Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3814 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אייל, איפה הסילוף?

זרקו אבנים אבל מי קבע שאיה ערבים(על אותו המש2ל של המשפחה שנשרפה. אין לי ספק שלא מדובר ביהודים. מקסימום אולי חרדים).

 

לגבי המחתרות בדוק שוב את מקורותיך ורצוי להסתמך על מקורות ניטרליים (לא בריטים ולא יהודים). הלחי חטף ורצח אנשים כפיגועי נקמה, פוצץ מקומות מפגש של בריטים ושל ערבים ועוד. יש מקרים שהתריעו ויש יותר שלא.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 637
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אהבתי ת'תשובה, כייף ליצר עמימות, לכן כתבתי למד היסטוריה. וגם קצת תורה לא תזיק ..

הילכו שניים בלתי אם נועדו.

היהפוך כושי עורו ונמר חברברותיו.

 

במשטרה טוענים כי זה היה מארב מתוכנן,, בפינה הזאת כדי לנצל את הסיכוי עקב תנאי השטח לאובדן שליטה על הרכב.

יש עוד, ופה אני עוצר (הוטל צו-איסור פירסום)

 

אנחנו כותבים ודנים ומפתחים קצת את הראש והמחשבה כדבר חיובי.

( אני תמיד טוען - כי שמאלי יגן על ישראל יותר טוב מימני - הוא רואה טוב יותר היכן נקודות החולשה )

בואו נשאר צמודים לעובדות - דעות בכייף.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

גם לגבי שריפת המשפחה כל כוחות הביטחון טוענים שאלה יהודים. למה כאן זה לא תופס?

 

שלא תבין אותי לא נכון. אין ספק שמדובר בערבי שזרק את האבן אבל אני בכוונה מעלה את השאלות כדי להראות שהן תופסות לשני הכיוונים והכל תלוי בכיוון ממנו אתה מסתכל.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

בואו נשאר צמודים לעובדות - דעות בכייף.

מה שנהג לילה מנסה להראות לך, הוא ש"דעה" ו"עובדה" זו לא חלוקה שנקבעת עפ"י מה שאתה, אייל, מקבל אפריורית ואוטומטית כנכון, או מה שדורש בעינך הוכחה.

לצורך העניין, גם ההסברים של המשטרה בשני המקרים הם "דיעה". ל"עובדה" הם יהפכו אם וכאשר ייעצרו החשודים, יעברו הליך של משפט ויגזר עליהם עונש. במקרה של המפגעים ששרפו את המשפחה הערבית, עפי שר הבטחון זה כנראה לא יקרה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה יקרה בעתיד (הקרוב?) אם להאמין לידיעות. הם לא רוצים לחשוף את משתפי הפעולה שלהם.

או שזה סתם תירוץ מטומטם לתקשורת ובאמת אין להם מושג. פשוט לא רוצים להודות בזה ובגלל שהנשיא קבע שאלה יהודים זה מתבקש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לא הנשיא קבע אלא כוחות הביטחון.

 

אם הם יודעים מי אלה ולא ממצים איתם את הדין בגלל מקור מודיעיני אז שינהגו איתם כמו עם כל מחבל ופשוט יחסלו אותם בלי משפט ובלי כל הטררם הזה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
oryo אתה מדבר שטויות בכמויות . הארגז שלנו רקוב ? תראה לי צבא אחד בעולם ! שתוך כדי לחימה מסייע לצד השני . קיים כזה דבר ?

תראה לי איפה עוד בכל העולם היפה והנאור הזה שלך , לקחו פצועים מסוריה לטיפול רפואי פה בתוך המדינה ? מי יטפל באויב שלו ? אז תסתובב לך בצפון ת"א תרגיש גבר מאחורי המקלדת , אבל ברגע שיגיעו ערבים לגור אצלך בשכונה תוך שניה תהפוך את עורך . כל עוד זה רחוק ממך אין לך בעיה וזה נוח לך .. והסל הרקוב שלנו מגן עליך . אתה שוכח שהם רק מחפשים לדחוף לך סכין בגרון . זה לא מעניין אותם ימני או שמאלני , מספיק שאתה יהודי ואללה וואכבר .

אני רואה שאתה מתקשה, הנה אני אעזור לך:

כשאומרים 'תפוח אחד מעיד על ארגז רקוב', ואז מביאים דוגמא לתפוחים רקובים ואתה טוענים שהארגז לא רקוב כי זה מעט תפוחים, אז או שאתם לא מצליחים להבין משפט ממש ממש פשוט, או שאתם תוקפים אותו לא נכון (הבעיה שלכם אמורה להיות עם הטיעון עצמו, משום מה אתם לא מצליחים להבין את זה, די משעשע).

