Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4630 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מחפש טבלה שתעזור לי לחשב את העובי כבל שאני צריך.

יש לי שנאי מתח ( 12V שנותן 30A. )

מחובר לפס לדים של 12V. והוא כ 8 אמפר כל פס כזה. (כ 90W ב 12V) כל שנאי מחובר ל2 או 3 פסים..

 

המרחק בין השנאי לפס לדים הוא בין 3 מטר ל 15 מטר.

 

השאלה היא איזה חתך כבל (2.5 מ"מ או 4 מ"מ או 6 מ"מ ) אני צריך למרחק של 10-15 מטר.

 

שלא תהיה לי נפילת מתח בכלל. כי מרגישים את זה בעוצמת האור.

 

תודה רבה

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

על-מנת להקטין את מפל המתח על הכבל למינימום (נגיד 0.1 וולט) תצטרך כבל של חברת החשמל.

 

נניח מפל מתח של 0.2-0.5 וולט לאורך כבל של 15 מטר כאשר צריכת הזרם של הלדים היא 8 אמפר תצטרך כבל בעל שטח חתך של 6 ממ"ר לפחות שזה יחסית כבל בעל קוטר גדול.

איזה כייף לי :)

פורסם

באירופה ועוד הרבה מדינות נהוג דווקא להשתמש בשיטה המטרית לפי תקן DIN או ISO ולא לפי השיטה הברטית/אמריקאית AWG או SWG.

 

השיטה המטרית קרי שטח חתך המוליך החשמלי ביחידות ממ"ר נהוגה גם בתקנים הישראלים.

איזה כייף לי :)

פורסם

תודה, למדתי משהו חדש.

אני בדרך כלל מזמין חוטים לטיסנים וככה אצלנו נהוג לקבוע ...

בכל אופן, חוט בשטח 6 ממר זה חוט בעל קוטר של 2.5 ממ, בדומה לחוטי חשמל שנמצאים בקירות הבתים ומחוברים לשקעי חשמל.

אפשר לקנות כאלו חוטים בטמבוריות וכדומה ולהשתמש בהם.

פורסם

חוט בשטח 6 ממר זה חוט בעל קוטר של 2.5 ממ, בדומה לחוטי חשמל שנמצאים בקירות הבתים ומחוברים לשקעי חשמל.

החוטים ששמים בקיר הם או 1.5 ממ"ר או 2.5 ממ"ר. לא 6 ממ"ר. אתה מבלבל חתך וקוטר.

 

דני

פורסם

צודק, התבלבלתי....

אולי באמת כמו שצביקה הציע, תעביר מאריך לשקע מהקיר ואת השנאי תחבר במרחק קרוב יותר ללדים ותוכל להשתמש בחוטים דקים יותר.

פורסם

המרחק בין השנאי לפס הלדים הראשון הוא בין חצי מטר. ו3 מטרים.

העניין שכל פס התאורה מורכב מ2 או 3 פסי לדים של 6 מטר.

 

ואז יוצא מצב שהפס הראשון יושב חצי מטר מהשנאי. (6 מטר פס)

הפס השני יושב כבר במרחק של 6 חצי מטר (6 מטר פס)

והשלישי יושב 12 וחצי מטר מהשנאי. (6 מטר פס)

 

וכל זה מחובר לשנאי אחד. ויש את זה כ 30 פעם. במקום.

מבטיח תמונות בסוף התהליך.

 

בסוף נבחר זוג גידים גמישים של לוחות חשמל בעובי של 6 מ"מ שהם יזינו את 2 הפסים הרחוקים.

והפס הראשון יחובר עם גידים של 1.5 מ"מ עד למרחק של 1 מטר. מעבר לזה עובי של 2.5 מ"מ.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

ספקי זרם ללדים עולים גרושים באיביי. התקן ספק נפרד לכל פס ופתור את הבעיה בקלות.

 

דני

×
×
  • תוכן חדש...