Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 8 חודשים עם סניק 2


Fazer
שימו לב! השרשור הזה בן 3730 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נתונים כלליים:

מדובר בסניק 2 שנת 2005, נפח מנוע 2000 דגם פריבילג' (המפואר יותר). הרכב עלה על הכביש באפריל 2005 (יוצר ב 2004), אני יד שלישית, והוא עשה 86,000 ק"מ. מטופל מיומו הראשון במוסכים מורשים. לפני הקניה הרכב נבדק במכון ידוע בחיפה – אבל לצערי כנראה חיפפו את הבדיקה ולכן התמונה שקיבלתי לא היתה טובה.

 

כמה?

הרכב עלה 23,000 ₪.

 

תחזוקה:

מאז שנקנה הרכב היו לי לא מעט הוצאות עליו, רובן לא צפויות:

1. צמיגים (2500 ₪)

2. טלסקופים לדלת תא מטען (כ 500 ₪)

3. בלמים + דיסקים (כ 2000 ₪, לא מוצא את החשבונית משום מה)

4. כיוון פרונט (250 ₪)

5. טיפול קטן (600 ₪)

6. תיקון לוח שעונים שהחשיך (1400 ₪)

7. מסרק הגה + מוטות מייצבים + תושבות מנוע וגיר + תושבת אגזוז (4900 ₪... אאוץ' גדול).

 

במאמר מוסגר אספר כי כשהתקשרו מהמוסך לספר לי על עלות ההחלפה הצפויה של החלקים בסעיף 6 המחשבה הראשונית שלי היתה להעיף את האוטו וזהו, אבל כיון שאני צריך אוטו, ולקנות רכב משומש נוסף נושא בחובו את אותן ההפתעות, החלטתי לספוג את העלות ולתקן.

 

מוסכים:

הרכב טופל אצל הבעלים הקודם במוסך רנו בחיפה, ואצלי (אחרי שבחנתי את המוסכים ברעננה וכפ"ס ולא התרשמתי לטובה) במוסך "המכונן" בת"א. מחירי הטיפולים לא זולים, אבל המוסך בהחלט עושה רושם מקצועי.

 

שפצורים:

1. התקנה של חיישני רוורס (תוצרת קוברה שמתחברים מהצד הפנימי של הפגוש).

2. טיפול בחיישן הגשם והחלפה של רפידת הסיליקון שקושרת אותו לחלון הקדמי.

3. התקנה של שליטה מההגה וחזרה לרדיו המקורי.

 

הטוב:

מרווח מאוד (כיסא תינוק גדול + סלקל + מבוגר גדול במושב האחורי בלי בעיה), מאובזר היטב (כולל מראת ילדים מאוד מאוד שימושית), תא מטען מכובד, מראה מיוחד ומאוד יפה (לטעמי), תנוחת ישיבה גבוהה (אני פחות אוהב, זוגתי יותר), משייט מאוד רגוע במהירות חוקית (פחות במהירות על חוקית בגלל חוסר ביחסי העברה), בטיחותי (5 כוכבים).

 

הרע:

אין תאי אכסון!!! קצת מגוחך להגיד את זה על הסניק ש"ידועה" בכמות תאי האכסון שלה, אבל פשוט אין בה שום מקום – איזשהו תא פתוח ונגיש – לשים את הפלאפון/ארנק/שלט של החניה בנסיעות יומיומיות. רובם של התאים הקיימים (בעיקר אלו שמתחת לרצפה) מיותר למדי (ומיותם למדי אצלי), ומקומות אכסון אחרים – כמו מחזיקי הכוסות או מגש שנמצא לידם – פשוט נמוכים מדי מכדי שאדם ממוצע יוכל להגיע אליהם בנוחות או מתחבאים במקומות שצריך רגישות של גניקולוג כדי להגיע אליהם (כגון מתחת לקונסולה המרכזית). יש אומנם ידית שמסתירה תא סגור בין המושבים, אולם הוא ממש לא נוח לגישה תוך כדי נסיעה (בדגמים המאוחרים יותר התא בין המושבים השתנה, כך שיתכן והמצב שם מעט שונה). מעבר לזה צריכת הדלק ממש לא נמוכה, ותיבת ההילוכים האוטומאטית מיושנת, לא מצויידת במספיק יחסי העברה, ופלאגמטית.