לאאאאאא אל תלך אתה היית זה עם התפוחים הרקובים חיכיתי לשמוע איך אתה מסביר את זה שהסל שלנו רקובבבבב (או הודאה בכך שהטיעון שלך קצת 'לוקה בחסר')

 

ואם אתה עדיין מתקשה: הטיעון שלך מפגר/דמגוגי, תפוח רקוב לא מעיד על ארגז רקוב - זו הכללה, היא טיפשית, היא לא תופסת במבחן המציאות - ניסיתי להראות זאת באמצעות דוגמא נגדית כי אנחנו לא ארגז רקוב (וגם המוסלמים הם לא ארגז רקוב). לכל אחת מהחברות יש את הפירות הבאושים שלה, להם יש יותר פירות באושים (אבל גם הרבה יותר פירות מלכתחילה). אם אתה מסתבך עם ההקבלה לפירות: תחליף 'פירות' ב'אנשים', תחליף 'באושים' ב'טרוריסטים/אלימים/פגאנים'.

 

בגדול מה שרקוב זו המנטליות השבטית שגורסת שהשבט שלך הוא נעלה והשבט השני לא, כאילו לא שני השבטים הם אותו פאקין דבר (אנשים). המוסלמים הפנאטים חושבים שהאיסלאם הוא התורה האמיתית וכל שאר העולם צריך להתאסלם או לפעול לפי חוקי האיסלאם, היהודים הפנאטים חושבים שהם העם הנבחר, אור לגויים, ומכך נגזר ששאר התרבויות נחותות.

 

שניהם מגוכחים, אחד מהם יותר פרו-אקטיבי בנוגע לגישה שלו בנוגע ל-מה צריך לעשות עם השבט הנגדי, אבל הרעיון הבסיסי הוא אותו רעיון: אני נעלה, האחר נחות, והכל מושתת על איזה אלוהים/תורה בחרתי לעצמי ולא על תכונות אופי או היותך אדם טוב.

 

 

אגב, FUN FACT: היה לנו דיון בעבודה על זה, מסתבר שהיהודים לא צריכים כ-ז-ה לפחד מדאעש, סדר ה'מי צריך למות' שלהם הוא: קודם כל אנשים אתאיסטיים ('כופרים גמורים'), אח"כ מוסלמים(!!) שלא פועלים לפי חוקי האיסלאם שהם המציאו.

רק אח"כ מגיעים דתות שונות, ואז לא בהכרח צריך להרוג אותם אלא אפשר רק לשעבד או לדרוש פרמיה מסויימת (יאיי! כל הכבוד לכם על קבלת האחר!), ואז המוסלמים ה'אמיתיים' לפי ההגדרה שלהם שהם צריכים להיות השליטים הבלעדיים.

 

עוד FUN FACT: לפי דברי מוסלמים שאני מכיר - מוסלמים שונאים, אבל ממש ממש שונאים, את דאע"ש. זה מעין יחסי אהבה-שנאה, יש את הפנאטים שחושבים שהם צודקים, ואלו שנגדם שונאים אותם יותר מאשר כל ארגון אחר שיש. מבחינתם הם הביזוי האולטימטיבי לאיסלאם והפעולות שלהם עומדות כנגד כל מה שהם מאמינים בו.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הנשיא אמר שיהודים עשו את זה לפני שכוחות הביטחון פרסמו את המסקנה הזאת.

בכל אופן, אני בעד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
גדי ושאר המקפצצים:

כשאומרים 'תפוח אחד מעיד על ארגז רקוב', ואז מביאים דוגמא לתפוחים רקובים ואתה טוענים שהארגז לא רקוב כי זה מעט תפוחים, אז או שאתם לא מצליחים להבין משפט ממש ממש פשוט, או שאתם תוקפים אותו לא נכון (הבעיה שלכם אמורה להיות עם הטיעון עצמו, משום מה אתם לא מצליחים להבין את זה, די משעשע).

 

ההבדל בין חייל לטרוריסט הוא יותר קשה משאתה מנסה לצייר, אתה פשוט לא מסוגל להכיל את זה כי אתה לא מסוגל להסתכל מנקודת מבט שאינה שלך. כשאנחנו מורידים פגז על בית והורגים משפחה בלתי מעורבת, המשפחה הזו מתה בדיוק כמו המשפחה שמתה כשאיזה דגנרט החליט ללכת עם חגורת נפץ לקניון. את אותה משפחה לא באמת מעניין שאנחנו השתדלנו לאללה שלא להרוג אותם - הם מתים.

