Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4001 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

צביקי - התאור לא ברור.

המצב הבלבולי יכול להיות מכמה סיבות, שהשהות מחוץ לסביבה המוכרת (כלומר בבית החולים) יכולה להיות אחת מהן, עם שיפור בחזרה לסביבה המוכרת (בית). אבל יתכן גם שמדובר בראשיתו (או יותר מכך) של תהליך הדרדרות, וכן שהבלבול מופיע, למשל, בלילה ולא ביום.

טידה - נראה לי שיש צורך בהערכה רפואית יסודית לפני שמתקבלות החלטות הרות גורל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בקרוב נקבל את מכשיר השמיעה שרכשנו, מקווה שהוא יעזור.

המצב הפיסי משתפר .

בהמשך ניקח את סבתא להסתכלות נוספת אצל גריאטור (פעם אחרונה הייתה לפני כחצי שנה ).

פורסם

הסיכוי שאישה עם ירידה קוגניטיבית תצליח להסתדר עם מכשיר שמיעה בתוך האוזן שואף לאפס.

נסו לבטל אם אפשר, ובמקום זאת בדקו אביזרי שמיעה כמו של חברת מהלב.

פורסם
בלבול יכול להופיע מסיבות רבות ומגוונות. (דלקת בדרכי השתן היא אחת מהן לדוגמא).

בלבול לכשעצמו אינו סיבה לסידור מוסדי!!

צביקי - יש כל כך הרבה סיבות אפשריות לבלבול שאין שום טעם להכנס לפירוט. אני ציינתי רק כמה מצבים שיכולים להסביר התנהגות שהשתנתה כאשר האשה חזרה מבית החולים לביתה, ואת הסיכונים שצריך להביא בחשבון בימים הראשונים לחזרתה הביתה, ובהנחה שאין בעיות בריאות נוספות המשפיעות עליה. זו גם הסיבה שבגללה ציינתי שיש לבצע הערכה מסודרת, בעל מקצוע יוכל לזהות בעיות שבני המשפחה לא מודעים אליהן, ולהציע התיחסותמתאימה לפני שנגרם נזק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

אחרי סדרת בדיקות ,הסבתא הוגדרה כתשושת נפש .

עכשיו צריך למצוא בית אבות.

 

בית אבות אחד שממש מצא חן בעיניי (חפשנו בית אבות גם לאחותה של סבתא ) הוא "הבולגרי" בראשון לציון, הבעיה שאין בבית אבות זה מחלקה מתאימה לתשושי נפש .

עריכה אחרונה על ידי Tida-man
פורסם

"תשושי נפש" היא מילה מכובסת לדמנטים, בדרגה זו או אחרת.

צריך לבדוק אם נופלת בהגדרה שמכוסה בביטוח הבריאות הממלכתי או לא, אם כי להבנתי המוסדות שמשרתים את הביטוח הממלכתי די בעייתיים, לפחות אלה שבאזור חיפה. כמובן שכאשר מדובר במקום פרטי העלויות גבוהות מאד, נושא שמצריך ליבון כבר בשלב המוקדם של המו"מ. בעיה נוספת היא זמינות מקומות.

מעבר לכך, כמובן, צריך למצוא מקום שנגיש לבני המשפחה, כיון שתבלו לידה הרבה מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לאחר חיפוש קצר ,ראיתי שמרבית בתי האבות פרטיים

ייתכן ואני מפספס מוסדות מסובסדים ?

סבתי מקבלת קצבת זקנה +דמי רדופי שואה ,הכסף הזה יעבור לכיסוי עלויות שהותה בבית אבות ,את השארית נחלק ל-3 עם יכולת תשלום של כ1000 ש"ח של כל חד (סה"כ כ3000 ש"ח +- ) .

פורסם

זו בדיוק המלכודת.

 

לפני מספר חודשים עברתי סיפור דומה עם אבא שלי, אם כי בסופו של דבר הוא נפטר בבית חולים שיקומי ולא הגיע למחלקה סיעודית.

 

עד כמה שהבנתי חולה "סיעודי מורכב" זו מחלה שמכוסה בחוק ביטוח בריאות, אם כי כנראה יש בעיה עם איכות המוסדות בעייתית (לא הגעתי לבדיקה אישית שלהם).

 

חולה סיעודי "רגיל" צריך להסתדר בכוחות עצמו\משפחתו, ומוסד ראוי עולה הרבה מאד כסף (אני חושב שבסדר גודל של 10-20 אש"ח לחדש זה סכום מקובל).

 

האם סבתך שיכת לארגון עולים מסודר כלשהו? ההורים שלי, למשל, חברי ארגון עולי מרכז אירופה וארגון עוי הולנד, ונציגי אותם ארגונים סייעו מאד בהתנהלות הטכנית של מציאת שירותים נדרשים, התנהלותמול רשויות, מילוי טפסים וכל מיני בעיות מסוג זה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ראשית, משתתף בצערך!!!

