Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נפלאות קרסו - בולמים לא באחריות.[ולא רק בקרסו]


Niro Levy
שימו לב! השרשור הזה בן 3676 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם הגה כוח אלקטרומכני או הידראולי וגם מסרק הגה זה בהחלט מכלולים שעובדים קשה ועלולים להנזק/להתבלות ככה שאין שום הצדקה לזה שהיצרן מגביל את האחריות לבולמים.

כמו שאמרו כמעט לכל רכיב ברכב יש בלאי אבל הבאלי הוא מתשתנה בין רכיב לרכיב

בולם זעזועים הוא רכיב שמאבד מיעילותו כל פעם קצת מהרגע שהוא בשימוש והבלאי שלו יותר גבוה מהמכלולים שצייינת וכמובן קשור מאוד לאופי השימוש וכבישים ולכן יצרנים כאלו ואחרים ההגבילו את האחריות שלהם על הרכיב וזה כמובן לאחר ביצוע בדיקות עומס ומאמץ

אם אתה רוצה אתה יכול לשאול את המכונים שעושים בדיקות קנייה מכירה ובודקים את יעילות הבולם על מכשיר שיעידו עד כמה הרכיב הזה מתבלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כמו שאמרו כמעט לכל רכיב ברכב יש בלאי אבל הבאלי הוא מתשתנה בין רכיב לרכיב

בולם זעזועים הוא רכיב שמאבד מיעילותו כל פעם קצת מהרגע שהוא בשימוש והבלאי שלו יותר גבוה מהמכלולים שצייינת וכמובן קשור מאוד לאופי השימוש וכבישים ולכן יצרנים כאלו ואחרים ההגבילו את האחריות שלהם על הרכיב וזה כמובן לאחר ביצוע בדיקות עומס ומאמץ

אם אתה רוצה אתה יכול לשאול את המכונים שעושים בדיקות קנייה מכירה ובודקים את יעילות הבולם על מכשיר שיעידו עד כמה הרכיב הזה מתבלה

בולם הוא חלק מתבלה. מסכים. הוא מתבלה כמו בלמים, קלאץ׳, הגה וכד.

 

אבל....

 

עבדתי במוסך מורשה של לובינסקי מעל 5 שנים. תחת ידיי (במצטבר) עברו אלפי (!!) מכוניות שעובדות ק-ש-ה !! לרבות ברלינגו ופרטנר שננהגות הארד-קור ומכוניות פרטיות בליסינג שננהגות הארד-קור בלשון המטעה. מכל אלפיי המכוניות שעברו תחת ידיי, מעולם לא נתקלתי בבולם פרוץ ברכב בגיל הזה ובנסועה הזו.

אני הייתי מגיש תביעות אחריות ליבואן, כך שגם מכוניות שלא היו דורכות במחלקת דיאגנוסטיקה, היו בסופו של דבר (אם היתה תקלה במסגרת אחריות) עוברות דרכי.

 

אני לא מאשים את קרסו ספציפית במקרה הזה, אני מאשים את המוסך המטפל.

הוא החוליה המקשרת בין הלקוח ליבואן וליצרן, הוא צריך להפעיל שיקול דעת ולדעת מתי להרים טלפון למנהל שירות אזורי או אחראי מחלקת אחריות של היבואן, ולדרוש את התיקון ללקוח ללא כל עלות.

 

המוסך ניסה את שיטת מצליח - והצליח להרוס לקרסו עוד קצת את המוניטין.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתפלא לשמוע שבולם שאיבד חצי מיעלותו זא 50 אחוז הנהג הרגיל לא ירגיש בכך ותסכים איתי ש50 אחוז יעילות בולם זה דיי בלוי

 

כשנהגתי על יפאניות, אחרי 80 אלף ק"מ כבר ידעת שהבולמים גמורים - האוטו הפך לטרמפולינה. זה לא קרה לי באוטו אחד או שניים, אלא בהרבה יותר.

 

בפג'ו סיטרואן "של פעם" (ברלינגו עד 2011, 306, קסארה - וגם בדורות חדשים יותר [עם כי פחות, כי זה כבר לא יצור שלהם]) אתה יכול לנסוע 150-200 אלף ק"מ, והבולמים לא יתקרבו לרבע (!) ממה שתרגיש ביפאנית מקבילה אחרי 80K ק"מ. זה בדוק לא רק על רכב אחד, אלא על כמה (!).

הבולמים "ההם" היו BULLET PROOF ברמות שקשה להבין בכלל.