כשהצד שנגדך לא מחזיק בטנקים ואין לו נשק מתקדם, אז הוא פונה לדרך הטרור כי זה הנשק שיש לו בהישג יד. גם אנחנו היינו טרוריסטים לפני קום המדינה, אתם פשוט חושבים שטרור יהודי זה סבבה כי המניע ברור לכם.

(לא, אני לא מצדיק טרור, הייתי מנסה להסביר זאת אבל זה בזבוז זמן של כולם אז מה הטעם)

 

לא ראית תיכוניסטים שצועקים מוות לערבים? איפה אתה חי חבוב? לא צריך תיכוניסטים יש אנשים רגילים שעושים את זה, רבאק יש אנשים כאלו ממש כאן בשרשור.

 

בכל מקרה הדיון הזה עקר, חבל על הבייטים ;)

 

המשפטים המודגשים (וגם התגובות האחרונות שלך) מעידים (לצערי) על הבעיה אצלך ואצל אנשים דומים, אתם פשוט בטוחים כי אתם יודעים הכי טוב, ואני ושאר הבורים מהימין לא מסוגלים להבין או להכיל או איך שלא תקרא לזה. אז תן לי לחדש לך, כנראה שאתה לא מסוגל להבין או להכיל את מה שהצד השני חושב. ואני אסביר במשפט אחד ופשוט (מקווה שתצליח להכיל אותו) - אצלנו מדובר אולי בתפוח רקוב אחד, תפוח שכולם מנסים להוציא, אבל בצד השני מדובר בחלק (אחוז) גדול מאוד מהארגז.

 

והדוגמה שלך על המשפחה לא קשורה בעליל. באפגניסטן או בפקיסטן, או בכל חור אחר שבו צבאות המערב נלחמים, לא מתים ילדים וחפים מפשע, לא שומעים על מקרים שהחיילים מתעללים באנשים? אנחנו עושים הכל כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע, ואילו אצל הצד השני אין חפים מפשע בקרב היאהוד.

אגב, היהודים נלחמו בעיקר (תמיד היו יוצאי דופן) בצבא הבריטי, ובנציגים השונים של הממשל. היהודים לא טבחו בבריטים ללא הבחנה, לא התפוצצו במקומות הומי אדם ולא שחטו משפחות.

 

למזלי, עברתי את השלב הזה בחיים שבו אני מוטרד איך מה שאני כותב מעיד עלי בעיני אנשים כמוך.

עברתי 4-5 מורקים במערכת החינוך. אני זוכר שלושה שדנו בנושא השבי. כולם כמובן גם הדגישו איך חטפו מכות, ועברו התעללויות. אני זוכר איך זה השפיע עלי בתור ילד בן 13 - 14. לא סתם חשבתי שאני ימני, עד סוף התיכון, פחות או יותר.

 

מעבר לזה בכולם דנו בנושא ההקרבה העצמית, והביאו דוגמאות מהעבר, כמו זו שנצרבה לי בזכרון, על חיילים בגולני, שנדרשו לשכב על גדר תיל, לאפשר לחבריהם לעבור.

בצבא עברתי עוד איזה 10 מורקים, ואפילו העברתי אחד בעצמי, על מלחמת יום כיפור.

המטרה של אף אחד מהם לא הייתה סתם "לפאר". המטרה של כולם הייתה להראות שהערבים חיות מחד, ושכולנו צריכים ללמוד מהעבר, ולהיות מוכנים להקריב את חיינו בכל רגע עבור המולדת, מאידך.

 

טוב, אם לא ראית תיכוניסטים עם מסכות, אז זה זה לא קיים. תמונה אקראית כזו מהפייסבוק, כנראה גם לא מעידה על דבר.

אף אחד אכן לא מספר שהוא רוצה להיות שאהיד. בכל זאת, יש הבדל בין לרצות להרוג ערבים, לבין לרצות גם למות תוך כדי, אתה צודק.

 

יש הבדל בין "להקריב" את החיים למען המולדת והעם לבין להקריב את החיים כדי להרוג כמה שיותר ערבים. דבר שני, את תואר ה"חיות", כדבריך, הערבים מרוויחים בזכות ההתנהגות האלימה שלהם (הן בישראל ובגדה והן במדינות ערב), בדיוק כמו אוהדי בית"ר למשל (הרי אפשר להגיד שיש בתקשורת שטיפת מוח נגדם).

