Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3481 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כניראה זה לא מספיק COOL.

 

חן צודק, הנקודה בקשר לסיבוב של ההגה - זה באמת לא הגיוני ברכב עירוני קטן. היו לי רכבים עם הרבה סיבובים מנעילה לנעילה, זה די מפריע בעיר, מרגישים כאילו זה אוטובוס וצריך כל הזמן לסובב את ההגה והרבה. רכב שעיקר השימוש שלו בעיר, זה כבר מוגזם.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לעניין הבלמים הקדמיים, כנראה שמדובר בדיסקים לא מאווררים.

 

לעניין ההגה, ישנה טעות בקטלוג, הכולל את ההגה האיטי בכל הדגמים.

 

בדגם הבסיסי יש מסרק רגיל עם 3.9 סבובים בין הנעילות(בפועל זה כנראה פחות יפריע, בגלל קוטר הסיבוב הקיצוני, כך שבסיבובים רגילים ההגה יתנהג כמו הגה של רכב עירוני ממוצע עם 3-3.5 סבובים).

 

בדגם הטורבו וב-GT יש יחס העברה משתנה, עם תגובה נמרצת יותר במהירות נמוכה ומדודה יותר במהירויות גבוהות. להגה זה 3.4 סבובים.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם (נערך)
ועכשיו סיבה הגיונית?

 

ברצינות,התשובה בגוף התגובה,אם פיגו טרחו להתקין 4 דיסקים ברכב משפחתי לפני 15 שנים אז איפה הקידמה?רנו,להפתעתי ביותר מדגם אחד שלה חוזרים אחורה בזמן בכדי לחסוך עלויות?!.

עריכה אחרונה על ידי mikush1
פורסם
ברצינות,התשובה בגוף התגובה,אם פיגו טרחו להתקין 4 דיסקים ברכב משפחתי לפני 15 שנים אז איפה הקידמה?רנו,להפתעתי ביותר מדגם אחד שלה חוזרים אחורה בזמן בכדי לחסוך עלויות?!.

 

גם במכוניות חדשות של PSA יש תופים מאחור - והן בולמות היטב.

 

חוץ מלצטט שוב שוב את העובדה שבפיז'ו הישנה היו דיסקים מאחור, אתה מסוגל להסביר במה דיסקים עדיפים על תופים בסרן האחורי?

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

בלמי תוף יכולים לספק בלימה טובה. החיסרון העיקרי שלהם הוא בעיקר בסילוק חום.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לא מבין מה זה משנה לאדם שבא לרכוש רכב מה סוג הבלמים כל עוד זה עוצר את הרכב באותה יעילות. ברכב שלי שהוא בן 25 יש דיסקים מאחורה, אני לא חושב שהוא בולם בצורה יעילה יותר מרכב חדש עם תופים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

מאחורה זה פחות משנה, מקדימה זה משנה הרבה, רוב הבלימה מקדימה, מכיוון שתופים פחות יעילים בפיזור חום (אם כי אולי עושים אותם היום ממתכות אחרון שיותר יעילות, אני יודע) אז המיקום שלהם מקדימה הוא פחות "טוב"

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

לגבי בלמים אחוריים אני מסכים.

 

לגבי בלמים קידמיים, תעשיית הרכב בערך לפני 40 -50 שנה עברה באופן גורף לבלמי דיסק.

 

כל היצרנים ללא יוצא מן הכלל עברו לבלמי דיסק, כולל באופנועים, קטנועים ואפילו אופניים. בלם דיסק יעיל יותר. מאפשר קירור הרבה יותר טוב וניצול טוב יותר של שטח הרפידה. בבלם תוף כל חומרי החיכוך, אבקה ושבבים נשארים בפנים בתוך התוף, בבלם דיסק הם מתפנים החוצה.

 

 

קשה לי להאמין שיש בלמי תוף קידמיים ברכב מודרני, אולי זו טעות נגררת במפרטים.

 

 

אאמין רק כשאראה במציאות או בתמונה.

 

 

פורסם
אמנם רכב זול, אבל בלמי תוף מאחור? בימינו? קצת מבאס.

 

זו דוגמא לתופעה בה הדיוטות קונים על בסיס ז'רגון פסדאו-טכני, שיוצר תחושה שאיזה רכיב או פיצ'ר הם משמעותיים ומשקפים איכות, כשלמעשה, זה לא נכון.

 

דוגמא טובה, מגה-פיקסל במצלמות. יותר פיקסלים יכול להיות טוב אבל גם יכול להיות רע.

למה?!

מסובך להסביר, אבל קל לשווק יותר כיותר טוב.

 

עוד דוגמא, רזולוציה יותר גבוהה בטלוויזיות או הקביעה ש-LCD טכנולוגיה יותר מתקדמת מפלזמה.

 

ובטח יש עוד הרבה דוגמאות.

 

בסופו של דבר מה שקובע הוא מבחן התוצאה והאם הטכנולוגיה/רכיב/פיצ'ר שנבחר הוא מתאים וטוב או לא. וכמו תמיד, התכנון והיישום יותר חשובים מרכיב כזה או אחר.

 

לסיכום, אין שום בעיה עם בלמי תוף ברכבים. זו לא נחות, זה אחר, עם חסרונות ויתרונות. הדבר היחיד שחשוב זה איך הרכב עוצר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בטווינגו החדשה יש דיסק מקדימה לפי תמונות באינטרנט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

בגירסה הידנית?

כי רק בידנית רשום תוף מקדימה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

 

קשה לי להאמין שיש בלמי תוף קידמיים ברכב מודרני, אולי זו טעות נגררת במפרטים.

 

אאמין רק כשאראה במציאות או בתמונה.

 

אתה מבין למה בכלל פתחתי את השרשור הזה? בעיקר כי נראה לי תמוה שיש גם מלפנים בלמי תוף.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם

בדקתי גם את המידע הטכני של הסמארט פורפור. שם, זה דיסקים מאווררים מלפנים ותוף מאחור. נראה לי הגיוני שזה המצב גם ברנו טווינגו. אבל אין לדעת...

 

56756654.jpg

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם

איפה הבעיה בבלמי תוף!?(נכון שהפיזור חום פחות יעיל)

נכון זה פחות "COOL" אז SO? עושה את העבודה כנדרש וזהו.

רכב מהסוג הזה לא אמור להיות COOL, מדובר ברכב עירוני "יחסית" תקציבי(למרות שיש את בC1 שעולה באיזה 20-30 אחוז פחות), אמור לספק בסך הכל את הסחורה של התניידות מנוקה A לB יעילות בלי פוזות,זה שהוא מעוצב קצת שונה שאומר שיעני אני רוצה צומי ואבל מה שמפריע לכולם זה שיש לו בולמי תוף, לא מפריע לאף אחד שתקעו לו את המנוע מאחורה ובעצם יהיה חוסר מקום ועשו עוד יותר חוסר מקום.

אגב המחיר של המאובזרת כבר עדיף קליאו/208/איביזה:shock:

 

תקנו אותי אם טעיתי במשהו שאמרתי


×
×
  • תוכן חדש...