Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3949 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חבר התקשר אלי במטרה להתייעץ אבל אין לי מושג מה להגיד לו..

משנת 2010 הוא היה סטודנט ולא שילם ביטוח לאומי כי לא עבד כלל.

עכשיו הוא קיבל בדואר בקשה לתשלום על כל התקופה + קנס.

אין לו גרוש על הנשמה והוא עדיין מחזיר הלוואות שלקח לצורך מימון הלימודים.

שורה תחתונה, אין לו מאיפה לשלם להם.

מה הם הציעו? לוותר לו על הקנס ולתת לו לשלם בתשלומים.

 

הוא שואל: איך הוא יכול לגרום להם לוותר לו על חלק מהסכום שהם דורשים?

צריך להציג להם מסמכים או משהו? סתם להתחנן על נפשו יכול להועיל?

 

יאללה תפציצו, סומכים עליכם :mm_yeah:

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם

המקסימום שיוותרו לו זה על קנסות והצמדה. על החוב לא יוותרו לו כי זה החוק, הוא חייב לשלם. אבל נראה שכבר באו לקראתו, ויתרו לו על הקנסות ופרסו לו את החוב.

לביטוח לאומי יש סמכויות נרחבות לגבות את החוב הזה, לא ממליץ להתעסק איתם.

מי שלא עובד מחוייב בתשלום מינימלי לביטוח לאומי, מי שעובד משלם 6% כמדומני מההכנסה.

פורסם

יש כמה שאלות מתבקשות,

האם יש להם חלק בעיניין החוב? למשל

לא הודיעו,לא שלחו מכתב,אשם תורם,טעות שלהם וכו...

 

לי למשל הפחיתו חוב של כ 40K(!!) אחרי שכתבתי

להם שזו היתה טעות שלהם,הם טעו והטעו,נעזרתי

באדם שעוזר לאנשים בבעיות מול המל''ל,הוא עושה את זה

בתשלום.

 

כל מיקרה יש ועדה לביטול חובות,יש לפנות אילהם מיידית,

עם מסמכים רלוונטים וגם מכתב אישי שלך.

בהצלחה.

פורסם

למיטב ידיעתי כל אזרח חייב בתשלום ביטוח לאומי, אין הנחות ואין משחקים.

היה עדיף לו לעבוד שעה בחודש והעיקר שיוציאו לו תלוש.

 

כרגע אין ברירה אלא לשלם, או להתייעץ עם מומחה לביטוח לאומי למרות שלדעתי אין סיכוי.

פורסם

מה גובה התשלום לאדם שאינו עובד?

 

מעניין אותי להשוות את הסכום לאדם שכן עובד.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

פורסם
יש כמה שאלות מתבקשות,

האם יש להם חלק בעיניין החוב? למשל

לא הודיעו,לא שלחו מכתב,אשם תורם,טעות שלהם וכו...

 

לי למשל הפחיתו חוב של כ 40K(!!) אחרי שכתבתי

להם שזו היתה טעות שלהם,הם טעו והטעו,נעזרתי

באדם שעוזר לאנשים בבעיות מול המל''ל,הוא עושה את זה

בתשלום.

 

כל מיקרה יש ועדה לביטול חובות,יש לפנות אילהם מיידית,

עם מסמכים רלוונטים וגם מכתב אישי שלך.

בהצלחה.

לא רלוונטי אם הודיעו לו או לא. לפי החוק כל אזרח חייב לדאוג לשלם את הסכום החודשי לביטוח לאומי. כמו שאתה חייב להעביר את הרכב טסט גם אם לא שלחו לך בדואר את הטופס.

אם יש טעות בחישוב החוב (וזה בהחלט קורה ואפילו לא מעט) אז צריך לפנות לוועדה ולבקש לבטל אותו, וזה לדעתי מה שקרה במקרה שלך.

פורסם

גובה התשלום צריך להיות באתר של ביטוח לאומי, אני חושב שסביבות ה 150-200 לחודש.

וכן, אם היה מוציא תלוש משכורת של אפילו שעה היה משלם שקל במקום 200.

פורסם

בזמני סטודנטים שלמו סכום מגוחך, תבדוק שאתה מחויב לפי תעריף סטודנט ולא לפי תעריף רגיל

האם הוא למד במוסד מוכר?

