Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאן כולם ממהרים?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 2606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

bigmik, בארץ בכלל יש תופעה של אי שמירת מרחק. גם אלה ששומרים מרחק, הם לא באמת שומרים. מרחק של 2 שניות במהירות 100קמ"ש, זה מרווח שניראה כמו של סמי טריילר + אוטובוס. אנשים שומרים מרחקים של 0.5 שניה ופחות.

מרחק זה דבר מאוד חשוב - זה זמן ומרחק התגובה. מי ששומר פחות מרחק, הסיכוי שלו להגיב בזמן הרבה יותר קטן. גם נהגים מחו"ל שביקרו בארץ טוענים שפה לא שומרים מרחק הגיוני. אני ממליץ לא לצמצם רווחים שאנשים שומרים גם בפקק.

אם מישהו נוסע לאט ושומר מרווח, זה לא אומר שהוא רדום.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 235
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

צביפר - אתה יודע מתי המובילאיי שלי מצפצף? כאשר אני שומר רווח ומישהו, ועוד מישהו, נדחפים.

 

השבוע ציטטתי בשרשור אחר משהו שאשתי לימדה אותי לפני הרבה שנים: "בכביש תהיה זונה - תן לכולם להכנס". אז אני מקיים זאת, אבל גם לי יש גבול. זה בדרך כלל הבן-זונה שמנסה להדחף בראש הטור כאשר אני המתנתי בתור 5 רמזורים. כשאני מזהה אחד כזה (כמובן במהירות אפס של פקק) אני נדבק לפגוש של מי שלפני, ונהנה כאשר אני רואה במראה עוד כמה שמצמצמים רווחים.

 

מי שמוציא אותי מדעתי הם כל אותם נהגים שלא מתכננים את הפניה, נוסעים בנתיב השמאלי (למשל ב-22, בין ידין לפז) - ובשניה האחרונה חותכים שלושה נתיבים ונכנסים באיזה רווח מצומצם בין משאיות כאשר הם חוצים אי מצוייר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמירת מרחק בעיני נכונה לכל מהירות!

מקרה המזדנבים,מזמן אני נותן להם להיכנס.

אן לי שום כוונה ללמד או להיצמד בכוונה .

שיבושם להם,אינני מתעצבן אפילו.

נהפוך הוא,כנסו בבקשה...אולי בצומת הבאה

יתנו להשתלב בתנועה לרכב אחר.

מעשה טוב אחד שלך,מוביל למעשה טוב אצל אחר.

עריכה אחרונה על ידי bigmik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במהירות של פקק, כאשר אתה ערני, מספיק מרחק קצר. מרווח של יותר מ-2 מ' יזמין נדחפים שפשוט יכניסו את הפינה של הרכב כטריז בינך לבין מי שלפניך, וכמובן גם יחסלו לך את שמירת המרחק, כך שלא תרויח דבר. כמובן שהסגירה צריכה להיות חכמה, כך שהנדחף יתקע לצידך, עם מרווח מספיק כדי שלא ידפוק אותך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שצריך להתחיל בנוכחות מוגברת של שוטרים במקומות מועדים לפורענות.

 

למשל יש צומת אחת במסגר בת"א שתמיד נחסמת בגלל אנשים שנדחפים פנימה. פעמיים הייתי שם בתור נוסע וזה פשוט מדהים. זה אשכרה אנשים שלא רוצים לעמוד עוד חצי דקה ברמזור ומעדיפים לחסום כביש של שני נתיבים. בד"כ גם מפספסים את הרמזור פעם או פעמיים עד שיש מספיק רווח, ואז צריכים ממש לחרוג מתחומי הצומת כדי לעקוף ולחזור לישר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SPERIAL לא אכפת לי שיכנסו ואן לי סבלנות להיות דרוך ונצור כל הזמן,

(זה עושה אותי עצבני ודרוך ללא סיבה) שיכנסו .

העיקר שאני רואה את הצמיגים של הרכב שלפני ולא רק את תא המטען שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sperial, גם לי יש מובילאיי ובכל זאת אני שומר רווח. אגב, אם הרכב נוסע מהר יותר ומתרחק, אז המובילאיי לא מצפצף גם במרחק של 0.4 שניה (אצלי לפחות).

 

גם לי לא אכפת שיכנסו. עדיף מאשר שמישהו ינסה להכנס בצורה כוחנית ולגרום לתאונה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

bigmik, בארץ בכלל יש תופעה של אי שמירת מרחק. גם אלה ששומרים מרחק, הם לא באמת שומרים. מרחק של 2 שניות במהירות 100קמ"ש, זה מרווח שניראה כמו של סמי טריילר + אוטובוס. אנשים שומרים מרחקים של 0.5 שניה ופחות.

מרחק זה דבר מאוד חשוב - זה זמן ומרחק התגובה. מי ששומר פחות מרחק, הסיכוי שלו להגיב בזמן הרבה יותר קטן.[...]אני ממליץ לא לצמצם רווחים שאנשים שומרים גם בפקק.