 

אגב, אתה לא צריך להיות מוטרד, פשוט עצם העובדה שאתה תמיד רואה את השלילי או הרע בחברה/מדינה שלנו מעידה בעיקר עליך, אבל זה לא הופך את זה לדבר אובייקטיבי.

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם (נערך)

ציטטתי משפט פשוט, ואת התגובה של מי שאמר אותו, סיפקתי הסבר ברור מאוד בנוגע לסתירה הלוגית שם. אם אתה לא מבין אותה - אחלה, מש"ל. לא אמרתי שום דבר על שאר הדעות שלך על שאר העולם.

 

המשפט בהמשך שלך גם קצת מוזר, אתה טוען שאצלנו יש מעטים בני-מעטים שהם קיצוניים, ואצלם יש מלאנת'לפים. אתה שוכח שיש כמה סדרי גודל בין כמות היהודים לכמות המוסלמים, ולכן באחוזים הגיוני שיהיו בצד שלהם הרבה יותר קיצוניים. זה משחק של אחוזים ואני בטוח (או כמעט בטוח) שאתה מבין אותו.

בכל מקרה ברור לי שיש יותר מוסלמים קיצוניים בעולם, לא ברור לי מה ההפרש באחוזים של הקיצוניים שלהם והקיצוניים שלנו, זה לא הנושא. הנושא הוא שהכללות כמו שאתה וחבריך מבצעים כאן הם טיעונים בזויים, גזעניים, וכבר ראינו בעבר מה הם גוררים.

אפשר לשנוא מחבלים בלי לשנוא מוסלמים - זו הנקודה העיקרית שלי.

אפשר (וכדאי) להבין יותר את הצד השני - בשביל לנסות להגיע לשפה משותפת ולא לדיון בין שני חירשים, אם רוצים לנסות להגיע לחיים משותפים.

אבל היות וזה לא הולך לקרות בואו פשוט נשנא את כולם ונכריז קבל עם ועדה על כל מיני מוטיבים גזעניים (יש כאן מספיק כאלו), hooray!

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)

יש הבדל בין "להקריב" את החיים למען המולדת והעם לבין להקריב את החיים כדי להרוג כמה שיותר ערבים.

הבדל בעייני מי? מי שמת? בעינך? בעייני אלוקים?

 

שים לב מאיפה יצאנו. הגבתי למי שכתב שבצד השני יש "מכונת הסתה". ובכן, בוודאי שזה נכון. אבל מכונת הסתה יש בכל מקום.

החינוך לצורך להקריב את החיים למטרה X,Y,Z הוא לא המצאה ערבית או ישראלית. אבל אתה צריך מאוד להיתמם ולשקר לעצמך, כדי לא לראות עד כמה זה מושרש במדינה בה אחת מהססמאות הלאומיות היא "עם בונה צבא בונה עם".

אגב, אתה לא צריך להיות מוטרד, פשוט עצם העובדה שאתה תמיד רואה את השלילי או הרע בחברה/מדינה שלנו מעידה בעיקר עליך, אבל זה לא הופך את זה לדבר אובייקטיבי.

*מה* לא הופך את *מה* לדבר אובייקטיבי? הדיעה שלך עלי, שנבנתה בהתאם לאיך שאתה תופס את החברה והמדינה שלנו לא סובייקטיבית? או שאולי אתה במקרה אלוהים, ולא ידעתי?

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

המחתרות הישראליות כנגד הבריטים לא פוצצו אזרחים בכוונת מפגע.

תמיד נתנה התראה, ואפילו שתיים, כדי לא לפגוע בחפים מפשע, או אוכלוסיה אזרחית.

 

לא אחת ולא שתיים ולא כלל!

 

את ההיסטוריה אפשר לנסות לייפות בפרספקטיבה לאחור(לא אתה אלא מי שהיה אז לוחם חופש שפתאום בראי ההיסטוריה הוא מצטייר כמחבל רצחני) אבל העובדות מדברות בעד עצמן, כשהבריטים היו מקבלים התראות הם היו מפנים וכאשר לא היו מקבלים התראות, לא היו מפנים.

 

בפיצוץ הידוע במלון המלך דוד לא הייתה התראה ולא נעליים.

רק כשהפיצןץ "התפוצץ למחתרות בפנים" הם התחילו לגמגם דברים חסרי שחר על "התרענו".