לגבי סבתי, היא לא משתייכת לארגון כלשהו.

היא סובלת מדמנציה כבר כשנתיים, לפני הנפילה היא הייתה עצמאית ,התגוררה לבד עם עזרה מצד מטפלת .

לאחר הנפילה ,נאמר לנו במרכז השיקום שהיא תצטרך השגחה 24 שעות, לא רצינו לאמין ,כעבור כחודש מאז שחרורה מהשיקום,הבנו עד כמה צדקו הרופאים והצוות הרפואי .

 

הרגל (והירך אותה שברה) מחלימה די טוב ,השאר רק הולך ומתדרדר,היא חייבת השגחה צמודה,עזרה בלבוש,מקלחת,שירותים.

לרוב היא יושבת במצב רוח ירוד ,לפעמים היא חוזרת לעצמה וכעבור כמה שעות שוב פעם "הולכת לאיבוד " .

בלילה המצב מחמיר והיא הופכת לדי אגרסיבית.

בשבועות הקרובים נתחיל להסתובב בין בתי האבות השונים ,לו רק היינו יודעים אילו כדאי לבדוק ועל אילו כדאי לוותר כבר בשלב הראשוני לגבי העלויות ,אני מניח שהתמונה תתבהר בקרוב .

פורסם (נערך)

תודה.

 

אני מקווה שקיבלתם הדרכה מהעו"ס בבית החולים בו שהתה עד לאחרונה.

 

מעבר לכך ממליץ לכם לבדוק כמה דברים:

 

1. לבדוק האם היתה מבוחת בביטוח סיעודי כלשהו.

 

2. לבדוק אם אפשר לקבל ייעוץ מקופת החולים, באמצעות היחידה להמשך טיפול.

 

3. צריך לבדוק זכויות בביטוח הלאומי. מדיווחים שקיבלתי מאמא שלי מתברר כי בניגוד לתדמית השלילית קיבלה לא מעט סיוע שם, אם כי ביורוקרטיה, כמו ביורוקרטיה. תמיד גורמת לבזבוז זמן וכסף. מדובר בזכויות שלחר פטירת אבי.

 

4. אין ברירה אלא לברר עם מכירים אם יש להם ניסיון בבתי אבות אלה ואחרים. העניין הוא שצריך מידע מהדור הצעיר, כיון שתשושי נפש יתקשו לתת חוות דעת אמינה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כמובן שלפני הכל נלך להתרשם ממספר בתי אבות ,על הדסים למשל מצאתי תגובות לא מחמיאות.

בנוסף, מצאתי אתר בו אפשר למצוא מידע על בתי אבות, על חלק מבתי האבות מופיע מידע נרחב (מימון,סוג טיפול רפואי,מספר הארוחות וכו') וישנם בתי אבות ללא פירוט כלל,מופיע שם המקום,כתובת ומס' טלפון

פורסם (נערך)

למה לא עובדת זרה?

האם נפגשתם עם פסיכוגריאטר?

לגבי בתי אבות יש הרבה ציבוריים באיכות סבירה פלוס. לא מכיר את האיזור שלכם.

בציבורי היא תיתן את הכנסתה ואתם תשתתפו לפי מבחן הכנסות

אם בכל זאת מחליטים על בית אבות אני ממליץ להיעזר בחברת ייעוץ לנושא. לא יעלה לכם כסף ותקבלו שירות מעולה.

אם תרצה המלצות בשמחה.

עריכה אחרונה על ידי צביקי
פורסם (נערך)

לא בטוח האם מדובר בחברת ייעוץ, היועצת הסוציאלית בחברה שסיפקה את המטפלת (לפני הנפילה) ,העבירה את התיק של סבתא ליועצת אחרת שכבר התחילה "להמליץ" על מספר בתי אבות.

טרם קבלנו את "הקוד" ,אנחנו בשלב איסוף ומילוי הטפסים (השלב הראשוני),ממה שהבנתי , התהליך לוקח כ-3 חודשים,מאמין שנסתדר .

הסבתא מלוד וכרגע מתגוררת בראשל"צ, אם באזור הנ"ל ישנו בית אבות ציבורי שכדאי לבקר בו ,אשמח להמלצה

השניים הראשונים בהם נבקר בסופ"ש :נוף חן בר"ג ו-נאות שקמה בנס ציונה .

 

בנתיים לא קבלנו הסבר מלא ומפורט לגבי "הקוד" , מה סדר גודל ההנחה או סכום ההשתתפות מצד משרד הבריאות מסך העלות כאשר מדובר בבית אבות פרטי ?

עריכה אחרונה על ידי Tida-man

×
×
  • תוכן חדש...