 

סיכום (אישי מאוד):

בגדול אני מרוצה מהבחירה בסניק, אני אוהב את המראה שלה, ומבחינה פראקטית היא משרתת את המשפחה שלנו היטב. המחיר שלה נמוך מאוד, וגם אם אני לוקח בחשבון את ההוצאות הנוספות שהיו לי, במחיר של כ 35 אלף אני חושב שהיא מוביל משפחתי מעולה – מה גם שכיון שעל פי הבנתי היא חולקת מנוע עם הק"ס, אולי יש כאן פוטנציאל לשיפור... :-) אם הייתי צריך לקנות אחת כזו מחדש, יתכן והייתי מחפש את הדגם עם הגג הפנוראמי (אם כי שם מוותרים על מראת הילדים המאוד נוחה).

 

שיפורים/עבודה עצמית:

בניגוד למה שהתרגלתי אליו ב 106 (שאותה החליפה הסניק), יש מעט מאוד מידע ברשת לגבי עבודה/פירוק/הרכבה של הרכב הזה - צריך לחפור טוב כדי להגיע למידע, ומדריכים לפעולות כאלו או אחרות כמעט ואין - אני מניח שכיון שהוא רכב משפחתי פחות אנשים מתעסקים איתו לבד. עבודה עצמית על האוטו מאוד לא מסובכת, ופירוק שלו אף הוא מאוד לא מסובך, אולם עקב החוסר במדריכים זה מצריך הרבה מאוד ניסוי וטעיה עצמאית.

 

דורות של הסניק 2:

על מנת למנוע בלבול, יש שלושה דורות לסניק 2 - שני דורות לפני מתיחת הפנים של 2008 ואחד אחריה:

1. 2004-2005 דור ראשון

2. 2006-2007 דור שני

3. 2008-2009 דור שלישי מתוח פנים.

 

הדורות הראשון והשני נראים דומים מאוד עד זהים חיצונית, אולם ישנם לא מעט חלקים שאינם חליפיים ביניהם: הוישרים לא חליפיים בין הדורות כיון שלכל דור תושבת וישר משלו, הוילונות המובנים בדלתות האחוריות אומנם חליפיים, אבל נראים שונה בדור הראשון ובדור השני, הרדיו המקורי אינו חליפי כיון שכל אחד מהדורות משתמש בפרוטוקול מעט שונה לתקשורת בין הרדיו ובין הצג המובנה שלו, וכן הלאה. ישנם עוד הבדלים נוספים, ולכן מי שמזמין לעצמו חלקים לסניק לצורך עבודה עצמית חשוב שיוודא שהוא מזמין את החלק המתאים לדור של הסניק שלו (למרות שבאתרים כתוב הרבה פעמים fits scenic 2004-2009 זה אינו מדוייק).

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל הסיכום רשום בצורה מסודרת , היה קל לקרוא.

באמת מדובר בהרבה רכב למעט כסף, המחירון נמוך, רכב מאוד פרקטי .

לגבי העלויות, בהחלט לא זולות, אבל נקווה שזה היה למטרת יישור קו וההמשך יהיה יותר קל, אגב בדקת את מחירי התיקונים מול מוסכים אחרים? סקר שוק?

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלויות שניתנו לי בכל המוסכים המורשים היו דומות, ואני מטפל רק במורשים - שיגעון קטן שלי. מבין המורשים המכונן עשה עלי רושם של מקצועי וטוב ולכן הלכתי אליהם למרות שהם רחוקים.