 

הרויזיוניסטים לא התריאו, זה עמד בסתירה מוחלטת לתפישת העולם שלהם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
ציטטתי משפט פשוט, ואת התגובה של מי שאמר אותו, סיפקתי הסבר ברור מאוד בנוגע לסתירה הלוגית שם. אם אתה לא מבין אותה - אחלה, מש"ל. לא אמרתי שום דבר על שאר הדעות שלך על שאר העולם.

 

המשפט בהמשך שלך גם קצת מוזר, אתה טוען שאצלנו יש מעטים בני-מעטים שהם קיצוניים, ואצלם יש מלאנת'לפים. אתה שוכח שיש כמה סדרי גודל בין כמות היהודים לכמות המוסלמים, ולכן באחוזים הגיוני שיהיו בצד שלהם הרבה יותר קיצוניים. זה משחק של אחוזים ואני בטוח (או כמעט בטוח) שאתה מבין אותו.

בכל מקרה ברור לי שיש יותר מוסלמים קיצוניים בעולם, לא ברור לי מה ההפרש באחוזים של הקיצוניים שלהם והקיצוניים שלנו, זה לא הנושא. הנושא הוא שהכללות כמו שאתה וחבריך מבצעים כאן הם טיעונים בזויים, גזעניים, וכבר ראינו בעבר מה הם גוררים.

אפשר לשנוא מחבלים בלי לשנוא מוסלמים - זו הנקודה העיקרית שלי.

אפשר (וכדאי) להבין יותר את הצד השני - בשביל לנסות להגיע לשפה משותפת ולא לדיון בין שני חירשים, אם רוצים לנסות להגיע לחיים משותפים.

אבל היות וזה לא הולך לקרות בואו פשוט נשנא את כולם ונכריז קבל עם ועדה על כל מיני מוטיבים גזעניים (יש כאן מספיק כאלו), hooray!

 

אני אשמח לשמוע איפה העליתי כאן טיעונים גזעניים או בזויים, או היכן טענתי שאני שונא מוסלמים.

אני אגב, ממש לא שונא מוסלמים, אני פשוט לא ממש רוצה לחיות בסביבתם (אתה יכול לטעון שזה גזענות, אני יכול לטעון שזה מתבסס על אחוזי פשיעה, נהיגה פרועה וכדומה, זכותי).

אגב 2, עד כמה שזכור לי, במדינת ישראל יש יותר יהודים ממוסלמים (וכנ"ל לגבי מספר המוסלמים בגדה), אך עדיין, מספר הפיגועים שמבוצעים על ידי מוסלמים גבוה לאין שיעור ממספר הפיגועים שמבוצעים על ידי יהודים (ואני לא מדבר על גרפיטי או עקירת מטעי זיתים, אלא על דברים שיכולים לפגוע בנפש, דוגמת אבנים, בקבוקי תבערה, מטענים, נשק קר וחם וכדומה).

 

הבדל בעייני מי? מי שמת? בעינך? בעייני אלוקים?

 

שים לב מאיפה יצאנו. הגבתי למי שכתב שבצד השני יש "מכונת הסתה". ובכן, בוודאי שזה נכון. אבל מכונת הסתה יש בכל מקום.

החינוך לצורך להקריב את החיים למטרה X,Y,Z הוא לא המצאה ערבית או ישראלית. אבל אתה צריך מאוד להיתמם ולשקר לעצמך, כדי לא לראות עד כמה זה מושרש במדינה בה אחת מהססמאות הלאומיות היא "עם בונה צבא בונה עם".

 

*מה* לא הופך את *מה* לדבר אובייקטיבי? הדיעה שלך עלי, שנבנתה בהתאם לאיך שאתה תופס את החברה והמדינה שלנו לא סובייקטיבית? או שאולי אתה במקרה אלוהים, ולא ידעתי?

 

הבדל בעיניי רוב הציבור היהודי (להערכתי) - להקריב חיים כדי להגן על המשפחה שלך והמדינה שלך (במישרין או בעקיפין) קצת שונה מלהקריב אותם כדי להרוג כמה שיותר אנשים ללא הבחנה (שזה בדיוק ההבדל בין חיילי צה"ל לבין מחבלים מוסלמים).

 

והדעה (השלילית, ממה שאני רואה לרוב) שלך לגבי המדינה היא לא אובייקטיבית, או לפחות לא מייצגת את הכלל (ולא אמרתי שהדעה שלי כן מייצגת).

פורסם (נערך)

את הפעולה ביצע האצ"ל לפי בקשת ארגון ההגנה באישור ובתיאום מלא.

