Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יהיה עם העיצובים של יונדאי/קיה?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 3139 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מתפלא כל פעם מחדש שהדגמים שלהם הם ניראים כמו חיכוי כל פעם של משהו אחר. למה היצרן לא החליט עדיין על קו עיצובי כדי שיהיה "פנים" לדגם?

 

העינין הוא שמדובר על יצרן בוגר כבר שמייצר רכבים באיכות גבוהה שווי ערך למתחרים. בדרך כלל בשלב הזה כבר אמורים להיות לדגמים שלהם קו עיצובי עם פנים שניתן לזהות בודאות. ועכשיו, כל פעם שמגיע דגם חדש, זה ניראה בהתחלה כמו דגם מוזר של אודי/מרצדס/במוו בדגמים היותר יוקרתיים (או לא ברור איזה רכב בדגמים לעם), עד שמתקרבים ורואים את הסמל. דווקא בדגמים היוקרתיים יותר זה חשוב שיהיה לדגם פנים משלו, כדי שישר יהיה אפשר לזהות.

 

אני לא מבין את העיצובים של היצרן, זה ניראה כאילו הם עדיין לא החליטו איך צריך להראות הרכב הבא שלהם.

 

זה מזכיר לי מעט את המכוניות במשחקי הGTA, בהם אפשר לזהות מה היה רכב המקור, אבל הם שינו את העיצוב של הרכב כדי שכניראה היצרן לא יוכל לבוא עליהן בטענות.

 

כמה דוגמאות מהווה:

hyundai-genesis-13.jpg

3973833822_fb697eea2e.jpg

 

kia-quoris-01.jpg

?IMG=CAC40BMC171A021001.png&WIDTH=624&HEIGHT=300&AUTOTRIM=1

 

 

2015-hyundai-genesis-9404-001.jpg

2013_ford_fusion_sedan_se_fq_oem_2_500.jpg

2013-audi-a8l-tdi-02.jpg

 

והנה מהעבר:

hyundai-lantra-1996-1997.jpg

dodge-viper-dod_vip_08_cp_srt10_4.jpg

 

 

עריכה:

חייב להוסיף את זה (אותו אף וגריל, חוץ מכרום מסביב לגריל):

2016_hyundai_sonata-hybrid_f34_ns_62615_600.jpg

2016-Mazda-6-placement-626x382.jpg

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שרוב המכוניות שלהם נראות מעולה.

כל הרכבים דומים היום וכשיש אופנה של גרילים גדולים או פנסים בצורה מסויימת כולם מעצבים ככה.

אני לא מוצא שום דימיון בין הסונטה ל-6 ובטח שלא בין הוויפר ללנטרה. על השאר אולי עוד אפשר להתווכח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים לגבי האופנה ושהרכבים ברובם נראים טוב. אבל אם תקח את מרבית הדגמים של היצרנים מאירופה, לכל אחד יש את קו העיצוב הקונסיסטנטי לדגמים שלו, פנים מוכרות וכד'.

VAG עם כל המותגים שלו, אופל, פורד, במוו, אודי, מרצדס. יצרנים מארה"ב כמו GM עם שלל הדגמים שלו (כולל דייהוטלטים שקיבלו את הצלב בתור סמל), קרייזלר, פורד וכד'.

גם באסיה מרבית היצרנים שומרים על קוי העיצוב, בין אם זאת ניסאן, הונדה, טויוטה וכד'.

 

רק בסין כל דגם מנסה להראות כמו דגם מערבי כלשהו, יש להם הרבה חיכויי עיצוב של כל הלהיטים המוכרים, כמו במוו X5, איווק ועוד (יש אפילו חיכויים של דייהולטים, כמו חיכוי של מאטיז :roll:). גם בברה"מ כל דגם חדש שיצרו, קנו רכבים פופולאריים מחו"ל והעתיקו עיצוב. הם לקחו אלמנטים של עיצוב ממה שמצא חן בעיניהם בכל דגם, לכן כל דגם שיצא לא היה 1-1, אבל היה דומה לדגם מסויים מאוד או אפילו למספר דגמים.

אני מחשיב את יונדאי/קיה מעל זה ולכן לא ברור לי מה הם עושים. אופנה זה מעולה, אבל יש גבול כלשהו, צריך לא רק להגרר אחרי האופנה ולקחת את כל מה שטוב, אלא גם להכניס שינויים כלשהם באופנה ואפילו להכתיב אותה במידה מסויימת.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אותך חיצוניות, הרכבים שלהם נראים באמת לא רע בכלל בשנים האחרונות.

