Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגות שמןVSנזילות.


סבא ג'פטו
שימו לב! השרשור הזה בן 7064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים ,המנוע שלי סובל קצת מנזילות...

לאחר קריאת חומר רב ב"חיפוש" הגעתי לשאלה מתומצתת

-האם למנוע שסובל מהזעות רצוי שמן צמיגי יותר (מהמומלץ בספר רכב)?

-אם מישהו מכיר מקום טוב באיזור יבנה,רחובות להתארגן על כמה קילו שמן...:drinking:

אני אודה לו ...

ד"א איך השמנים של agip?

 

 

תודה.

:screwy:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסטרה GSI, מחלה ידועה היא ההזעות של המנוע מכיוון הראש והעוקת שמן...

רכב עבר 200K , עם ההזעות נבדק שמן כל בוקר ובמשך חודש(בערך ) לא הוספתי - לא זז.

יאמר שהמנוע לא אוכל (שמן) ולא מתקתק...

האטמים במנוע הזה הולכים מאוד מהר... אחרי 3-4 חודשים הם מתבלים...

היום? בטח חצי סינטטי 10-40 , הבעלים הקודמים :2gunfire: -לא ענין אותו...

בכל מקרה אני שואל לפני טיפול 10...

:screwy:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבנתי נכון, למרות ההזעות אין שינוי בכמות?!

אם ההזעות כל-כך שוליות תשאר עם ה-10/40, אם לא, תחליף אטם ותשאר עם ה-10/40 או שתעבור למינרלי 20/50 או 15/40 (תבדוק אם מותר ע"פ ספר רכב או בדרך אחרת).

AGIP-שמן מצוין.

אנו הולכים בדרך, כדי להבין את הדרך שבה אנו הולכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכב שלך ספציפית שעבר 200K - תשים לו 15-40W או 20-50W , כי כבר המנוע טיפה חלש והצילנדרים שחוקים .

 

אני ממליץ על 20-50W של דלקול ( חברת דלק ) שמן מעולה וטוב לרכבים מעל 200K .

10-40K שמים לרכב חדש .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכב שלך ספציפית שעבר 200K - תשים לו 15-40W או 20-50W , כי כבר המנוע טיפה חלש והצילנדרים שחוקים .

 

אני ממליץ על 20-50W של דלקול ( חברת דלק ) שמן מעולה וטוב לרכבים מעל 200K .

10-40K שמים לרכב חדש .

 

שלא תעז אפילו לחשוב עך 20-50 ברכב ספורטיבי כ GSI

 

א.לא חבל על 5% כח סוס שילכו לאיבוד?

ב.לא חבל על שימון גרוע?(במיוחד בהתנעה קרה בחורף).

ג.לא חבל על התגברות הבלאי עקב חוסר יכולתו של השמן להגיע מספיק מהר לכל איזורי הסיכה?

ג.לא חבל על התחממות המנוע כתוצאה מזרימה איטית וקשה של השמן?

ד.לא חבל על עודף הלחץ במערכת השימון שיגרום לפריצות באטמים?(אצלי נגרמה פריצה בדיאפרגמת משאבת דלק כשהשתמשתי ב20-50 לפני 3 שנים בערך תקופה מסוימת כדי לנסותו).

ד.לא חבל על משאבת השמן שתצטרך להתאמץ יותר?

ה.לא חבל לשים בכזה רכב שמן מינרלי?

 

תשמע משהו:

הרכב שלי עבר 196K ואני "רץ" עם שמן סינטטי מלא LM 5-40.

יש לי פחות הזעות ונזילות עם שמן זה מאשר עם שמנים מינרליים שהשתמשתי בהם וגם חצי סינטטיים.(לא החלפתי מעולם אטם קרטר, ולאחרונה החלפתי אטם מכסה שסתומים בעלות של 100 ש"ח כולל עבודה ומע"מ).

ביצועי הרכב השתפרו ביחס לשימוש בשמנים אחרים וטמפרטורת המנוע הממוצעת ירד בערך ב-3 מעלות.

 

...תחשוב על זה...

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל הוא לא ציין שזה רכב ספורטיבי ....

 

דבר שני 5-40 לרכב שעבר 196K לא ממולץ ( השמן כבר לא מבצע את תפקידו טוב , שזה לשמן ולאטום את הצילנדרים ) ..

אני ממליץ ודעה של הרבה מכונאים , לרכב שעבר 200K כדי לשים 15-40

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל הוא לא ציין שזה רכב ספורטיבי ....