 

או! סופסוף!

 

אגב, המרווחים שאנשים משאירים בין רכבים (הנמדדים בשניות) דווקא גדלים על העליה במהירות. אבל עדיין ברוב הזמן, רוב האנשים לא שומרים מספיק רווח, גם אם הוא לא נצמדים לזה שלפניהם.

 

במהירות של פקק, כאשר אתה ערני, מספיק מרחק קצר. מרווח של יותר מ-2 מ' יזמין נדחפים שפשוט יכניסו את הפינה של הרכב כטריז בינך לבין מי שלפניך, וכמובן גם יחסלו לך את שמירת המרחק, כך שלא תרויח דבר. כמובן שהסגירה צריכה להיות חכמה, כך שהנדחף יתקע לצידך, עם מרווח מספיק כדי שלא ידפוק אותך.

 

תלוי כמה קצר. דווקא במהירות אטית, הרכב עובר במהלך זמן התגובה מרחק גדול יותר ממרחק הבלימה עצמו, ולכן יש חשיבות גדולה יותר לשמירת רווח. מה גם שאתה מתאר נסיבות שבהן ייתכן והרכב מאחור יכול להיות קצת קרוב מדי והפתרון הנדרש - הגדלה נוספת של הרווח.

 

ובכל אופן, בעומסי תנועה הדבר הטוב ביותר הוא לשמור רווח עצום שייאפשר לך להמשיך להזדחל ללא עצירה לאורך כל העומס. פה ושם נהגים נדחפים, אבל בסך הכל הנהגים שמאחוריך יודו לך, והסכנה לפגוש שלך תקטן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משהו מאוד עמוק וטבוע שעבר מנהג לנהג, וצריך טרור אלים כדי לשנות את זה. אני תמיד חושב על זה כשאני נכנס למעלית ורואה אנשים שלוחצים על הכפתור סגירת הדלת, למרות שאני רואה שהיא תמיד נסגרת מעצמה. דומה לרפלקס הזה שמופעל של להאיץ בזיהוי וינקר לצד שלך. אוטומטיזם מטומטם. נתקלתי בזה מיד כשהתחלתי לנהוג. לא הבנתי מה זה הדבר הזה. היום אני רגיל לזה. אתה פונה ימינה לכביש, אתה לא מספיק עוד לסיים את הפניה, כבר בקטע שהתפנה לך משמאל מישהו מתחיל לעקוף אותך עם פול גז, לא משנה שהוא מגיע בינתיים ל-80 קמ"ש, כשמותר כאן רק 50. אכיפה אין. את המדינה זה לא מעניין. נהגים שנכנסים לג'ונג'ל הזה מאמצים אותו בדרך כלל. אי אפשר לשנות את ההרגלים האידיוטיים האלה שטבועים בנהגים. נהג בהמתי מצד אחד יגנוב זכויות קדימה בלי סוף ומצד שני יעמוד על זכות הקדימה שלו עד המוות, כולל בהאצה, בצפירות, ומה לא. כדי לשנות את זה צריך מערכת חקיקה ואכיפה כשהשורה התחתונה היא שנהגים צריכים לנהוג לפי הכללים כמו בשיעורי נהיגה ועל כל סטיה תהיה לשוטר סמכות להוציא את הנהג מהרכב, לאזוק אותו מידית ולשלוח למעצר. עם טפטופי אכיפה לא תשיג כלום. היום מבחינתי אין אכיפה בכלל. אני יכול לנסוע ממטולה עד אילת, לשרוף אדומים, לא לתת זכויות קדימה ולעשות כל מה שרק אפשר, ובלבד שאני אדע להאט ליד מצלמת מהירות - בלי לקבל שום דוח. אני אהיה נהג לתפארת מבחינת המדינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, צביפר, ביגמיק - אילו לא היינו בישראל גם אני הייתי נוהג כמותכם תמיד. למעשה אני נוהג כך, כל עוד איני מגיע למצב שבו אם לא אלחם לא אגיע למחוז חפצי. יש צמתים שבהם בקביעות יש מי שעוקף את הפקק, ומי שממתין בתור ומשאיר מרווח משמעתי פשוט לא מתקדם, או שמתקדם לאט מאוד. במקומות בהם אין נדחפים אני שומר מרווחים גדולים מאד, אבל, מה לעשות, צריך להגיע לעבודה בזמן - יש לקוחות שממתינים לי. הזמן של אחרים לא יותר חשוב מהזמן שלי, ולכן, אם לא מאפשרים לי להתקדם בקצב סביר אלא דוחקים אותי לאחור אני אלחם על מקומי.

 

וחוץ מזה, כתבתי קודם: מי שנדחף נמצא קרוב לפניך, והופ - אין שמירת מרחק.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלא לדבר על אלו שלא שומרים רווח. הרי הקרון האחרון ברכבת לא באמת מגיע מאוחר יותר מהקרון שלפניו.