 

אבל עיצוב הפנים (לפחות של קיה) כל כך משעמם...שהקורולה שלי יותר יפה מבפנים8).

 

שורה תחתונה, אין ארוחות חינם כנראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אותך חיצוניות, הרכבים שלהם נראים באמת לא רע בכלל בשנים האחרונות.

 

אבל עיצוב הפנים (לפחות של קיה) כל כך משעמם...שהקורולה שלי יותר יפה מבפנים8).

 

שורה תחתונה, אין ארוחות חינם כנראה.

טויוטה קורולה יותר יפה מקיה סיד? גם מבחוץ וגם מבפנים? אתה רציני?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי העיצובים החדשים של יונדאי וקיה נראים מעולה, ולא פחות האמינות של המכוניות הללו - במיוחד מבחינת גירים ומנועים ביחס למתחרים.

 

אני מבין מה שפות"ש כותב ולמה הוא מתכוון, אבל חייבים לזכור שלכל יצרן יש את הקו שלו, ואם הוא מחליט שכל רכב יעוצב באופן שונה לחלוטין - זכותו, במיוחד אם יש קונים. זה נכון שיצרנים רבים מעצבים מכוניות לפי פרונט דומה פחות או יותר (דוגמא קלסית היא פורד פיאסטה לעומת פורד פוקוס) אבל לא בהכרח כולם חושבים שזה יפה.

 

על זה נאמר "על טעם וריח אין להתווכח".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, את הדמיון בין קיה לבין ב.מוו למשל, לא מסובך להסביר. פיטר שריר שהיה המעצב של ב.מ.וו הוא היום סמנכ"ל (או איך שהם לא קוראים לזה) העיצוב של הקונצרן. לגבי הדמיון למותגים אחרים - אני לא רואה שום (אבל שום!) דמיון בין הסונטה לפיוז'ן או ל-6. ובטח ובטח שלא של הלנטרה לוייפר (כאילו סיריאסלי? באיזה קטע הן נראות לך דומות?!).

אני כן יכול למצוא את הדמיון בין הג'נסיס (בעיקר הראשונות ל-E קלאס, אבל שם זה היה הכיוון באופן די מדויק - לתת מוצר שנראה דומה. להיות בלי ולהרגיש עם.

 

עכשיו לגבי יצרנית אחרות. חוץ מאותה ב.מ.וו שבאמת מצליחה לשמור על זהות עיצובים כבר הרבה מאוד שנים, פחות או יותר אף יצרנית לא שומרת על קו עיצובי מובהק וכולן משנות עיצוב (לפעמים בצורה דרסטית מאוד) לפחות פעם בדור.

אני כותב מהטלפון, אז אני לא יכול להתחיל לצרף תמונות, אבל תעשה חיפוש של פיאסטה 2004 לעומת 2013. או פיג'ו 308 הקודמת לעומת החדשה. הן לא רק שלא דומות, אלא שאם אתה לא יודע בדיוק שזאת "אותה" מכונית, אני מוכן להמר שבחיים לא היית משייך אותן בכלל לאותו יצרן.

פורד פוקוס 2002 מול 2011. או שבולט מאליבו הנוכחית (שנמכרת עכשיו בישראל) לעומת החדשה. אופל? אסטרה, אפילו הקודמת, נראית שונה לחלוטין מזו הנוכחית ועוד פעם שונה לחלוטין מזו החדשה. קורסה אותו כנ"ל. אפילו מרצדס, קח את ה-C הנוכחית מול זו של לפני שני דורות. אתה באמת יכול להגיד לי שזו אותה מכונית? ואאודי A4? חוץ מהגריל העצום שנשאר הכל השתנה, והם עוד שמרנים יחסית.

 

בקיצור, אין היום אף יצרנית עם עיצוב "מותגי" מובהק (למעט במוו). כולן רודפות אחרי האופנה וכולן משנות עיצובים כל הזמן. יונדאי (וקיה) אגב, בדור הנוכחי - אולי חוץ מהסונטה שקצת שונה באמת - דווקא שומרת על אחידות בין העיצובים (כלומר i20 מול סנטה פה לצורך העניין. לא i20 החדשה מול הקודמת).

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מעיין יישור קו בתקופה האחרונה, לא רק של היצרניות הקוראניות (או היצרנית הקוראנית)

 

בגדול, אני שמתי לב שכל כמה שנים קורה איזשהו גל שמושך את העדר לכיוון מסויים. עד אותו הגל הזה, רוב המכוניות נשארות מעוצבות ע''פ הקווים הכללים של יתר החברות.

