Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3796 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
כל הכבוד על נסועה המכובדת עם הרפידות.

ברכב שלי ( בתמונה) גם הרפידות שרדו 90K, כאשר סיפרתי למוסכניק שלי הוא לא האמין לי שזה אפשרי. :?

 

אם תראה את שרשור החלפת הרפידות והצלחות שפתחתי תבין שהרפידות האלה, אחרי 91,000 ק"מ נמצאות רק באמצע חייהן, לא בסופן.

 

מתן אין שום סיבה לרכוש צלחות ורפידות מאותו היצרן, למעט אולי כאשר מדובר במערכות בלימה מתקדמות יותר ברכבי ספורט יקרים, שם עלולות להתרחש בעיות אם לא מתאימים את תכונות הדיסק לרפידה ולהפך בשל שימוש בחומרים מתקדמים בדיסקים וברפידות ויכולת עמידה בעומסים גבוהים יותר מרכבים רגילים.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

בעבר בפולו של הוריי שהם רכשו מהחברה היו רפידות אחוריות של Textar שהיגיעו עם הרכב מהיצרן ואחרי 60K הוחלפו.

אגב, לגביי אורך חיים של 90K לרפידות, איך מגיעים למצב כזה? האם הרכב נוסע בעיקר מחוץ לעיר?.

פורסם

91,000 ק"מ עם צלחות ורפידות מקוריות זה מטורף!

 

הסתכלתי עכשיו בהיסטוריית הטיפולים של הרכב, רפידות קדמיות הוחלפו 43,000 (הרכב היה בן 4) וצלחות נחרטו, אחוריות ב 52,000 (שנה אחרי) וגם הצלחות האחוריות נחרטו.

נקפוץ להיום, מסתבר שהרפידות שאחוריות ששמו אז אפילו בלי חריץ קירור באמצע והן נשחקו לגמרי (יש תמונה בשרשור אחר) אחרי קצת פחות מ 40,000 ק"מ וגם חרטו את הצלחת כך שהרווחתי החלפת בלמים אחוריים קומפלט.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם (נערך)
Textar היא אחד מספקי ה OEM של טויוטה, את זה אני יודע בוודאות. בכלל, הייתי אומר ש 90% משוק יצרני הרפידות האירופאיים הוא של תאגיד TMD Friction שמרכז תחתיו את Textar, Pagid, Mintex, Don, Cobreq שהם בתורם מייצרים לכל ספקי המשנה כמו BOSCH, ATE, BREMBO וכו' שמוכרים את המוצר הסופי ליצרניות הרכב. גלובליזציה במיטבה. ראיתי תמונה שבה ניתן לראות רפידה שמיוצרת על ידי Textar עם הטבעה של ATE ומק"ט ולוגו של BMW עליה. רק לחשוב כמה גופים גוזרים קופון על דבר כזה.

 

 

מקפיץ לצורך עדכון:

מסתבר שחברת ATE היא יצרנית OEM של כלל מערכת הבלימה ביאריס משנים 2007+ כלומר רפידות, צלחות, קאליפרים (אין תמונה, אבל ראיתי וכתוב), מצ"ב תמונה של הרפידות והצלחות (שהושגה אחרי הרבה סקוטשברייט, סבון כלים ומים).

כמו כן, מסתבר ש- ATE שייכת היום לקונטיננטל.

 

ATE YARIS.jpg

 

עכשיו למשהו מוזר:

הבלמים שבתמונה הוחלפו במוסך (לדיסקיות של ברקו ורפידות של פרודו), לאחר שמדדתי אחת מהצלחות וראיתי שהגיעה לעובי המינימלי לפי הספר (19 מ"מ). הצלחת השנייה לפי מדידתי (לא באמצעות מיקרומטר, אבל אני חושב שהייתי דיי מדויק, והיא גם הרגישה כבדה יותר) - בוודאות מעל 20 מ"מ.

המוסכניק שלי גם ישר אמר שהצלחת של 19 מ"מ מעוותת.

הרפידות במצב סביר בהחלט אבל כמובן שהוחלפו עם הצלחות.

 

באחת מהקבלות שהשאיר לנו המוכר מסתבר שהוחלפו צלחות ורפידות במוסך מורשה, כשהאוטו היה בן 4. היום האוטו בן 8. לי אישית נראה ממש לא הגיוני שאוטו שנסע רק 25 אלף ק"מ, בזמנו, יוחלפו בו גם הצלחות וגם הרפידות.

לכן, הימור שלי - כנראה שהייתה בעיה עם אחד הבלמים. בעבודה מצויין פירוק והרכבה של צד אחד בלבד. לכן כפי הנראה פירקו, לקחו לחריטה רק צלחת אחת, הרכיבו בחזרה, והחליפו רפידות, אבל כמובן חייבו (בטעות או שלא בטעות) על 2 צלחות חדשות דנדשות. וכך נשארנו גם עם ההפרש בעובי.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

אגב, אם תשים לב על התמונה שצרפת, מופיע הלוגו של טויוטה וגם של ATE. ATE לא מייצרת בלמים, היא קונה אותם מיצרן מערכות בלמים. בקטן קטן, על אוזני הרפידה חרוט שם יצרן החלק, PAGID, שהוא חלק מתאגיד TMD FRICTION שגם TEXTAR נמנית תחתיו. גלובליזציה במיטבה. רק אלוהים מבין למה רפידה (או כל חלק אחר למעשה) צריכה לעבור כל כך הרבה שמות, יצרנים ו"ידיים" עד שהיא מגיעה ליעדה הסופי.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

ראיתי כעת, יפה ששמת לב.

אז הגיוני שספציפית את הרפידות ATE לא מייצרת, אבל היא כן מייצרת (או לפחות מתכננת) את מערכת הבלימה, ואז מזמינה חלקים מסוימים דרך ספקי משנה?

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

מקפיץ כדי לעדכן.

בעקבות השרשור הזה שגרם לי לחקור קצת על רפידות בלמים, והיום אני יכול לומר בוודאות שההבדלים בין הרפידות שמוצגים בהודעה הראשונה בשרשור אינם רק קוסמטיים או שונים בגלל ארץ הייצור ובעלות לצרכן. הרפידות הזולות אינן משתוות בהרכב החומרים שלהן לרפידות היפניות המקוריות, אלו רפידות שמשתייכות למשפחת חומרים אחרת (NAO), מטנפות את הגלגלים ובעיקר - ולמרבה הצער - בולמות פחות טוב מהרפידות היפניות המקוריות.

מקדם החיכוך של הרפידות המקוריות היה מצויין, F כשקר, G כשחם. על הרפידות הללו אין ציון של מקדמי החיכוך, אבל התחושה בהן הרבה פחות טובה והן מצריכות לחיצה חזקה יותר על הבלם כדי לקבל את עוצמת הבלימה שהייתי רגיל אליה. חבל.

 

את הרפידות הבאות שלי אני כבר יודע איך לבחור :wink:

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"


×
×
  • תוכן חדש...