 

ברנו, גם כאלה שהיו לחברים שלי בעודנו צעירים פוחזים (מגאנים מהדור הראשון-שני וכד') עוד בתקופות ההן של שנות ה 2000, בולמי זעזועים (בעיקר אחוריים, אבל לא רק) היו מתקלקלים בשלב יחסית צעיר של הרכב - כך שאני לא יודע אם רנו מייצרים בעצמם את הבולמים או משתמשים בספקי משנה, אבל האיכות שלהם היא לא הצד החזק שלהם.

מצד שני, יכול להיות שלא הכל תלוי בייצור הבולם אלא גם ביצרן הקפיצים והתאמתם לרכב, ולכן בהחלט ייתכן שקפיץ חלש מידי או לא מתאים, יגרום לעומס יתר לבולם ויקצר את חייו.

 

בכל מקרה, אם הבולמים ברנו מחזיקים הרבה או לא - זה לא העניין.

בולם שמסיים את חייו ב 37K ק"מ ושנתיים וחצי - מבחינתי זה כמו מצבר שמת אחרי 6 חודשים - והיצרן צריך להחליף אותו, סה טו !.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

............... ולכן יצרנים כאלו ואחרים ההגבילו את האחריות שלהם על הרכיב ......

 

 

 

[תגובתי זו הינה כללית - לאו דווקא מקרה ספציפי זה ונוגעת לכלל יבואני הרכב ולא ליבואן כזה או אחר.]

 

 

זה בדיוק העניין. וזה מה שחמור.

 

הצרכנים לא צריכים אחריות על חלקים ש"עוברים בהליכה" את תקופת האחריות.

ההפך הגמור הוא הנכון, יש שיודגש ויוכר ככזה:

 

החלפים שכושלים מהר ו/או תדיר, הם הם ובמיוחד הם סוג החלקים להם יש לא רק ליתן תקופת אחריות מלאה אלא אף ליתן תקופת אחריות מוארכת ומורחבת.

 

תקופת האחריות ברכב חדש מתפרשת בעיני הציבור (וכך גם צריך להיות) כאחריות כוללת וכללית ללא סייגים מ"פגוש לפגוש" .

 

כל נסיון לחטוא במטרה זו הוא פסול גם אם ליבואן לא נוח שחלק מסויים מתבלא מהר בתוך תקופת האחריות המלאה, זו המוצהרת באולמות המכירה של היבואן על ידי אנשי המכירות שלו בפני הקונים הפוטנציאליים הבאים לבקר ולרכוש רכבים אצלו אצל היבואן מאת אנשי המכירות שלו.

 

אין שנה או שנתיים או שלוש שנות אחריות מלאה? הופס! אז אולי יש חוסר חשיפה של הגבלת האחריות ו/או אף הטעיית הציבור?

 

אז:

 

אם יבואן (והכוונה לכל יבואן שהוא בכלל כל סוגי תקלות שהן) למעשה כבר הגביל את האחריות לכך שאין אחריות מלאה וגורפת על כל מכלולי הרכב וזאת אף ולמרות שימוש סביר בו, יואיל היבואן להודיע ולהגדיש ולהסיר כל ספק מאת כל קונה וזאת לעשות עלי ידי ועל גבי טופס ייעודי שיוצמד (ואו בתוך) לכללי האחריות של האותיות הקטנות בו באופן ברור יוגדרו חריגים וטופס זה ישא כותרת גדולה ענקית וברורה באותיות קידוש לבנה כך למשל:

 

"אחריות מוגבלת ולא מלאה הכוללת החרגות מפורטות לחלק ממיכלולי הרכב (וזאת למרות שהוא חדש) כדלקמן:"

 

אז ירשום את סעיפי ההגבלה זאת בפונטים גדולים וברורים , בשפה ברורה ובצבע זועק , כאשר מחתימים את רוכש הרכב ליד כל הגבלה.

ואם חלק מהרוכשים הפוטנציאליים יברחו מאולם המכירות, שלא יתפלאו אנשי המכירות.

 

אבל-- לומר למי שכבר קנה רכב וכבר השתמש בו , והוא בתוך תקופת האחריות המלאה שניתנה לו כי האחריות שלו מוגבלת וזאת מבלי לידע אותו באופן מפורט וברור עוד בטרם רכש את הרכב (ככל שאכן קרה כזה מקרה), דבר פסול הוא ואין ליתן לו יד.

 

אדגיש שוב:

[תגובתי זו הינה כללית ונוגעת לכלל יבואני הרכב ולאו דווקא ליבואן כזה או אחר.]