 

לדוגמה: אני חושב שאת הגל הנוכחי התחילו פורד. שהיא החברה הראשונה שייצרה בעידן החדש מכונית עם חרטום שנוטה קדימה, לאט לאט מזדה קיה ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Spire, היצרניות לא שומרות על אותו קו עיצובי בין דורות (אלא רק בטווח דגמים הקיים), זה לאט לאט משתנה. אבל היצרניות שומרות על מאפיין ייחודי של המותג.

ללנטרה היה פרצוף דומה מאוד לזה של וייפר.

 

אפשר לראות בדגמים אבולוציה של עיצוב, למשל אני מאוד אוהב להדגים את זה על ידי מרצדס E (הגריל משתנה לאט לאט, אבל במעברי דורות אפשר לזהות שהרכב החדש הוא המשך של הקודם) :

312685d1275966006-great-photo-e-class-generations-mercedes-benz-e-class.jpg

8201367_orig.jpg

 

גם פוקוס, אם תסתכל על הרכב, איך שהוא מתחלף מדור לדור, נשארו לו מאפיינים משפחתיים. אבל צריך לראות פוקוס MK1 עם MK2 וכד'.

 

מה ששמרה במוו, זה למעשה גם ה"פרצוף" עם הנחירים שמתגלגל מדור לדור.

 

גם אופל, אם תראה מעבר מדור אחד להבא, יש קוים שניתן לזהות את הרכב.

 

אבל, יונדאי/קיה - אני לא אומר שהעיצוב לא יפה וכד', אני רק אומר שליצרנים האלו אין פנים שמאפיינים את העיצוב. כאשר מסתכלים על הרכב אי אפשר להגיד לאיזה מותג הוא שייך מבלי לראות את הסמל (גם אצל פיג'ו אפשר להבין, הם לא שמרו על הפרצוף במעבר ל308 החדשה, אבל החלק האחורי מאוד אופייני).

 

ברור שכאשר האופנה משתנה מאוד, גם העיצוב משתנה מאוד. אבל רוב היצרניות שומרות קונסיסטנטיות במאפיינים משפחתיים בין דורות, אבילו כאשר הרכב החדש לא דומה לקודמו.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שהרכבים של קיה ויונדאי מזכירות רכבי פאר אחרות , אבל מה עושים את זה יפה עם דגמים של קיה K900 או יונדאי ג'נסיס .

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במרצדס לא היה שום קשר עיצובי בין ה W123 ל W124 שהחליפה אותה, ויחד עם ה 190 שהוצגה ב 83' סימנה את הקו העיצובי החדש של מרצדס.

רק ב.מ.וו נשארה נאמנה לקו העיצובי שלה משנת 62' ועד ימינו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין דגמי פורד אני לא רואה שום קו עיצובי, הפוקוס הנוכחית לא מזכירה בכלום את הדור הראשון, גם המונדאו לא.

בב.מ.וו יש מוטיבים מקשרים בעיקר באיזור הגריל וטבעות הפנסים אבל גם שם היו חריגות מהנורמה בעיקר ב-7 וב-5 של כריס באנגל. הנוכחיות הרבה יותר מסורתיות.

במאזדה בשנים האחרונות אפשר לראות התפתחות ממש אבולוציונית במעבר בין הדורות, בעיקר ב-3 וב-6.

 

בקונצרן פולקסוואגן למשל אני חושב שהשמירה על הקוים אדוקה מדי ובהרבה פעמים מותגים בקונצרן חולקים מוטיבים כמו שהיה בגרילים הענקיים במקביל בפולקסוואגן ואאודי והקווים בסך הכל מאוד דומים וגורמים למוצרים לאבד מהייחודיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כדי להצליח, צריך להראות מוצלח. קיאה ויונדאי הולכים על בטוח ומעצבים בקוים דומים למותגים מצליחים כי זה פשוט עובד.

למרות שיש להם יציאות מקוריות (אם כי מכוערות) כמו הוולוסטר למשל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמעו, יש כאן פנינים שהלוואי שהייתי יכול לתרגם לקוריאנית.

קיה לקחה את אחד ממעצבי העל בעולם הרכב, ונתנה לו בערך 'יד חופשית' לעשות מה שבא לו.

התוצאה אחרי כמה שנים היא שפה עיצובית ברורה ומוכרת, ומכירות שזינקו בתוך עשור לרמות שיא.

צביפר - יש לך דימיון מאוד מאוד מפותח.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3139 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...