זו לא החלטה רויזיוניסטית בלבד, זו החלטת הנהגת הישוב.

ובעקבות ארועי השבת השחורה שבא נעצרו ונכלאו מנהיגי הישוב היהודים בארץ ישראל.

 

מלון המלך דוד נפתח כמלון פאר ירושלמי ב-20 בדצמבר 1930, וב-1938 העביר מינהל השלטון המנדטורי את מושבו לאגף הדרומי של המלון. במלון ישבו בכירים צבאיים ואזרחיים רבים של שלטון המנדט, ובעיני רבים הוא היווה סמל לשלטון זה. אירועי "השבת השחורה", ביום ה-29 ביוני 1946, גרמו לרצון בפעולת תגמול,

והמלון נבחר על ידי מפקדת "ההגנה" בראשותו של משה סנה כמטרה עבור האצ"ל,

במקביל לפעולת הפלמ"ח במחנה הבריטי בת גלים ולפעולת הלח"י בבנין האחים דוד.

,,,

 

ב-1 ביולי 1946, כתב משה סנה אל מנחם בגין:

[TABLE=class: hebrewQuotation]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]א. עליכם לבצע בהקדם האפשרי את הצ'יק ואת הבית של עבדך משיחך. הודיעני על המועד. מוטב בבת אחת. אין לפרסם זהות הגוף המבצע - לא בפרסום מפורש ואף לא ברמיזה.

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3, align: left]– מכון ז'בוטינסקי כ-1/11/45

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

סנה החליט לנסוע לפריז בעצמו, ולהשתתף בישיבת הנהלת הסוכנות היהודית, שבה נדון המשך המאבק במנדט הבריטי. לפני צאתו את הארץ, ב-19 ביולי, הוא העביר לבגין בקשה לדחיית הפעולה, וזו נקבעה ל-22 ביולי.

התוכנית של הלח"י לפוצץ את בניין "האחים דוד" בוטלה בשל קשיי התיאום.

 

בשעה 12:10 הודיע הארגון על הטמנת הפצצות למרכזיית המלון, למערכת העיתון "פלסטיין פוסט"

ואף לקונסוליה הצרפתית הסמוכה, שעובדיה פתחו את חלונות הבניין על מנת שלא יתנפצו מהדף הפיצוץ הצפוי.

 

הנהלת המלון החליטה לפנות את המלון מאורחיו חוץ מאלה ששהו באגף הדרומי בו קבעו הבריטים את מושבם.

על פי אחת העדויות, המזכיר הראשי של ממשלת המנדט, ג'ון שאו, שקיבל את ההודעה, הצהיר

שכל מי שיעזוב את הבניין יאבד את עבודתו ואמר ש"כאן אני הוא נותן הפקודות, ולא הטרוריסטים".‏

[1] שאו, מצידו, טען כי "שום אזהרה לא נמסרה לי או למישהו אחר בבניין. ואפילו קיבלתי אזהרה כזאת,

אפילו נניח שקיבלתי, לא הייתי יכול לפנות את האנשים בזמן שעמד לרשותי".

בשעת הפיצוץ התקיימה בלשכתו ישיבה של כל מנהלי המחלקות. בשעה 12:37 הרס פיצוץ אדיר

את כל האגף הדרומי של מלון המלך דוד, על כל קומותיו.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

זה בסדר, אני לא אוהב ערסים בלי קשר לגזע ולא רוצה לחיות בסביבתם, לצערי אין עדיין מחאות 'טרנספר לערסים' אבל אני מקווה שאחרי שנפתור את הבעיה עם ה"ערבושים" אוכל לקחת את השלטים ולמחזר אותם, כולה מחליפים ב' בס' כמה קשה זה יכול להיות, כולה להשלים קו חסר ולהעלים את הצ'ופצ'יק מהצד הימני-תחתון ;)

 

אתה מסרב להבין שגם לצד השני יש רציונל (אמנם רעוע בעיני ובעינך, אבל עדיין), כי אתה לא מסוגל לראות נק' מבט שאינה שלך. כמו שמבחינתך חמאסניק הוא מחבל, מבחינתם חייל צה"ל הוא מחבל והטרוריסט שלהם הוא חייל. להם אין טנקים ומטוסים אז הם נלחמים עם מה שיש.

ובחייאת, תבין שזה שמישהו מציג לך איך (כנראה) הצד השני מסתכל על דברים, לא אומר שהוא מסכים איתו.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200


×
×
  • תוכן חדש...