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפים שכושלים מהר ו/או תדיר, הם הם ובמיוחד הם סוג החלקים להם יש לא רק ליתן תקופת אחריות מלאה אלא אף ליתן תקופת אחריות מוארכת ומורחבת.

 

בקיצור אתה כמו הלקוחות ההזוהים האלו שבאים מידי פעם וחושבים שעל בלמים מגיע אחריות וגם מגבים נורות וגם אולי שמן ופלטר מגיע להם באחריות וגם זה צריך להיות לפחות לשש שנים

אין פה שום מקום לפרשנות אלא מה שרשום בתעודת האחריות שהיא בדיוק כמו חוזה שנחתם בין הלקוח ליבואן ולצרן בזמן רכישת הרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין יש מקום להגיון במה שרושמים בחוזה - גם אם נרשם, ומה שכתוב ועל מה שמחתימים את הקונה.

שנזכיר עוד פעם את הפיאט 500 עם הדאשבורד ?

אז הזכרנו.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור אתה כמו הלקוחות ההזוהים האלו ....

 

התכוונת כנראה ל"הזויים".

 

אם אכן כך, הרי שאתה נכנס לתיאורים וביטויים שאין להם מקום.

 

מן הראוי ואני מבקש שתחזור בך מהתבטאות זו.

 

 

ככל שמישהו רוצה להגיב [ובכלל,בכל השרשורים], יעשה זאת באופן ענייני ומכובד.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין יש מקום להגיון במה שרושמים בחוזה - גם אם נרשם, ומה שכתוב ועל מה שמחתימים את הקונה.

שנזכיר עוד פעם את הפיאט 500 עם הדאשבורד ?

אז הזכרנו.

 

בו תזכיר לי מה הקשר בין בלמים בולמים או מגבים לדשבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אסביר בעברית פשוטה ביותר למי שביקש :

בולמי זעזועים, אין שום הגיון שיתקלקלו בק"מ שציין בעל הרכב (גם דאשבורד, כזה שהוזכר בשרשור על הפיאט 500 - אין שום הגיון שיתקלקל).

זה הקשר למי שמתקשה למצוא.

 

גם חוזי אחריות, צריכים שיהיה בהם הגיון מבחינת מה שרשום / מבחינת מימושם במקרה הצורך.

 

יבואנים אינם צריכים להמאיס את עצמם על הלקוחות בכל פעם שיש מקרה, שבוא נאמר שהוא גבולי (זה קורה גם במקרים שאינם גבוליים / שיטת מצליח).

לפעמים - יש ללכת לקראת הלקוח. לא אמרתי שתמיד - אבל במקרה זה אני סבור שכן.

 

אני עדיין מקווה (ואולי הנושא נמצא באמצע תהליך) שיימצא פתרון לעניין ופות"ש יוכל לדווח לנו משהו חיובי.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דן-ידין, אתה מקצין ומגזים. על פי תפיסתך אחריות לרכב היא על הנייר בלבד.

אף אחד לא רשם שצריך לתת אחריות לחלקים המושפעים ישירות מצורת הנהיגה (כמו בלמים, קלאצ', צמיגים וכו') אבל בולם, לפחות מבחינתי, הוא רכיב שלנהג אין תרומה ישירה ואין שליטה על מידת הבלאי (על אחת כמה ברכב נוסעים פרטי ולא במסחרי או רכב שטח), בדיוק כמו שלנהג אין שליטה על בלאי מסרק ההגה או המנוע החשמלי של החלון.

 

בולם לא אמור להיות נכלל ב"רשימה השחורה" של חלקים שאין עליהם אחריות, נקודה סוף. בולם שמתפגר אחרי קילומטרז' נמוך הוא בולם פגום שעל היצרן לקחת את האחריות להחלפתו. אגב, אני בכלל תוהה האם הבולם באמת תקול או שמדובר באבחנה שגוייה, הייתי מציע שעוד גורם מקצועי יעיף מבט על העסק.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונת כנראה ל"הזויים".

 

אם אכן כך, הרי שאתה נכנס לתיאורים וביטויים שאין להם מקום.

 

מן הראוי ואני מבקש שתחזור בך מהתבטאות זו.

 

 

ככל שמישהו רוצה להגיב [ובכלל,בכל השרשורים], יעשה זאת באופן ענייני ומכובד.

 

זה בסדר. הוא לא יחזור בו. כמו שלא חזר בו כשקרא לי לקוח סחטן, למרות שמראש הצהרתי שאינני רוצה כלום בשרשור אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3676 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...