 

אני בהחלט מקווה שזה רק ישור קו והעתיד יהיה יותר ידידותי לחשבון הבנק שלי :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה משהו חריג לאוטו בן 10, אולי רק ההגה. אבל כדי לשמור על עלויות הגיוניות אפשר ורצוי לצאת מגבולות המוסך המורשה

במגאן2 דומה ברקסים מלא (חריטה מקדימה, דיסקים מאחורה, ודיסקיות מקדימה ואחורה) לקחו לי 1200 בישור קו

צמיגים רביעית קונטי - 1400 (בעצם לא בטוח שזה אותה מידה כמו אצלך)

זוג טלסקופים מפירוקיה - 150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

12,250 שקלים הוצאות על אוטו ב 8 חודשים?

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוג טלסקופים מפירוקיה - 150

אני מעדיף לא לקנות מפירוקיות חלקים מתבלים - וברור לי שיש לזה מחיר. ואגב, המחיר ברנו לטלסקופים הוא 1600 ש"ח + מע"מ והרכבה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום,בנתיים אחזקה לא זולה בכלל,לפי מה שראתי פה הדגם לא נחשב לאמין כול כך,מקווה אצלך ילך יותר חלק.

מה צריכת דלק מדויקת?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מודד צריכת דלק - זה לא באמת מעניין אותי. מחשב הדרך מראה 1:8 בערך, אם כי אני מקווה לשיפור אחרי הטיפול.

 

לגבי האחזקה, מה שייקר לי מאוד את החשבון הסופי (וכאב מאוד בכיס) זה לוח השעונים (מחלה ידועה של הסניק), וכל נושא מסרק ההגה/תושבות המנוע/אגזוז/מוטות שחבל שלא עלו עליהם בבדיקה. לגבי אמינות, רק ימים יגידו (טפו טפו טפו)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני עם סניק 2 שנת 2005.

למרות כל "ההפתעות" שצצו להם הרכב בהחלט מפנק, מרווח ונוח לנהיגה/נסיעה.

גם אצלי הוחלפו לא מעט דברים וחלקם לא היו זולים בכלל( לוח שעונים, גלגל פולי) בסופו של דבר יש שקט מכל התקלות הידועות שמאפיינות את רנו ודי חוזרים להנות מהרכב.

 

סקירה יפה.

_________________________________

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחזוקה:

מאז שנקנה הרכב היו לי לא מעט הוצאות עליו, רובן לא צפויות:

1. צמיגים (2500 ₪)

2. טלסקופים לדלת תא מטען (כ 500 ₪)

3. בלמים + דיסקים (כ 2000 ₪, לא מוצא את החשבונית משום מה)

4. כיוון פרונט (250 ₪)

5. טיפול קטן (600 ₪)

6. תיקון לוח שעונים שהחשיך (1400 ₪)

7. מסרק הגה + מוטות מייצבים + תושבות מנוע וגיר + תושבת אגזוז (4900 ₪... אאוץ' גדול).

 

ראשית - הסקירה מצויינת.

 

אני מבין שהיקף ההוצאות, במיוחד יחסית לשווי הרכב נראה כעצום. אבל, חוץ מעניין תיקון מסרק ההגה כל שאר ההוצאת הן בגדר בלאי שוטף או בחירה אישית שלך.

בחירה של אדם שמעדיף לנהוג במכונית תקינה לחלוטין. ואני הראשון שאכבד אותך על זה. לא בגלל שאתה בזבזן (או "לקקן רכב מצוי") אלא כי אתה אחראי וזה נוגע לי וכמובן לכל נהג או נוסע אחר על הכביש. כך למשל רבעיית צמיגים במחיר 2,500 ש"ח כנראה אינה סינית עלומה (נא תקן אם אני טועה) ולכן אתה לא מעלה על הכביש מכונית שתסכן את שאר המשתמשים.

