Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

VW יידרשו לבצע ריקול של חצי מליון מכוניות בארה״ב (רימתה במבחני זיהום)


Asaf-R
שימו לב! השרשור הזה בן 1957 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם מדברים על החלפת מכוניות, לדעתי לא יפשטו רגל. מקסימום יספגו הפסד עצום, יחתכו הוצאות, ידללו אחזקות במותגים וילמדו את הלקח. לא מן הנמנע שנראה חבילת הצלה סינית סטייל קונצרן PSA.

 

אגב PSA, מגיעה מילה טובה ליצרן שדווקא הוא כן מצליח להכניס את המנועי דיזל שלו לתקני הזיהום. כנראה שלגרמנים יש עוד מה ללמוד מהצרפתים.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 391
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז זהו, שלא. גם סיטרואן נתפסו עם חריגות גבוהות בהרבה מעל המותר ברכבי הדיזל שלהם.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל להביא פרסום של זה?

 

עריכה: מחיפוש לא מעמיק מצאתי דווקא שבעקבות הפרשה PSA דווקא מצפים לעליות במכירות באירופה ואף מכחישים כל קשר לזיופים בבדיקות הזיהום.

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי הם עלו על בעיה אחרת לגמרי, שהמנוע מגביל את הסל"ד בסרק. אם הייתי יצרן מנועים גם אני הייתי שם הגבלה כזו.. בלי קשר לזיהום.

הם לא יכלו לעלות על אותה בעיה מכיוון שבדיקת הזיהום בארץ מבוצעת בשיטה אחרת לגמרי (מפגרת) מאשר בחו"ל.

העיקר לצעוק "אמרנו לכם"..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מנועי בנזין אצל חלק מהיצרנום מוגבלים מלעבור 4000 סל"ד בסרק כיוון שפשוט אין כל צורך להאיץ את המנוע לסל"ד מירבי בסרק.

 

דיזלים מטבע הדברים מוגבלים לסל"ד נמוך יותר.

אין כל קשר בין זה לבין נושא השירשור.

 

 

בדיקת זיהום אוויר בדיזל בארץ מתבצעת בהאצה חופשית - כלומר העלת סל"ד למקסימום בניוטרל.

 

זה לא מדמה שום מצב נסיעה אמיתי.

 

דווקא בעבר, עד לפני כ 10 שנים בדקו בטסט דיזלים בארץ כמו בארה"ב - עליה עם סרן מנוע על מתקן דיינו שמדמה עומס, הילוך משילב + פול גז. זה כן מדמה מצב נסיעה אמיתי במאמץ.

 

לא יודע למה בדיוק הפסיקו את הבדיקה הזו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל ובוקי- ברור לי. העליתי את זה כדי להראות שלמעשה, ישראל היא למעשה מעצמה מוטורית כי ידענו על הבעיה לפני כל העולם, אפילו אם אין קשר בין מה ש"התגלה" במכוני הרישוי לבין הפיאסקו של VAG הנוכחי.

 

אבל מה, העיקר שיש כתבה שאפשר למלא איתה דף ועוד לרשום "בלעדי לכלכליסט".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו קראתי את הכתבה.

 

 

"יש להביא את המנוע למצב אופטימלי מבחינת פליטת מזהמים..."

 

4000 סל"ד בניוטרל זה מצב אופטימלי?

 

זה אולי מצב בו מנוע יעשן הכי חזק...

 

 

 

לא זכור לי שאי פעם הגעתי עם רכב דיזל לסל"ד כזה. 3500 זה המקסימום שמגיעים אליו רק פעם ב...

 

 

 

 

"מכונית מרגישה שמבצעים בדיקת רישוי..."

 

איזה שטויות, בסה"כ מחשב ניהול מרגיש שהרכב עומד במקום ולא מאפשר לסל"ד לעלות מעבר לערך קבוע, פשוט כי אין צורך.

 

 

כתבה לא מקצועית לחלוטין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטנדר (ט"ד) שלי, כבר כמה שנים עושים לי "בדיקת זיהום" ע"י הסתכלות (בעיניים, כן?) על העשן הנפלט מהאגזוז בלחיצה על הגז כמעט עד הסוף.

 

אם אני זוכן נכון, את בדיקת הזיהום בדינמומטר הפסיקו כי זה היה דופק ABS/ ESP.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דופק?

 

מקסימום מדליק נורת תקלה שתתכבה אחרי כמה מטרים של נסיעה רגילה.

 

ואם לא תתכבה אז לא בעיה לאפס.

 

נזק מכאני למערכות אלו לא יגרם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אולי בשוויץ.

 

בישראל זה יותר לכיוון של: "מקסימום מדליק נורת אזהרה שישר גוררת צעקות, מכות, דפקתם לי את האוטו, אתם תשמעו מהעורך דין שלי..." ושאר בבוניות מקומית שמוכרת לכולנו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיטת בדיקת זיהום האויר לדיזל בארץ לא רצינית. ובאמת כל הכבוד לVAG שהגבילו סל"ד על סרק (זה למעשה הגנה מפני מאותגרי שכלית שאוהבים להריץ את הרכב על סרק במקסימום סל"ד - אין בזה שום צורך או תועלת). מה שעושים במכוני רישוי - זה לא בדיקת זיהום אויר לדיזל, אלא ניסיון לשבור את המנוע.

מצד השני בבדיקה כזאת יש גם יתרון עבור כל מי שפירק DPF, EGR ושאר דברים לטיפול במזהמים כי בדיקה כזאת לא יכולה לגלות את זה.

 

ולגבי הסקנדל של VAG, ניראה שזה רק קשור למנועי הEA189.

 

ולגבי הEA288, בינתיים למדתי על אופן בו המנוע מטפל במזהמים. מסתבר שגם בניקוי DPF פאסיבי הרכב לא מעיף את החלקיקים החוצה כפי שקודם הייתי סבור (על סמך מידע מפורומים שונים בחו"ל), בנסיעה מהירה EGT מספיק חם כדי לשרוף את החלקיקים הלכודים ללא תוספת של דלק. כך שהרכב נקי גם בנסיעה מחוץ לעיר - זה כמובן משמח. אבל מה שלא משמח, שהDPF בסופו של דבר בכל זאת ייסתם כי המנוע שורף גם שמן שתוצרי השריפה שלו נתקעים בDPF ולא יוצאים. כלומר, במוקדם או במאוחר בכל זאת לא יהיה מנוס מפירוק הDPF. אני מקווה שהפילטר יחזיק 200K לפחות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר מישהו עם טוראן 1.6 TDI עם 105 כ"ס, שנת 2013.

אבל באתר של צ'מפיון בהכנסת מספר שלדה רשום שהרכב שלו לא במאגר של הרכבים המזהמים.

הגיוני, או שאולי הם [= VAG, כי הרשימה מהם] מחפפים ביסודיות הריקול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון, ומחיפוש קצר באינטרנט בנוסף, נראה כי המנוע המדובר הוא בעל נפח של 2 ליטר בעוד שהרכב שאתה מדבר עליו הוא בעל מנוע בנפח 1.6 ליטר. כנראה שהוא לא אמור לבצע ריקול כלל.

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1957 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...