Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4365 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

 

אני רוצה להבין לפי מה נקבעת קבוצת רישוי לרכב יש מ1 ועד 7

אני כמובן יודע שזה לפי רמת גימור נפח מפרט מחיר של הרכב כחדש וכו

אך האם יש למישהו מידע מדויק בדבר ניסוח החוק?

מה אם הרכב לא נמכר יותר כחדש כמו של רובנו פה

האם רכב שלפני 25 שנה הוגדר כקבוצה 5 היום נכון להגדיר אותו כך?

 

השאלה נובעת בשל הפרשים גדולים מאוד באגרת הרישוי השנתית (ספק אם יש הבדל ברכב אספנות)

אך בכל זאת שואל כאן כי אני מדבר על רכבים שעומדים להיות אספנות

ההפרש מגיע ל850שח בשנה בין קבוצה 1 ל-7

 

תודה

פורסם

ברגע שרכב נרשם כאספנות, אין יותר משמעות לקבוצת רישוי לצורך חישוב גובה הארגה.

 

לכל רכבי האספנות בקבוצות רישוי 1 עד 7 יש אגרה שנתית זהה, כ 350 ש"ח נכון להיום.

 

 

לגבי רכבים שאינים רכב אספנות:

 

קבוצת רישוי נקבעת לפי מחיר מחירון אצל היבואן, ביום עליה לכביש.

נניח עד 80 אלף שקל קבוצה 1, עד 120 קבוצה 2, עד 140 קבוצה 3 וכן האלה. (מחירי סף לכל קבוצה מתעדכנים מפעם לפעם).

כמו שכתב אלעד, קבוצת רישוי נשארת עם הרכב לתמיד, גם אם הרכב עצמו שווה היום 500 ש"ח.

 

במכוניות חדשות אגרה בקבוצה 7 היא כ 4500 ש"ח בשנה, בקבוצה 1 כ 1000 ש"ח.

לאחר עליה על הכביש יש הוזלה במחיר האגרה כל 3 שנים, כשהזלה המשמעותית היא כמובן בקבוצות הגבוהות. (יהוזלה מ 4500 ל 1500 ש"ח תוך 10 שנים בקבוצה 7).

 

יש סה"כ 3 הוזלות - לאחר 3, 6 ו 9 שנים על הכביש.

 

לאחר שהרכב מגיע לגיל 10 אין יותר הוזלות. האגרה נשארת קבועה (עד האספנות או עד בכלל) בהתאם למדרגה הכי נמוכה באותה קבוצת רישוי, ובצמוד לעידכוני מדד שמבוצעים כל שנה ומייקרים את האגרה בכמה שקלים כל שנה.

 

 

פורסם

אז למה על הוולוו 960 שנת 96 אני משלם עכשיו כ-1700 ש"ח?!? :roll::xאיזו קבוצה הוא?

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

לפי המחיר הזה, קבוצה 7.

 

אגרת רישוי לרכב קבוצה 7 מעל 10 שנים על הכביש היא משהו כמו 1550 ש"ח + 100 ומשהו אגרת רדיו, יוצא 1700.

 

 

פורסם
לפי המחיר הזה, קבוצה 7.

 

אגרת רישוי לרכב קבוצה 7 מעל 10 שנים על הכביש היא משהו כמו 1550 ש"ח + 100 ומשהו אגרת רדיו, יוצא 1700.

מה זה אגרת רדיו? צריך לשלם גם על זה שיש רדיו?

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

פורסם

לפני איזה 30-40 שנה אגרת רדיו (תשלום לרשות השידור) הייתה נפרדת מאגרת רישוי.

מי שהיה לו רדיו באוטו, היה משלם אגרת רדיו, מי שלא היה לו רדיו, לא היה משלם.

 

בשביל להתחמק מהתשלום, אנשים היו מפרקים את הרדיו לפני טסט ומחזירים שניה אחרי.