 

אני אפילו לא חושב שזה עניין של חוסר תרבותיות. לדעתי פעולת הנהיגה כל כך אגבית להרבה האנשים (בלי קשר להסחות דעת) שהם פשוט עושים אותה ללא מחשבה.

 

הם רואים שיש רמזור אדום, אבל הם עדיין ממהרים להגיע אליו, פשוט מתוך חוסר מחשבה והרגל, לא מתוך חפזון.

 

אתה מדבר כמו ספר תיאוריה ומנותק מהמציאות. אני בעד לא לרוץ לעבר רמזור, אבל שני קצוות למקל. אתה מאט לפני רמזור, ומיד מתחילים לעקוף ולעמוד לפניך. היית אומר, לא נורא אבל בסופו הם ייאלצו אותך לבלום בלימת חירום. בשביל לנהוג רגוע ורציונלי, לא מספיק שתהיה לבד אחד כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג כך בעיקר כשאני נוהג בוולוו.

לא שווה שמישהו ידפוק לי את האוטו; אני אצטרך לרוץ לחפש חלפים ולבזבז ימי עבודה.

וחוץ מזה, אלא שעוקפים אותי מגיעים על פי רוב יחד איתי לרמזור.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזגזגים השיטתיים בפקקים ואלו שעוקפים תור מכוניות בנתיב שפונה ונדחפים לקראת הפניה - הם סוג של גנבים.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר כמו ספר תיאוריה ומנותק מהמציאות. אני בעד לא לרוץ לעבר רמזור, אבל שני קצוות למקל. אתה מאט לפני רמזור, ומיד מתחילים לעקוף ולעמוד לפניך. היית אומר, לא נורא אבל בסופו הם ייאלצו אותך לבלום בלימת חירום.

 

באמת שני קצוות למקל ואף אחד לא אמר להתחיל להאט קילומטר לפני רמזור, כי ייתכן שתאלץ להתחיל להאט צומת אחד מראש ולעכב אנשים שרוצים לפנות בצומת הקרוב או אפילו לצאת לאיזו כניסה צדדית שנמצאת בין הצמתים.

 

בכל אופן, כשכבר התחלת להאט זמן התגובה שלך קצר הרבה יותר, ואין סיכוי שמישהו יפתיע אותך עד כדי כך. אנחנו בכל זאת נוהגים בישראל, לא בסצ'ואן ולא ברג'סתאן.

 

חן, צביפר, ביגמיק - אילו לא היינו בישראל גם אני הייתי נוהג כמותכם תמיד. למעשה אני נוהג כך, כל עוד איני מגיע למצב שבו אם לא אלחם לא אגיע למחוז חפצי.

 

וחוץ מזה, כתבתי קודם: מי שנדחף נמצא קרוב לפניך, והופ - אין שמירת מרחק.

 

זו כבר משהו שצריך למדוד בשטח. בהחלט ייתכן שבתנאי מהירות אטית, רווח של שתי שניות הוא מספיק קטן כדי למלא את הדרישה שלך למנוע הידחפויות.

 

בכל אופן, כשמישהו מתחיל להידחף זה לא קורה מיד, כך שאפשר לשמור על רווח בגבול הסביר. גם אם ברגע ההידחפות יש ביניכם רק שניה וחצי ולא שתי שניות מלאות - זה לא נורא.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, צביפר, ביגמיק - אילו לא היינו בישראל גם אני הייתי נוהג כמותכם תמיד. למעשה אני נוהג כך, כל עוד איני מגיע למצב שבו אם לא אלחם לא אגיע למחוז חפצי. יש צמתים שבהם בקביעות יש מי שעוקף את הפקק, ומי שממתין בתור ומשאיר מרווח משמעתי פשוט לא מתקדם, או שמתקדם לאט מאוד. במקומות בהם אין נדחפים אני שומר מרווחים גדולים מאד, אבל, מה לעשות, צריך להגיע לעבודה בזמן - יש לקוחות שממתינים לי. הזמן של אחרים לא יותר חשוב מהזמן שלי, ולכן, אם לא מאפשרים לי להתקדם בקצב סביר אלא דוחקים אותי לאחור אני אלחם על מקומי.

 

וחוץ מזה, כתבתי קודם: מי שנדחף נמצא קרוב לפניך, והופ - אין שמירת מרחק.

 

בזמנו כשלא היה כביש בגין עד לשכונת גילה ולא היו שני נתיבים באותה פניה מקוללת ימינה לכיוון העליה לשכונה, היו קבוע מינימום 5 נדחפים שם, לפעמים נתיב שלם של נדחפים. אחרי כמה פעמים כאלה ששרפתי שם מלא עצבים, העדפתי לנסוע דרך צומת פת, כדי לשמור על שפיותי. :evil: כביש בגין עכשיו זה ממש תענוג. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...