Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4072 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני שנה הכנסתי את הסיטרואן C4 2009 שלי לטיפול כשהיו לה 100K והמלץ לי להחליף טיימינג למרות שהמלצת היצרן היא להחליף ב-150K. הטיעון המופרך של איש ה"שירות" היה שההמלצה תקפה לצרפת עם עוד התייחסות להבדלי אקלים (אני לא בטוח שהאקלים דומה במארסיי ונורמנדי). ויתרתי באדיבות על ההצעה, אבל אני עומד להכניס את הרכב לטיפול עכשיו כשהוא על 120K.

 

האם יש לי סיבה להחליף השנה או לחכות שנה נוספת (הרכב נוסע כ-20K בממוצע לשנה)? האם המלצת היצרן אינה מחמירה לכשעצמה?

פורסם

אני אישית לא לוקח סיכון במה שקשור לרצועת טיימינג כי הנזק שיכול להגרם כתוצאה מכשל ברצועה יקר בהרבה מהעלות של ההחלפה והרצועה עצמה. או איך שאומרים, הוצאה כספית בזמן הנכון, אין כמוהה חסכון.

פורסם

המלצת היצרן כפי שכתובה באוטודאטה היא החלפה כל 150K או 10 שנים בתנאי עבודה "רגילים", 120K או 10 שנים בתנאי עבודה קשים.

על פי הנסוע נשמע שהרכב שלך עובד בתנאי עבודה רגילים אלא אם אתה מבצע הרבה נסיעות בעיר ובפקקים.. לשיקולך.

בכל אופן לפני 120K אני לא רואה סיבה לגעת.

יום טוב גם לך

פורסם
אני אישית לא לוקח סיכון במה שקשור לרצועת טיימינג כי הנזק שיכול להגרם כתוצאה מכשל ברצועה יקר בהרבה מהעלות של ההחלפה והרצועה עצמה. או איך שאומרים, הוצאה כספית בזמן הנכון, אין כמוהה חסכון.

 

אני מבין לגמרי את העיקרון, אבל לאן לוקחים את זה? אם היצרן ממליץ ב-150K האם להחליף ב-100? 120? כמה משמעות יש לשנת הייצור? הרצועה היא עדיין המקורית.

פורסם
המלצת היצרן כפי שכתובה באוטודאטה היא החלפה כל 150K או 10 שנים בתנאי עבודה "רגילים", 120K או 10 שנים בתנאי עבודה קשים.

על פי הנסוע נשמע שהרכב שלך עובד בתנאי עבודה רגילים אלא אם אתה מבצע הרבה נסיעות בעיר ובפקקים.. לשיקולך.

בכל אופן לפני 120K אני לא רואה סיבה לגעת.

 

 

10 שנים! וואו, הם מאמינים ברצועות שלהם... אז עכשיו זה הימור לפי הקילומטראז'? כמה נפוצה קריעה של הרצועה אם נצמדים להוראות היצרן?

 

היות וסביר ולא אנהג ברכב עוד 10 שנים/120K אחרי ההחלפה אני נוטה להחליף כי בסופו של דבר אחליף רק פעם אחת לרכב הזה...

פורסם

בפולקסוואגן ברכבים שהיו לי החלפת הרצועה היתה צריכה להתבצע כל 90K או X שנים בלי קשר לק"מ.

ברכב שיש לנו כרגע במשפחה שנקנה בשנת 2011 עם 14000 ק"מ (הרכב עלה בשנת 2006 לכביש וטופל תמיד במוסך מורשה יבואן גם אצל הבעלים הקודמים וגם אצלנו)

החלפנו את רצועת הטיימינג כשרכשנו את הרכב לפי המלצת המוסך והנחיית היצרן. לפני כשבוע הרכב נכנס לטיפול גדול (כמובן באותו מוסך מורשה יבואן),

בדקו את הרצועה ואמרו שאפשר להישאר איתה עוד שנה (הרכב עבר משהו כמו 65K מאז החלפת הרצועה).

 

את האמת? המוסך הזה מעולה ואני סומך עליו ולא סתם אנחנו לקוחות שלו כבר 12 שנה אבל אני אישית לא מרגיש עם זה בנוח ועדיין חושש כי לא חסרים מקרים של אנשים שדחו החלפת רצועת טיימינג ובסוף היה להם נזק כשהרצועה ניקרעה.

 

יכול להיות שאפשר לסחוב עם הרצועה עוד שנה, אבל בכל זאת הרכב כבר מתקרב לגיל 6 אם אני מבין נכון, וחוץ מהק"מ יש עוד גורמים שמשפיעים על הרצועה כמו בצמיגים, גם כשהם עדיין לא נשחקו מחליפים אותם כל X שנים מכיוון שגומי נוטה להתייבש.

פורסם

יכול להיות שאפשר לסחוב עם הרצועה עוד שנה, אבל בכל זאת הרכב כבר מתקרב לגיל 6 אם אני מבין נכון, וחוץ מהק"מ יש עוד גורמים שמשפיעים על הרצועה כמו בצמיגים, גם כשהם עדיין לא נשחקו מחליפים אותם כל X שנים מכיוון שגומי נוטה להתייבש.

6 שנים זה אפילו לא 2/3 מאורך החיים שהיצרן צופה לרצועה הזו.

אתה לא יודע איזו רצועה יש שם, איזה עומס מוטל עליה ובאיזה תנאים היא עובדת. היצרן כן. לכן לא רלוונטי הנסיון שלך מרכבים אחרים.