 

דבר שני 5-40 לרכב שעבר 196K לא ממולץ ( השמן כבר לא מבצע את תפקידו טוב , שזה לשמן ולאטום את הצילנדרים ) ..

אני ממליץ ודעה של הרבה מכונאים , לרכב שעבר 200K כדי לשים 15-40

...נו באמת...

 

ניתן להרגיש את טיב הסיכה במנוע ע"י האזנה לו בסרק ובנסיעה,ע"י חדות התגובה והתאוצה,ע"י מבט בשעון החום

 

בגלל"דעה של הרבה מכונאים" אני רואה הרבה רכבים עם שנתון גבוה משלי שבעליהן "מפנקים "אותם עם

שמנים 20-50 SF של הנשר ב27 ש"ח לגלון (ראיתי במו עיני המשתאות בעל גולף מלוקקת ונוצצת עם מערכת משוכללת משנתון 99+ שבעליה הוסיף לה שמן כזה....:???: ..מסכנה.)

 

כאשר רכבים אלו נוסעים לפני אני יכול לחוש בריח השמן השרוף ובשובל כחלחל אשר יוצא מהאגזוז.

 

בנוסף רכבי כמעט ואינו אוכל שמן(גם הסינטטי) למעט הזעות קלות בין טיפול לטיפול 10K

אני מוסיף 1 עד 1.5 ליטר.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לניצן - מזמן לא נהנתי מתגובה כפי שנהנתי מתגובתך. אכן, שימוש בשמן סינטטי מעולה (ולא כל סינטטי הוא כזה) מוריד את טמפרטורת העבודה של המנוע (אף כי אני סקפטי לגבי הדיוק שציינת, הפחתה של 3 מעלות, ואשמח לגלות איך הסקת זאת) וחוסך אחוזים בודדים מצריכת הדלק או לחילופין, מעלה את ההספק המגיע לגלגל התנופה. הסוד הוא בעובי שכבת הגבול שהשמן המעולה והמתוסף בונה על דופן הצילינדרים ועל צוארי מיסבי ההחלקה והקסוות של המיסבים. שכבת גבול עבה מונעת ומקטינה את תופעת הריתוך בקר הנגרם ממגע של מתכת במתכת. חשוב רק לציין ששיפור ההספק מושג באופן הדרגתי עם שיפור הדרגתי בטיב השטח של משטחי המגע. רווח נוסף הוא היכולת להשתמש בשמן בצמיגות המקורית גם במנוע שחוק יחסית - השמן מצליח להשיג הפרדה יעילה בין המשטחים המתחככים גם כשהמרווחים מופרזים. יתרונות נוספים הם ניקיון משופר של השמן הטרי וכושר הפרדה גבוה ממים כך שהסיכוי ל'קצפת' בפקק מילוי השמן פוחת. ובנוסף, כמו בכל שמן סינטטי ישנו כושר הניקוי וההמסה המשופר המסייע לשחרור מרימי שסתומים הדראוליים, לשחרור רינגים תפוסים מפיח וכדומה. שמנים כאלה קיימים גם עבור המנוע וגם עבור הגיר הידני.

יש לי ניסיון אישי בשני גירים ידניים שחוקים ששמן כזה השתיק ושיפר מאד את הסינכרוניזציה שלהם, וניסיון מחברים אחדים שהשמן שיפר להם את רעשי המנוע. מנוע דיזל בעל טורבו שניפתח לאחר שימוש ממושך בשמן היה נקי באופן חריג - המנוע נפתח בגלל נזילת מים מסיבית שגרמה לשריפת אטם ראש.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לניצן - מזמן לא נהנתי מתגובה כפי שנהנתי מתגובתך. אכן, שימוש בשמן סינטטי מעולה (ולא כל סינטטי הוא כזה) מוריד את טמפרטורת העבודה של המנוע (אף כי אני סקפטי לגבי הדיוק שציינת, הפחתה של 3 מעלות, ואשמח לגלות איך הסקת זאת) וחוסך אחוזים בודדים מצריכת הדלק או לחילופין, מעלה את ההספק המגיע לגלגל התנופה. הסוד הוא בעובי שכבת הגבול שהשמן המעולה והמתוסף בונה על דופן הצילינדרים ועל צוארי מיסבי ההחלקה והקסוות של המיסבים. שכבת גבול עבה מונעת ומקטינה את תופעת הריתוך בקר הנגרם ממגע של מתכת במתכת. חשוב רק לציין ששיפור ההספק מושג באופן הדרגתי עם שיפור הדרגתי בטיב השטח של משטחי המגע. רווח נוסף הוא היכולת להשתמש בשמן בצמיגות המקורית גם במנוע שחוק יחסית - השמן מצליח להשיג הפרדה יעילה בין המשטחים המתחככים גם כשהמרווחים מופרזים. יתרונות נוספים הם ניקיון משופר של השמן הטרי וכושר הפרדה גבוה ממים כך שהסיכוי ל'קצפת' בפקק מילוי השמן פוחת. ובנוסף, כמו בכל שמן סינטטי ישנו כושר הניקוי וההמסה המשופר המסייע לשחרור מרימי שסתומים הדראוליים, לשחרור רינגים תפוסים מפיח וכדומה. שמנים כאלה קיימים גם עבור המנוע וגם עבור הגיר הידני.