 

לגבי המוטות המייצבים והתושבות - הייתי שמח לו היית מפרט מה בדיוק קרה שם, אך כמובן שזו הוצאה חד פעמית מבחינתך וכנראה לא תבצע זאת יותר אף פעם.

 

בקיצור, ההתרשמות שלי היא שדווקא ההוצאות אינן מלמדות על מקרה חריג בהתייחס למכונית בת 10. בעיקר עניין של עיתוי. לא מקרי כנראה, אלא תוצאה של הזנחה מצד בעל הרכב הקודם שהשאיר לך הכל כחבילה אחת.

 

סביר שיהיו עוד הוצאות מפעם לפעם שאינן שוטף. מקווה בשבילך שהן יהיו בעלות סבירה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(נא תקן אם אני טועה)

רביעיית דנלופים - משום מה במידה של הסניק ההיצע לא היה גדול והמחירים היו יקרים.

 

לגבי המוטות המייצבים והתושבות - הייתי שמח לו היית מפרט מה בדיוק קרה שם, אך כמובן שזו הוצאה חד פעמית מבחינתך וכנראה לא תבצע זאת יותר אף פעם.

תושבות זה כנראה היה בלאי טבעי מצטבר, למרות שהרכב טופל, כאמור, במוסכים מורשים אני מעריך שבטיפול האחרון אמרו לבעל הרכב "התושבות חלשות" והוא ענה להם משהו בסגנון של "אפשר לסחוב איתן עוד קצת? סבבה כי אני מוכר את הרכב". בבדיקה לא עלו על זה שהתושבות חלשות, ואחרי 8 חודשים אצלי כנראה הגיע זמנן. בלאי סביר לדעתי לרכב בן כמעט 10 שלצערי נפל במשמרת שלי. לגבי מוטות מייצבים לא כל כך ברור לי מה זה, בחשבונית כתוב פעם "מוטות מייצבים" ופעם "מוטות מקשרים" - אני מחר במוסך (הם לא ישרו את ההגה לגמרי) ואבדוק איתם בדיוק מה כוונתם, אבל אני מעריך שמדובר בעוד חלק שנשא בעול 10 שנים עד שנמאס לו.

 

מקווה בשבילך שהן יהיו בעלות סבירה.

ונאמר אמן :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה הגדולה של הרכב שלך הוא המנוע 2000 - לכן סובל בארץ ממחסור של חלקי חילוף חליפיים ולכן היבואן מרשה לעצמו מחירים מטורפים.

 

החלפתי תושבות במגאן 1600 במוסך מורשה לתושבות חליפיות בשבריר מהמחיר שאתה הוצאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל בבקשה לפרט כמה תושבות החלפת וכמה הן עלו?

כמה עלתה תושבת אגזוז? האם זו התושבת שנמצאת בערך באמצע הרכב או התושבת שממש קרובה לדוד?

אם יש לך לינקים של כל מיני מדריכים של פירוק והרכבה אז שתף בבקשה.

 

גם אני לא אהבתי את מיקום מתקן הכוסות, הוא מאוד נמוך. אצלי במיוחד זה לא נוח כי הקונסולה כנראה לא תקינה, כי היא לא זזה ונעולה במצב הכי קרוב לידית ההילוכים וצריך להתאמץ כדי להכניס לשם כוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יצא להחליף כבר פעמיים תושבת גיר תחתונה. יש לה צורה של שמונה.

התאפיין בקפיצות בזמן העברת הילוכים.

 

גם אצלי הייתה אותה בעייה עם הקונסולה המרכזית, משהו במנוע החשמלי שם נדפק, פעם עבד פעם לא עבד. ובגלל שהייתי חייב גישה לחיבור מחשב הרכב שנמצא בדיוק מתחת, נאלצתי לפרק את כל הקונסולה לגורמיים ולבטל את הנועל( סוג של פין נעילה) ועכשיו הקונסולה זזה באופן ידני, קדימה/אחורה.

_________________________________

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3730 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...