 

לפי האתר של הבט״ל:

״הרישום כתלמיד בביטוח הלאומי נעשה באופן אוטומטי באמצעות העברת המידע מהמוסדות להשכלה גבוהה לביטוח הלאומי. אם חויבת לשלם דמי ביטוח כמי שאינו עובד ולא כסטודנט, סביר להניח שלא הגיע המידע מהמוסד להשכלה גבוהה. במקרה זה, עליך להמציא אישור בדבר היותך סטודנט בתקופה שבעבורה חויבת כמי שאינו עובד, לסניף הביטוח הלאומי במקום מגוריך, ותחויב בדמי ביטוח נמוכים יותר.״

http://www.btl.gov.il/Insurance/National%20Insurance/type_list/student/Pages/default.aspx

פורסם
חבר התקשר אלי במטרה להתייעץ אבל אין לי מושג מה להגיד לו..

משנת 2010 הוא היה סטודנט ולא שילם ביטוח לאומי כי לא עבד כלל.

עכשיו הוא קיבל בדואר בקשה לתשלום על כל התקופה + קנס.

אין לו גרוש על הנשמה והוא עדיין מחזיר הלוואות שלקח לצורך מימון הלימודים.

שורה תחתונה, אין לו מאיפה לשלם להם.

מה הם הציעו? לוותר לו על הקנס ולתת לו לשלם בתשלומים.

 

הוא שואל: איך הוא יכול לגרום להם לוותר לו על חלק מהסכום שהם דורשים?

צריך להציג להם מסמכים או משהו? סתם להתחנן על נפשו יכול להועיל?

 

יאללה תפציצו, סומכים עליכם :mm_yeah:

האמת בד"כ אלה שלא עובדים בזמן הלימודים באים ממשפחות עשירות.

 

כאמור ביטוח לאומי יש לשלם ( אי ידיעת החוק אינה פותרת אף אחד ) ובד"כ מוותרים על הקנסות וההצמדות, ומקלים בפרישת החוב על ידי תשלומים.

 

זה מה שעשו לחברך ואם לא חישבו לו בטעות את החוב ( קורה ) אז אין מה לעשות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לא רלוונטי אם הודיעו לו או לא. לפי החוק כל אזרח חייב לדאוג לשלם את הסכום החודשי לביטוח לאומי. כמו שאתה חייב להעביר את הרכב טסט גם אם לא שלחו לך בדואר את הטופס.

אם יש טעות בחישוב החוב (וזה בהחלט קורה ואפילו לא מעט) אז צריך לפנות לוועדה ולבקש לבטל אותו, וזה לדעתי מה שקרה במקרה שלך.

אני כתבתי במיקרה שפונה לועדה של המל''ל למחיקת חוב זה יכול לעמוד לזכותו,

ויש עוד דברים שניתן לבדוק אותם,שיכולים לעמוד לזכותך,

במקרה שלי אז,פניתי לאיש מקצוע שמאד סייע למרות שהייתי סקפטי,

במקרה דנן אין לו מה להפסיד,

תגיש לועדה,כפי שציינתי לעיל,יתכן שיתחשבו כי הוא לומד או ואט אבר,

ובמקרה הכי גרוע ידחו את הבקשה.

פורסם

אז אני מבין שאין הרבה מה לעשות הא?

 

עוד שאלה,

ביטוח לאומי יכולים לחסום לו את היציאה לחו"ל?

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם (נערך)
אז אני מבין שאין הרבה מה לעשות הא?

 

עוד שאלה,

ביטוח לאומי יכולים לחסום לו את היציאה לחו"ל?

 

אין הרבה מה לעשות, אפשר לנסות לברר אם אין טעות בחוב, אבל אם החוב נכון הוא יהיה חייב לשלם.

לגבי יציאה מהארץ בוודאי שיכולים למנוע ממנו לצאת מאחר והדבר יכול להגיע להוצאה לפועל על כל המשמעויות.

אתה יכול לקרא למשל כאן .

סנקציה הרבה יותר קשה היא עיקול מיידי על חשבונות הבנק שלו ואם הוא מיופה כח בחשבונות אחרים אז יכול להיות שגם עליהם.

חבר שלי נאלץ לשנורר כסף ממשפחה וחברים משך כמה שבועות כדי לאכול בגלל שלא יכל לגעת בחשבון הבנק שלו.

עוד פוסט מעניין בנושא.

עריכה אחרונה על ידי martines
פורסם

בלאגן...

כשהמדינה רוצה להיות יעילה היא מצליחה :-o

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

×
×
  • תוכן חדש...