יש לי ניסיון אישי בשני גירים ידניים שחוקים ששמן כזה השתיק ושיפר מאד את הסינכרוניזציה שלהם, וניסיון מחברים אחדים שהשמן שיפר להם את רעשי המנוע. מנוע דיזל בעל טורבו שניפתח לאחר שימוש ממושך בשמן היה נקי באופן חריג - המנוע נפתח בגלל נזילת מים מסיבית שגרמה לשריפת אטם ראש.

 

יוסי

...סוף סוף תגובה כלבבי.

יוסי,נראה מדבריך שאתה די מבין בתחום .

 

לגבי ה-3 מעלות זו רק הנחה ותחושה של סדר גודל ע"פ מיקום מחוג מד החום- מן הסתם, בכל מקרה מורגשת ירידה.

עד כמה שאני מבין ערבבת בין שני סוגי שמנים בתגובתך שמן מתוסף MOS2 חצי סינטטי של LM שאכן בונה שיכבת שימון מוצקה, עם הזמן ואכן עם הזמן מורגש שיפור בהספק עקב מילוי אותם חריצים קטנים במולקולות המוס שעמידות בלחצים של עד 200KPSI ומקדם החיכוך שלו הוא כשליש עד רבע משמן סטנדרטי.

אינני חושב "שניבנת שיכבה" בשימוש בשמן סינטטי אלא פשוט הוא "נשאר דבוק" על חלקי המתכת

ומגיע לכל מקום מהר יותר בהתנעה קרה.

יכול להיות שהתכוונת בשיכבת גבול לניסוי שעושים בשמן שיעמוד בתקן ACEA A3 כאשר במשך כמה עשרות שעות מסובבים שני חלקי מתכת זה כנגד זה בטמפרטורה של 150 מעלות תחת לחץ משקל שאיני זוכר מהו ובודקים את עובי ויציבות ההפרדה ביניהם כשר בשמנים X-40 העובי אינו קטן מ 3.6 מיקרון כאשר הבלאי מתחיל מאזור ה-2.9 מיקרון ומטה .זה גם נקרא ניסוי או תקן ASTM.

ובתכונות השמן זה נקרא HTHS שזה אומר HIGE SHEAR HIGE TEMP. ו\או SHEAR STABILITY

דרך אגב בגיר אני משתמש בשמן סינטטי BG SYNCRO SHIFT ואני יכול לאשר את דבריך על שמני גיר.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לניצן - הקשתי לגבי 3 מעלות הפחתה בטמפרטורת המנוע לא סתם. השמן שאני מתייחס אליו (ולמען נושאי לפיד הצדק, אין לי שום קשר פורמלי ליבואן שלו ואני קונה אותו מהיבואן כמו כל אדם אחר) עבר ניסוי מסודר בגיר של מטחנת פחם בתחנת הכוח של חברת החשמל בחדרה. הניסוי כלל מדידה מדויקת של טמפרטורת השמן בגיר של המטחנה (המפעלת כמובן ע"י מנוע חשמלי), בדיקת רעידות וכדומה. בניסוי המבוקר הושגה הפחתה של 7 מעלות צלסיוס בהשוואה לשמן שפעל בגיר קודם, ולמי שמבין בכך, זה המון. כמו כן יצא לי לבדוק במשך שנתיים רעידות של גיר של מדחס אוויר מהיר במפעל באזור חיפה שהוחלט להחליפו. למרות שגלגלי השיניים בגיר הראו סימני בלאי ברורים והיו גם חופשים ניכרים במיסבי הגיר, הצליח השמן להחזיק את הגיר במשך שנתיים נוספות ולהוריד את רמת הרעידות ואת קצב התפתחות הבלאי שלו. בתום השנתיים עלו הרעידות והגיר הוחלף. היות ומדובר במכונה תהליכית הפועלת ברציפות, מדובר במשהו בין 12000 ל-15000 שעות עבודה נוספות.