ישראל היא טיפה קטנה בים. ברוב העולם הרכבים מטופלים על פי ספרות יצרן ואם הייתה בעיה עם מרווח ההחלפה הזה של 10 שנים אני מניח שכבר היינו שומעים על כך.

כמובן שזכותך לקחת באפרים על כל המלצה של היצרן, שכל אחד יבזבז את הכסף שלו כרצונו..

יום טוב גם לך

פורסם

ממליץ להחליף בהקדם ולא להיצמד להוראות היצרן במקרה הספציפי הזה.

 

היו לא מעט מקרים במנועים האלו של רצועה שלא החזיקה את הזמן המוגדר על ידי היצרן.

 

 

פורסם

מניסיון אישי ברכבי:

הגדרת יצרן החלפת טיימינג כל 120K.

בפועל קריעה אחרי 105K.

משמעות: ראש מנוע וכל השסתומים - ביוש חמודים!

במונחי סיכוי מול סיכון, אני כמובן שלא אהמר שוב ואינני ממליץ לאחרים לעשות כן.

אגב, אני לא נוסע הרבה בפקקים.

 

החלף, ידידי, החלף.

מומנט זמין חשוב כמעט כמו...

פורסם

חברים, תודה רבה על הטיפים.

 

התקשרתי למוסך חברה וקיבלתי הצעת מחיר של 1080 ש"ח להחלפת טיימינג כולל מע"מ. נראה לי סביר לגמרי. האוטו משרת אותי טוב אז הגיע הזמן לפנק אותו בחזרה!

פורסם

מחיר טוב. כמה זמן אתה מקבל אחריות על הרצועה?.

רק לשם השוואה בפולו של המשפחה החלפת רצועות טיימינג (יש שם 2 רצועות...) מגילה למשהו כמו 2000-2500 ש"ח לא כולל החלפת משאבת מים.

לדעתי- יש לך רכב שקנית בכמה אלפי שקלים, אתה מרוצה ממנו, 1000 שקל זה לא משהו שיהרוג אותך, תשקיע את ה 1000 שקל האלו וסע בראש שקט.

פורסם

בחירה נבונה.

תוספת העלות שולית (דחייה בשנה לא מסבה חסכון ניכר) וממזערים סכנה מאד גדולה בעת החלפת חתיכת הגומי הזו.

 

סע בדרכים טובות, ומי ייתן והווסט הצהוב יהא לך לנוי בלבד.

מומנט זמין חשוב כמעט כמו...

פורסם
מחיר טוב. כמה זמן אתה מקבל אחריות על הרצועה?.

רק לשם השוואה בפולו של המשפחה החלפת רצועות טיימינג (יש שם 2 רצועות...) מגילה למשהו כמו 2000-2500 ש"ח לא כולל החלפת משאבת מים.

לדעתי- יש לך רכב שקנית בכמה אלפי שקלים, אתה מרוצה ממנו, 1000 שקל זה לא משהו שיהרוג אותך, תשקיע את ה 1000 שקל האלו וסע בראש שקט.

 

אין לי מושג על האחריות. מוסך חברה אז אני מניח שאני לא יכול לקבל אחריות ארוכה יותר ממילא (אבל אני לא מבין כלום בעולם הרכב והמוסכים...). שאלתי לגבי משאבת מים וזה יהיה 600 ש"ח אם יגלו עליה קורוזיה. הציני שבי אומר שיגלו, אבל בעבר שלחתי את הרכב לטיפול במוסך הזה וכשהתקשרו אלי בסוף היום לקבל פרטי כרטיס הופתעתי כל כך שלא היו הפתעות שאפילו שאלתי אותם אם לא מצאו כלום נוסף... 8)

פורסם (נערך)

אם ימצאו סימני נזילה / קורוזיה כדאי להחליף, בקש שיצלמו את סימני הנזילה על משאבת המים, כאשר היא עדיין על המנוע לפני הפירוק.

נסה להיסתדר על מחיר משאבת המים, הם בד"כ מתמחרים את העבודה שלה בנפרד.

מאחר ואתה מחליף טיימינג הגישה למשאבה קלה ואולי הם יורידו קצת ממחיר העבודה - נסה אין מה להפסיד.

 

רצועות גומי הטיימינג מיוצרות ע"י אותם היצרנים לכל הרכבים בארץ.

יש יבואנים אשר בגלל מזג-האויר ותנאי השימוש בארץ, מגבילים וקובעים זמן החלפת רצועת טיימינג כל 5 שנים ועד 90.000 ק"מ.

לדעתי קבלתה החלטה נכונה להחליף עכשיו.

 

נ.ב - בד"כ במוסכי היבואן נותנים אחריות לשנה ויש כאלה הנותנים יותר.

במיוחד בטיימינג במידה וההחלפה הייתה במוסך יבואן ויש בעיה אח"כ במנוע.

החברה / היבואן לוקח אחריות נוספת ודי מתחשב בתיקון.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
אם ימצאו סימני נזילה / קורוזיה כדאי להחליף, בקש שיצלמו את סימני הנזילה על משאבת המים, כאשר היא עדיין על המנוע לפני הפירוק.

נסה להיסתדר על מחיר משאבת המים, הם בד"כ מתמחרים את העבודה שלה בנפרד.

מאחר ואתה מחליף טיימינג הגישה למשאבה קלה ואולי הם יורידו קצת ממחיר העבודה - נסה אין מה להפסיד.

 

תמונות של משאבה עם קורוזיה בטח יש מלא בארכיון... אם ירצו לרמות ירמו. אין לי ממש דרך לבדוק את המוסך, אבל כמו שכבר כתבתי נסיון העבר שלי איתם היה טוב.

×
×
  • תוכן חדש...