Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4001 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

צביקי - עד כמה שאני מבין יש עובד\ת זרה, אבל אולי לא הבנתי נכון.

תביא בחשבון שגם עובד זר אינו פתרון קסמים: יש חולים שצריכים שני מטפלים כדי להרים או לטפל בהם, יש צורך ב"כיסוי" לימי החופש של העובד הזר, אולי יש צורך בהנגשה של הדירה, שלא תמיד ניתנת לביצוע. כל מקרה לגופו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

הסיבות שאין עובדת זרה הן הצורך בהשגחה וטיפול סביב השעון וכן הצורך בהנגשת הדירה.

סיבה נוספת היא עלויות העובדת הזרה(שכר חודשי כפי שצויין כאן במסגרת הדיון) +הכלכלה של סבתא בדירתה (תשלום שכ"ד+אוכל+הוצאות שוטפות) .

כרגע ישנה מטפלת שמגיעה יום יום ,רוחצת,מלבישה ומטיילת עם סבתא .

שאר הזמן ,הסבתא בהשגחה וטיפול של המשפחה.

עריכה אחרונה על ידי Tida-man
פורסם (נערך)

אסביר:

ראשית, אנו מעודדים הישארות של אנשים מבוגרים בביתם כל עוד זה אפשרי, ודאי בשלב הראשון והשני של הדמנציה.

שנית, כלכלית-או שאני פספסתי משהו, או שאמרת שהכנסותיה של הסבתא מהשואה ומקצבת זקנה מגיעות ל10000 ש"ח. מה שלא נראה לי סביר.

כניסה לבית אבות ברמה הבסיסית עולה כ12500 אלשח. למחלקה סיעודית. לדעתי עוד 1000 לפחות לתשושי נפש. העסקת עובדת זרה לא מתקרבת לסכומים הנ"ל.

השגחה וטיפול סביב השעון זה בדיוק מה שנותנת עובדת זרה. חוסר השקט של הלילה הוא דבר שצריך להיפתר בטיפול תרופתי ולכן המלצתי על ליווי של פסיכוגריאטר. לא צריך לחיות עם זה.

מה תרוויחו? תרוויחו עוד שנים עם סבתא בביתכם. בעלויות נמוכות יותר.

נושא ההנגשה הוא שאלה טובה ואכן שווה לבדוק לעומק. אבל אם זה מאוד יקר אולי אפשר לשכור דירה מותאמת יותר במקום להנגיש.

האם קיבלתם תשובה להחמרה מביטוח לאומי?

עריכה אחרונה על ידי צביקי
פורסם

ידידי שלא תבין אותי לא נכון , הלב בהחלט מסכים עם הטיעונים שלך,הראש צריך לחשוב.

כנראה לא הסברתי טוב את עצמי,ההכנסה של סבתא בסביבות 3000 .

כ-3000 נוספים יבואו מהמשפחה .

הסבתא מבוטחת בקופת חולים ויש לה מגן זהב.

מעבר לזה,אין מקורות הכנסה.

אם "הקוד" לא יכסה את ההפרש ,כמובן שמעבר לבית אבות יירד סופית מהפרק .

האם ישנה דרך לחשב בערך את סכום הכיסוי ?

אני ממש לא בונה על ניסים ואם אדע באיזה סכומים מדובר (סכום ההשתתפות של משרד הבריאות) אהיה יותר חכם ואוכל להציג זאת למשפחה .

המון תודה לכל מי שמשתתף בדיון.

פורסם

אתה שואל שאלה מצויינת שקצת קשה לענות עליה.

 

לדעת לפי מה ייעשה חישוב הקוד זה נוסחה מאוד מאוד מורכבת של משרד הבריאות. תוכל לקרוא כאן.

http://www.health.gov.il/Subjects/Geriatrics/GeriatricHospitalization/Pages/InpatientNursingAssistance.aspx#Title6

 

תוכל גם להוריד את חוזר המנכ"ל שמנחה איך לעשות את התחשיב ולא להבין ממנו כלום.

 

אבל, בגדול, מנסיוני:

 

משפחה שיש בה 3 ילדים, שמתפרנסים בצורה ממוצעת מינוס, נניח הכנסה של 12-14 אלש"ח ברוטו לחודש, מקבלת רמת השתתפות של פחות מ1000 ש"ח.

 

בד"כ ניתן לעמוד ברמת ההשתתפות המבוקשת. הביטוח של מגן זהב לא רלבנטי. אם הוא כולל בתוכו ביטוח סיעודי זה כך או כך לא מחושב בהכנסות, ואם הוא לא כולל אז אין מה לחשב.

 

אז לכן אני שוב אומר - אופתע מאוד אם כלכלית אתם תחסכו כסף בלהכניס אותה לבית אבות. לכל היותר תגיעו לעלויות זהות לאלו של העסקת עובדת זרה.

לעומת זאת, המעמסה עליכם תהיה נמוכה בהרבה בבית אבות.

 

אז אם אתם ערוכים ומוכנים להמשיך ולשאת בעול הטיפול בסבתא כל עוד היא נתרמת מכך שהיא בבית ,המשיכו. אל תתייאשו.

אם אין מי שיכול לקחת על עצמו טיפול בסבתא (יחד עם עובדת זרה), כלומר לבקר לפחות מדי שבוע, לדאוג לקניות, לפקח ולכוון את העובדת, לקחת לבדיקות רפואיות וכו' - אז בית אבות יהיה פתרון טוב.

