוא לא מחפש למכור את הרכב ולהרוויח עליו. הרכב ממשיך איתו עוד שנים ארוכות כך שכל השקעה היא לטווח ארוך. לא כולם אוהבים לנהוג על פח אשפה על גלגלים כמו הפנדה שלך, אז יש כאלו שצביעה עושה להם טוב, אולי איזו מערכת סאונד, או כל שדרוג שמשמח את הנהג. כשאתה מגיע רק כדי לדחוף את העקיצות שלך, דעתך לא רצויה, כך שתימנע מלהשמיע אותה. תישאר עם הגרוטאה שלך ותשמח בחלקך, אל תקלקל לאחרים. תודה.

 

Sent from my Pixel XL using Tapatalk

פורסם (נערך)

חד חלק תבדוק איבדת את הצפון מציע לך לקחת רסקיו.

רק שתראה עד כמה אני גבר.

כן אני נוסע על פחנוע עם ציוני ריסוק יחסית טובים 4/5(אן אני לא טועה).

עם תא מטען יחסית גדול לרכבי מיני פלוס מנוע שמקבל מומנט מירבי ב3000 סל"ד אז הוא לא כזה גרוטאה .

אבל עזוב אני לא נעלב מרכב לא נשאר נאמן למותג אלא ליעילות ואמינות.

איש קטן שכמוך.

ביום שתראה אותי קונה פיאט פנדה שנת 2003 ועושה את כל מה שאלי עשה אתה מוזמן להטיח בי את כל שרשמו לגביו בחסכון ברכישת רכב חדש יותר.

 

נ.ב

אלי נעלבתי שלא הכנסת פיאט פנדה בחיפש הYAD 2:-D

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
פורסם

אתה לא צריך להיעלב בגלל רכב, אלא בגלל העובדה שאתה איש מסכן שנע בין שרשורים ומתנשא על אחרים כאילו אתה מינימום מומחה מוטורי, ומגיע מכך לפורקן. תמצא חיים. אולי צריך לגזור לך את התלתלים ואז תפסיק להרגיש כמו שמשון הגיבור.

 

Sent from my Pixel XL using Tapatalk


×
×
  • תוכן חדש...