Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איך ואיפה אני מוצא את המרווח שצריך להיות לי? איביזה 2010 מנוע BTS 1.6

המירווח אצלך צריך להיות בין 1.0-1.1 מילימטר ואין שום צורך לכוון אם אתה קונה פלאג מקורי.

אם אתה קונה פלגים תוצרת NGK לפי מק"ט מתאים גם אין שום צורך לכוון.

NGK ZFR6T-11G

 

 

איזה כייף לי :)

פורסם
לפחות ממה שאני מכיר רוב דגמי הפלאגים מגיעים עם ציון מרווח האלקטרודה כחלק מהמק"ט שלהם ונחסכת התעסקות הכיוונון שתיארת.

זה שמוסכניקים שמים פלאג X "כי זה מה שהולך ביאפניות" זה עניין אחר.

 

איתמר

בדיוק.

כפי שרושם ייצרן הפלגים NGK.

The electrode gap is meticulously controlled when a spark plug is manufactured, and due to the very large selection of plugs, in most cases the electrode gap is set to suit the vehicle as recommended in our catalogue. In some rare cases however, a specific electrode gap may be required for some vehicles which is not commonly manufactured. As such the electrode gap may need adjustment, and it is always best to quickly consult you owner’s manual (Please refer to Electrode Gap Adjustment).

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
מומלץ בכל זאת פעם בטיפול או כל טיפול שני לפתוח ולוודא שמרווח האויר של הפלאג נכון.

גם אם האוטו לא מזייף זה יכול לחסוך כמה גרושים בדלק.

אין שום צורך בשום רכב לפרק בזמן הטיפול או כול טיפול שני את הפלגים ולבדוק את המירווח.

מיותר/לא נכון וגם שום ייצרן רכב לא מציין זאת בספרות האחזקה.

 

הניסיון שלך הוא מקרה פרטי ואל לך להסיק ולהטעות את כולם בדברים לא נכונים.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
אין שום צורך בשום רכב לפרק בזמן הטיפול או כול טיפול שני את הפלגים ולבדוק את המירווח.

מיותר/לא נכון וגם שום ייצרן רכב לא מציין זאת בספרות האחזקה.

.

נכון, היצרן פשוט אומר תחליף. שזה מיותר בפני עצמו אבל לא נתווכח על זה כרגע.

לפני 11 שנים היה ברשותי סוזוקי סוויפט ליטר שנת 92. היצרן ביקש להחליף פלאגים כל 10 הייתי מחליף פלאגים פשוטים כל 30 אלף ופשוט מכוון מרווח כל טיפול. הרכב מעולם לא פיספס פעימת עבודה ונמכר עם 240 אלף ללא שום תקלה.

למרות שאנשי השיווק של היצרנים מנסים לבנות לסדרות האירידיום תדמית של סופר מן, גם האלקטרודה שלהם קטנה במהלך 70 אלף קמ. מי שלא רוצה שלא יכוון, אני טוען שכדאי או לכל הפחות לא פוגע.

אתה רואה חסרונות בלכוון את המרווח שאתה כלכך נגד?

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)

תשמ'ע, מאז שנת 1992 דברים השתנו בנושא מערכת ההצתה וכמובן חלה התקדמות משמעותית מהחומרים והציפוי שמהם עשויים הפלגים.

אם לפני כמה עשורים המלצות ייצרני הרכב היו להחליף פלגים כול 10K היום ברוב הרכבים ההמלצה היא כול 60K או 90K וגם יותר לכן מיותר להתעסק בפירוק הפלגים אחת לכמה טיפולים בכדי לכוון את האלקטרודה.

 

בכול הפלגים האלקטרודה המרכזית נאכלת במשך הזמן והעניין נלקח בחשבון בתכנון ובחירה של הפלגים לרכב על-ידי ייצרן הרכב ככה שאתה יכול להיות שקט ואין צורך לכוון את המרווח אם הפלגים נאכלו בעשירית המילימטר.

 

אל תשכח שגם הטולרנס המותר בכיוונון המירווח בפלאג הוא בסביבות 0.1 מילימטר ככה שאם אצלך אתה טוען שהמירווח השתנה ב-0.1 מילימטר והמנוע התחיל לזייף כנראה בחרת או רכשת בפלג לא מתאים לאופנוע שלך.

 

האם אני רואה חיסרון בכיוונון המירווח ? אם לך זה עושה טוב לך על זה.

 

על אותו משקל אתה יכול גם באותה הזדמנות בכול טיפול לפרק את נעלי הכבל של המצבר ולנקותם וגם לנקות את קטבי המצבר בכדי להוריד את ההתנגדות הנוצרת כתוצאה מקרוזיה/שיתוך הנוצר בין שתי מתכות שונות ולכתוב לאחר מכן שהמנוע מניע טוב יותר ועל הדרך לפרק את צנרת המים ולנקות אותה מבפנים בכדי להוריד את התנגדות הצנרת לזרימה תקינה של נוזל הקירור.

 

שנמשיך עם ההמלצות 'עשה זאת בעצמך' :wink:

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

בעיות פלגים זה עניין מאוד מאוד נדיר היום לעומת מה שהיה בתקופת הקרבורטורים ובשנים הראשונות של ההזרקה

אם אני מנסה מתרכז ומתאמץ אולי זכור לי מקרה או שנים מתחילת השנה עם בעיית פלגים ברכב לפני מועד ההחלפה או אחרי הרכבת פלגים חדשים

מעולם כמובן גם לא כוונתי פלגים כי הם באים תמיד מכוונים מהיצור

×
×
  • תוכן חדש...