 

אגב, היא מאוד קרובה להיות מוגדרת כסיעודית וככזו תוכל להיכנס למחלקה שאינה של תשושי נפש. השאלה היא לאן יתקדם מצבה הפיסי.

 

בראשון יש מחלקה טובה לייעוץ לקשיש במחלקת הרווחה ואני ממליץ לך לפנות אליהם.

צביקי

פורסם (נערך)

המון תודה.

ההבדל בין תשוש לתשוש נפש הוא אם אינני טועה רמת הבלבול והשיכחה .

לפני הנפילה למשל,לדעתי, היא הייתה תשושה

מה ההבדל בין תשוש נפש לסיעודי ?

היא הולכת עם הליכון או מקל הליכה ובבית קורה הרבה שהיא שוכחת מההליכון והולכת (בקושי רב) לבד ,אנחנו כמובן מנסים למנוע הליכה בלי עזרים אך לא תמיד מצליחים.

להתקלח לבד היא לא מצליחה,כנ"ל לגבי לבוש,היא רוצה ז"א היא אומרת "עכשיו צריך להתלבש..." ואז עומדת ולא עושה כלום

ואם אומרים לה להתלבש היא מייד אומרת שקשה\כואב לה.

היא עומדת לבד (בלי הליכון) ורוחצת פנים\ידיים.

אוכלת לבד,קמה\מתיישבת לבד.

הבעיה הגדולה ביותר היא אי השליטה על הסוגרים וחוסר המודעות בו היא נמצאת.

 

אם אפשר,אשמח לקבל המלצה לבית אבות לתשושי נפש במרכז וזאת על מנת לא ללכת לאיבוד בין שלל בתי האבות.

היום קבלנו עוד שעות סיעוד ואנו מתכננים לקחת מטפלת נוספת לשעות הערב.

עריכה אחרונה על ידי Tida-man
פורסם
המון תודה.

ההבדל בין תשוש לתשוש נפש היא אם אינני טועה רמת הבלבול והשיכחה .

לפני הנפילה למשל,לדעתי, היא הייתה תשושה

מה ההבדל בין תשוש נפש לסיעודי ?

היא הולכת עם הליכון או מקל הליכה ובבית קורה הרבה שהיא שוכחת מההליכון והולכת (בקושי רב) לבד ,אנחנו כמובן מנסים למנוע הליכה בלי עזרים אך לא תמיד מצליחים.

להתקלח לבד היא לא מצליחה,כנ"ל לגבי לבוש,היא רוצה ז"א היא אומרת "עכשיו צריך להתלבש..." ואז עומדת ולא עושה כלום

ואם אומרים לה להתלבש היא מייד אומרת שקשה\כואב לה.

היא עומדת לבד (בלי הליכון) ורוחצת פנים\ידיים.

אוכלת לבד,קמה\מתיישבת לבד.

הבעיה הגדולה ביותר היא אי השליטה על הסוגרים וחוסר המודעות בו היא נמצאת.

 

תשוש נפש = דמנציה, אלצהיימר, כל הבלבול והשכחה. הרלבנטיות של זה היא רק כל עוד האדם מתהלך עצמאית ואז יכול ללכת לאיבוד. לכן יכול להיות רק במחלקה מיוחדת שערוכה לכך.

 

תשוש= קשיש שזקוק לסיוע קל - מקל הליכה, הליכון, מוצרי ספיגה.

 

סיעודי = קשיש שזקוק לסיוע מרובה, כסא גלגלים, סיוע מלא בהקמה ושכיבה ועוד.

 

סיעודי מורכב = קשיש סיעודי עם צרכים רפואיים נוספים כמו הנשמה, דיאליזה, פצעי לחץ מרובים ועוד.

 

לפי התיאור שלך, עובדת עם סבלנות, אינטילגנציה ורצון טוב תוכל להתמודד איתה היטב.

ממליץ בחום להתייעץ עם פסיכוגריאטר ולקרוא קצת באתר של עמדא.

 

לא להתווכח איתה!!

פורסם

כדי לקבל מושג לגבי בתי האבות לתשושי נפש, התחלנו להסתובב ולהכיר את השטח.

הים היינו בנוף חן בר"ג-במילה אחת,התביישתי.

התביישתי שהזקנים צריכם לחיות בחדרים עם חורים בקירות וריח השתן שרדף אותנו עד שיצאנו מהמקום.

התביישתי שהמבנה שאמור לשרת אנשים עם צרכים מיוחדים (פיזיותרפיה,שירותים,מקלחת) -לא עבר שיפוץ והתאמה כמה שנים טובות .

פורסם

בשבוע הבא אתקשר לקבוע פגישה.

אתמול היינו בשני מקומות נוספים, בנס ציונה ובהדסים בבני ברק .

הדסים הפתיע לטובה (הביקורות עליו ברשת לא מחמיאות ).

בנס ציונה ,אהבתי מאוד את העובדה שיש בדיקות תכופות ,המחלקה מאובזרת בכל מה שצריך ,הריח הנורא של השתן ,קיים גם כאן.

בהדסים -חדר הפיזיותרפיה ענקי ומאובזר,חדרים גדולים (3 דיירים-יהיה עם מי לדבר) ,הכל ממש נקי (למרות שהיה יום שישי) ואין ריח של שתן !

אחרי שנבקר בגיל עוז ,נגיע להחלטה.


×
×
  • תוכן חדש...