Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4140 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום שטפתי את האוטו בחניה שלי וילדים קטנים שיחקו כדורגל בחניה וכמעט פגעו עם הכדור בשמשה שלי, אז תהיתי לעצמי מה היה קורה אם הם כן היו פוגעים או גורמים לנזק כלשהו.

נניח והם פוגעים לי בשמשה והיא נשברת, מה אני יכול לעשות במצב כזה?

מדובר בקטינים והם באחרויותם של ההורים שלהם, ההורים שלהם חייבים לשלם על הנזק או שהם יכולים לסרב?

נניח ויש לי רק ביטוח חובה+צד ג' ואין מקיף.

 

תודה לעונים :)

פורסם

נהפוך הוא(ציטוטים מתוך פסקי-דין):

"בדין הישראלי אין אחריות שילוחית ואחריות כוללת של הורים, בתור שכאלה, לרשלנות ילדיהם."

"אחריות הורה ככל אחריות נבחנת ע"פ דיני הרשלנות הכלליים, כשהורה ככלל חב חובת זהירות ישירה של השגחה על משי ילדו שלא יזיק, זאת ע"פ מידת הזהירות הרגילה של הורה סביר."

"חיוב הורה, אם כן, במעשי ילדו מותנה בהוכחת חובת זהירות קונקרטית וכן קיומם של יתר מבחני הרשלנות, לרבות הפרתה של חובה זו וקיומו של קשר סיבתי בין ההפרה לנזק שנגרם."

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

בלי קשר- ביטוח שמשות הוא במסגרת ביטוח הגרירה כך שאם הייתה נשברת השמשה היית מכוסה גם ללא ביטוח מקיף.

פורסם

במקרה שתואר כאן, הילדים שיחקו בחניה של הבניין, ז"א (אם כי לא מחייב וכאן ההוכחה על הנפגע) שההורים היו מודעים למה שהילדים עושים, רק יותר נוח להם לשלוח את הילדים לחצר.

השאלה היא באיזה גיל הילדים?

ציטוט מכאן

חסינות – זהו משטר האחריות הכי טוב לנתבע כי הוא לא אחראי על תוצאות מעשיו, יש כמה סוגי חסינות:

  • קטינים - סעיף 9 לפקודה: ילדים מתחת לגיל 12 יכולים להזיק כרצונם ולא ניתן לתבוע כל עוד זה לא פלילי (פלילי זה מגיל 9). חסינות של קטין היא חסינות דיונית ולא מהותית, מכאן שמעביד של קטין אינו יכול להסתתר מאחורי חסינות של עובדו הקטין ויהיה אחראי באחריות שילוחית.

האחריות הדיונית משמע אי יכולת לתבוע ואין משמע אי קיומה של עוולה. מאחר שלילדים מתחת לגיל 12 יש חסינות, האחריות לנזק שהילדים גרמו יכולה ליפול על הוריהם בטענת אחריות שילוחית.

פורסם

אישתי בזמן שלקחה את הילד מהגן חזרה לאוטו והיא רואה ילד עם מקל דופק על האוטו. האמא של הילד אמרה לה שהיא לא ראתה והיא לא אחראית

הנזק ברכב שקע בפח מכסה מנוע. שאיתו אני חיי כבר שנה וחצי

פורסם

גיל האחריות הפלילית הוא 12 ולא 9 כפי ניתן היה להבין מן הציטוט. ילד מתחת לגיל האחריות הפלילית יכול לבצע כל פשע מבלי שייתן את הדין.

גם היכולת להטיל על הורים אחריות שילוחית היא מאוד מוגבלת.

פורסם

בקיצור המסקנה היא שאם הילד הלך לשחק בחצר, דפק לך את האוטו - לך תחפש. ביש מזל מה שנקרא ותחיה עם זה.

לכן, תמנע את המצב. מראש תודיע שאין משחקי כדור בחצר איפה שיש רכבים, אלא אם מראש ההורים חותמים על מסמך שמעיד כי הם ישלמו על הנזק הנגרם. אם אין הסכמה בעניין ויש לך ילדים מתחת לגיל 12, שלח אותם לשחק משחקי כדור על הרכב של אותם ההורים.

פורסם

אצל אמא שלי הבן של השכן שיחק בכדור וניפץ את הזכוכית של דלת הכניסה . ההורים שלו לקחו על עצמם את הנזק למרות שלא הינו בבית ולא יכולנו לדעת מי עשה .

אני אישית היתי מתנהג גם ככה

×
×
  • תוכן חדש...