Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4003 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא התקשרת אז לא קיבלת תשובות מלאות.

א. בית החולים יכול לתת אישור מיידי לעובדת זרה לשלושה חודשים ובזמן הזה מוציאים היתר קבוע. הכל חוקי ובלי עקיפות.

המינימום לעובד זר לאחר ניכויים מותרים בחוק כ4200. שבת עוד 279. סוציאליות עוד 1000.

מזה אפשר להוריד כ30 עד 60 אחוז השתתפות ביטוח לאומי וקרן שואה. מזון ודמי כיס לא חישבתי. כך או כך זה משמעותית פחות מכל טיפול 24/7 אחר.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

הסבתא בשיקום הגריאטרי בבת ים .

אנחנו בקשר רציף עם 2 עובדות סוציאליות וכל הצוות הרפואי במקום, לא דברו איתנו על אישור (זמני או קבוע ) לעובדת זרה .

במרכז השיקום הביאו טופס החמרה וציינו שיש להגיש אותו בצירוף מכתב השחרור לביטוח לאומי.

אחת העובדות הסוציאליות הזכירה שאפשר דרך קופת החולים לתאם ביקורי בית לטיפול פיזיוטרפי (לאחר פנייה לרופא משפחה) .

בנוסף ,דברתי גם עם דיאטן שהסביר לגבי האוכל של סבתא ,והמליץ לפנות לדיאטנית דרך קופת חולים .

באחד הביקורים,לאחר שסבתא סרבה לקחת כדורים,לאכול או לעשות פיזיוטרפייה, בשיחה עם האחות האחראית שהגיעה לטונים גבוהים (איך לא...) הרופאה אמרה-הסבתא לא אחראית למעשייה,אם אתם לא מסוגלים להיות איתה, קחו אותה לבית אבות.

התגובה הכעיסה אותי מאוד !!!

 

צביקי, את האישור הזמני מקבלים במרכז השיקום ולא דרך קופת החולים (מכבי) ,נכון ?

מוזר שהם לא הזכירו את העניין , אם העניין חוקי ,אני לא רואה סיבה שהם יסתירו מידע כה חשוב.

עריכה אחרונה על ידי Tida-man
פורסם

אולי לא הסתירו, אבל גם לא נידבו. צריך להכין שיעורי בית.

אם הרופאה קבעה שהסבתא לא אחראית למעשיה מדובר בסיפור יותר מורכב כיון שנכנס עניין של קביעה פורמלית של אבחנה ובהתאם לכך מינוי אפוטרופוס.

קשה לי לסייע לך בבחירה בין מחלקה סיעודית לאשפוז בית, זה תלוי מאד בסבתא, במשפחה שלך (כולל הדודים ובני משפחותיהם) ובמוסדות הסיעוד הרלוונטיים, שההיכרות אתם מצריכה מחקר מעמיק.

קיימת שאלה נוספת - האם סבתא נחשבת "סיעודית" או "סיעודית מורכבת". חולה "סיעודי מורכב" זכאי לאשפוז סיעודי על חשבון הקופה (במוסד מתאים, לאו דווקא בבית חולים שיקומי), בעוד שסיעודי רגיל לא. גם כאן - רק גריאטר הבודק אותה ונותן חוות דעת יוכל להשפיע.

אני חוזר ואומר - התחילו מ-א: בדיקת זכויות בבט"ל, זכויות בביטוח סיעודי, אפשרות הנגשת דירת הסבתא (והעלות הרכוכה בכך, אם אפשרית) ואפשרות אשפוז במוסד\מחלקה סיעודית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מוזמן לפרט יותר על מצב הסבתא.

עקרונית, מעדיפים שטיפול יהיה בבית ואם זה לא אפשרי אז במוסד ולא להפך.

שאל את הצוות על היתר זמני.

בקשה להחמרה בביטוח לאומי אפשר להגיש מרגע שיש תאריך שחרור. לצרף סיכום ביניים מהשיקום.

פורסם

כמובן שאני מעדיך שהיא תהיה בסביבה מוכרת ולא באיזה מוסד.

העובדת הסוציאלית אמרה שצריך לבחון את המצב ,במידה של החמרה לשקול מוסד סיעודי ,מכך נובע שאין קביעה חד משמעית מצידם.

אז נכון שהחל תהליך של דמנציה ובכל זאת ,לפני הנפילה הסבתא הייתה אדם אצמאי ב 98% ,המטפלת ,נקתה את הבית והלכה עם סבתא לרופאים.

אחרי הנפילה,אני נוטה להאמין שהמצב ישתפר אבל בינתיים הסבתא צריכה הרבה יותר עזרה.

היא בקושי הולכת עם הליכון, מתקשה לקום משכיבה לישיבה (מישיבה לעמידה היא דווקא מצליח לקום לבד ללא כל עזרה).

חייבת עזרה במקלחת.

יש לה 9 שעות טיפול ואנחנו עובדים על הגדלת השעות. טופס החמרה הוגש לביטוח לאומי כבר לאחר הניתוח עם מכתב שחרור מאסף הרופא,בהמשך נוסיף את מכתב השחרור ממרכז השיקום.

 

לגבי ההיתר הזמני אשאל את הצוות הרפואי והסוציאלי במרכז השיקום.