 

ואז באיזשהו שלב הוחלט לאחד את אגרת הרדיו ואגרת רישוי, ומאותו רגע כולם משלמים, לא משנה אם יש לך רדיו או לא. הרי אצל 99.99% יש רדיו.

 

מדובר בתוספת של כ 100-120 ש"ח לאגרה שנתית, שכבר מובנית בה ואין אפשרות לא לשלם אותה.

 

 

פורסם

תודה על המענה

 

במקביל חקרתי והבנתי שזו סתם עוד דרך לסחוט מסים מהאזרח

 

התוספת המדויקת לרדיו היא 136 שח

 

[TABLE=class: table-greystripes, width: 479]

[TR]

[TH]קבוצה[/TH]

[TH=colspan: 4, align: center]שנת עליה לכביש[/TH]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]2012-2014[/TD]

[TD]2009-2011[/TD]

[TD]2005-2008[/TD]

[TD]2004 ומטה[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #D9D9D9, colspan: 5]על מנת לחשב את האגרה לתשלום יש לקחת את סכום האגרה מתוך שורה התואמת את הקבוצה שאליה משתייך הרכב כפי שמופיעה ברישיון הרכב בצד שמאל ומתוך העמודה התואמת את שנת עלית הרכב לכביש. לסכום זה יש להוסיף את הסכום הנוסף עבור רשות השידור בסך 136 ש"ח. הטבלה מתייחסת לאגרות החל מחודש אפריל 2014.[/TD]

[/TR]

[TR=class: odd]

[TD]1[/TD]

[TD]1083[/TD]

[TD]949[/TD]

[TD]831[/TD]

[TD]726[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]2[/TD]

[TD]1377[/TD]

[TD]1201[/TD]

[TD]1052[/TD]

[TD]920[/TD]

[/TR]

[TR=class: odd]

[TD]3[/TD]

[TD]1660[/TD]

[TD]1453[/TD]

[TD]1272[/TD]

[TD]1110[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]4[/TD]

[TD]1981[/TD]

[TD]1684[/TD]

[TD]1432[/TD]

[TD]1217[/TD]

[/TR]

[TR=class: odd]

[TD]5[/TD]

[TD]2268[/TD]

[TD]1869[/TD]

[TD]1542[/TD]

[TD]1275[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]6[/TD]

[TD]3220[/TD]

[TD]2415[/TD]

[TD]1811[/TD]

[TD]1356[/TD]

[/TR]

[TR=class: odd]

[TD]7[/TD]

[TD]4589[/TD]

[TD]3211[/TD]

[TD]2248[/TD]

[TD]1575[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

פורסם

במידה וכסף שמגיע מתשלום אגרת רישוי רכב מופנה לשיפור תשתיות ופיתוח כבישים, אז בהחלט אני מרגיש שיש "תמורה לאגרה" מאחר וכל הזמן בונים כבישים ומחלפים חדשים ומשפרים כבישים קיימים.

 

במקרה של אגרת רדיו - כנראה כמו באגרת טלוויזה - משלמים ולא מקבלים כלום במקום.

הבנתי שהולכים לפרק את רשות השידור ולבטל את אגרת הטלוויזה החל משנה הבאה, אולי גם את אגרת הרדיו יבטלו.

 

אבל חייבים לציין, בניגוד לאגרת טלוויזיה כאן מדובר במנגנון גביה יעיל הרבה יותר.

 

 

פורסם

למיטב זכרוני, היה כבר תקדים בנוגע לביטול תשלום אגרת הרדיו. במקרה ההוא בעל הרכב היה אדם חירש, ולפיכך הוא כלל לא התקין במכוניתו מקלט רדיו.

אני זוכר שהסוגיה הגיעה לפתחו של ביהמ"ש, שפסק שהאיש אינו חייב בתשלום האגרה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
מה זה אגרת רדיו? צריך לשלם גם על זה שיש רדיו?

 

כן, וצריך לשלם גם על זה שאין רדיו - רק שבחלק הזה (לעומת רשיון הרכב "נטו") אין הנחה לרכב אספנות....

עודד

×
×
  • תוכן חדש...