Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3816 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אולי תהיה לך אנגלית ברמה סבירה או גבוהה אבל אף פעם לא תהיה לך שפת אם.

בדיוק. תציב לעצמך יעדים מציאותיים ואז אולי תשיג אותם. אל תהיה אחד מהישראלים האלה שרושמים "שפת אם" ברזומה כשהם מדברים עם מבטא כבד ואומרים דברים כמו in the little, my brother.

 

יתרה מזאת, גם אם תלמד ברמה טובה מאד - שפה הולכת לאיבוד מהר כשלא משתמשים בה ביומיום. פעם דיברתי ספרדית לא רע, אבל היום כשאני כבר לא גר בספרד ולא דובר את השפה כמעט, הידע אולי שם אבל שטף הדיבור כבר לא. ובמצב כזה אפשר לקרוא עיתון או ספר, אבל לנהל שיחה זה כמעט ולא מציאותי.

 

תלמד איך שנוח לך - מספרים או מסרטים או משיחות עם מתנדבים בקיבוץ, אבל תהיה מציאותי ורד מהקטע הזה של "שפת אם". במיוחד במקרה של אנגלית, שבה לכל אחד יש אם אחרת והשפה שונה מאד בין ארה"ב, אנגליה ואוסטרליה.

פורסם

הבת שלי דוברת אנגלית שפת אם.

יכול להיות לי אוצר מילים גדול משלה, אני מכיר יותר סלנג באנגלית ממנה (כי היא לא גרה אף פעם באנגליה), אבל בגלל שהיא למדה את השפה לפני גיל 6, השפה אצלה אוטומטית. אצלי לא.

העברית והאנגלית רצות אצלה סימולטנית. היא אפילו לא מודעת לפעמים שהיא עוברת שפה. אני, אם אני מדבר על משהו שאני עוסק בו באנגלית (חוזים וכו'), לדבר עליו בעברית זה קשה יותר, כי אני כל הזמן צריך לתרגם לפני שאני מדבר. היא לא.

 

לוקח לה גם שבוע באנגליה לאמץ ביטויים ומבטא. לי לקח שלוש שנים להיות שוטף ביומיום, באמת.

 

אבל מי שממש טוב באנגלית, יכול לכתוב "רמת שפת אם". אבל אם לא דיברת אנגלית ביומיום תקופה ארוכה, זה לא נכון...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...