פורסם

על פניו לא נראה שחייבת השגחה מלאה. אתם יכולים בינתיים עד לקבלת החמרה.( שאני לא משוכנע שתקבלו) להוסיף שעות טיפול בתשלום. סמנו את השעות הקריטיות ואו שתמצאו מי שיהיה איתה או שתינו לחברה שנותנת כיום את שעות הסיעוד ותבקשו.כך או כך זה יעלה פחות מעובדת זרה. הרופא מתעקש על השגחה מלאה?

פורסם

לחברה הסיעודית ממנה הגיעה המטפלת (לפני הנפילה) כבר פנינו והם בודקים את העניין.

בתקופה הקרובה הסבתא תהיה אצלנו בהשגחה מלאה ,רק לאחר שיפור נראה לעין (למשל כשהיא תוכל לקום משכיבה לעמידה) היא תחזור לבית שלה .

השעות הכי מסוכנות הן שעות הלילה וזו הסיבה שאנו שוקלים עובדת זרה.

הרופאה הזכירה את בית האבות (השגחה מלאה) בזמן וויכוח או יותר נכון ,בזמן שאני מצפה שהם יעשו את עבודתם בעוד שהם מתנערים מכך בטענה ש"אם המטופל לא רוצה ,לא נכריח אותו..."

אני כבר מצפה שהסבתא תחזור לסביבה המוכרת שלה כי "בבית גם הקירות מרפאים"

פורסם

למה הלילה מסוכן? אם היא לא מסוגלת לקום משכיבה לעמידה - מה החשש? אם היא מסוגלת ואפשר להסביר לה את הסכנה והיא תסכים לא לנסות לקום בלי לקרוא לכם - אין חשש.

אם היא לא תסכים, אפשר לישון איתה בחדר, או לשים מעקה.

כך או כך או כך אין עדיין הצדקה לעובדת זרה ובטח שלא לבית אבות.

פורסם

את סבתא שלי העברנו לבית אבות לא מזמן כי הרגלים שלה כשלו והיא התחילה ליפול מהמיטה.

עד שנגמר תהליך ההעברה היינו שמים לה כיסאות בצדי המיטה עם משענת הגב כלפיה על מנת שתיהיה קונטרה למקרה חירום(עם קירות משני הצדדים).

פורסם (נערך)

הלילה מסוכן כי שילוב של דמנציה (חשיבה לא צלולה,שיחכה) ושבר באגן הם הרסניים.

קניתי חיתולים והמלצתי למשפחה לקשור את סבתא למיטה (בדיוק מה שעושים במרכז השיקום).

 

את סבתא שלי העברנו לבית אבות לא מזמן כי הרגלים שלה כשלו והיא התחילה ליפול מהמיטה.

עד שנגמר תהליך ההעברה היינו שמים לה כיסאות בצדי המיטה עם משענת הגב כלפיה על מנת שתיהיה קונטרה למקרה חירום(עם קירות משני הצדדים).

 

רעיון טוב (הכסאות,לא בית האבות,לפחות בשלב זה)

תודה

עריכה אחרונה על ידי Tida-man
פורסם

קשירה למיטה היא עניין בעייתי ביותר, אנושי, ערכי ומשפטי.

 

בודאי שאי אפשר להשאיר אשה קשורה למיטה ללא השגחה צמודה. מה אם תרצה לשתות כוס מים?

 

אם האשה תזעק לעזרה ורשויות החוק יגיעו וימצאו אותה קשורה עלולה להיות לכם בעיה קשה מאד.

 

ממליץ לכם לחזור למשפבצת אפס - הערכה על ידי רופא גריאטר וקבלת המלצות לגבי המשך הטיפולף כולל המסגרת המתאימה. רק אז להתחיל לחפש כח אדם וציוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שני הרעיונות רעים בעיני. גם הקשירה וגם לחסום מיטה עם כסאות.

 

אם הקשישה דמנטית, הרי שאין לה בעיה להזיז כיסאות אם הם יפריעו לה.

לקשור קשיש זה דבר שעושים כשיש מטפלים ערים לידו במשמרת לראות שהוא לא נכנס למצב דחק. לא בבית במיטה שלו. שם עושים מעקה מסודר או מיטת בית חולים של יד שרה.

 

מציע לכם להתקשר להתייעצות. אם לא איתי אז עם הפיזיו' של המשך טיפול או המרפאה בעיסוק שלהם.

פורסם

בנתיים הסבתא חזרה מהשיקום :)

המצב לא גרוע כפי שחשבתי שיהיה .

למרות השבר ,מתהלכת בבית,כמובן עם הליכון , כשהייתה בשיקום ,בקושי הזיזו אותה.

 

בנתיים ישנה במיטה ללא מעקה וללא כסאות חוסמים.

 

המצב המנטאלי ירוד ואם לא יהיה שיפור , מצאנו בית אבות (בהמלצת חברים ובני משפחה ) גריאטרי בשם הדסים בבני ברק .

שמתי לב שבבוקר המצב יותר טוב, היא לגמרי צלולה

במהלך היום ובמיוחד בשעות הערב ,המצב מחמיר .


×
×
  • תוכן חדש...