Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת גומיות שסתומים - פיאט פונטו 98


מאור30
שימו לב! השרשור הזה בן 3699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לילה טוב.

היום הגיע אליי חבר הפורום matansab על מנת לבצע החלפה של גומיות השסתומים בעיקבות לא מעט עשן סמיך וצריכת שמן גבוהה. מפאת חוסר בזמן לא תיעדנו את הפרוייקט בכל שלב ושלב אך עדיין יש לא מעט תמונות שצולמו ע"י מתן וייתנו אינדיקציה ועזרה על פי שלבי העבודה שאפרט כאן:

1. העמדת הרכב על בוקים.

2. הורדת גלגל ימני (הצד של רצועות האביזרים והטיימינג) והסרת רצועות האביזרים.

3.סימון מדוייק של גלגל הטיימינג העליונה (קאמשאפט) וגלגלת תחתונה (קראנקשאפט) כולל סימון על הרצועה עצמה כדי להחזיר אותה לאחר מיכן למיקום המדוייק.

3. הסרת רצועת הטיימינג.

4. הסרת פילטר האויר שיושב מעל מיכסה השסתומים.

5. הסרת מיכסה השסתומים.

6. הסרת הפלאגים.

7. ניתוק הקונקטורים מסליל ההצתה והסרת חוטי ההצתה כאשר חשוב לזכור לאן הולך כל חוט ולאן כל קונקטור.

8. הסרת סליל ההצתה.

9. הסרת גל הזיזים ע"י פתיחת הברגים המחזיקים אותו כולל הסרת צינורית השמן שעוברת בין הברגים.

* חשוב מאוד שכאשר מסירים חלקים אלו צריך לזכור להחזיר אותם כל חלק למקומו המדוייק כי יש לזה משמעות רבה וטעות עלולה לעלות ביוקר ולכן שמסירים מסדרים את החלקים על השולחן בדיוק בסדר ההרכבה והמיקומים המדוייקים.

10. שולפים באמצעות מגנט את הכוסיות שיושבות על השסתומים.

11. מביאים את הבוכנה ידנית בכל צילינדר שעובדים עליו לנקודה הכי עליונה (נקודה מתה עליונה) ועל ידי שעון לחץ (השיתמשתי בשעון לחץ הפוך) וצינור שמחברים לאותו צילינדר מכניסים לחץ מבוקר של בערך 2-2.5 בר מקומפרסור לצילינדר.

* חשוב לתמוך את הקראנק שבזמן שנותנים לחץ אויר לצילינדר לא יפיל את הבוכנה למטה.

12. בזמן שקיים אויר בצילינדר מכווצים את קפיצי השסתומים של אותו צילינדר ע"י כלי יעודי ומוציאים את הקסוות שמחזיקות את השסתום.

13. מוציאים את הצלוחית שיושבת על הקפיץ ואז את הקפיץ עצמו וניגלים להם גומיות השסתומים.

14. שולפים את גומיות השסתומים בעזרת פלאייר יעודי.

15. מחליפים בגומיות חדשות 8 במיספר וסוגרים הכל מהסוף להתחלה.

 

בתמונות ניתן לראות בבירור את מצבם המזעזע של הגומיות הישנות.

מקווה שפרוייקט זה יעזור ותודה למתן על הצילומים.

IMG-20131226-WA0043.jpg

IMG-20131226-WA0041.jpg

IMG-20131226-WA0047.jpg

IMG-20131226-WA0038.jpg

IMG-20131226-WA0039.jpg

IMG-20131226-WA0040.jpg

IMG-20131226-WA0045.jpg

IMG-20131226-WA0046.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אני רוצה להודות למאור על האירוח, העזרה והידע שחלק עימי,

 

אני רוצה להעלות שאלה למכונאים המנוסים,

לאור מצבם של גומיות השסתומים שהוצאנו, שניתן לראות בתמונות שבודדות מהן עדיין היו שלמות ויבשות, ורובן כבר מזמן נקרעו להרבה חתיכות קטנטנות.

האם ברכבים אחרים בני אותו גיל הגומיות מחזיקות מעמד?

על פניו נראה שאין פה קשר לתחזוקה לקויה, כי הגומיה מתייבשת, נסדקת ונקרעת מעצמה.

 

כמה באמת גומיות השסתומים משפיעות על צריכת השמן? הרכב שלי עישן מעט בבקרים קרים מאוד בלבד, בכל שאר הזמן לא נראה עשן לבן, ועד הסופה האחרונה עדיין אני ומאור התחבטנו האם הגומיות בכלל דורשות החלפה, כי לא נראה שיש עישון בבקרים.

 

תיאורטית, ללא גומיות שסתומים כלל, אמורה להיות צריכה גבוהה של שמן גם במנוע חם וגם במנוע קר?

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימוש בשמן סנטטי יכול לגרום לכך כי בשנים מינראליים או חצי סינטטים יש תכונה לנפח ולרכך גומיות ומחזירי שמן מה שלשמנים סינטטים מלאים אין

ברכבים יותר חדשים החומרים של הגומיות ושל מחזירי השמן כבר מותאים לשמנים סנטיים

מעבר לזה כמובן שהזמן עושה את שלו וגם התחממויות שעבר המנוע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד

אצלי החלפתי גומיות שסתומים ב 150 אלף ק"מ, המצב לא היה כל כך מזויע כמו אצלך והגומיות אצלי היו שלמות.

היה לי רק עשן כחלחל בהתנעה וממש טיפה אכילת שמן (כוס ל 1000 ק"מ).

החלטתי להחליף באופן יזום ואחרי ההחלפה אין שום אכילת שמן.

 

דבר אחד שיש לי להעיר הוא שנראה שהצטבר המון פיח ומשקעים במנוע.

נראה שהשמן כהה אבל רוב האזורים מתחת למכסה השסתומים שחורים מאוד. כמה עבר המנוע? ידוע לך האם הוחלף שמן כל 10K ק"מ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכול להגיד בוודאות שהוחלף כל 10 אלף, אבל במשך תקופה השמן שהיה בשימוש הוא ליקווי מולי מתוסף, שמן שמגיע שחור כבר מהמיכל.

אצלי המנוע עבר כ 200 אלף קמ אז סביר שמצב גומיות השסתומים יהיה פחות טוב משהיה לך ב150 אלף.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מקפיץ בכדי לעדכן בצריכת השמן:

לפני החלפת הגומיות: כליטר אחד לכל 1000 ק"מ.

אחרי: נסעתי כבר 1000 ק"מ ובקושי ירד מ"מ אחד במדיד. וזה עוד עם נזילת שמן קטנה.

 

ההבדל משמעותי מאוד, ואפשר בעצם להגיד שלפני ההחלפה לא היו בכלל גומיות שסתומים מרוב שהמצב שלהם היה גרוע.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...