לגבי שכבת השמן הנבנית - הכוונה שלי לעובי הנצמד לפני המתכת. למיטב ידיעתי בשמן עליו אני מדבר אין כל מילוי של החריצים והתהליך המתפתח הוא אחר - בגלל רפד השמן העבה, הבליטות בפני השטח מוסרות ('מגולחות') בהדרגה עד להשגת טיב שטח אופייני טוב יותר.

נחשפתי גם למכונת ניסוי המשווה את מידת השחיקה בגלילי מיסב תחת עומס בשימוש בשמנים שונים. ממה שראיתי, וההדגמה היא לפחות בת 3 שנים, רק שמן אחד נוסף הציג רמת ביצוע דומה, אבל כמובן יתכן שמאז השתפרו גם יצרנים אחרים.

בכל מקרה רציתי שחסידי החיסכון בכל מחיר יבינו שקיימים שמנים שפעולתם טובה לאין שיעור יותר משמנים מינרליים פשוטים ושבמקרים מסוימים הם יכולים לא רק להאיט מאד את קצב הבלאי במנועים ובגירים, אלא לשקם במידה מסוימת נזק שכבר קרה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליוסי, כמה שאלות:

1.על איזה שמן בדיוק אתה מדבר?

2.במה אתה עוסק?

3.מאין כל הידע בתחום?

4.איך נחשפת לכל אותם ניסויים עליהם אתה מדבר?

 

תודה

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לניצן הסקרן - אני מרחיב ומפרט כדי לשלול כל חשד לפרסום מטעם. אם תרצה עוד פרטים, שלח לי מייל כי אינני בטוח שזה מעניין את שאר הקוראים. והתשובות לפי סדר השאלות:

1 - השמן הוא ROYAL PURPLE האמריקני. יש להם אתר אינטרנט ותוכל להשכיל בעצמך. השמן מיובא ע"י חברת 'לאור הנדסה' היושבת בקרית טבעון. נדמה לי שרק לאחרונה הם התחילו להפיץ את השמן לקהל הרחב, למרות שהם מייבאים אותו כבר כמה שנים.

2 - אני מתפרנס מאנליזת רעידות (בעיקר לציוד סובב) כלומר מודד ומנתח את הרעידות של מנועים חשמליים, גירים, מיסבים ומערכות מכניות למיניהן וכדומה כאמצעי להעריך את טיב עבודתם ולחזות כשלים או מנגנוני כשל, תופעות חולניות וכך הלאה.

3 - קודם כל אני מהנדס רכב (עד כמה שהתואר שווה משהו בארץ - למדתי הנדסת מכונות בטכניון והתמחיתי בהנדסת רכב - מעבדת מנועי שריפה, קורס בטריבולוגיה, פרוייקטי גמר בתכנון מערכות רכב, קורסים משותפים עם הפקולטה להנדסה חקלאית, דינמיקה של רכב וכדומה). שנית בצבא הייתי מדריך למכונאות טנקים (דיזלים בעלי טורבו, גירים פלנטריים חצי אוטומטיים, ממירי מומנט). שלישית לפני הצבא למדתי הנדסאות אוטומציה ובקרה. ורביעית כמו רבים וטובים, יש לי הרבה שעות מוסך וטיפול עצמי בגרוטאות שנהגתי לאורך השנים.

4 - הבן של היבואן הוא מהנדס כימיה והוא שגילה את יצרן השמן ושכנע את אביו ליבא אותו. פגשתי בו באותו מפעל חיפני שהזכרתי - הוא הציע את השמן כדי להאריך את חיי המדחס ואני, כמומחה שהתריע על הבלאי בו, עקבתי אחרי התפתחות הבלאי באופן סדיר במשך שנתיים. כיוון שהבחור חסר את הידע באנליזת רעידות ואני הקדשתי לו זמן ומרץ כדי לסייע, הוא טרח והגיע אלי עם מתקן הדגמה נייד שהמחיש את טיב שכבת השמן שבונה השמן המסוים הזה. הניסוי שהזכרתי הוא אחד משבעה מדורי גהינום שהבחור עבר כדי להוכיח למהנדסי האחזקה של תחנת הכוח את טיבו של המוצר שלו.

כפי שציינתי, הניסיון האישי שלי עם השמן מעולה. דרך אגב, בקבוצת המוצרים מאותה תוצרת ישנו גם ספריי שמן חודר איכותי, הנשטף במים פחות משמנים חודרים אחרים.

 

עד כאן, יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...